Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Nofear1974

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    18
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel astra f C14NZ
  • Város
    Győr

Legutóbbi látogatók

608 profile views

Nofear1974's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

3

Hírnév

  1. Nofear1974

    Motor

    Köszi. Ez tényleg egy jó megoldás.
  2. Nofear1974

    Motor

    Sziasztok Mit tudok tenni ha a c14nz astrám vezérműszíj feszítő görgő csavar menete a blokkban tönkre ment? Milyen javítási lehetőségeim vannak?
  3. Szia Álló motorral gurulva még nem próbáltam de jó ötlet, ma kipróbálom. ui: Akkor is szól. Ha forog bármelyik kerék, hallatszik a súrlódás.
  4. Sziasztok A segítségeteket kérném egy hallható hiba beazonosításában, tisztában vagyok hogy nem lesz könnyű de hátha. Astra f c14nz . Kb. egy hónapja vettem észre egy ritmikus susogó/súrlódó hangot az első futómű felől. Mintha a jobb oldalról jönne és a legjobban 60 km/óránál hallani felhúzott ablakok mellett. Minden egyes kerék fordulásnál hallatja és tempó függően gyorsul vagy lassul a hang. Gáz elvételnél jobban hallható. Gondoltam féltengelyre de nincs ropogás sem kanyarban, sem egyenesen haladva. Kerékagy csapágyra gyanakodtam és a youtubeon rengeteg videót végignézve, nem egy olyan videót találtam ami szinte ugyan olyan hangot hallatott mint nálam. Itt van 1 videó: https://www.youtube.com/watch?v=9rU1xDPI-Fc És ezek a fajta videók mind kerékcsapágy probléma címen vannak fent. Csakhogy megemeltem az elejét és egyik keréknél sincs kotyogás. Ráadásul megemelt állapotban mondjuk a jobboldali kereket lefixálom és a másik forog, hallani a hangot. Ha a balt fixálom le akkor is hallani. Egyszóval ezek szerint nem a kerék csapágy produkálja. A féltengely probléma hangok nem olyanok mint amit én hallok. A kerékcsapágy hangok szinte azonosak mint nálam de nálam nincs kotyogás és ráadásul bármelyik kereket fixálom le, akkor is hallani. Váltó, differenciálmű? Aláfeküdtem, megmozgattam a féltengely váltó felőli részét jobb oldalon forgás irányba előre hátra van kb. 1-2 mm kotyogás. Vége, már ötletem sincs hogy mi lehet a gond.
  5. Nofear1974

    Fék

    Köszi a hasznos tanácsot figyelni fogok rá. Honnan tudtad hogy magam akarom kicserélni? Ennyire egyértelmű? Közben már utána olvasgattam hogy mire figyeljek+ videókat is néztem a cseréről. De minden apró tanácsot szívesen veszek. Off: Nem tudom hogy emlékszel-e még, illetve emlékeztek-e rá , fél éve kértem a segítségeteket mert 3 henger indult indításkor + fogyott a hűtőfolyadék. A ti segítőkészségeteknek és biztatásotoknak hála kicseréltem a hengerfej tömítést, és ha már szétszedtem akkor szívósori, kipufogó tömítést, szelephimbából 4-et cseréltem mert 4 volt erősen kopott, a motor csodálatosan működik és sokkal halkabb is lett, olyannyira hogy egyszer mikor félreálltam kiszálltam valamiért majd vissza, közben beszéltek hozzám, véletlenül rá is indítottam egy másodpercet. Szerencsére nem lett gond, ezzel csak illusztráltam hogy a motor működés közben mennyire csendes lett Egyszerűen élvezet hallgatni De örültem azért is hogy szétszedtem mert a hengerfej hűtővíz járataiból mindössze 2 nem volt eldugulva a többin kb. 1mm vastag rozsda lerakodás zárta el a hűtővíz szabad átfolyását. Bocs az off-ért. Szóval ismételten köszönetet mondok a segítségetekért.
  6. Nofear1974

    Fék

    Kösz. Igyekszem nem elveszíteni a rugókat :-)
  7. Nofear1974

    Fék

    Köszönöm mindenki segítségét/hozzászólását. Bevallom hogy én is Brembo-t nézegettem féktárcsából viszont a rozsdásodás pl. eszembe sem jutott. Persze tudom hogy a fékhatáshoz nincs köze. Egy ATE féktárcsa ami bevonatolt, jó választás lehet ? Ár: 4900/db Cikkszám: 24.0113-0161.1 ATE féktárcsa elsőtengely, Ø: 236mm, Tele, bevonatolt részére OPEL ASTRA F Ferdehátú (53_, 54_, 58_, 59_) 1.4 i 60LE Beépítési oldal: elsőtengely Átmérő [mm]: 236 Féktárcsa fajta: Tele Centrírozási átmérő [mm]: 60 Lyukszám: 4 lyukkör ? [mm]: 100 Féktárcsa vastagság [mm]: 12,7 Felület: bevonatolt És ehhez egy Textar fékbetét. Ár: 6900/készlet Cikkszám: 2054701 TEXTAR fékbetét készlet, tárcsafék elsőtengely részére OPEL ASTRA F Ferdehátú (53_, 54_, 58_, 59_) 1.4 i 60LE Beépítési oldal: elsőtengely Kopásjelző érintkező: kopásjelző érintkezőhöz előkészítve Magasság 1 [mm]: 58,3 Magasság 2 [mm]: 48,2 Szélesség 2 [mm]: 141,3 Szélesség 1 [mm]: 140,1 Vastagság [mm]: 16,8 Viszont kissé zavarban vagyok. A készlet jelen esetben 4 fékbetétet jelent? Közben már látom ugyanis ha ráviszem az egeret a kosárra, kiírja hogy 4 fékbetét. Pro/kontra vélemény?
  8. Nofear1974

    Fék

    Sziasztok A segítségeteket szeretném kérni tárcsafék és fékbetétek terén. Le szeretném cserélni az első féktárcsákat és természetesen új betéteket is szeretnék, viszont szeretném kikérni a véleményeteket arról hogy milyen márkát nézzek mert elég nagy a választék. Tudom mindenki másra esküszik de azért gondolom lesz egyezés. Nem szeretnék pár ezer forintos különbség miatt gyengébb alkatrészt venni. Astra F C14NZ-re kellene. Illetve azt is megköszönném ha elmondanátok mire figyeljek rendeléskor mert mint látom mm eltérések vannak a termékek között. De lehet hogy ezek csak az én félelmeim Előre is köszönök minden hozzászólást.
  9. Nofear1974

    Motor

    Köszönöm a válaszotokat. A nívópálcán nincs látható jele a keveredésnek de mintha egy hajszállal magasabb lenne az olajszint de lehet hogy már én látok mindent tragikusnak. A henger kihagyáshoz lehet bármi köze?
  10. Nofear1974

    Motor

    Sziasztok Azt hiszem elég nagy bajban vagyok az előjelek miatt. Most vettem észre hogy a hűtővizem fogy miközben külsőleg nincs látható nyoma. Kb. egy hete vettem észre hogy egy henger kihagy induláskor majd kb.10 másodperc után már rendesen jár a motor. A hidegnek tulajdonítottam a jelenséget. Ám a mai nap ismét megnéztem a hűtőfolyadék szintet és a tartály üres volt. Még jó hogy ránéztem. Leszedtem az olajtér sapkát és ez fogadott. A nívópálcán nincs jele víz keveredésnek de gondolom hogy azon a részen nem is tud keveredni vízzel. Repedt hengerfej, tömítés? Tudom, látatlanban nincs pontos diagnosztika. Szerelőig még elmehetek? Vélemény? Ne kíméljetek.
  11. Sziasztok Szeretném megköszönni mindenki segítségét . Sikerült kicserélnem a fűtőradiátort a C14NZ Astra F-ben és én is hozzájárulnék egy infóval hogy mások ne essenek az én hibámba. Ahhoz hogy a fűtőradiátort ki lehessen cserélni, mindössze csak a sebváltó burkolatát kell levenni és a vezető oldal felőli kb. 10 cm-es középkonzol merevítőt ami a hamuzó bal oldalán található. Ezt mindössze 3 db 13-as csavar tartja. Én lebontottam a középkonzolt is mire észrevettem hogy onnan nem fogok tudni érdemi dolgot véghez vinni. Miután a radiátorra csatlakozott csöveket leszedtem a motortér felől, már csak a radiátor alján lévő burkolat 4 csavarját kellet leszednem. A tálca elég nehezen jött ki de lefele feszítve és kifele húzva sikerült kiszedni. A radiátort ezek után kis jobbra balra mozgatással kivettem. A gondom az új visszarakásával kezdődött. Ne vegyetek ebbe a típusú autóba Magneti Marelli által gyártott fűtőradiátort mert méretei messze nem azonosak az eredeti méreteivel. A radiátor csövek felőli oldalán lévő íves kitüremkedés túl hosszúra sikeredett ( szinte egyik végétől a másikig ) emiatt csak komoly feszegetéssel tudtam a helyére nyomni minek következtében sajnos kitört egy 2x1 cm-es darab a burkolat oldalából. Sajnos a mínusz 3 fok is közrejátszott. Vissza akartam vinni az eladónak mikor láttam hogy nem megy a helyére ám szerencsétlenségemre a számláját elvesztettem. 14.000 Ft-ba került. Direkt nem az olcsóbbat vettem de lehet hogy az olcsóbbal jobban jártam volna.
  12. Tényleg lyukas a fűtőradiátor valahol, mert a motortérben a bal oldali csőnél ahol a tűzfalon van a cső körüli tömítés, szivárog a fagyálló. Nekiálltam lebontani de a fűtés körüli burkolatnál megakadtam. Az alsó burkolat 4 csavarját ami közvetlenül a fűtőtest alatt van, kicsavartam de leszedni az alsó burkolatot nem tudtam. Beesteledtem úgyhogy holnap nekiesek megint. Kevés a hely és nem láttam már más lehetőséget tovább bontásra. Szívás lesz kicserélni az biztos. :-( Valamiért nem tudok hozzászólni Pingvin levelére. A kérdésem az volna hogy a fűtőradiátorral egybe kell kiszedni a az alsó burkolatot? Vagy lejön csak az alsó burkolat egymagában?
  13. Hihetetlenek vagytok Kösz így már értem. holnap az első lesz átnézni a lábteret. Szerintem ott folyik el az a kevés hűtő víz ami hiányzik a tartályból. Még egyszer köszönet a gyors segítségért. Ezúttal sem csalódtam bennetek. Tudtam hogy csak itt találok magyarázatra. Mi lenne velem nélkületek Boldog Új Évet előre is nektek és minden fórumlakónak.
  14. Ha kilyukad a radiátor vagy ereszt a csatlakozónál, ezek szerint a ventilátor a fűtő alatt van? Vagy ezt egy zárt rendszerben kell elképzelni ? Sajnos nem sok egyértelmű képet találok róla a neten de tovább keresek.
  15. Sziasztok Segítségeteket kérném egy problémámra. Opel Astra F 1.4 Itt a tél és szokás szerint kis párásodás van az utastérben. Ez mindig is volt, lesz, pollenszűrő csere és 1-2 évig megfelel. Ám a mai nap azt vettem észre hogy nem bírom letakarítani belülről a párát miközben a fűtés a legmelegebbre volt állítva és ami számomra ijesztő hogy olajos az állaga. Menet közben a hideget fújattam a szélvédőre és gondoltam hogy melegre átállítom. Pár másodperc múlva az utastérben gőz jelent meg nem is kevés( mint egy szaunában) , pánikszerűen néztem rá a motor vízhő-mérsékletmérőjére ( fel fórt a víz és tódul be az utastérbe? ) de nem mert a víz hőfoka 95 fok körül volt. Fűtést visszatekertem a hideg állásba és a gőz azonnal megszűnt. Honnan szivárog be a fűtéshez olajos víz? Hűtő víz? Pollenszűrő száraz. Sajnos sosem néztem utána hogy működik a fűtése. Ráadásul mostanság vettem észre hogy hetente egy pohárnyi hűtőfolyadék hiányzik a tartályból. Csak remélni tudom hogy nem függ össze és a megoldás egyszerű. Bár sejtem hogy nagy a baj. Ebben szeretném a segítségeteket kérni.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.