Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

bepi81

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    54
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

bepi81 last won the day on November 30 2016

bepi81 had the most liked content!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    2001 Astra G 1,6 Club Z16SE 62kW - céges
  • Város
    Békéscsaba

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

bepi81's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Reacting Well Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

16

Hírnév

  1. Sziasztok! Kérdés adódott a céges 16SE motoros Astrámmal kapcsolatban. Az utóbbi időben (értem ezalatt: tavaly nyáron még nem volt észlelhető) megnőtt az üzemanyagfogyasztása az autónak. Futott km 300 000. 10000-ként olajcsere. Hónapról hónapra vezetem a tankolásokat a spritmonitor.de oldalon és megfigyeltem, hogy az átlagfogyasztásom 1 literrel magasabb, mint tavaly év közben volt. Hibakód nincs, dinamikában nem vettem észre változást. Gumik ugyanazok, nyomások ugyanannyik, használati mód sem változott. Városi használatban 60km/h-nál 5.-ben vitorlázok, országúton 100-110, pályán 130-140 óra szerint. Nem üvegelem, mert akkor sem lesz gyorsabb... A brutál olajfogyasztás miatt (10W-40-ből evett 500km alatt 7-8 decit) váltottunk 15W-40-re (ezzel már csak 1000km-en eszik 1 litert). Tudom, ez messze van az 5W-30 DexosII-től, de ebbe már hígabb olajat nem töltünk, az autó sem lesz motorikusan ezzel a problémával javítva. Selejtezés a sorsa, remélhetőleg hamarosan... Mégis, mint autót szerető műszaki ember, érdekel, hogy mi okozhatja ezt a mértékű többlet üzemanyagfogyasztást a tavalyi évhez képest? Üdv. bepi
  2. bepi81

    Fogyasztás

    Az idei összátlagom mintegy 24000km-re vetítve 6,56 l/100km eddig. A használati mód átlagos, vannak benne rövid, megyeszékhelyen megtett szakaszok, autópálya és országút is, így sztem lehet vegyes fogyasztási értéknek titulálni. A tempó mindig az adott útszakaszon megengedett legnagyobb sebesség feletti minimális tűréshatáron belül értendő. Ahogy nézegettem, 100km/h utazótempóig bőven 6 liter alatt tartható könnyedén a fogyi, csak hosszú távon ehhez nincs türelmem...
  3. Én sem azt mondom, hogy rossz a PH típus, szerintem egy erős közepes olaj, csak van nála jobb ugyanannyiért. Személy szerint többre tartom a Mobil1 ESP Formulát nála, ha választanom kéne, utóbbira voksolnék. 2000km után cseréltem le a PH Multi 5W-30-at, miután az autóm motorját "meggyűrűzték". Bejáratós olajnak használtam. Most a 2. töltet Sustina van benne, de a holnapi, soron következő éves olajcserén visszaállok a Liqui Molyra, mert az volt az eddigiek közül magasan a legjobb. Megjegyzem, talán kissé pazarlásnak tűnhet, amiért a mostani Sustina töltetet 6000km után engedem le, de betartoma gyártó által előírt éves olajcsere periodust (is).
  4. Az Eneos olajok közül egyedül a Sustina család az, ami jó szívvel ajánlható. Dexos2 minősítésük azoknak sincs, de legalább elsőosztályú kenőanyagok. A Premium Hyper termékekkel azt figyeltük meg (én alapvetően japán autó párti és tulajdonos vagyok), hogy az autóink motorja hangosabban jár, több a mechanikai zaja működés közben, mint pl. egy (eredeti, Castrolmintabolttól vásárolt) Castrollal, Totallal és főleg Liqui Moly-val. Szóval, én azt javaslom, hogy bár nyilván nem fog megragadni a motor, de, ha tehetitek ne az Eneost válasszátok. Jómagam LM párti vagyok...(az adatlapok nem annyira érdekelnek, az sokkal jobban, hogy a motor hogyan működik az adott olajjal). Általános jelenség, hogy autós fórumokon túlhájpolják az előírásoknak történő megfelelést, de lazábban veszik a használat függvényében változtatandó olajcsere periódust. Holott, szerintem, utóbbi legalább olyan fontos, ha nem fontosabb tényező...
  5. bepi81

    Fogyasztás

    Jelen. 283.000 km-t átléptük. A fogyasztással nem foglalkozós, vegyes körülmények között használt átlagfogyasztás 6,63 (május), 6,50 (június), 6,74 (július), 5,74 (augusztus). 2016 februárig visszavezetve 6,55 a teljes átlagfogyasztás kb 18000km távra.
  6. Ilyen helyzetben a gyűrűzés (és járulékos dolgok cseréje), majd az előírt kenőanyag használata és rendszeres cseréje lesz a műszakilag helyes megoldás. A löttyöket, ha rám hallgatsz, elfelejted, mert a pénzt viszik így is, úgy is, de az alapproblémát nem oldják meg. Én OFF-os autómon csináltattam meg ezt a műveletet és nem bántam meg. Neked kell eldönteni, mit választasz.
  7. Szép lett! Arra vigyázz, hogy ne hagyd napon az autót, mert a huzatot képes megszívta és foltos, kopott lesz, ahol a nap érte. Igen, az 55 ezres huzatra is igaz.
  8. bepi81

    Fogyasztás

    Először csak világítani kezd a sárga "szegénység jelző", később villogni fog. Előbbi esetében kb 80-100km a még megtehető táv normál, országúti tempóban, utóbbi esetében kb 40-50km. A legjobb, ha a sárga fény felvillanásakor a lehető legközelebbi kúton megtankolsz.
  9. Önmagában nem a 10W-40 olajtól fog a motor tönkremenni, hanem a noname, ismeretlen eredetű, túlhordott kenőanyagtól és az olajfogyasztás pótlására igénytelen hozzáállástól. Írtam már korábban, hogy az én szétrúgott céges 1,6 8 szelepes (84LE) motoromba 250 000km-en keresztül 15W-40 "mézet" töltöttek, 15 ezrenként cserélték és most is itt van alattam 280 000 km közelében. 240k-nál voltak a hidrotőkék cserélve benne, ennyi hibája volt a motornak a 15 év alatt. Igaz, húzós autópálya tempó mellett (150km/h) nem egészen 500km alatt elfogy 1 liter 10W-40 belőle, de normál használat mellett 1500-2000km-ként szükséges a max szintre pótolni néhány decivel. Nagy energiát ebbe az autóba már nem fektetek, de 10 000 km-ként azért megkapja az új töltet olajat. Bemelegítésre is vigyázok, a használt fordulatszám tartományom az esetek 98%-ában 1500-3500 ford/perc. Szóval, szép dolog a viszkozitás fétis, csak nem szabad elfelejteni, hogy más körülmények is vannak, ami miatt károsodhat egy motor. A rendszeres, használati körülményekhez igazított olaj- és szűrő csere akár még fontosabb is lehet a viszkozitásnál, mert hiába használ valaki előírás szerinti minőségű olajat, ha nem cseréli időben és/vagy nem veszi figyelembe a használati körülményeit. A long life olajcseréket el kell felejteni Magyarországon, mert az autók jelentéktelen hányada tesz meg olyan utakat nap, mint nap, ami indokolttá tenné az ideális körülményeken alapuló hosszú olajcsere periódust. Legkésőbb 15 000-ként az összes típusban (motortípustól függetlenül) cserélni kellene a motorolajat.
  10. Alapvetően mindkettő rossz, de a legrosszabb a télen használt nyári gumi. Az alacsony hőmérsékletben rideggé, keménnyé válik a nyári gumi, csúszni fog, nem tapadni. Nyáron a kopott téli sem jó, mert az, meg túlságosan megpuhul, instabillá válik az autó vele. Ezen túlmenően, hangosabb és többet is fogyaszt vele az autó, miközben nagy melegben extrém mértékben képes kopni. Úgy gondolom, hogy egy 1 Milió Ft körüli autó esetében a két új, legalább középkategóriás gumi garnitúrának bele kell, hogy férjen a büdzsébe, hiszen, egy autó üzemeltetése tekintetében a fék-kormány-futómű (gumikkal) triumvirátus az elsődleges prioritású.
  11. A te autód színe sem metál, igaz? Én a narancssárga színnel jártam hasonlóan. Eddig (2016. februártól van nálam az autó) 3 alkalommal políroztam át 2 rétegben. Legutóbb múlt héten, amikorra sikerült beszereznem a Sonax Xtreme Polish 3-at, ami kifejezetten mattult fényezésre való. Alaposan átdolgoztam vele kézzel a kasztnit. Jobb lett volna egy fordulatszámszabályzós Einhell-lel felvinni és polírozni, de kézzel is könnyű vele dolgozni. Ezután átmentem rajta még egy réteg Turtle Wax High Gloss Wax-szal is, hogy a lakk is kezelve legyen. Az összes rongyom narancssárga lett, valszeg a Sonax polírpaszta miatt, de a vaxolás miatt nem éreztem problémának. Koros az autó, elhanyagolt a fényezése, természetes, hogy egy ilyen kezelésnél jön le valamennyi szín. Annyira rossz már a fényezése, hogy kb 1 hónap elteltével vissza is jött az előző kezelések ellenére a homályos, fakó film réteg. Erre a Sonaxos dologra kiváncsi leszek, mit bír majd...
  12. 1. Nézd, a szakzsargonban is benne van ez az elnevezés, nem mellesleg, ezt érti a "mezei" ember is. 2. Nem, valóban nem, egy 0 km-es motorban. Te tényleg beletöltenél egy 270k-t 15W-40 olajjal futott motorba gyári 5W-30-ast? Ha igen, akkor elég hiányos a gyakorlati tapasztalatod (mert fotelből nagyon képzett "vagy"). 3. Ne terelj...
  13. Tudom, hogy a gyári ajánlás nem ez, de ekkora futásnál értelmetlen belerakni a vékony olajat. Kifolyna a tömítések mentén a motorból. Egyébként, kissé zavaró a kioktató stílusod, ezt légy szíves kerüld a jövőben. Nem vagyok analfabéta kenőanyagok tekintetében (sem). Megvan az oka, miért nem használok gyári előírású olajat. ;-)
  14. bepi81

    Astra gyári "HIFI"

    Egyetértek, annyi kiegészítést engedj meg, hogy, ha már a fórumtárs fm transzmittert szerez be, akkor a zenét ne Bluetoothon, hanem USB-n hallgassa, mert az egy fél fokkal hallgathatóbban szól, legalábbis, az én ebayes cuccomon... a jack kábeles kapcsolat mind közül a legsilányabb, azt NE! A CD minosegtől mind nagyon messze van, de jobb hijján, megteszi.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.