Jump to content

tuskes

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    97
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

3 Semleges

tuskes névjegye

  • Felhasználói rang
    Érdeklődő

Város, Autók

  • Autó(k)
    Opel Astra F 1,6 8V 1999 Classic kombi
  • Város
    Budapest

Személyes információ

Legutóbbi látogatók

284 profile views
  1. Motor

    Ellenőrzésre ez is nagyon jónak tűnik, bár nagyon egyenletesen, vékony rétegben felvíve a zsírt a szelepre, szerintem hiteles végeredményt mutathat, jó szelepcsiszolást csináltunk-e. Bár a csiszolás ezen módjával laikusként én sem feltételnül értek egyet, dehát ki-hogyan. Én biztos kézzel fogom csinálni. https://www.youtube.com/watch?v=Ufou8RMAvlo
  2. Motor

    Már értem.... Nyomáspróbát mindenképp jó ötletnek tartom, akartam is. Bár nagyon nem nyugtattál meg a repedéssel, annak ellenére hogy " nem gond "
  3. Általános műszaki problémák

    Odalehetnek a féktárcsáid.....
  4. Motor

    Ha mondjuk bronzkerfével gépbe fogva óvatosan megtisztítom a szelepeket, akkor a csiszolófa jó megoldás lehet. Holnap megcsörgetem Őket, köszönöm! Gondolom nem egy nagy történet időben sem, egy síkracsiszolás + nyomáspróba.
  5. Karosszéria

    Szia! Pont ilyen tervem van, mentettek a leírásodat. Köszi!
  6. Motor

    Láttam-olvastam én is valamelyik oldalon a napokban, hogy nyomás alatt víz alá helyezik. Nincs bajom a a műhelyekkel, de inkább én is a " csináld magad " híve vagyok. Kérek árajánlatot síkolásra, és nyomáspróbára, a többit megcsinálom magam. Nem akarok csóróskodni, de egy alsó hangon 40 000-es munkadíjból, jó 20-25 000 -et inkább másra költök, abból bőven megvan a paszta, csiszolófa, miegymás. Elbogarászok vele az erkélyen. Megvan ( nyomáspróba ): http://www.hengerfej-szerviz.hu/index.php?module=staticpage&id=53 Tudom, nem egy nagy művelet, de Budapesten van javaslat hol síkoltassam nyomáspróbáztassam a hengerfejet? Ezekről van valami tapasztalat? : Autokopf Kft. ( 1182 , Budapest Zsukó utca 11. ) - Hengerfej-szerviz ( Szajkó Kálmán lakatos, esztergályos mester. 1134 Budapest, Csángo u. 6/a ) - Benyák Kft. ( Szigetszentmiklós Gyári út 29. ) - SZGM – Szendrei Gépműhely ( 1163 Budapest, Újszász utca 2 ) - Autokopf Kft. ( 1182 , Budapest Zsukó utca 11. )
  7. Motor

    Ott szivárog, igen, bár én mintha látnék ott tömítést x16szr motornál biztos nincs? Bár nem tiszta kép: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=296IMG_0279.jpg Most a síkoláson rágódok, szükséges-e? Ha nem lenne az, akkor + 30 000 e.-zsebben marad. Az igaz, ebbe az árba benne van az átvizsgálás, szelep+fészek csiszolás, szelepszár szimering csere, hidrotőke csere.... így pedig egyben meglenne minden, biztosan, szakszerűen. Itt leírják mit tartalmaz, hátha velekinek hasznos lehet: http://www.szendrei-gepmuhely.hu/?page_id=54 Egyébként pont attól tartok, hogy már kopott a motor, mert gyengének érzem már az autót, sok km. van benne. Persze lehet hogy visszavezethető a hidrotőkékre és a szelepekre, valójában ebben bízom.
  8. Motor

    Én úgy vagyok vele, hogy egyrészt felkészülök mindenre, másrészt nem hiszem hogy ennél a motornál volt egyáltalán hasonló " beavatkozás " az elmúlt x 100 000 km-en, így nem számítok arra hogy ne kellene hozzányúlni itt is. Pénzben nem sok a paszta + a csiszolófa, + szelepszár szimering, időben sem, így ha már mindenképpen bontom, megcsinálom rendesen. Legroszabb esetben is csak javítok az állapotán. Valahol örülök ennek az olajfolyásnak, mert legalább rá vagyok " kényszerítve " a nagyobb javításra. Van tipp arra hogy a kiompresszió mérést, vagy veszteség mérést megcsináljam-e magam mielött megbontom, vigyem-e szakihoz, vagy vegyek magam egy mérőt sacc 7000 Ft.-ért. Ha esetleg nagyon kopott már, ( bár egyáltalán nem akarnám tovább bontani ) akkor legyen-e további beavatkozás?
  9. Motor

    Ez enne a szelep csiszoló fa? https://pumatools.hu/-autoipari-celszerszamok/motorszereles/szelepszereles/szelepcsiszolo-fa-2-db-os-las-3524.html Erre kell rátenni a tetejém megtisztított szelepet, bekenni pasztával, és úgy egyben szépen összecsiszolni gondolom. Ekkor van valami szabály arra hogy meddig? Vagy elég 2 lépcsőben szemre szép passzosra csiszolni? Pasztában gondolom mindenképpen 2 féle kell, egy a " durva " csiszoláshoz, 1 a pilírozáshoz. Külön szelep fészekhez csak maró készletet találtam, ami 40-50 e. Úgy emlékszem láttam egy videót annó ahol az ember ugyanezzel a csiszolófa megoldással, és pasztával csiszolta be a fészkeket. Van több féle méret, de gondolom a fentebb belinkelt jó lesz..... Találtam egy szervízt, ahol foglalkoznak hengerfejjel, nem tudom gondolkodjak-e inkább abban, bár szívesen megcsinálom magamnak. http://www.szendrei-gepmuhely.hu/?page_id=54 Ha mondjuk 25-30 e-ből meglehetne kompletten a felújítása, akkor azt gonolom annyi pénzt megér, bár nem tudom itt ki mit javasol.
  10. Motor

    Sziasztok! Valószínűleg nem fogom megúszni a bontást. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=788IMG_0282.jpg A vezérmű tengely ház, és a hengerfely között ma jobban megnézve, nem tettszik a dolog. Nagyjából jól sejtem hogy ami csavarok fogják a vez. tengely házát, egyben azzal van a hengerfely is lehúzva? Abban gondolkodok, ha már így is úgy is le kell szedni a vezérmű szíjat, ( ez miatt nem akartam kivenni a vez. tengelyt, kicsit tartok a pontos visszarakásától ) akkor még " 1-2 " csavar a környező dolgokon, és egyben leveszem a hengerfejet is. Így legalább meg tudom csinálni kényelmesen a hidrotőkék cseréjét, s a szelepeket is feljavítom.... Kérdés, minden hengerfely bontásnál szükséges azt felcsiszoltatni? Illetve persze utána kell alaposan járnom, de jó lenne pontosan tudnom milyen szerszámokkal, és pontosan milyen anyagokkal kell készülnöm előre. A vezérmű szíj cserére tartozékaival együtt, még van 20 000 + km. az gondolom visszamehet. Ezen kívül a tömítések, gondolom új hengerfej csavarok, stb.
  11. Motor

    Más. Ma már nem fogok tudni még 1 hozzászólást írni, a limit miatt, szóval megpróbálok egyértelmű lenni. Ma ahogy benéztem a motortérbe, ellenőrizvén hogy a szelepfedelet milyen csavarok fogják, kell-e egyéb szerszám hozzá, az alábbi kép fogadott: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=332IMG_0278.jpg Pont nem adja vissza a látványt, de tény, hogy olajfolyás van ott. Namot friss motormosás után vagyok, kb. 1 héttel. Összefügg a kaszni javítás okozta poros belsőtérrel, full takarítás, de egyébként is tervben volt, hogy látható legyen, pont a mellékelt képen látható esetleges hiba. Úgy látom, a vezérlés felöli oldalon, a hengerfej tömítésnél nyomja ki az olajat. Nem nagyon, de talán az olajfogyásommal összefügghet. Az még nem is zavarna nagyon, mert 2 olajcsere között, ( 11 000 km ) utána kellett tölteni kb 2 litert. Ez talán lehet magyarázat, de ettől függetlenül tény, hogy km óra állás szerint, lassan eléri a motor a 400 000 km.-t. Namost felmerül bennem a kérdés, kezdjek-e ku...ra aggódni, hogy gallyrament a hengerfej tömítésem, és ennek súlyosabb következményei is lehetnek? Vagy kezdjek azon gondolkodnoi sürgősen, hogy hengerfej leszed, felcsiszoltat, ( kb 40 000 Ft. ) plusz szelepek, fészkek, szimeringek, miegymás...... ???? Víz egyáltalán nem fogy, mex 0,5 dl. kb. 15 000 km alatt. Semmi! A motor szépen indul, hibátlanul megy.
  12. Motor

    Mostmár valahogy megoldom, olyan még nem volt hogy nem csináltam volna meg valamit ha rászánatam magam. Max így első nekifutásra, egyedül rámegy a holnap délutánom. Monduk jó lett volna ha legalább messziről látok valakit, akinek a rokona csinált már ilyet....
  13. Motor

    Hát akkor visszaviszem... A másodikat megvettem, abba én is több fantáziát láttam, hogy lesz hova beakasztani alul. Nem nagyon volt időm gondolkodni-keresgélni. Ha jól emlékszem apósomnak volt valami hasonlatos " eszköze " azt hiszem felkutatom azt, mert most hétvégén ki akarom cserélni a tőkéket.
  14. Motor

    Most megyek üzletbe, szeleprugó lenyomóért. Van 2 típus. Egyáltalán jók ezek nekem? https://www.jofogas.hu/budapest/Uj_kraft_dele_univerzalis_szeleprugo_lenyomo_keszlet_elado_68431263.htm https://www.jofogas.hu/budapest/Uj_Blacktools_univerzalis_szeleprugo_lenyomo_elado_68431289.htm
  15. Motor

    Egyszer, majd ha tavasszal a vezérműtengely is bontva lesz, akkor egyben.... Most egyenlőre ennyire mászok bele egy komplett bontásba építésbe.
×