Jump to content

Bmájki

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    133
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

Bmájki last won the day on Március 10 2016

Bmájki had the most liked content!

Hírnév

34 Segítőkész

Bmájki névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1970-05-31

Város, Autók

  • Autó(k)
    Astra G Z16XEP
  • Város
    Budapest

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest
  1. Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    Úgy írták itt a fórumon többek is, hogy a Z-s motorokba 5W30 dexos2 kell gyárilag.
  2. Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    A rudazat bizonyos fordulatnál nyitja, majd zárja a twinport szelepeket. Talán 3000-3500 körül. Ha ez lenne a gondod, akkor többször kellene csattognia. Szerintem, de nem vagyok orákulum.
  3. Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Szia! Látom, hogy pesti vagy. Ha gondolod, találkozhatunk és meg tudod hallgatni az enyémet, hogy milyen. Küldj egy privit, ha érdekel.
  4. Általános műszaki problémák!

    Hát itt azt írják, hogy egy picit nagyobb motor (1,4 helyett 2,0) is mehet bele bizonyos feltételek mellett. http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/10/17/igy_cserelj_motort_az_autodban_legalisan/ Ha ez igaz, akkor én is cserélek.
  5. Szia Kukacka! Ebből is jöhet infó.
  6. Kb. 2 éve van nálam, 139e km-el vettem, most 181-nél tartok. Természetesen van olaj fogyim.
  7. Az enyém 1,6 twinport(103 LE), kombi, tetősín nélkül (legalább nem zúg autópályán), fekete belső kilincses, külső tükör is fekete, 2 el. ablak, el. tükör 2 lufi, klíma, ABS. Azt, hogy milyen felszereltség nem tudom. Ja, 2005-ös évjárat.
  8. Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Nekem a villogásra a generátort emlegették, feszültségszabályzó cserével. Ha tudod nézd meg menet közben a töltést, nekem olyankor 13,2-14,8 között ugrált.
  9. Általános műszaki problémák!

    Kitértem: "A kábeleket elől az első világításra kötöttem, testpont pedig adott. " Közvetlenül a 4 különböző belső lámpa után. Nem tértem ki: mindkettő világíthat, a kapcsoló megfelelő állásában. Én nyáron ki szoktam kapcsolni, mert későn sötétedik, világosban meg felesleges szerintem.
  10. Általános műszaki problémák!

    Köszi. Ezek szerint félre érthető voltam. Az első világítás térképolvasó részéhez kell a külön áram, hogy ne csak akkor világítson, ha a be van kapcsolva a belső világítás, mert menet közben qva zavaró tud lenni pl. térkép nézegetéskor. Ha megállok egy parkolóban, le szoktam kapcsolni a külső világítást, akkor viszont nem működne a térképolvasó rész (de köszi az ötletet). A hátsók pedig 3 állású kapcsolóval vannak szerelve: 1, kikapcsolva nem világít 2, folyamatosan világít az adott hátsó lámpa (a másik természetesen akkor, amikor azt kapcsoljuk fel) 3, ajtónyitásra világít, a 4 db utastéri ajtó közül tetszőleges 1 db ajtó nyitásakor világít a 3 db utastéri lámpa a 3-as állásban, a csomagtér lámpája nem.
  11. Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Sajnos nekem is le kellett szednem, mert ahol a lapátnak van a helye, egy darab hiányzott. A kar a tengelyre rá van rohadva. Én csak lefűrészelni tudtam. Előtte próbáltam rozsdaoldót, WD40-et stb... De maradt. Feszegettem: semmi. Próbáltam csapágylehúzóval, letört egy darab a műanyagból. A fém rész kb. 1,5 cm hosszú, a műanyag pedig 3 cm körül van. Tehát a lehúzó nem a fémen, hanem a takaró műanyagon fekszik fel, amit le is tört. Az új lapát tengelyén nincs borda, csak kúp, ami akkor lesz bordás, amikor ráhúzod a bordás tengelyre. Valószínűleg a motor tengelye acél, a kar tengelye pedig alumínium és ezért rohad össze ennyire.
  12. Általános műszaki problémák!

    Akkor valamit elQrtam. OneDrive-t használtam a képekhez. A számítógép nem az erősségem. Megpróbálom másik képmegosztóval.
  13. Általános műszaki problémák!

    Most sikerült megnéznem. Először az ajtóknál a gumikat le kell húzni elől és hátul is. https://1drv.ms/i/s!AlTRmNaxcpA9da1rrTyL2P0DtD0 Az B oszlopnál a burkolatot is le kell húzni, elég a felső világos részt. Ha úgy jobban hozzáférsz, akkor lebonthatod az A oszlop burkolatát is. A tetőkárpitot minimálisan kell bontani, de a térelválasztó rögzítőjét ki kellett vennem. Kis pöcköket belülről ki lehet nyomni (hajlított csavarhúzó vagy imbuszkulcs). Ha már kint van kb. 3 mm-t akkor fogóval határozottan (nem túl erősen, mert szétnyomod, nem túl gyengén, mert lecsúszik) ráfogva ki lehet húzni. https://1drv.ms/i/s!AlTRmNaxcpA9eymODm2AFr30P-8 https://1drv.ms/i/s!AlTRmNaxcpA9eVB9SDJqpZZNtU8 Ezután vettem ki a kapaszkodókat elől és hátul is. Kis pöcköt lefelé kihúzod, utána tudod a kapaszkodót kivenni. https://1drv.ms/i/s!AlTRmNaxcpA9dBQ11yqwQ8JTrXM https://1drv.ms/i/s!AlTRmNaxcpA9eDNlK4bAzrgBMVA A fekete fém tartóra figyelj, mert be tud esni. A szélén vannak kis fülek, azok el tudnak hajolni. https://1drv.ms/i/s!AlTRmNaxcpA9djurb0HUpY9wyhI A hátsó rész bekötéséhez én elhoztam a kábelkorbácsot is a bontóból (2 db, jobb, bal), ami az első világításhoz ment (piros, szürke, barna). Az első világítást kiszedtem, egy drótot (akinek van behúzója az azt) hátra dugtam a kapaszkodóhoz egyenesen, a kábeleket rögzítettem +szigszalag, nehogy kicsússzon vagy karcoljon. A tetőkárpitot csak óvatosan feszegesd. Valamennyit enged, de könnyű megtörni. Könnyebb, ha az A oszlop burkolata nincs fent. Én csak addig mertem erőltetni, amíg a kezem befért alá. A kábeleket előre húztam, a hátsó kapaszkodónál bekötöttem. https://1drv.ms/i/s!AlTRmNaxcpA9cAkZ-DWXIXGuV24 https://1drv.ms/i/s!AlTRmNaxcpA9cuN9gxplP2g3FX0 Ha cseréled az első világítást, térképolvasósra, akkor kell hozni áramot is hozzá (ez nekem még hátra van, nem tudom, honnan lenne érdemes). Itt viszont le kell venni az A oszlop burkolatot, hogy le tudd vinni a kábelt. A gyári vezetékben fekete színű. https://1drv.ms/i/s!AlTRmNaxcpA9ahFNAwOTlV6yA0w Néhány változatom van itthon. 1, ultrahangos, gyári riasztóshoz: https://1drv.ms/i/s!AlTRmNaxcpA9bqgqYWwOv4E5EgY 2, forgatható térképolvasós: https://1drv.ms/i/s!AlTRmNaxcpA9b2DcTHeCE4_oFPQ 3, fix térképolvasós, sötétített: https://1drv.ms/i/s!AlTRmNaxcpA9bcc05cGNg6lwDw8 4, és persze a gyári: https://1drv.ms/i/s!AlTRmNaxcpA9bIEeKkLThfR2bFo A kábeleket elől az első világításra kötöttem, testpont pedig adott. https://1drv.ms/i/s!AlTRmNaxcpA9a9sLYrNxEMA1F7w https://1drv.ms/i/s!AlTRmNaxcpA9ek_T9sGmzXfBTG4 Ezzel oldottam meg: https://1drv.ms/i/s!AlTRmNaxcpA9c_BqxN6xje81Yao Én cseréltem az izzókat is ledekre. Elől a hosszabb verzió, hátul a rövidebb fért el.https://1drv.ms/i/s!AlTRmNaxcpA9cYt7zpZg-vxN-Os Teljesítményből a lehető legerősebbet raktam be. Az első először gyenge volt, de később találtam erősebbet és most már rendben van. Vissza szerelés előtt ellenőrizni a világítást, hogy megfelelően működjön minden. A fokozatosan halványodó fény megmaradt, de nem tart a teljes sötétedésig, hanem kb. a felénél lekapcsol. Ha zavar, akkor ne rakj bele ledet. Szerintem nem gond. Visszaszerelésnél, amikor a kapaszkodókat rakod vissza FIGYELJ A FEKETE KIS LEMEZRE!!!!!! Nekem az elsőnél sikerült benyomni az egyiket. Azóta is ott van a A oszlopban. Csak az első nap zörgött, amíg leért valami fix helyre. Ezért volt még egy köröm a bontóba. Térelválasztó rögzítő vissza, oszlop burkolatok vissza, ajtó gumi vissza, első világítás vissza. Az elektromos csatlakozásokat, ha kell szigeteld. Szerszám igény: Vékony, laposcsavarhúzó, csillagcsavarhúzó, és L alakban meghajlított erős valami (imbuszkulcs, csavarhúzó, laposvas egyéb kreatív megoldás) Bocs, ha túl szájbarágós néhány rész, de tapasztalatom szerint olyanok is szerelnek, akiknek nem kellene. Természetesen itt nincsenek ilyenek. Kb. 1,5 óra alatt meg lehet csinálni. Sok sikert.
  14. Általános műszaki problémák!

    Keresek egy feltöltő oldalt és küldöm, de szerda előtt nem megy.
  15. Általános műszaki problémák!

    Van világítás, bontóból vettem. A kapaszkodóba kell beépíteni.
×