Jump to content

L.Fazakas

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    489
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    3

L.Fazakas last won the day on Október 1 2017

L.Fazakas had the most liked content!

Hírnév

40 Segítőkész

L.Fazakas névjegye

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    BUDAPEST
  • Érdeklődés
    mInden!

Város, Autók

  • Autó(k)
    Skoda, Suzuki, Opel
  • Város
    Budapest
  1. Általános műszaki problémák!

    Hát igen! Sokszor a bontott sz@r csakis arra jó, hogy legelsőre azt javítja meg az ember, aztán mikor végzett, akkor simán cseréli a kocsiban levő rosszra. Én vettem egyszer a neten Bosch kézifúróhoz akkutöltőt. Azért adták annyira olcsón, mert hogy állítólag rossz (a hozzáfűzött minősítő vélemény - "mert nem tölt") Így aztán persze bagóért tudtam megvenni, de utána szépen széjjelszedtem, s kicseréltem benne a hibás alkatrészt. (a kb. 200 forintos tirisztort) Így persze szaré-hugyé lett új töltőm - a már előtte felújított (újracellázott) 12V-os akksival - a fúrógépemhez ...
  2. Általános műszaki problémák!

    Gyakorlatban a klingerit tömítőből van ám hőálló, saválló, lúgálló, grafitos, drótbetétes, teflonos - meg még egy csomó egyéb másik (pl. a vegyiparban) Beszerelés előtt szépen be kell kenni valamilyen gépzsírral (vagy mondjuk vazelinnal), s akkor jobban tömít, mint az álom. Mellesleg - Salgótarján Pesttől - nem egy kimondottan nagy távolság. Persze - egy filléres tömítésért kocsival - hááát én se igazán mennék ám egy lépést se ... Néha házilag még a sima kartonpapír is jó lehet. Régebben a motorosok sem estek kétségbe a motorgenerálnál a mindenféle tömítéseken.
  3. Általános műszaki problémák!

    Az van valójában, hogy nem pontos a gyári motor-vízhőfokmérő műszered. Mivel az nem egy kalibrált és hitelesített "műszer", tehát CSAK tájékoztató adatokat ad, nem kell vele foglalkozni. Majd ha fújja kifele a gőzt a motornál, s a műszer 20 fokot mutat - na ténylegesen akkor kell majd kissé jobban odafigyelni. A fagyálló hőátadási kapacitása már hőtanilag is eleve kisebb, mint a sima csapvízé. (a víz legyen 1, akkor ez csupán 0,8). Én az ilyesmikkel valójában nem is igazán foglalkoznék ...
  4. Általános műszaki problémák!

    Bocsánat, ha neadjisten beleszólok, de én még úgy emlékszem - a Liszt Ferenc téren (az Andrássy útról nyílik - nem messze az Oktogontól - jobbra) van egy maszek tömítés-készítő, na az aztán bármiféle tömítéseket bármiféle anyagokból megcsinál. Ha még egyáltalán megvan. Én egyszer vettem nála motorhoz hengerfej tömítést. Sohasem volt vele gondom ....
  5. Általános műszaki problémák!

    Talán egy szívószál nem igazából (túl vékony a fala és nem kimondottan hőálló, továbbá hajlamos a megtörésre), ám egy jófajta vákuum- (és benzin) álló gumicső már valami.
  6. Általános műszaki problémák!

    Ha ott nem valami speciális "alakcső" van, akkor bizony oda bármiféle méretes cső megfelel - pl. a mezőgazdász boltban "méterre kapható" permetező-csőtől a mindenféle más boltokban kapható (de némiképpen hőálló) locsoló tömlőn át a mezei gumicsőig (pl. szilikon). Nekem a valamikori S100-as Skodámban az 1976-os vásárlásom után a fűtéscsövek (a jobb hátsó ülés alatt) voltak rosszak ... Megnéztem a Skoda szakboltban ... Hááát - az ott egy vagyonba került! Aztán a mezőgazdász boltban vettem helyette 1 méternyi 1/2"-os selyemszövet erősítésű műanyag csövet - és az bizony majd 100 évig bírta. Lehetséges, hogy még most is az van benne! (Valójában nem tudom, mert az új autóm megjövetelekor eladtam sógoroméknak egy tízesért, de azóta már ők is rég eldobták ... annyiért nekik "tanuló-autónak" simán megfelelt)
  7. Általános műszaki problémák!

    Hááááát? ("hát"-tal nem kezdünk mondatot - Magyar Nyelvtan) - szerintem a bowdenszál a bowdenházban már kissé "ki van szőrősödve". Lehet így - kiszerelt állapotában - az egyik végéről valami "vékonyabb" olajféleséggel (pl. műszerolaj, varrógép olaj) feltölteni, ámde akár ki is lehet cserélni. Ha netán nedvesség (víz) került bele, talán lehet rozsdásodás a bowden belsejében. Az persze akadály lehet a mozgásában rendesen. A kézifék drótköteleinél többnyire és általában ugyanez szokott lenni a nagy helyzet .... Ha nem túlzottan "szőrös", így utólag egy kevés olajjal még "megjavítható". A biciklik (kerékpárok) bowdenjeinek teljesen hasonló a kezelése.
  8. Általános műszaki problémák!

    Mit jelent az, hogy "Opelfórumos matrica"? Újabban már olyan is van? És ilyen szervizes előnyöket biztosít? Nekem vajon miért nincsen? Hol lehet kérni?
  9. Általános műszaki problémák!

    A generátorban általában és legtöbbször CSAK szénkefék szoktak lenni. Túl kicsi ott maga az áramerősség (csak mint gerjesztőáram) kell a forgórésznek. Annak a huzalozása se vastag. Egyrészt, mert bizony pörög ezerrel, és túl szar lenne centirozgatni ... Az áramot az állórész vastagabb huzaljai (tekercsei) "gyártják" - ami 3 fázisú váltóáram. Azért is kell bele a sok dióda, hogy egypólusú (+ és - sarkú) egyenáramot csináljon belőle ... Bronzból készült kefék leginkább az önindítókban vannak ... legalábbis a volt Skodáimnál úgy volt - és valaha azt széjjelszedtem mindkettőt (na meg persze cserélgettem is benne a kopott alkatrészeket ...) Szerintem nagy általánosságában szinte minden generátor azonos, legfeljebb az újabbakban már a miniatürizált feszszabályzót is simán beleszerelték a generátor-házba, míg a régieknél külön volt rá még egy egység ... A generátorok csak feszültségben és leadott áramerősségben (terhelhetőségben) térnek el - így 12 vagy 24 voltosak, de töltési amperszámban is jobban szórnak ...
  10. Általános műszaki problémák!

    Hát igen! A felfüggesztési méretek egyezzenek meg, a többi viszont smafu. Mert - mi mehet tönkre általában egy generátorban? Szinte semmi! Talán idővel a csapágyakat meg lehetne nézni (esetleg netán kicserélni) ... és persze a szénkeféket. Ha a beépített feszszabályzó elektronika nem hal be, a nagy diódák (10 db) még bírják, sehol sincsen elszakadva a huzal, a generátorok egyszerűen elnyűhetetlenek és örök életűek.
  11. Általános műszaki problémák!

    Szabad erre "OFF"-olni? Valamikor az a mondás járta a pórnépnél - "szemesnek áll a világ, vaknak meg az alamizsna." Én például jártam úgy a Roschmann-ban - az asszony előző nap felírta, hogy mit vegyek meg, mert akciós. (és mert tényleg megéri) Oszt reggel 7-kor (a nyitáskor) már egy darab se volt, mert - szerintem - "házon belül simán elment" ... Egyébként meg akkor - 3-4 darabokat kaptak az üzletek. VICC! Ilyenkor mindig mondani szoktam az üzletvezetőknek , ha egyszer akciós valami - a hátsó ajtónál már ott kellene álljon a kamion - óránként az új adaggal! A simán 3-4 darabokra meg minek hirdetni akciót?
  12. Általános műszaki problémák!

    Kössz! Legalább már ezt is tudom ...
  13. Általános műszaki problémák!

    Jóó - majd osszál ki, nagy ember. Hogy "off"-olod, az nekem a gyakorlatban nem mond semmit. Valójában azt se tudom mit jelent, de nem is igazán érdekel. Én már öreg vagyok ezekhez a tuti kifejezésekhez ... Az Aldinak is - valójában megvan a maga saját jól bejáratott márkacége, éppen ma néztem a Rákóczi úti boltjukban a kőrfűrész-lapokat s az állványos fúrógépet. Valami WORKZONE márka - (Made in China)
  14. Általános műszaki problémák!

    Megint? Csak most beszéltem, uff. Elnézést, de azt észre se vettem, hogy nincsenek benne a fékbetétek! Akkor viszont tényleg állat hangja van a csapágynak. Na persze, hogy nem minden Made in China. Van olyan is, hogy Macao, Hong Kong, Taiwan, Singapore, stb. Éppen nézegettem a Praktikerben a Bosch (elvileg német) barkácsgépeket és hozzá való tartozékokat. Mind Made in China! (Nekem is - a Bosch kézifúrómon ott van rajta a szöveg) A Lidl-ben például az összes kapható (meg kell jegyeznem, mindenféle praktikus gépi dolgok) mind mind kínai cuccok, holott el sem hinné az ember. (Parkside) És kivételesen még jók is. Nem degradálásnak szántam a kínai jelzőt, hanem csak simán és tény-ként közöltem. A Lidlben vett fa csigafúró készletem pl. sokkal jobb, mint az OBI-s!
  15. Általános műszaki problémák!

    Na persze! Ha a féktuskókat valahogyan de szépen visszapiszkáltad volna - mondhatni - alap-helyzetükbe, még csak ez a hang sem lenne! Nekem/nálam pl. a baloldali első agycsapágyat kellett néhány éve kicseréltetnem (csodálkoztam is miatta/rajta elég erősen, mivel itt - és a hazai utak minőségének okán általában - az ember inkább a futóműnek jobb oldali részére hajaz). Csak azt tudnám a témára elmondani (illetve leírni). Valójában az SKF márka tényleg lehetne jó, ám a lehetséges tény, hogy márkanevének okán - bizony egy kissé drága - hisz manapság és valójában itt már minden - Made in China! Amikor nekem cseréltetni kellett - az Üllői úti SKF szaküzletben egy középkategóriás Opel mellső forgás-jeladós agycsapágyat vettem meg, s a kőbányai Ódor Opel-centrum nevű autószervizben szereltettem be. Ezzel a gyakorlatban kb. 10 ezer magyar forintot spóroltam meg, hogy nem a saját autószervizem (Cromax) árajánlatát fogadtam akkor el.
×