Jump to content

epk947

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    3.884
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    5

epk947 last won the day on Január 3

epk947 had the most liked content!

Hírnév

57 Segítőkész

epk947 névjegye

  • Felhasználói rang
    470000 km Astrákkal, ebből már 21 év FAstrákkal
  • Születésnap 1945-08-10

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Sóskút
  • Érdeklődés
    technika

Város, Autók

  • Autó(k)
    Astra F, karaván, C20NE
  • Város
    Sóskút

Legutóbbi látogatók

5.851 profile views
  1. Egyéb csevegés

    Boldog Újévet kívánok a fórumozóknak! Megvan már a 2017-es évi összesítésem: Év végi km óra állás: 345775 ebből az elmúlt 12 év alatt (mióta enyém) 190565 km-t tettem bele. Éves futott km: 12802 Összes benzin fogyasztás: 1000,5 lit A benzin átlag ára volt 2017-ben: 342,2 Ft/liter Átlag fogyasztás 7.81 lit/100km Összes költség: 428.364 Ft Ebből szerviz ktsg: 86.018 Ft, ebből csak mosásra: 6900 Ft ment el. 1 km összes költsége 2017-ben: 33,7 Ft.
  2. Általános műszaki problémák

    A tetőkárpitomat 2013-ban (amikor volt egy kis rohadás javítás miatti műhelymunka) kivettettem és a falubeli kárpitosunk ahol lehetett vissza ragasztotta és még a csomagtér és a hátsó ülések felett középen, egy - egy kárpitozott gombbal "odatűzte" a hordozó lemezhez. Bár azóta egy kicsit megint elengedett, de csak épp annyira, hogy nem báncsaja a szemet. Hétfőn (2013 után) megint viszem a lakatoshoz, hogy az apróbb rozsdapöttyöket lecsiszolja, lekezelje alapozza és lefesse. Amúgy jól bírja az öreg a hajtást! Az órában levő 340 + egy pár ezerből én már 190 ezret nyomtam bele. Eddig úton még sose rohadt le velem.
  3. Általános műszaki problémák

    Ma megtörtént az átfordulás. 340 000 km
  4. Általános műszaki problémák

    Szervusz Zotya! Akkor még mindig én vezetek előtted! :-))) Egy-két napon belül meglesz a 340 ezer. Nem akar az öreglány elromolni sehogy se! Télen feltűnt, hogy a szokásosnál lassabban alszik ki az olajnyomás jelző lámpa. Volt, hogy 6-7 másodperc után. Gondoltam, hideg van, a hideg olaj nehezebben jut el az olajgombához. De már április volt és nem változott. Kiderült, hogy az eredeti, 25 éves olajnyomás gomba fáradt el. Csere megoldotta a problémát.
  5. Fogyasztás

    Ha a fogyasztás nem növekszik, én sose cserélnék lambadát csak azért mert sosem árt. Inkább azt hiszem, hogy azért nőtt meg a fogyasztás anno, mert az eredeti szonda nem volt tökéletes, ami 180 ezer km után elérte azt a kritikus pontot, hogy már bejelzett.
  6. Fogyasztás

    Ha nem jelez és nem szállt el a fogyasztásod, akkor gondolkozhatsz ugyan a cserén, de maradj meg a gondolati szinten! Ha meg cserés, akkor tudod! GYÁRIT! Most, hogy mondtad én úgy emlékeztem, hogy az enyémben cseréltem már lambadát. Aztán elővettem az élete történetét és végiglapoztam, de sehol semmi! Tehát még gyári! Aztán eszembe jutott, hogy az amire emlékeztem, még az első, céges Astrámon volt, kb. 180 ezer km-nél. Ott egyértelmű volt. Autópályán 120 nál kigyulladt a lámpácska, de ha lassítottam, elaludt. Aztán 120-nál pont, megint kigyulladt. Cserés lett, aztán attól kezdve megtáltosodott a motor, érzésre úgy kb. +10 lóerő jött elő! Node a fogyasztás is megnőtt kb. 3 - 5 decivel.... Én örültem neki, céges autóóóó!
  7. Motor

    Ugyan mér'??? Nálam 60 ezer oszt' kész. (Az enyémen csak szíj és vízpumpa van, feszítő görgő nincs)
  8. Motor

    Akkor nyugodtan nyomhatod neki, mert a vezérlés biztosan bírni fogja! (Átlag 35 ezrenkénti csere). Rajtad átok lehet. Olajból én csak 10W40-et használok és soha semmi problémám nem volt. Az olajam ELF alapú Metabond már 12. éve.
  9. Motor

    Azért az már a luxus kategóriába tartozik, ha valaki a vezérműszíjat "emlékből" cserél! Hidrotőkére gondolva úgy hiszem, hogy ez az az alkatrész, ami a leginkább meghálálja a gondos - pontos minőségi olajcserét és a stabil olajat. Értem ezalatt, hogy nem próbálunk betölteni "ócsón hozzájutottam" olajat. - Nem konkrétan Rád értettem! - Az én ótóm még nem látott "hidrotőke szerelőt"!
  10. Motor

    Így jár az, aki nem vezeti a "kockás füzetet"! Vagy vezeti, de nem használja a beírt adatokat.....
  11. Motor

    Hacsak ki nem hullott a foga, másképp minek cserélni? Ez nem láncos hajtás! Az enyémben óra szerint 330000 van, de nem volt és nem is lesz csere.
  12. Motor

    Szigorúan gyárira!
  13. Fogyasztás

    Mennyi az éves átlagod?
  14. Egyéb csevegés

    Amióta nyugdíjas vagyok nincs laptopom, csak asztali gépem. Okos telefonom sincs, mert nem igénylem. Igaz, lehet, hogy egyszer mégiscsak lesz, mert minden technikai kütyüt évekkel a nagy boom után kezdek használni, amikor már nélkülözhetetlenné válik a mindennapi életemben. Jelen esetben a füzet egy meghitt barát. Vihetem le a kerékcseréhez is, ott írom be a kopási adatokat, amint látszik is a zsíros ujjlenyomatokból.... Persze az év végi adatokat excelbe gyűjtöm, de csak az éves összesített adatokat, és amint a beszkennelt képen is látszik a havi adatokat a füzetben összesítem . A grafikon pedig igaz, hogy szép, de a nélkül is látom, ha változik a fogyasztás. Bár az egyik tankolásról a másikra, sőt az egyik hónapról a másikra mutatott számok se érnek sokat. Az üzemanyag fogyasztást csak hosszabb időtávon szabad figyelni. Ha visszanézed az én fogyasztási adataimat, még évről évre is "nagy" különbségek vannak, mégsem esem kétségbe, mert tudom az okát. Tipikus hiba, amikor itt a fórumon fogyasztással kapcsolatban kérdezgetnek újoncok, hogy "mééér olyan sok?". Aztán kiderül, hogy tankolt 3000 forintért és abból számít átlagfogyasztást! Röhejes. Az excel van az "örökkévalóságnak". :-))
  15. Egyéb csevegés

    Hááát az enyém azért egyszerűbb! Az excel feltételezi, hogy minden számlát bevigyél a gépbe, amihez neki kell ülni, kockáról kockára haladni, még ha a java része automatikusan ki is tölti magát. Oszt' mit érsz a grafikonnal meg az 5 tizedesig kiszámított átlag fogyasztással? A kockás füzet meg mindig kéznél van, havonta és évente összesítem az adatokat. Látom a gumi kopást is... :-)) A füzetbe elölről hátrafelé a költségeket vezetem be, a gumi cseréket, kopásokat pedig hátulról előre felé lapozva. Valahol majd összeér, akkor jön az új füzet! :-)) Sajna már nem fér bele sok.
×