Jump to content

L.Fazakas

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    556
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    3

L.Fazakas last won the day on Október 1 2017

L.Fazakas had the most liked content!

Hírnév

43 Segítőkész

L.Fazakas névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1951-07-10

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    BUDAPEST
  • Érdeklődés
    mInden!

Város, Autók

  • Autó(k)
    Skoda, Suzuki, Opel
  • Város
    Budapest
  1. Általános műszaki problémák!

    A vezetőoldali törlőkar lehet hosszabb, de az "anyósüléses" csakis addig érjen, hogy a szélvédő szélét ne érje el. Tehát magyarul - /és szerintem/ - a két lapát már gyárilag sem egyforma hosszú! A "szárazon járatásról" pedig csupán megjegyzésnek annyit - ha az ablaktörlőt azzal kapcsolom be, hogy az ablakmosó karral legelsőre vizet spriccelek az üvegre, a törlőkar első félmenete az mindig szárazon fut. Lehetséges dolog, hogy mindez csakis az én Astrámnál egy létező működési különlegesség, ámde sajna mégis igaz. Mellesleg - az én autómon eredeti Ford törlőkarok vannak, ám azzal sincsen semmi gond. (nagy vállalat ám az a GM).
  2. Általános műszaki problémák!

    Ezt sajna én sem igazán tudom, az én kocsim pl. 2004-es évjáratú. Abban még csak relék vannak ...
  3. Általános műszaki problémák!

    Lehetséges, hogy valójában nekem csak pont olyanom van - mondjuk - jobbra fenn a motortérben. Na persze - egy teljesen fapados alapkivitelű 1,2-es Opel Astra G-től - ugyan mi mást várjon az ember? Szinte sohasem hibásodik meg, ámde valójában az ablakokat még mindig kézzel kell letekerni .... (miközben azok - a GLS 1,3-as Suzukimban - már gombnyomásra mentek ...) Hmm - nagy kaland. De valójában 1976-ban - a Skoda S100-asomnál - sem volt sokkal jobb a képlet. És egyáltalán nem haltam bele, miközben fél Európát (legalább is a keleti felét) szépen beautóztam ...
  4. Általános műszaki problémák!

    Szerintem a baloldalon elöl (a sárvédő mögött) csak az ablakmosó tartálya és szivattyúja van. A külső hömérséklet érzékelő meg általában középen szokott lenni (legalábbis nálam ott van). Ilyen megemlített eseteket nekem is csinál néha a kocsi (különösen ha hideg van, pl. tél), ám én nem foglalkozom ilyesmivel. Majd csak helyreáll a "szivató", ha akar ... A klimához - azt kis sárga ventit - még nem láttam. A klima megy rendesen.
  5. Általános műszaki problémák!

    A mindenféle olajokat (motor, váltó, vagy a fék), és az olaj-, lég-, vagy klima-szűrőket, az akkumulátort, vagy pl. a fékbetétekeket - és mondjuk még - a vezérműlácot (de inkább vezérmű-szíjat) általában a gyári előírás és utalás (lefutott kilométer) alapján és szerint kell cserélni. Ámde - ami menet közben megy tönkre, elkopik, eltomlik avagy helyben simán eltörik - azt EGYBŐL! A kerekeken például a gumit sem kell 3 évente, ha az kissé kopott, és alapjaiban régi avagy netán kissé defektes - akkor bizony egyből muszájkell, de mihamarább. Persze én itt csak "okoskodom", de például a kocsimon tavaly cseréltem a gyárilag hozzáadott négy-évszakos gumikat, amelyeknek valójában még semmi bajuk se volt, csak hááát - az idő alaposan és szépen eljárt felettük. Már sík terepen (úton) is eléggé dübörgött, avagy nyikorgott a kanyarokban, stb. Mondhatjuk azt - eléggé "kikeményedett" a futófelülete... Itt talán még megjegyezném hozzá - én több mint 40 éve vezetek, de nálam téli-nyári gumicsere - évente 2x - sose volt. Téli gumim nem volt sohasem. Én 1975-76-ban jól megtanultam autót vezetni, így az autóval (és annak minden rezzenésével) teljes mértékében együtt tudok élni - s az éppen adott időjáráshoz MINDIG igazodni! Bár hóláncom az van, de én még sohase használtam (valójában s a gyakorlatban - azt se tudom, hogyan kell a kerékre feltenni). Pedig jártam én valaha eleget - az erdélyi téli tájakon, vagy a Tátrában a szlovákoknál - jó nagy hóban és mínusz 15-20 fokban ... (amikor már valójában "recseg" a hó!).
  6. Általános műszaki problémák!

    A " Z14XEP esetén mikor kell vízpumpát cserélni? " - kérdésre, és nzozz - kérdésére a választ.
  7. Általános műszaki problémák!

    Amikor a motor bal oldalán (a kocsival szemben állva) fluoreszkálva csillog a motorblokk oldal és persze elég szépen fogyogat a tartályból a lé.
  8. Astra gyári "HIFI"

    Általában sose hallgatok rádiót vagy magnót.
  9. Általános műszaki problémák!

    Régebben - még az "átkosban" - külön lehetett kapni autósboltokban az akkori KGST autók tárcsafékeihez (de a dobfékek fékmunkahengereihez is) CSAK javítókészletet, azaz - magát a bele való "O" gyűrű szettet, és a porvédő gumikat. Meg persze a porvédő-gumik fém lefogató-gyűrüit. Tudom, mert egyszer öcsémnek a VW1300-as Volkswagenje fékjeit javítottam (a szerelője elég szarul csinálta meg, így aztán nem ment át műszaki a vizsgán!), ám én akkor a"nagy Polski Fiat" fékgumi-elemeit tettem bele, mivel azzal egy az egyben méret-azonosak voltak. Aztán - utána meg úgy fogott a fékje, hogy elég csínján kellett vele bánni. Szinte satufék lett a javából. Ha az ember kissé belelépett, mindjárt ki is akart ugrani a szélvédőn. Előtte viszont - csak szép komótosan lassult a kocsi - még vészfékezés esetén is. Persze - azt talán mondanom se kell, a fékes alkatrészek és hidraulikus rendszer bármiféle javítása RENDKÍVÜLI NAGY TISZTASÁGOT IGÉNYEL! Azt nem lehet csak úgy - durr bele oszt belecsapunk a lecsóba - alapon!
  10. Általános műszaki problémák!

    Én sosem képzeltem magam nagyon-okosnak, és képzeld el - de volt Suzukim is! Csak hát én valaha tanultam autószerelést az iskolában, aztán nálam a gyakorlói autószerelés általában a Skodáimon volt. De bizony még a Suzuki sem maradt ki belőle, és néha bizony alaposan benne volt áldásos tevékenységemben. Aztán - van némi-nemű elektronikai képzettségem, így persze elmondhatom hozzá - csináltam én már ezt-azt - pl. rádiófrekvenciás távirányítós riasztót - a kocsiba. Nyílt terepen kb. 10-15 méterre még jól működött! És csináltam olyan tranzisztoros feszültségszabályzót a generátorhoz (akkor még nem volt beleépítve egy IC gyanánt, hanem különálló egység volt), amiben a hőmérséklet figyelése (már csak a töltőáram/töltőfeszültség okán) a gyakorlatban téli-nyári üzemre volt képes - egy diódasorral, viszont automatikusan lekapcsolta a töltést - az önindítózás idejére. Már eleve nagy hülyeség, hogy pl. miközben indítózok, elég rendesen veszem ki hozzá az amperokat az akksiból, oszt máris ráterhelek töltéssel a rendszerre, hisz megindul vele a generátoros elektronika (és véle a Joule-Lenz törvény) ... Télen talán előnyös a dolog az akksi szempontjából - arra a jó néhány másodpercre. Mellesleg - nem nagy kunszt, de új korában nekem sem volt a távszabályzómban LED, de megvolt benne a helye. Hát aztán én - utólag tettem bele SMD LED-et, és SMD ellenállást. A működési frekvenciát sajna nem ismerem (mert sohase mértem) de azt tudom, hogy minden kocsinál "kicsit más". Ha azonos lenne, gombnyomásra a fél utcát ki lehetne nyitni.
  11. Általános műszaki problémák!

    És miért nem így van? Az elektronika már magában egy dolog. A fém kulcs meg - a másik dolog. Persze a kulcsok kinézete Opelenként tipusonként változhat, így az elektronika is az szerint lehet nem azonos. Ha azonban egy autótipusban elmélkedünk - akkor mi a nem igaz? Talán az egyikbe 3V-os gombelem kell, a másikba meg 4,5V-os lapos? Na neeee!
  12. Általános műszaki problémák!

    Az csak a kulcs elektronikus része! És a zárba illő gyárilag adott kulcsot nem kell eldobni! Az elektronika gyártója meg tök mindegy, mivel azt az autóhoz majd úgyis hozzá kellene "okosítani"!
  13. Általános műszaki problémák!

    Most - ha én jól tudom - a motor és a fűtőradiátor teljes (és tökéletes) légtelenítéséhez az egész kocsi elejét egy kissé FEL KELL EMELNI, hogy minden esetben a légtelenítő csonkok legyenek a legmagyasabb ponton! Lehet persze akár utcán is csinálni, de akkor pl. fel kell állni - orral egy járdára ... Én már meg nem mondom, az Opeleknél a légtelenítős cucc hogyan néz ki? A Skodáknál tudom, hogy kis réz átfolyó csapocska volt. Lehet persze - azóta tán újítottak mindenen, és manapság már csak valami ki-be hajtható hernyócsavaros megoldása van. Olcsóbb, mint egy "agyon-esztergált" speciális rézcsapocska ... Vagy eleve valami olcsó műanyagból csinálják, mint pl. a benzintartályt és az összes benzinvezetéket.
  14. Általános műszaki problémák!

    Teljesen mindegy, valójában ki és milyen a termosztát gyártója! (valóban csak a méret és nyitási hűmérséklet a lényeges! No meg - ez a kis lik) A kis légtelenítő nyílásnak - légyen az akár kőr-alakú lyuk, vagy akár a V alakú rés - MINDIG felfelé kell állnia! Aki amatőr módon cseréli (lehet az persze akár egy kezdő autószerelő is), az elkövetheti azt a hibát, hogy "csak" egy kicsit nem figyel oda. A motor pedig egyből észreveszi - és rögtön "lereagálja". Például - a már fentebb említett módon ...
×