Jump to content

OAG78

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    23
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

0 Semleges

OAG78 névjegye

  • Felhasználói rang
    Újonc

Város, Autók

  • Város
    Tiszaújváros

Személyes információ

  1. Általános műszaki problémák!

    Köszönöm nektek! Kézenfekvőnek tűnik. Egyelőre nem bántom. Majd ha már nagyon zavaró lesz, akkor szétszedem.
  2. Általános műszaki problémák!

    Sziasztok, tegnap éjszaka sötétben egyszer csak elment a műszerfal megvilágítása. A tompított fényszóró volt felkapcsolva, a rádió ment még, illetve szivargyújtós telefontöltő. Minden működött (lámpa, rádió, középkonzol világítása), egyedül a műszerfal (sebesség, fordulatszám stb.) sötétedett el. A dátum+idő kijelzőt nem is figyeltem hirtelen. 4-5 másodperc múlva viszont magától helyreállt, és azóta is jó. Ez mi a frász lehetett?
  3. Sziasztok, csak annyit szeretnek kerdezni, hogy a kovetkezo jelenseg rendben van-e, igy kell-e mukodnie a dolognak: A klima jaratasanal mukodik a motorhuto ventillator is. Tudom, hogy ez alapvetoen jo, kell is mukodnie, na de: Nalam nem folyamatosan megy, hanem szakaszosan. Ha 90 foknal (lassan a levego is annyi lesz, de most a hutovizre ertem) kapcsolom be a klimat, akkor szakaszosan jar a ventillator, megy 3-5 masodpercig, majd leall, majd kis ido mulva ujra megy kicsit, ujra leall stb. A motor homerseklete rendben van, lemegy 85 fok kornyekere igy is idovel (ja, most allohelyzetben, alapjaraton vagyunk), tehat vegulis igy is megteszi a hatasat a ventillator, de nem kellene neki folyamatosan porognie, amig megy a klima? Ha ez igy nem jo, mi lehet a hiba forrasa? Mit erdemes megneznem? Koszonom!
  4. Általános műszaki problémák!

    Sziasztok, ugy tunik, a motorvezerlo javitasa megoldotta a multkori hidegen indul - melegen leall problemamat. Mivel a motorvezerlo legnagyobb adaz ellensege szerintem a motorbol arado forrosag, ezert arra gondoltam, hogy megelozendo az ujabb meghibasodast, valahogy megprobalom megvedeni az ECU-t ettol. Csinalt mar valaki ilyet? Hogyan? Varok barmilyen hasznos trukkot, praktikat.:) Az, hogy nem kell semmit tenni, mert ugy lettek tervezve, hogy birniuk kell a hot, nem gyoz meg.
  5. Általános műszaki problémák!

    Szuper, köszönöm. Azt hittem, elektromos a zárak működtetése. De logikus, hogy az nem lenne jó, hiszen mi van, ha lemerül az akksi...
  6. Általános műszaki problémák!

    És nyitni is tudom utána?
  7. Általános műszaki problémák!

    Sziasztok, ma sajnos biztossá vált: elkerülhetetlen az ECU javíttatása. A kérdésem az, hogy ha kiszerelem a motorvezérlőt: utána visszarakhatom-e az akkusarukat (más részegységek, vezérlők nem fognak-e megbolondulni az ECU hiányától), illetve fog-e működni a központi zár (ideiglenes helyen áll az autó az út szélén Bp. belvárosában, nem szívesen hagynám ott nyitva, amíg elviszem javíttatni az ECU-t)?
  8. Általános műszaki problémák!

    Szia, nálam ez a szelep pont a motor másik oldalán van, de ahogy látom, neked X16XEL van, nekem Z14XE. Kinézetre ugyanígy néz ki a szelep.:)
  9. Általános műszaki problémák!

    Felkészülendő a legrosszabbra, megírod kérlek, hogy hol javíttattad, és hogy mik a benyomásaid?
  10. Általános műszaki problémák!

    Szia, de működik, de nincs új tárolt hibakód. Olvasgattam külföldön is: https://www.boards.ie/b/thread/2055766092 Ez egy az egyben az én problémámat ecseteli, és sajnos oda lyukad ki, hogy az ECU rossz. Akik nem tudnak angolul, azoknak: Kb. arról van szó a linkelt posztban, hogy ez a hiba tipikusan azt jelenti, hogy az ECU leveri az AC relé földjét, ezért a pumpa leáll, így nyilván a motor is. Ez ECU hiba, ami kis idő múlva (vagy akksi levétellel) helyreáll, de amint újra bemelegszik, megint lecsapja a földet. Elvileg megkerülhető a dolog úgy, hogy az AC relé földjét nem az ECU-ra kötjük, hanem a fő relére. De ha már egy hibája van az ECU-nak, ki tudja hány lesz még... Holnap reggel megnézi egy diagnosztikai szakember. Meglátjuk, tud-e valami biztosat...
  11. Általános műszaki problémák!

    Erre már rájöttem azóta, hogy én voltam a ludas. Leáll(ít)ás után legalább egyszer ki kell nyitni a vezető ajtaját, hogy utána 2x reteszelhessen a zár. Én pedig az anyósülésen jártam ki-be, mert azon az oldalon nem volt forgalom. Onnan csináltam a próbaindításokat, és a vezető oldali ajtó végig zárva volt. Így úgy vette, hogy a vezető még bent van az autóban (mert hogy az ő ajtaja nem nyílt még ki), ezért nem engedte 2-re zárni (mert akkor belülről nem nyitható ugyebár).
  12. Általános műszaki problémák!

    Szia, most folyamatosan megy az AC, ha rajta van a gyujtas. Nem all le. Az ua. nyomas tesztet elvegeztem. Irtam is az update3-ban, hogy semmi nyomas nincs olyankor gyujtason se, amikor nem indul az auto. Ennyire tudtam egyelore leszukiteni a problemat: hidegen tokeletes minden, amint bemelegszik a gep, megszunik az ua. ellatas. De hogy miert... A hibakodokat jovo heten kiolvastatom. De addig is jo lenne valamit kitalalni.:) Es azt nem ertem, hogy miert van, hogy egyszer vilagit gyujtason a sarga villaskulcsos, egyszer meg nem. Ha vilagit, indul. Ha nem vilagit, nem indul. Ha leveszem az akksit, utana "megjavul", vilagit, indul. Maga az AC nem lett bolygatva, mióta nálam van az autó (1 éve kb.), viszont az AC-ból kifelé menő műanyag cső cserélve lett (gyárira).
  13. Általános műszaki problémák!

    Sziasztok, olyan problémákkal jövök, hogy ilyet az emberiség még nem látott. Először is, 2004-es G Astra, kb. 160 ezer km-rel, Z14XE motorral, ami egyébként kiválóan működik (amikor működik). A hibajelenség a következő: Gyújtáskulcs be. Gyújtás ráad. Szokásos lámpák felvillannak, majd a töltés hibajelző és az olajnyomás hibajelző kivételével elalszanak. Ahogy kell. Ekkor (mivel autóvillamossági szerelő által gyújtásra lett kötve) az AC elindul, legalábbis valami nagyon halk hangot ad. Feléhajolva hallani csak. Az autó viszont nem indul. Az önindító teker, az akksi feszültség tökéletes. De úgy tűnik, nem jut üzemanyag a motorba. (A tank 3/4-ig van.) Na de, a helyzet nem ennyire egyszerű. Van a gépben tárolt hibakód, amik nincsenek törölve (a hibák javítva lettek, ez biztos, a klímával voltak gondok). Ezért normális esetben a kis sárga villáskulcsos lámpának is égnie kellene, és el sem szabadna aludnia gyújtáson, csak indítás után. De nem ég. VISZONT: Látszólag teljesen véletlenszerűen, időnként gyújtásra felvillan ez a lámpa is, és utána indítózásra az autó egy pöccre elindul. Ha elindult, pár percig működik, az alapjárat csodaszép, egyenletes, a motor csendes, az autó húz rendesen, nincs semmi baj. Pár perc múlva viszont egyszerűen leáll. Mintha nem kapna benzint a motor. Utána kezdődik a kínlódás, hogy valamikor újra elinduljon. Megfigyelés: Amikor ég a sárga lámpa, gyújtáson (és felemelt hátsó üléssel) is határozottan hallani a vezető ülésből is, hogy működik az AC. Utána indul is az autó rendesen. Amikor viszont nem ég a sárga LED, akkor oda kell hajolni a szivattyú felé, hogy egyáltalán hallani lehessen. Ekkor egyre magasabb zúgó hangot ad. Az autó viszont nem indul. Ki látott már ilyet? Hol jó, hol nem. És miért illeszkedik hozzá a sárga lámpa világítása/nem világítása? Másik megfigyelés: Ugye a távirányító záró gombját 10 másodpercen belül kétszer megnyomva "2-re lehet zárni" az ajtókat. Most csak 1-re. A második gombnyomásra nem reagál. Lehet semmi köze egymáshoz a két dolognak, de nagyon érdekes, hogy egyszerre következtek be. Előre is köszönöm a tippeket, ötleteket. UPDATE1: Ha leveszem az akkusarukat, varok 2-3 percet, majd visszarakom oket, megjavul a helyzet (ertsd: vilagit a sarga lampa is, indul az auto, viszont a kozponti zar tovabbra is csak az elso zarasra reagal), persze nehany perc mulva ujra leall a gep. Ez 3 probalkozasbol 3-szor bejott. UPDATE2: A kozponti zar problemaja uj tunik megjavult. Mind a 4 ajto kinyitasaval, majd becsukasaval. UPDATE3: Amikor nem indul az auto, hiaba ad ki hangot a szivattyu, anyagot nem szallit, 0 a nyomas. A kerdes tehat az, hogy miert nem.
  14. Általános műszaki problémák!

    Sziasztok, a nagy nyári kánikulában előfordul ugye, hogy bekapcsol a hűtőventillátor, amivel nincs is baj persze. Viszont, amikor bekapcsol, kicsit leesik a motor fordulatszáma és beleremeg az autó (a fordulateséstől). A kérdésem csak annyi, hogy ez normális-e. Ha nem, akkor mi a teendő? Köszönöm! Ja: Z14XE, 2004
  15. Általános műszaki problémák!

    Sziasztok, 2004-es G Astra ~160 ezer kilométerrel (legalábbis az óra szerint), Z14XE motorkóddal. Hátramenet kapcsolásakor gyakran recseg a váltó (és nem is lehet betolni a kart, mert egy ponton megakad). Az 1-es fokozat néha nehezen megy be, de az még nem is annyira zavaró. A többi fokozattal nincs semmi probléma. Olvastam a témában, hogy Opel váltóknál ez előfordul, és hogy ilyenkor kuplungoljak kétszer / kuplung kinyomása után várjak néhány másodpercet / tegyem előbb 1-esbe, és utána R-be stb., de ezek a "trükkök" nem működnek nálam. Maximum az tud segíteni ilyenkor, ha kicsit előregurulok 1-esben, és utána teszem a hátramenetet. De ezt ugye hely hiányában nem mindig tudom megtenni, meg amúgy is kényelmetlen, és nem így kellene ennek működnie. Aki járt már így (gondolom, vannak páran), hogyan oldották meg? A rudazaton lehet állítani vagy valamit felújítani? Ha igen, hogyan? Mit célszerű megnézni/megpróbálni? Bármilyen tapasztalat érdekel a témában. Előre is köszönöm!
×