Jump to content

L.Fazakas

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    398
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    3

L.Fazakas last won the day on Október 1

L.Fazakas had the most liked content!

Hírnév

35 Segítőkész

L.Fazakas névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1951-07-10

Város, Autók

  • Autó(k)
    Skoda, Suzuki, Opel
  • Város
    Budapest

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    BUDAPEST
  • Érdeklődés
    mInden!
  1. Általános műszaki problémák!

    Nekem még a skodás korszakomban kapott egyszer egy kis kavicsot az egyik fényszóróbetét, holott az még "igazi üveges" volt, így tehát persze szép kagylósra kilyukadt. Mindig belement ott a víz, pl. ha menet közben esett az eső. Aztán egyszer fogtam magam, kiszereltem a betétet, hajszárítóval szépen kiszárítottam - és beragasztottam Technokol Rapid ragasztóval. Azzal aztán sokáig elvolt ... Ezt a polikarbonátos fényszóró műszart is csak be kellene ott a lyuknál ragasztani - "oszt jónapot!" Technokolt meg lehet kapni az Ápiszban.
  2. Általános műszaki problémák!

    Van a Szerémi soron valami nagy festékáruház (az Etele útnál - a sarkon) ott tudtommal darabra is megvásárolhatók mindenféle "vizes papírok". /Kőházy festékáruház/ Én egyszer régebben ott vettem pár "finomabbat".
  3. Általános műszaki problémák!

    Ha valóban már 10 ezerért is megkapható az utángyártott, akkor nem éri meg bíbelődni a régivel. A polírozás is valójában kissé elgondolkodtató - nézegettem már eleget a neten, hogyan, s miként ...
  4. Általános műszaki problémák!

    A megoldás maga - SAJNA egy új fényszórót kell venni! Ez már nem olyan megoldású, mint régebben volt a cuclista autóknál (ott se mindnél), hogy külön üveg, külön foncsoros tükör, stb. ... Ez alapból de gyárilag már tokkal-vonóval egyben van, s kerülhet úgy 10-15 ezerbe! Szép lassacskán nekem is kell vennem egyet, mert az útszélinek kissé más a kinézete, mint az útbelső felé nézőnek. Az utóbbi "üvegje" már kissé sárgás és homályos. Úgy látszik, annál a polikarbonát máshogyan érett a napon. (avagy lehetséges, az lenne még a valójában eredeti, míg a másik már volt cserélve. - Én a kocsit használtan vettem valaha - egy évesen. Ki tudja mi volt előtte?)
  5. Általános műszaki problémák!

    A képen pirossal jelzett csavarhoz nem úgy lehetne hozzáférni, hogy előtte levesszük a felette levő, "háromszög alakú" (a hatlapfejes csavarokkal rögzített) valamit? Én látom rosszul, avagy tényleg úgy van, hogy az az egység 2 darabos. A kép mindenesetre azt sugallja, de majd megnézem én ma a kocsimban a valóságot. Az alsó képről nem tudok mit mondani ... ez a motortérben felülről vagy alulról van fotózva?
  6. Általános műszaki problémák!

    Hát igen. Ha az a sok olajos trutyi a kartelgázokból bedugul ott, az adagoló (fojtószelepház) előtt, azt a fojtást az elektronika már csak + benzinnel oldja majd meg . És a fogyasztással rosszul jársz, a kartel meg ténylegesen nem szellőzik ki rendesen.
  7. Általános műszaki problémák!

    Ezekre írtam én csak lerövidítve azt - "Aztán a "felszerelvényezése" után". Amúgy - valóban a saját hengerfej felújítása a legtutibb megoldás. Az már egyszer jól működött, s nem dobálta senki, nem lett esőn hagyva ázni - és lerozsdásodni. Meg ha lehet hozzá vásárolni mindent, ami aztán tényleg "kopós", akkor csakis azzal hadd szóljon!
  8. Általános műszaki problémák!

    Ha nincs sehol elrepedve, az bizony már fél siker. Ha a szelepülékek még dörzsárazhatóak, a szelepszár-szimmeringek pedig mind kicserélhetők, és nincs az egész - az alsó lapja síkjába belenézve - olyan propeller-alakban meghajolva - na akkor mehet. De még a beépítése előtt illene egyszer látni. Aztán a "felszerelvényezése" után - szintén. És akkor ott az új hengerfejtömítés, a hozzá való tömítőanyag, és a valóban nyomatékkulccsal való tök szabályos tőcsavaros meghűzás. Utána - egy darabig még úgy kell járatni a motort, mintha tényleg vadiúj vagy bejáratós lenne ....
  9. Általános műszaki problémák!

    Lehet, hogy még rugóösszehúzó sem kell. Mindig a megfelelő pontokon kell alátámasztani a kocsi, és hol felemelni, hol meg leengedni. A kocsi súlya szépen összenyomja a rugót, ha éppen akkor arra lenne szükség. És egyszer a felső trapézkart például úgy cseréltem a Skodámon ... egy autoszerelő mondta el a trükköt, és az tényleg működött. Tudooom - megint jövök ide a skodával, miközben ez már Opel. Naés? De az alapelv ugyanaz!
  10. Általános műszaki problémák!

    JÓL értetted!
  11. Általános műszaki problémák!

    Már bocsika, de én sehol SOHA NEM MONDTAM (írtam), hogy a kocsimat sokat használom! A kuplungot használom sokat .... ez Nálad feltehetően mondat-értelmezési hiba lehet.
  12. Általános műszaki problémák!

    Óóóó - nekem még a fele km sincs benne, pedig már alapban 34 ezer kilométerrel vettem (én lettem a II. tulaja), és azóta bizony elég hamar - 13 éves lett a szekér ... Az idei nyáron pl. csak nagyjából úgy 2500 km. ment bele - az szlovén-olasz-horvát összcsaládi tengerparti úttal. Nálam is még feltehetően eredeti a kinyomó-csapágy, de szerencsére nincsen semmi baja. Pedig elég sokat használom ám, mert ha mondjuk lassítani kell, én általában sosem a féket szoktam elsőre nyomni, hanem szépen, komótosan fokozatonként visszakapcsolgatok. Hadd dolgozzon inkább a motorfék - no meg - addig se eszik benzint.
  13. Általános műszaki problémák!

    Én 50-nél általában már az ötödikben vagyok (kb. 2000-es fordulaton), de sohase vettem észre, hogy az "alulpörgetett" motornál annyira sokkal többet "enne" a kocsi. Örülök, hogy átlag 6 literrel, vagy néha 6 és féllel kihúzom simán az autós közlekedést magát. Nem azt mondom, hogy nagyon pontosan le tudom mérni, ámde mindig csontra tankolok, így aztán az akkor bevett literekből (no meg a hozzá megtett kilométerekből) általában könnyen számítható. Igaz tény, hogy nekem valójában csak 1,2-es a motorom. (És való igaz, a régi 1,3-as Suzuki Swiftem - csupán 5 és felet evett meg /a 95-ös ólommentes benzinből/. Viszont annak a kocsinak egy lepkefing volt a mérhető önsúlya - például az Opeléhez képest)
  14. Általános műszaki problémák!

    Tudtommal - és általában - a kuplung kinyomócsapágyát - durván kb. 100-150 ezernél - de illenék ám kicserélni. Persze - ha nincs vele semmiféle baj, akkor nem - ámde mégis jobb a békesség! Eléggé melós a dolog, mert többnyire ki kell hozzá szedni magát a motort. (vagy a váltót a difiművel) Én még - elég régen - az S100-as Skodámnál csináltam meg - 2x Egyszer saját elhatározásomból (amikor a komplett motorfelújítást is megcsináltam), egyszer pedig akkor, amikor már a sógoromék tőlem második autónak megvették (mivel nekem megjött az új) - egy kuplungcsere keretében! (Ha már ott vagyunk, szétszedtük, hát cseréljünk ki mindent!) Éppen nyár volt és lenn nyaraltunk a Szelidi tavon (a sógoromékkal együtt - a nyaralójukban) és egyik napra nagyon gyorsan kitaláltuk, hogy akkor MOST megcsináljuk. Reggel 6-kor nekiálltunk - s aztán kb. 10 órakor - sógorommal már azzal mentünk sörözni a Szittyó téri kiskocsmába!
  15. Általános műszaki problémák!

    Akkor tehát a kinyomócsapágy esetleg? Lehet, hogy már kissé "viseltes"?
×