Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Peter80

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    30
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel astra h
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Peter80's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

1

Hírnév

  1. Sziasztok! Csomagtartó (5. ajtó) nyekereg, recseg-ropog ha oldalirányú kilengése van az autónak pl fekvőrendőrre kanyarodok stb, tehát ha nem merőlegesen és egyszerre kapja a bukkanás után a terhelést a hátsó tengely. Olyankor hangtalanul átmegyek mindenen, az új hátsó lengéscsillapítók rendesen dolgoznak. Nézegettem h a csomagtartón belül van mindkét oldalon egy kis fekete gumifejű "csavarféle" ütköző, ami hozzáér - ütést csillapít (?) - alul kasztnihoz szintén gumis felülethez. Ezt a két csavart csavargatják egy videóban. Nem hiszem, hogy annak fullra betekerve kell e lennie, mert akkor lötyög már a csomagtartó ajtó is a zárszerkezetnél. Van vmi trükk erre, mennyire legyen kitekerve vagy esetleg máshol kéne zsírozni, olajozni stb? Hogy lehet ezt a csomagtartó ajtó nyikorgást megszüntetni? Astra 1.4 Zxep 2007 Ferdehátú (nem kombi) Köszi a segítséget!
  2. Sziasztok! Eddigi olajfogyasztásom konstans 1dl/1000km volt az elmúlt 3 évben (kb 50.000km-t mentem), aztán kellett egy trafó és gyertyacsere. Katalizátor előtti lambdaszonda is ramaty állapotban volt, de mivel a benzin fogyasztás nem nőtt (6l/100km), úgy voltam vele, h ráér a csere. Eddig 5w40 castol ment bele mindig. Trafó és gyertyacsere mellett gondoltam, kipróbálom az Eneo Premium Hyper 5w30-at. Klasszissal simábban megy a gép és csendes, valamint nincs indítás után enyhén kolompoló halk hang (hidrotőke, míg fel nem áll az olajnyomás?). Múlt héten toltam egy 400 km-es autópályát normálisan, 35 fokban 130-150 km/h között. Elég meleg jött be a lábtérnél - normális amúgy ez, más autóknál nem tapasztaltam ? - , így gondoltam, ránézek a nívópálcára, s elment 3-4dl olaj. Következő héten ugyanez, de papás tempóban, 100-110 km/h. Megint. Lehet-e a fogyásnak az 5w30 és szar lamdbaszonda együttállásának az oka, vagy ne reménykedjek.. Az is feltűnt h bár egy éve lett vízcsőcsere , mert szétdurrant s vízpumpa csere is, h a hűtővíz is alattomosan de fogyogat. 30000 km alatt 2 deci - ennek sosem lenne szabad változnia, nem? Ugyanakkor nem füstöl sehol semmi, kipufogó normális. Kezdhetek aggódni, vagy esetleg egy tömítéscserével (szelepszárszimmering, főtengelyszimmering..) orvosolható? Nagyságrendileg mennyi egy ilyen művelet, mire lehet számítani? Köszi a válaszokat. (Astra H 2007. 1.4 XEP, 168000 mkm)
  3. Sziasztok! Tud vki egy megbízható Opel szervízt, ahol a CIM modult rendben teszik csere helyett? Duda nincs felkapcsolt fényszórók mellett, illetve ha nem égnek, akkor hol volt hol nem. Most már inkább nincs.. Gondolom ez nem biztosíték hiba. Láttam h elég pepecs dolog forrasztani, amit kell s inkább nem szenvednek vele. A csere viszont 180k akárhogy nézem. Astra H Zexp 1.4 2007 Köszi a választ!
  4. Sziasztok! Úgy hozta az élet h cserélni kell a két szélső gömbfejet valamint a belső kormányösszekötő gömbfejet (axial csukló?) is. Merthogy lóg. Nem sokat érzékelek a problémából talán mert annyira nem rossz még - két éve ezt hallgatom minden szervizben h lóg -, szóval nem tudom mi a következménye ha tényleg beütne a krach. Nézegetvén a webshopokat, a belső gömbfejre lehet szűrni h a kormánymű ZF vagy TRW. Ezt viszont nem tudom. Hol tudnék utánajárni? Astra h 15 felni 1.4 benzin 2007. Köszi a választ
  5. Sziasztok! Pár napja beremegett az autó, majd laptopra dugva kiderült, h random gyújtáshiba és első lambdaszonda comboja a ludas. (13008,30101,30001 - hibakódok) Trafócsere lesz a dologból ám bogarat ültetett a fülembe egy "szaki", h a szonda egyáltalán nem biztos hogy rossz, mert a gyújtáskimaradás miatt is kaphatott fals jelet. Az eset óta amúgy rendben megy az autó, nem produkálta újra a dolgot. Mennyivel kellene kb nőni a fogyasztásnak, h a szondáról is tudjam, vége van? Mivel az rendben van egyébként 6,2 / 100km városban. Astra H 1.4 Zexp 163000km Köszi a választ!
  6. Köszönöm szépen! Nincs is több kérdésem, webshop árak nagyon rendben vannak.
  7. Köszi! Megmondom őszintén, én a Bárdi és az Unix oldalait nézegettem eddig, onnan vannak ezek az árak. A lamdbaszonda érték pedig alapjáraton 600-as értéket is mutatott. Erről fingom sincs h mit jelent, de a hátsó szonda konstans 200 körül maradt. Innen van az elgondolás a cserére. Trafóval meg úgy vagyok, h ha megint kijön - bár tény, h többedik napja semmi jele - hát elég necces lenne tovább menni vele főleg ha távol vagyok vhonnan. Ugyanakkor eszembe jutott, h a lambdaszonda miatt a fogyasztásnak is nőni kellene, de az meg rendben van 5.5-6l / 100km. Most jár az agyam. Érdemes lenne más webshopban is kutakodni.. Nem fillérb.. s, csak már annyiszor lehúzták az embert.
  8. Sziasztok! Egyik nap beremegett az autó, villant minden a műszerfalon ami volt (check engine, szerviz ikon), majd a pedálteszt kidobta 13008,30101,30001. Laptop rá, a diagnózis lambaszonda első, végét járja csakúgy mint a trafó. Nézegettem a neten mi mennyi, szonda 20-50e, trafó 30-70e Huf plusz amit a szervizben még rádobnak. Szóval simán benne lehet 120-130e-be a történet. YouTube videón egyáltalán nem tűnik nehéznek ezeknek a cseréje, így talán magam is meg tudnám csinálni. A kérdésem az, mennyire érdemes olcsóbb cuccot venni ezekből. Gondolnám, h ugyanúgy ellátják a feladatot max nem 6 évet bírnak hanem 4-et.. Köszi a hozzászólásokat! Astra H 1.4 Zexp 163000km
  9. Sziasztok! Nem tudom, jó helyre írok-e, sorry ha nem.. Kipufogó repedt hangot adott, elvittem, hogy megnézzék. Diagnózis : hátsó dob lyukas, középső kipufogó és flexibiliscső szétcsúszva(?)..Középső rész talán menthető a többi csere. Dobtam egy hátast, mert azon kívül, hogy repedt hangot adott s azt is enyhén, nem gondoltam volna. Pár nap múlva vinném csináltatni, de ma egyszer csak bedadogott az autó, check engine villant, szívem leállt, majd a szerviz ikon is égett de a check lámpa elaludt. Pedáltesztet nyomtam ami eddig mindig nullás volt, most ezeket dobta ki: 13008, 30101, 30001. Rákeresvén gyújtás kimaradás random mindenhol és lamdbaszonda. Két percet álltam, újra indítottam s mintha mi sem történt volna. Szépen jár az autó, semmi nem villog. Kérdésem az, hogy készüljek e a szondacserére vagy lehet e az is, hogy a szétesett kipufogó miatt mér össze vissza a szonda rossz jeleket adva s tulajdonképpen semmi baja nincs. Ergo ha rendbe rakják a kipufogó rendszert, a szonda is újra normálisan teszi e a dolgát. Köszi a választ! (Astra H 1.4 benzin ZXEP, 2007.)
  10. A tetőcsomagtartótól simán lehet. Amióta egy másik autóra feltettünk egyet, azóta olyan basszust ad a menetszél 70 körül, h csak na. Addig meg semmi.
  11. 6km lett a táv, aztán gejzírként ömlött a forróvíz a motorra, ami amúgy így szép tiszta is lett. Aztán tréler, szerviz, vízpumpa és hűtőcsőcsere, feszítőgörgővel, bordásszíjjal ás szelepfedéltömítéseel tarkítva, na meg egy olajgomba (2dl/1500km-es olajfogyást orvosolandó). Még egy friss olajcsere, s egy 130K-s számla, hogy érezzem a törődést. S összetehetem a két kezem, h a motor megúszta az egészet.
  12. A tartályban a min és max szint között volt eddig a hűtőfolyadék. Ez tűnt el olyannyira h a tartály legalján lévő kivezető cső torkolatánál volt már csak látható. Bekevertem 2l koncentrátumot desztillált vízzel 1-1ben, így toltam bele a négy liternyit (vhol olvastam h 5,6l kell bele). De kb 2,5 l után megtelt a tartály. Szóval azt hittem h maga a tartály az összmennyiség.. Lassan Darwin díjas leszek. Szóval leszedtem belőle fél litert a töltés után így most a max jelnél van. Ergo amiről azt hittem h teljes kiürülés, az a gyakorlatban 2l volt.. Remélem egy húsz km-re azért rendben van így, h feltöltöttem, amíg a szervizben mondanak rá vmit.
  13. Olajszint furcsa. Most h hideg a motor, kb két egység hiányzik a nívópálcán. Reggel 15 km után meg szinte legalul volt. Tettem bele most 6 dlt így maxon van. Az olaj sem habos, így bízom benne h tömítés baj van csak mert fél nap alatt ment el a folyadék s a motor sem volt melegebb mint szokott lenni. Viszont sikerült túltölteni a tartályt. Ez gond, vagy szívjam le vhogy? Kb plusz 3 dl ment rá..
  14. Sziasztok! A következőben érdekelne a véleményetek / segítségetek. Egyik napról a másikra azt vettem észre, hogy nincs fűtés. Gondoltam a termosztáttal lesz vmi gond. Mentem kb városban még 70 km-t de semmi. Másnap melóba be majd haza (30 km). Ismét nincs fűtés. Motorháztető fel, a motor langyos. De eltűnt fél liter olaj s a hűtőfolyadék 90%a. A terv az, h utántöltöm s irány a szerviz. Hibakód nullás a kijelzőn. Nem füstölt s a kocsi alatt is száraz minden. Ha nem nézek be a motortérbe semmiről nem tudok.. Mire lehet számítani? (1.4 benzin) 143000 km Köszi a választ előre is.
  15. Sziasztok! A következőben érdekelne a véleményetek / segítségetek. Egyik napról a másikra azt vettem észre, hogy nincs fűtés. Gondoltam a termosztáttal lesz vmi gond. Mentem kb városban még 70 km-t de semmi. Másnap melóba be majd haza (30 km). Ismét nincs fűtés. Motorháztető fel, a motor langyos. De eltűnt fél liter olaj s a hűtőfolyadék 90%a. A terv az, h utántöltöm s irány a szerviz. Hibakód nullás a kijelzőn. Nem füstölt s a kocsi alatt is száraz minden. Ha nem nézek be a motortérbe semmiről nem tudok.. Mire lehet számítani? (1.4 benzin) 143000 km Köszi a választ előre is.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.