Jump to content

tuskes

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    271
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

tuskes last won the day on December 29 2017

tuskes had the most liked content!

Hírnév

17 Segítőkész

tuskes névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Elérhetőség

  • AIM
    Tel.: 06 20 353 07 42

Személyes információ

  • Érdeklődés
    Autók-motorok, minden ami szerelhető gép....

Város, Autók

  • Autó(k)
    Opel Astra F 1,6 8V 1999 Classic kombi. x16szr
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

458 profile views
  1. Egyéb csevegés

    Van egy kiszemelt órám, amibe hasonló km. van belerakva. Lehet cserélem, ha másért nem, csak a magam megynyugtatására, hogy viszonylag bejáratós autóm van. Azért baromi szerencsések vagytok, ( vagy nem ) Elég intenzíven használom óttókámat, még ha jellemzően városban is, de napi szinten van hogy belemegy 70-100 km. Itt még az egyéb 2-300 km.es utak nincsenek benne, pedig elég gyakori, de akár a 350 km is. Gyorsabban pörögnek a km-ek kissé. Egyébként visszatérve kicsit a legutóbbi dilemmámhoz, úgy döntöttem marad a gépsárkány. Kegyetlen bukó, dehát nem is úgy vettem hogy nyerészkedjek rajta, jövő hétem megy szervízbe elvileg komplett futómű, és miegymás cserére. Fájni fog vagy 2 kilóba alsó hangon, de ez van. Azt nézegettem, hogy ha cserélek gátókat is Koni-ra, még mindíg nem kerültem képbe, pontosan melyik kell nekem. Továbbá ha jól sejtem, ennek cseréjekor, nem ártana rugókat is cserélni, ezen felül nem tudom hogy kell-e valami külön erősítés a tornyokhoz?
  2. Egyéb csevegés

    Megnyugodhatsz, bírják ezek a szekerek! Azért azt tudjuk, igénylik az odafigyelést, dehát nem mai darabok.
  3. Egyéb csevegés

    Ez igazán szép szám. Nekem szinte pár km. és megvan a 400 000! Majd csinálok rövid videót, mikor átlépi.
  4. Fék, futómű, kormánymű

    Szuper! Köszönöm Zotya!
  5. Fék, futómű, kormánymű

    Akkor lehet nekem azért vágta ki rendszeresen a hátsó világítás izzóját, mert bejutott oda a víz. Észrevettem többször, hogy vizes volt, mikor cseréltem az izzót. Csak egyszerűen la tudom pattintani a tetősín fedelét úgy hogy pl. csavarhúzóval aláfeszítek a végén?
  6. Fék, futómű, kormánymű

    Rugó tekintetében majd meglátom hogy alakul, mennyit fogok rá áldozni még. Ami inkább fontos lenne tőled, hogy jobb oldalt a hátsó csomagtér ablakra hogy jut be víz? Pszilaj ötlete, hogy a tetősínnél ereszt. Neked is kombid van, szívesen venném az ötleted.
  7. Fék, futómű, kormánymű

    Jó lesz ezt fejben tartani, köszönöm! Rugóval kapcsolatban, ott csak annyi van, hogy a bal hátsón van összeülve a spirál 1 ponton. Magát az autót nem akarom kiemelni vagy hasonló, a magasság így nekem bőven jó. Majd max stabilizálni szeretném a ringását, ehhez pedig nagyon köszönöm a tapasztalatodat.
  8. Fék, futómű, kormánymű

    Mennyivel tud többet 1-1 ilyen " szett " Csillapítót látok 15-16 000-ért. Tudom, az Astra eléggé ringatózós. Ez szépen megfogja? Csak azért kérdezem, mert ( bár nem értek hozzá ) ha pl. meghintáztatom az autót álló helyzetben is, eléggé nyekereg már. Nem tudom, csak ötletelek, hogy a benne lévő csillapítók már a kuka kategória. Bár ezt inkább futóműves mondja meg, ne én. Monroe-t látok 8-10 000-től. Fékeket, legalábbis elöl, még jó a tárcsa, csak betétet kell csrélni. A plusz nyereg+tárcsa kombó + 70-80 000-ért nekem nem annyira fontos, sokat vagyok belvárosban, oda elég a meglévő tudása.
  9. Fék, futómű, kormánymű

    Akkor lényegi különbség nem sok van az új, és az újrakovácsolt között, itt Pesten szerintem végképp nem. Ha Zotyának is lesz kis ideje, szívesen veszem az ötletelését majd.
  10. Fék, futómű, kormánymű

    Kasztni tekintetében nálam küszöbök, csomagtérajtó kompletten-ablaktörlő motorral, jobb eső ajtó, bal első ajtó, autó jobb hátulja, és bal eleje. Jobb hátsó sárvédőt, tavaj csináltattam, 75 000 volt, + anyag, össz 100 000. Akkor kellene színrefújás is, nogy ne tarka-barka autóval rohangáljak. Most a komlett eleje, futómű-csillapítás mindenestől, fékbetétekkel, és hátul is ráfér a fék javítás. Bal hátsó rugó is össze van ülve, azt is kellene párban cserélni. Sárvédőívekbe kellene a műanyag burkolat, mert csak 1 helyen van. Még kellene egy jó állapotú bontott vez-tengely, házzal együtt, jobb első lámpa, ( balost nemrég cseréltem ) indexek, tetőkárpit, és azért vannak még dolgai...... pl. meg kell találnom, hol engedi be a vizet, a jobb hátsó csomagtér ablakra, mert ott szokott lefolyni.
  11. Fék, futómű, kormánymű

    Akkor hamar utolérlek ha így folytatom... Udvarral vagy garázzsal rendelkezők azért óriási előnyben vannak, nálam azért erősen korlátozott hogy minek tudok egyáltalán nekiállni. Bár a ház elötti parkolóban hengerfejezéses story-m ezt pont megcáfolja, de futóművet kompletten már nem tudok csak úgy szerelgetni itt. Kasztnizás, ami igen költséges műhelyben, megintcsak kizárva nálam, a szinrefújás szintén. És még sorolhatnám. Anyagárban azért sokkal kedvezőbb a szerelgetés, bármilyen munkát tekintve. Alapjában véve, igen, megbízható autó, illetve addig el kell jutni vele, az én esetemben. Lehet nem a legjobb választás volt ez az autó, lehet, másikkal jobban jártam volna, vagy nem.... Ezt nem fogom megtudni. Ettől függetlenül szeretem, mert tényleg jó autó, " egyszerű " szerelhető. Jövő hétig még átgondolom mi lesz a sorsa, mert ha már szét kell szedni az elejét szervízben, akkor már a komplett futómű-lengéscsillapítók-szilentek-csapágyak stb... és akkor már nem bontott rugó. Az vagy 150 -be fáj majd. A 7-8 éves autó, és az enyém között azért van 10 év különbség, így talán kisebb az esély az ilyen jellegű hibákra. 1 millás autót nem vennék semmiképp, annyiért nem érné meg váltani, azért valóban szinte csak leharcolt szemetet kapni. 1,7-2 M-tól vannak már említésre méltóak, amiben elvileg a km is megfelelő, állapotra is jó. Persze maradjunk a realitás talaján.....
  12. Fék, futómű, kormánymű

    Persze, tudom én, ezek benne vannak a pakliban, várható dolgok. Csak tudod mikor az első együtt töltött év után, a másodikba is úgy lépsz be hogy nagyjából szintén 2-300 000-es kiadással tervezel, az elgondolkodtató. Nem feltétlenül a fékeken van a hangsúly. Nyilván vannak olyan dolgok, amiket nem akarok magam csinálni, ezek közé tartozik a fék is. Azt jobb szakemberre bízni szerintem, pláne hogy parkolóban, ez sem annyira tuti dolog. Kasztnizás megint olyan, ami műhelymunka, és vagy veszek CO gépet, vagy megcsináltatom 150 000-ért, és utána a színrefújás megint 150 000.
  13. Fék, futómű, kormánymű

    Meglepetéééééés!!!!! http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=646IMG_0642.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=358IMG_0643.jpg Azon gondolkodtam, ha esetleg Afrikába tévednék a közeljövőben, még orrpiercing-nek jó lehet, bár kissé nehéz, vagy karperecnek. Az alsó részről tört. Belefekszik szépen a megmaradt rugó az alsó tányérba, de nem tudom, ez így használható? Nem örülök neki, de múlt évben vagy 300 000 Ft. ment el az autóra, és még nem tudom hol a vége. Legutóbb, egy 108 000 Ft.-os ajánlatot kaptam futómű + fékek javítására, amihez még hozzájönne a 2 új rugó. Ettől már gondolkodóba estem, hol a vége ennek??? Bizony nem vagyok rá büszke, végképp nem jókedvemből, de elkezdtem a piacon 7-8 éves autókat keresni, mert már nem tudom mi lenne a helyes. Tudom, nem fiatal autó, de tripláját bukni rajta, mint amennyit ér, kissé erős veszteségnek tűnik, így, hogy nem tudom mi jöhet még. Plusz persze lenne még egy csomagtér ajtó cserém, egy tetőkárpitom, stb.
  14. Fék, futómű, kormánymű

    Köszönöm! A büdös p...ba! Nem emeltem rá ma, csak megrángattan, és szemmel próbáltam beazonosítani, mert mennem kellett. Holnap megnézem, de nagyon nem örülnék egy ilyennek. Lehet valami benne, mert csak 10-15 km/h-tól gurulva kátyus úton csörömpöl, ha nagyon lassan megyek, akkor nem. Gondolom olyankor még nem " leng " be annyira a futómű-kasztni. A mellékelt képért is köszönet.
  15. Fék, futómű, kormánymű

    Ez így nagyon korrekt válasz, köszönöm zotya!
×