Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

csumlash

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    6
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

csumlash névjegye

  • Születésnap 1989-07-05

Elérhetőség

  • Skype
    csumlash@gmail.com

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Békéscsaba
  • Érdeklődés
    Webfejlesztés, webalkalmazás fejlesztés, számítógép karbantartás/beüzemelés, alap számítógép felhasználás oktatása.

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G kombi (1.6 8V Benzin 2000-es év)
  • Város
    Békéscsaba

Legutóbbi látogatók

351 profile views

csumlash's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Hírnév

  1. Sajnálatos, de teljesen igazad lett (volna alapból), úgy kezdődött ahogyan mondtad, viszont az autó szerelő választás elé állított: 1. Felújítás 35 000 Forintért kormánymű felújítás (de hozzá tette a szerelő, hogy olyan állapotban van, hogy hosszú távú csodát ne várjunk ettől). 2. Bontóból 20 000 Forintért másik kormánymű (nagyobb az esélye, hogy hasonló rosszat kapunk, mintha felújítanánk, de nagyobb annak is az esélye, hogy sokkal jobbat, arról nem beszélve, hogy majdnem felébe kerül csak). Úgyhogy kivételesen az esélyek és költségek latolgatása után arra jutottam, hogy az olcsóbb, nagyobb eséllyel jobbat választom
  2. Azért ennél egyszerűbbnek ítéltem a problémát sacc / kb. egy kormánymű felújítás mekkora összegbe kerül (nem opel szalonban)? Értem itt azt, hogy 5-10 ezer vagy 30-40 ezer, esetleg több?
  3. Sziasztok! 2000-es évjáratú, 1.6-os, 8 szelepes, benzines, G Astra Caravan ,,friss" tulaja vagyok (teljes átnézés és szerviz már megvolt). A mai harmadik utamon rögtön induláskor feltűnt, hogy nagyon nehéz a kormányt tekerni. Nézem a szervó olajat, bőven a minimum alatt van az olaj szint (a nívó pálca száraz). Megnéztem a kocsi beállót, olaj folt(ok) vannak. Alá néztem az autónak, hát látom, hogy a jobb első keréknél a kormányművön van egy gumiharang (ez teljesen épnek tűnik, nincs kiszakadva), viszont ennek a gumiharangnak a végén van egy bilincs és a bilincs csucsog az olajtól, onnan csöpög (talán) a lengőkarra az olaj. Kérdéseim: 1. ha lekapom a kereket, mennyire érdemes egy új bilincset felrakni és kipróbálni, hogy megszűnik-e az olaj folyás? 2. ha a szervó olaj elfolyik, használható az autó még 1-2 napig 3-4 városon belüli útra vagy egyértelműen károsít bármit az olaj hiánya (ergo: mennyire kell kapkodni, hogy megoldódjon)? Laikus vagyok, viszont szeretek babrálni és ha mondjuk esélyes megoldás egy egyszerű bilincs cserével, akkor az jóformán semmibe sem telik, max 1 óra és 1 új bilincs. Köszönöm!
  4. Szia, múlt héten vásároltam egy G Astrat, UGYAN EZ volt a probléma vele, amikor a helyzetjelző nem volt felkapcsolva akkor rendesen működött a három féklámpa, viszont ha felkapcsoltam a helyzetjelzőt, akkor folyamatosan világított mind és a fékre lépve emiatt semmi reakció. A féklámpa és a helyzetjelző egy izzóval van megoldva viszont ezeknek emiatt az izzó legalján 2 érintkező van. Az egyik érintkező a helyzetjelző izzószálnak adja az áramot, a másik a féknek. Ha nem megfelelő izzó van benne, akkor "rövidre zárja" mind a kettőt és emiatt van az, hogy ha a helyzetjelzőt felkapcsolod, akkor a féklámpa izzószálak is kapnak áramot. A középfős/felső harmadik féklámpa is ezért világít ilyenkor, mert kap áramot (Mellékesen érdekesség: ilyenkor ha nincs felkapcsolva a helyzetjelző, de ha a fékre lépsz, akkor a helyzetjelző izzószálak is felvilágítanak, csak mivel azok lényegesen kisebb fényerejűek és csak kettő van belőlük, ezért nem feltűnő.) 99 Forintért vettem az egyik bevásárló központban egy helyzetjelzőnek + féklámpának való izzót, szerezz be te is egyet!
  5. Köszönöm a gyors reakciót, de sajnos nem. Most kimentem, kipróbáltam előlappal és előlap nélkül, mind a két esetben (ha nyitva van az ajtaja az autónak) a kulcs kihúzása után további 2-3 másodpercig sípol ugyanaz a hang (ami nem is a hangszóróból jön, hanem valahonnan a műszerfalból). Próbáltam úgyis, hogy kinyitottam az ajtót, hagytam vagy 1 percig fütyülni és utána húztam ki a kulcsot,de ugyanaz előlappal és nélküle is. Ez a "probléma" nincs akkor, ha lehúzom az autórádióról a kábeleket. Egyértelműen az autórádióval van összefüggésben, mintha lenne valami kondenzátor beépítve, amit ez a 2-3 másodperces további sípolás merít ki. Plusz még 1 dolog: megpróbáltam úgy kihúzni a slusszkulcsot, hogy ment a zene, de akkor is ugyanez a jelenség. Lenne még ötleted / ötletetek?
  6. Sziasztok! Múlt héten vásároltunk párommal egy 2000-es évjáratú 8 szelepes, 1600-as, benzines, G Astra Kombit. A benne lévő 211 000 kilométerhez képest gyönyörűen muzsikál, jövőhéten megy szerelőhöz teljes átnézésre és főbb dolgok kicserélésére. Egy kis előzmény: tegnapi napon vásároltam egy Blaupunkt Tokyo 110-es autórádiót. A kocsiban alapból gyári Opel autórádióhoz való "3 soros csatlakozó" van, viszont a rádióhoz beszereztem egy megfelelő hosszabbítót, ami kihagyja a harmadik, azaz legszélesebb felső csatlakozót, ami az extrákhoz való (kormányról szabályzás, sebességre hangosítás-halkítás, stb...). Ami történt ezek után: amióta beszereltem az autó rádiót nem érzékelek semmilyen változást az autó vezetésében, indításában, a fényszórók erősségében, sem az alapjáratában (semmiben, ami egy esetleges kisebb zárlatra/elektronikus áthúzásra engedne gyanakodni). Minden a megszokott és egyenletes. Ami számomra nagyon érdekes: alapból az autóban van egy figyelmeztetés, miszerint, ha a slusszkulcs be van helyezve a gyújtáskapcsolóba, akkor ha kinyitom az ajtót akkor sípolással jelzi, hogy csukjam be az ajtót vagy ne hagyjam benne a kulcsot. Megszokás szerint amikor kihúztam a slusszkulcsot, akkor még a teljes kihúzás előtt elhallgatott a sípolás. Amióta benne van az autósrádió, azóta, amikor kihúzom a kulcsot még 3-4 másodpercig fütyül a nyitott ajtóra figyelmeztető síp (kivéve ha becsukom az ajtót, akkor elhallgat azonnal). Semmi nem változott, csak ez, még a belső utastér világítás sem alszik el később, stb... Ez megszokott egy autósrádió beszerelésekor? Ha nem, akkor mitől lehet ez? Találkozott-e már valaki hasonlóval? Köszönöm a megoldásokat, esetleges ötleteket előre is! Csumpi
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.