Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

logger

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    19
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    zafira
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

logger's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Hírnév

  1. Nagyon szépen köszönöm a válaszokat, a segítséget!! Utána néztem már a felniközépnek, de kicsit drágállom az árakat. 10ezer Ft 4 műanyagért...link cikkszáma: 90 468 692 AH
  2. Sziasztok! Van egy alap 1.6-os benzines zafira A-nk (z16xe). Szeretném kicsit helyre pofozni, felextrázni. Hiányzik a nyári, eredeti alufeniről a kupak (2db) (a szerelő jóvoltából). Ezt valahol betudom szerezni normál áron? Esetleg ebay? Tempomat beépítés. Elég csak az baloldali indexkart megvásárolni, beépíteni, vagy kell még más is (bowden, boardcomputer)? BC. Itt kell másik (3soros) kijelző is? Vagy a kijelző és a BC egyben van (így egy és ugyanaz a 2)? Itt gondolom bajuszkapcsolót is kell venni. https://auto.jofogas.hu/komarom_esztergom/Opel_zafira_A_kijelzoo_65195240.htm Elektromos ablak hátulra? Tapasztalat? https://auto.jofogas.hu/pest/Opel_Elektromos_ablakok_Astra_G__Vectra_B__Corsa_C__Zafira_A_65355014.htm A kormánykeréken kiszakadt a duda gomb. Ha jól tudom ez gyári hiba. Mik a tapasztalatok a cserével, milyet érdemes venni? Digitklíma. Elég csak a klíma panelt megvenni? Vagy pl hőmérsékleti szenzorok is kellenek? https://auto.jofogas.hu/komarom_esztergom/Opel_zafira_A_digit_klimapanel_65194989.htm Bárkinek bármilyen infója van (beszerzés, beszerelés), azt szívesen fogadom.
  3. Sziasztok! Van egy 130lovas cdti motor a kocsinkban. Nincs vele semmi bajunk, tök jól működik. Mit kell cserélni, és milyen gyakran? Gondolok itt pl az ilyen-olyan szűrőkre. Azért kérdezem, mert most a márkaszerviz egész olcsónak tűnik, de nem tudom tényleg szükség van e, amit az éves karbantartásnál javasolnak árajánlatban. Tehát lesz e baja a kocsinak, ha a "Pollenszűrő, Csere Kettős működtetésű Pollen- / Légszűrő", a "Légszűrő, Kiszerelés és csere" nem történik meg? Ezeket mikor kell cserélni, és milyen gyakran? A válaszokat előre is köszönöm!
  4. Sziasztok! A Zafira A-nk lassan kuplung cserés lesz. Ez kb mennyibe fog kerülni. Ha jól tudom a kinyomó csapággyal együtt kell cserélni, és a szerelés sem könnyű munka. Másik. A biztonsági öv visszahúzása nem nagyon megy. Egyszer hallottam valahol, csak ki/meg kell mosni. Ki tudom valahogy szerelni, illetve ezzel kapcsolatban tudtok segítséget adni?
  5. Kokszos (koszos) a motor. Az oka valószínűleg, hogy az olajlehúzógyűrűk elkoptak (nem húzza le az olajat a hengerben), így füstöl hátul a kipufogónál az autó (az elégetett olaj miatt). Emiatt az olajat is eszi. Illetve a dugattyú sem biztos már, hogy jól illeszkedik a hengerbe (tökéletlen égés, kokszolódás). Ha a kisebbik nagy hiba akkor csak hengerfejfelújítás, ha nagyobb, akkor motorfelújítás. Ez az egész sajnos típus hiba. Mivel szerintem te még az elején lehetsz, még nem ennyire drága. Nekem ezt mondták tanácsnak: " EGR-t félre kell fordítani, fojtószelepet kitisztítani, gyári gyertyát használni " Vidd el autópályázni kicsit. Nem szabad, hogy nyomatékból menjen (ilyenkor lassú meredek hegyi utakat kerülni kell). Extra tipp: nálunk egy olajcsere csodát művelt. Szóval gyakrabban kell olajat cserélni, és az olajat önteni bele dögivel.
  6. A motor méretétől függő tartósságot onnan vettem, hogy pl a mostani 1.4T, 1.6T TSI motorok nem a megbízhatóságról híresek (totalcar-ról van az infó), a 2.0 már tűrhetőbb. Illetve tapasztalat: 1.6-os hengerfejes A Zafira (sok városi használat, 300ezer km). Tudom, hogy naiv vagyok, de nekem furcsa hogy nagyságrendekkel drágább egy vezérlés egy 2.2-eshez, mint egy 1.6-oshoz (egy opc-nél megérteném). Mondjuk ez kicsit számomra olyan, hogy jobb autód van, indokolatlanul fizess többet (mikor elvittük az új autót (zafira tourer) a gumishoz kereket cseréni (szezonváltás), az újért többet akart kérni, mint a régiért, még szerencse, hogy előre ki volt fizetve (az indok a 17colos kerék volt)). Ráadásul ezek az autók már 10+-osak, hiába 2.2-es motor, és nem egy presztízs márka, mint pl audi, bmw... Egyébként mi más alkatrészekben egy 1.6 és 2.2 között (gondolom méret)? Nagyobb szíj, görgők? Hogy tudom megnézni, hogy mennyi egy vezérlés? Összelegózom egy webshopnál? Ui: bocsánat a sok rimánkodásért
  7. Az üzemanyag fogyasztás nem érdekel annyira, inkább motor megbízhatósága lenne fő szempont. Abból indultam ki, hogy ha nagyobb köbcenti, akkor kevésbé kormolódik, koszosodik, kopik el a gyűrű...és ezért megbízhatóbb. De simán lehet, hogy tévedek. A bontott üléssoron már én is gondolkoztam, de félek, hogy nem lenne kompatibilis, ebben kéne megerősítés valahonnan (azt tudom, hogy ott a középső ülés is máshogy van, illetve a kalaptartó sem kompatibilis). Egyébként meg nyilván vonz a nagyobb motor, az már pl jobban tud menni autópályán. Biztos nagyon fölé akarok lőni, mert én az 1.6-osat ismerem és szerintem az édes kevés ehhez a kocsihoz/kasztnihoz. Meg újabban úgy tartom, hogy egy nagy autó motorja 2.0 köbcentinél kezdődik (megbízhatóság, erő). De várom az érveid, tapasztalataid, véleményed, mert lehet hogy nagyon rosszul gondolom a dolgokat.
  8. Sziasztok! A segítségeteket/tanácsotokat szeretném kérni. A családban gyorsan jött egymás után 3 gyerek, így 3 gyerekülés is kell hátra, viszont az összes gyerekülésnek 3pontos biztonsági öv kell. A családban van egy 2001-es benzines 1.6-os zafira, viszont ott középen nem 3pontos a biztonsági öv. Utólag csináltatni 3pontosat nem lehet. Viszont rájöttem, hogy ráncfelvarrott zafirák (zafira A 2004-) már középen is 3pontos biztonsági övvel vannak ellátva. Így felmerült bennem, hogy nyilván ráfizetéssel egy kereskedésnél becserélnénk egy szebbre/jobbra/újabbra. Ha már másik autó, akkor viszont már erősebb benzinest választanék (2.2, esetleg félve 2.0T (opc)) A kérdésem az, hogy ezek az ecotec motorok is ugyanazoktól az általános hibáktól véreznek (nagy olajfogyasztás, olajlehúzó gyűrű elkopása, egr letapadása), mint a kisebb 1.6-os társánál (vagy ezekre is jellemző de esetleg kevésbé, vagy nem jellemző)?
  9. Szia! Nekünk a zafira 2000-es cdti 130 lovas változat van. Mi családon belül vettük, 3,5évesen 150ezer autópályás km-rel. Eddig márkaszervizbe hordták, mi már nem. Mivel az autópályás km miatt van a nagy futás nem baj, a város nagyobb probléma lenne. Az a baj, a dízellel, hogy mi is városban használjuk, rövidebb utakra, sportos vezetési stílusban, szóval a motornak nincs ideje bemelegedni sem. De ez dízel ártalom. Elvileg havonta egyszer ki kell vinni autópályázni, hogy kikormolja magát a részecskeszűrő, illetve figyelni kell a turbóra, hogy mikor állítom le a motort (ha nemrég volt a turbó használva, akkor még kicsit járatni kell a motort, hogy kimenjen a turbóból a gázolaj, de ez a turbó benzinesél is így van). Én az 1.4-es turbóbenzinestől félnék. Az túl kis motor egy ekkora autóhoz, ott a motorélettartam rövid idő lehet. Mint a forma1-nél: ha túl hatékony a motor, rövid az élettartam (futamonkénti motorcsere). Egyébként az autó nagy, jól el lehet férni benne. Az összeszerelési minőség az opelnél itt még nem a legjobb, recsegnek kicsit a műanyag elemek, ha az ember nyomkodja (de ez az insigniánál is így van). Ezzel a motorral és súllyal is lehet vele sportosan menni, így is elég ugrós szeretintem, bár mindig van följebb, de a 90lovas astra után ez nagy ugrás. Az insigniához már jobb a benzines motor választék, de én ott is 1.8-tól fölfelé nézegetnék (nekem a 2000-es benzines a legszimpatikusabb). Az insignia egyébként kicsit bunkerszerűbb, főleg hátsó ülésen nem nagyon lehet benne kilátni és a fejtér sem olyan jó (ez a szedán változatra igaz, a kombira nem). A zafira viszont elég nagy. Extra listától függ, hogy mennyire tudsz az első szélvédőn kilátni (van olyan, amin föl lehet húzni a középső visszapillantó tükör fölé.http://frame.pilkingtonagr.hu/showpic.php?table=db__photos&field=Photo&keyfield=ID&key=1849&forcesize=590x0 Eddig nekünk nem volt az autóval problémánk, csak kisebbek: rendszámtábla világítás foglalat csere, beragadt a szélvédőmosó motor (kiszerelés, tiszítás), az első parkradar néha meghülyül. Féléve van nálunk az autó, sokat használjuk, eddig szerencsére még nincs vele probléma, reméljük nem is lesz.
  10. Közben sikerült megoldanom a fix traffipax pontokat. A fájlnév határozza meg a poi típusát (mozi, otthon, sport..., ha nem ismeri fel a fájlnevet általános lesz), a szélességnek/hosszúságnak 8 értékes jegynek kell lennie (plusz még a .) következő kettő a cím és a leírás az " "-között, és az utolsó a telefonszám. Ez alapján csináltam meg a fájlt: http://www.police.hu/sites/default/files/fix_telepitesu_kkep_helyszinlista.pdf letöltés: https://drive.google.com/file/d/0B8YhhYqEjr5HX3NIa2tKTl91QWc/view?usp=sharing
  11. Közben sikerült megoldanom a fix traffipax pontokat. A fájlnév határozza meg a poi típusát (mozi, otthon, sport..., ha nem ismeri fel a fájlnevet általános lesz), a szélességnek/hosszúságnak 8 értékes jegynek kell lennie (plusz még a .) következő kettő a cím és a leírás az " "-között, és az utolsó a telefonszám. Ez alapján csináltam meg a fájlt: http://www.police.hu/sites/default/files/fix_telepitesu_kkep_helyszinlista.pdf letöltés: https://drive.google.com/file/d/0B8YhhYqEjr5HX3NIa2tKTl91QWc/view?usp=sharing
  12. Bocsi, az előző hozzászólásomnál téged akartalak volna idézni.
  13. Ha jól látom a dexos2 5w30. Nem kötekedésből, meg okoskodásból, hisz nem én vagyok itt a szaki, de a használati utasítás 10w40-et ír, míg a 5w30-at nem említi.
  14. Én úgy tudtam, hogy gyárilag 10w40 való a kocsiba, nem trükközgetni akartunk az olajfogyással, viszont a márkán/minőségen már spóroltunk. (eddig ilyen ment bele: http://www.arukereso.hu/motorolaj-c3678/total/10w40-classic-5-l-p42695928/) Az olajfogyasztás az kb 500 km/l vagy ennél több, szóval nagyon eszi. Ti akkor konkrétan melyik olajat/márkát ajánljátok? Nem tudom, hogy az egr kivan-e kötve, de a checkengine lámpa világít, és mindig újra megjelenik idővel, hiába törlik kiolvasáskor. A gyertyák nemrég lettek cserélve, kétlem, hogy eredetire, de utána nézek még. Évek óta a budaörsi bosch szervizbe jár az autó, nem rosszak, de jók sem (ugyanez igaz az árakra is, néha olcsó, néha meg nagyon vastagon fog az a ceruza).
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.