Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Bugi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    8
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Zafira B 1.7 DTR
  • Város
    Ágfalva

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Bugi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Az ablakmosós problémám ideig óráig megoldódott, állítólag csak le volt csúszva a gumi vagy müanyagcsö. Most viszont konkrétan eltünt a bal oldali fúvókája és nem is jön belöle folyadék. Hol lehet egyáltalán hozzáférni? Csak hogy tudjam elveszítettem, vagy beesett a rács alá. Az alapjáratingadozás és a megemelkedett fogyasztás megoldódott: üzemanyagnyomásszabályzó szelepet kellett cserélni, 30e körül volt. De a szerelö azt mondta, hogy hamarosan esedékes lesz porlasztócsúcs csere is. Nem tudni hány. Ez mekkora tétel? Egyébként kezdjük megszeretni az autót, de nem szívesen költenék rá félmilliókat. A legújabb bosszúság: Felnyitom a csomagtartót, és a müanyag ajtókárpit illesztésénél csepeg a víz a csomagtartóba, vagy a kalaptartóra. Ugyebár a hátsó szélvédö ragasztott üveg. Mit lehet kezdeni vele? Volt már valakinek hasonló gondja?
  2. Korábban a központi zár meghibásnál azt írtátok, hogy a hátsó ajtók kábelátvezetése típushiba. Emiatt lehet az is, hogy a jobb hátsó ablakemelö nem müködik? Nem találtam sajnos az Astra H fórumon ezzel kapcsolatos infót, lehet csak nem igazodok el a rengetegben.
  3. Sziasztok! Egy 125 LE-s A17DTR motor ketyeg a Zafira B autómban. Magyarországi, 130e km van benne és elkezdett fura dolgokat produkálni: Alapjáraton elkezd ingadozni, nagyon traktorossá válik a hangja. Újabban emellett ha alapjárat közeli tempóban araszolok rángat is, mintha csak ütemesen kapna üzemanyagot. Legutóbb pedig menet közben kigyulladt a sárga szervízkulcs-autó lámpa és le is fulladt a motor. Néha amikor odalépnék neki, megtorpan és nem akar menni. Visszaváltva kicsit felpörgetve helyrejön, a kulcsos lámpa azóta kialudt, de néha visszatér. Az alapjárat is egy gázfröccsel ideig-óráig helyre jön. Volt valakinek hasonló tapasztalata? Mit jelenthet a kulcsos lámpa? A használati útmutató szerint vezérlés meghibásodást jelent. El merjek vele utazni 150 km-re?
  4. Köszönöm a válaszokat! Nem volt törve az autó bal hátulja, ahol párásodik a világítás búrája. A bal eleje volt, da azt szépen megcsinálták. Gondolom a víz valami tömítetlenség miatt kerülhet bele. Az ablakmosó mint mondtam nem a tartálynál, hanem a fúvókákkal egyvonalban a bal elsö sárvédö és a bal elsö ajtó között csurog le. De gözöm nincs, hogyan lehetne hozzáférni ott a gumicsöhöz. Volna még valami, amit a multkor elfelejtettem: a tanksapkát is valami motorral a központi zár zárja. nos ez a motor úgy tünik behalt. Ez mennyire tipikus? Állítólag a szerkezet 20-30ezerbe kerül, akkor inkább nem kell zárható tanksapka. Vagy létezik olcsóbb megoldás?
  5. A legújabb rakoncátlankodás az ablakmosónál jött elö. A motor müködik, de az összes folyadékot a bal elsö sárvédö mögött a földre küldi. Gondolom valami gumicsö lecsúszhatott, de annyira be van építve, hogy semmi se látszik. Valaki járt már így, van ehhez valami útmutató, vagy ezzel is szerelöhöz kell futni?
  6. Remélem jó helyen kérdezem: Elég ramaty állapotban vannak a vezetö oldali szönyegeim, mind a téli, mind a nyári. Viszont a többi olyan mint az új. Tudtok esetleg valami forrást, ahol egyenként is lehet kapni és nem kell 2 komplett garnitúrát vennem a 7 személyesre? Üléshuzat meg Eleve nem Volt rajta, abból is szeretnék valami tartósat és jól passzolót, de elég volna az elsö 2-re mert hátul gyereküléseket használunk. Vagy esetleg mind az 5 ülésre, a hátsó kettöre felesleges.
  7. Sziasztok! Igazából már lassan 2 éve Opel Zafira B 2009 1,7 CDTI tulaj vagyok, de csak most akadtam a fórumra. Végig is olvastam, de nem találtam konkret megoldásokat a problémáimra. Segítséget szeretnék kérni: 1. Bajszipapa és Kisszeló is említették, hogy a motortérböl egy semmihez se kapcsolható felpörgö hang hallatszik idönként, akár alapjáraton, akár menet közben, akár váltásnál, klímától függetlenül télen is. A szerelöm átnézte, ö a klímakompresszor csapágyára gyanakszik, de mondom kikapcsolt klímánál is produkálja a jelenséget. Lehet vételkor nem figyeltem erre oda, de most már egyre jobban idegesít. Sikerült valakinek valamit találni ezügyben? 2. Ingadozik az alapjárat: nem sokat, de határozottan be tud lengeni mindkét irányba. Az EGR szelepet kipucolták, ill. az egyik tankolásnál kapott tisztító adalékot is, akkor rövid ideig nem ingadozott, de most megint. 106e km-rel vettem, most majdnem 130e van benne. 3. Fogyasztás: amikor átvettem a kocsit a BC az utolsó 13e km-re 6 literes átlagot írt. Amióta mi megvettük ez folyamatosan kúszik felfelé, simán elérte a 6,5-öt, és most a téli hónapokban egy-egy tankolásnál 7,5-8 litert is mértem. Az autót családinak vettük a 3 gyereküléses gyerköc miatt, de hétközben többnyire rövid távokon jár csak (3-5km). A részecskeszürö jelezni még nem jelzett, de ha keveset jár hosszabb távon, akkor elég gyakran regenerál. Minden esetre aggaszt a fogyasztás emelkedése, városon kívül is többnyire 6 liter környékén marad. 4. Amit nem tudok megszokni a kocsin az az, hogy a vízhöfokot nem látom. Aztán szeretném közben a részecskeszürö állapotát is ellenörizni. Olvastam, hogy kapható valami modul az ilyen információk kinyerésére, de nem igazán értettem. Anélkül meg eleve nem is tudom megnézni ezeket? 5. Valaki említette, hogy föleg rosszabb úton határozott koppanások hallhatóak a futómü felöl. Ezt mi is tapasztaltuk, de most valamiért abbamaradt. 6. A jobb hátsó lámpabúra olykor bepárásodik, és amikor mögé néztem egy izzócsere alkalmával, azt láttam, hogy a környékén rohad a csomagtér lemeze. Hogyan lehet ezt megszüntetni/megállítani? Egyébként szeretjük a kocsit, csak mindig akad valami bosszankodni való vele. Egy alkalommal épp csak útnak indultunk felpakolt családdal és 1 km után kiesett a bal oldali tükör üveglapja a keretböl. Aztán mikor kicseréltettük még vagy 2x kiesett tokostul, szerencsére a csatlakozók megfogták. Aztán meg egyszer a bal hátsó ajtót nem zárta a központi és manuálisan se tudtuk becsukni, mert belül sincs rajta mechanikus zár, vagy nyomógomb. (itt a fórumon aztán most olvastam, hogy hogyan lehet bezárni ilyen esetben). Jó sok kérdés, köszi elöre is a válaszokat!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.