Jump to content

tuskes

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    169
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

6 Semleges

tuskes névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Város, Autók

  • Autó(k)
    Opel Astra F 1,6 8V 1999 Classic kombi. x16szr
  • Város
    Budapest

Elérhetőség

  • AIM
    Tel.: 06 20 353 07 42

Személyes információ

  • Érdeklődés
    Autók-motorok, minden ami szerelhető gép....

Legutóbbi látogatók

367 profile views
  1. Motor

    Tengelyt cseréljetek, és takarítás kell. De ha a tengely így néz ki, akkor lesz ott himbacsere is! Mikor kibontjátok, nézzétek meg mind. Tudom... nem olcsó, de szükséges. Meg kell próbálni a tőkéket is kitakarítani, lemez lepattint, majd fogó-satu, izomból széthúz ( bár nekem nem ment inkább vettem újakat ) Ha kinnt a tengely, és a többi apróság, dobj fel fotókat, úgy már lehet költségeket is pontosan számolni. Az olajjáratokat ronggyal DUGOZZÁTOK le, mert lehet meglepi.
  2. Elektromos

    Nem persze. Mikor megvettem sem az volt, de mivel egy kalap ... sem ért, így azt is kidobtam. De ha megnyitom az egyik ajtót, tehát a belsőtér világítás bekapcsol, vagy világítást adok rá, úgy jó. Persze ezt sem járó motornál. Azt még nem próbáltam, hogy járó motornál kikapcsolom a rádiót of-ba, hogy akkor kijelez-e? Majd ha lemegyek kipróbálom. Elszabdalni nem nagyon akarnám, mert ha jól olvasgattam daykiller egy régi bejegyzését, http://www.opelforum.hu/topic/1796-gyári-board-computer-fedélzeti-számítógép/ elég sok mindent ki lehet hozni ebből a dologból. Bár messziről sincs halvány fogalmam sem, hogyan... Ennek jó lenne utána járni, de ahoz egy az autó elekronikáját jól ismerő fórumtárs segítsége jól jönne, akár egy személyes találkával, Pesten.
  3. Motor

    De lehet nem tőke, inkább szelep. Emlékszel nálam is ez volt, és végül tengely kivételével minden új, a fészkek nem kopottak, de a hang megmaradt. Szintén rossz kenés miatt.... Lehet nála sem tőke gond van, csak nem tudja megkülönböztetni a hangot. Ettől persze teljes takarítás ugyanúgy kell, és tengelycsere, az 100%
  4. Motor

    Jogos, a tengelyt ki lehet húzni oldalra.....
  5. Motor

    Szia. https://cromax.hu/motor/vezerles_es_alkatreszei/vezermutengely/vezermutengely_opel_1_4_c14nz_x14nz_34302 Vagy hasonlóakat nézz: https://bontoplaza.hu/opel-astra-f-ferdehatu-53-54-58-59-hasznalt-alkatresz/vezermutengely-szimpla/bontott?ref=1lvb Az a baj, ha már megkopott, semmit nem tudsz vele csinálni. Kenési hiányosságok miatt van, plusz nem ártana ott egy rendes takarítás sem. Ehhez viszont le kell szedni, a vez. tengely házat, ami egyben a hengerfejet is jelenti, mert egy csavarral van lefogatva. Ekkor már síkolás, hidrotőkék takarítása, és a többi apróság. Rákészülve 4-5 nap.
  6. Riasztó

    Annyiban " szerencsésnek " mondható a helyzetem, hogy az ég világon semmi extrával nem rendelkezett Opelkám eddig. Így nem volt mi elromoljon. Felkutatom hol a többi része, hétvégéig van kis időm rá, akkor tervezem beépíteni a központi zárat. A motortérben a sziréna, és a fekete doboz van, amiben az említett 4 db biztosítékot látom. Ilyesmi ( ez a régi, amihez semmi nem volt, meg ): http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=555IMG_2990.jpg A riasztó, ami kép szerint hiányosnak tűnik: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=492Ke_pernyo_foto_2017_11.png plusz ugye a weboldalról letöltött beszerelési útmutató, ami max a zár miatt lenne érdekes: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=188Ke_pernyo_foto_2017_11.png Van még hozzá papíroson egy pár oldalas leírás, de azon semmi olyan nincs, ami esetemben hasznos lehet. A központi zárhoz ezt kaptam: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=769IMG_0590.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=312IMG_0591.jpg Szerk: 1. Lehet hogy jól legózom ki? A központi zár egységéből leágazó barna-fehér szálakat, ( amit kézi kapcsolónak ír ) kötöm össze, a riasztó modul 12-13-as pontjaival. A zár fenntmaradt piros-fekete vezetékei, egyérteműen fesz, és föld. Az 5 vezetékes motor fekete-fehér-barna szálait pedig már úgyis a zár modulja rendezi. Így csak azt kell kikeresnem, a riasztóét hová rejtették, utána pedig összekötni a barna-fehér, és 12-13-as pontokat. Vagy nagyon nem jó irányban vagyok?
  7. Riasztó

    Szia Szabi! Köszönöm, most már tudok válaszolni. Igen, segített! Úgy voltam vele, mivel sürgetőnek éreztem a dolgot, hogy nem állok neki egyedül barkácsolni, pláne a ház elötti parkolóban, mert a forrasztgatás így elég macerás lenne áram nélkül. Bemázliztam, mert találtam egy riasztóst, aki korrekt áron, sos megcsinálta, anyaggal együtt. Beszerelve, beállítva. Korrekt, és nem bonyollult, később központi zár, és ablakemelő is ráköthető. Úgy immos, hogy gyujtáson még a távkapcsolót meg kell nyomni, addig nem indul az autó. Beállítható, rablásgátlóval, ha rádnyitják az autót járó motornál, 30 mp után leállítja a motort, stb. Nekem nagyon jónak tűnik, és amennyi írást találtam, panasz nincs rá, megbízható, kiforrott riasztó. Szerk. 1. Univerzális központi zárral kapcsolatban van valakinek személyes tapasztalata? Ezt veszem most meg: http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/kozpontizarak/-FE6007.000.04 A riasztót úgy kötötték, és olyan, hogy lehet hozzá csapni zárat. Kérdés, honnan-hová kell házilag még átkábeleznem, hogy a riasztó távkapcsolójával tudjam a zárat is oldani, zárni? Veszek most még plusz kábeleket, csak gondoltam megkérdezem. Szerk. 2. Közelebbről megnézve: a zár kábelezésénél van egy betáp 15 A-es biztivel ellátva, illetve egy föld. Ezen kívül, van még egy fehér, és egy barna vezeték, amire manuális irányítást ír. Itt inkább arra gondolnék, ezt lehet a riasztóhoz kötni. Gondolom... Riasztóról: Azt gondoltam, ami a motortérben van fekete doboz, az maga a riasztó. Megnéztem a frissen beszereltet, lehúztam a tetejét, de abban csak 4 Db. biztosítékot látok. Ezek szerint a többi részét valahol belül kell keressem?
  8. Elektromos

    Értem értem. Mondjuk hátsó világításnál, indexnél, féklámpánál, szerintem tök mindegy lenne, a lényeg ott minden esetben, hogy látható legyek, és látható legyen, ha irányt akarok váltani, illetve fékezni akarok. De mindegy, tudomásul veszem, ez van. Ebben annyi a külömbség a ledes izzóhoz képest, hogy azon jóval tömörebben helyezkednek el egymástól a ledek, így a kibocsájtott fény is telítettebb, egységesebb. Azt nem lehet házilag összerakni, még szerintem led-szalaggal sem rendesen, mert még az erős szalagnál is a ledek egymástól számított távolsága, legalább 1 cm.
  9. Riasztó

    Sziasztok! Kényelmi elektronikától 100%-ban mentes óttókámba szeretnék egy riasztót beszerelni, vagy beszereltetni. Kedvező árfekvésű, de biztonságos eszközre gondolnék elsősorban. Meg tudom-e én magam csinálni a beszerelést, nem nagy macera? Vagy jobban járok műhellyel, gy kb. 30-35 000-ből meglehet. Nem tervezek egyenlőre központi zárat berakni, de később lehessen csatlakoztatni a riasztóhoz. Van valakinek személyes tapasztalata-tippje? Kissé sürgető lenne, tekintve hogy széparcúak költöztek a környékünkre, és mustráják az autót. Köszönöm!
  10. Elektromos

    Én ezt értem, dehát könyörgöm! Már nem a 40-es éveket írjuk, és a technika fejlődik. A led megbízhatóbb, és nem utolsó sorban, biztonségosabb közlekedés szempontjából, már ha csak a fényerőt is nézzük.
  11. Elektromos

    Ezt nem is értem.... Jobban világít, tartósabb, kevesebbet fogyaszt... és nem engedik? Hol itt a logika? Akkor marad a hagyományos megoldás. Köszönöm az infót!
  12. Elektromos

    Sziasztok! Érdemes lehet LED izzókban gondolkodni ( féklámpa-index-hátsó világítás-tolatólámpa ) esetében.
  13. Motor

    Ahogy Róóóbi mondja, a blokk vetemedéséhez biztos komoly behatás kell hogy elvetemedjen. A HF megfelelő lehúzása odafigyelést igényel, ha korábban volt bontva, nem megfelelően összerakva, az lehet gond. Bár a 2 év sok idő, azért attól korábban ki kellett volna jönnie a hibának. " SZERINTEM " Síkoltatni kell, és zotya linkelt oldala szerint pontosan ellenőrizni a blokkot. Nem lesz ott gond!
  14. Elektromos

  15. Elektromos

    Kicsit csalódott vagyok... Ma elmentem venni 2 kis izzót, a középkonzol hőmérséklet kijelzőjébe, mert 1 éve mióta nálam van az autó, még nem jutottam idáig. Beraktam az izzókat, minden szépen világított, beállítottam. Azután, pár perc elteltével, a középső része, dátum kijelző elsötétült. Tehát menet közben nem mutat semmit, így meg csak olyan fél-megoldás. Ha benyomom a 2 gyombot egyszerre, akkor működik, kijelez szépen, sebesség-stb. De alapesetben nem. Van valami tipp? Illetve nekem gyanus hogy nem jó értéket mutat a külső hőmérsékletre, bár nagy különbség nincs, telefonon lévő időjárás app-hoz képest, csak 2,5 C
×