Jump to content

droland

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    10
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

0 Semleges

droland névjegye

  • Felhasználói rang
    Újonc

Város, Autók

  • Város
    Kecskemét
  1. Fék

    Ok. Köszi a segítséget, majd írok, hogy mi lett a végkifejlet...
  2. Fék

    Lehet, hogy külön dolog. Hátul lehet, a motortérben nem láttam. Ha kicserélném a devandert, van esetleg valami buktató pl. speciális szerszámigénye? Kell a vezető tér felől is matatni? Nem láttam ezt a részt még hogy áll össze....
  3. Fék

    X14NZ motor, ötajtós 97-es, tudtommal itt nincs terhelésfüggő fékerő szabályzó, csak késleltetés a hátsófékekre, ami tán sosem romlik el, max eldugul.... Azt elfelejtettem leírni, hogy amikor felmelegszik és felkeményedik, akkor az alapjárat azt mondhatom hogy hibátlan, akkor már nem ingadozik szinte egyáltalán... Más nagyon nem maradt már, Főfékmunkahenger már cserélve, korábbi javító készlettel volt kezelve... Csak a devander maradt, azt nem várnám meg, hogy egyáltalán ne segítsen rá....
  4. Fék

    Köszi a választ. Igen ezeket tudom, de nálam valahogy ez nem így megy most, hogy a szelepet kicseréltem: -Egy éjszaka után- állómotornál pumpálom, de érzésem szerint félig simán be tudom nyomni jelentősen nem keményedik fel. Indításkor pedig besüllyed a pedál úgy 2/3-ra. Ezután, ha pumpálom járó motornál, akkor kb. csak félig megy be. Gurulok egy 5-10 km-t, bemelegszik minden, akkor érzésem szerint már csak 1/3-ra tudom benyomni (járó motornál), jól fékez, nem ragad be, nem fog állandóan, de keménynek tűnik. Olyan régen működött jól, hogy nem emlékszem milyen lenne a helyes működés. Már kezd gyanús lenni a bontóból vett szelep is vagy a devander nem jó??? (Bár wookie fentebb írta, hogy a szelep után a devandert cseréljem, ha nem jó...) ----------------------- Hmmm. Most az előző próba után 10 perccel, ismét megnéztem álló motornál, pár pedálnyomás után felkeményedett, de utána erősebben nyomva ismét bemegy félig. Ráindítok, akkor besüllyedt 2/3-ig. Járó motornál mikor felengedem a pedált, akkor hallatszik, hogy a motort "terheli", gondolom akkor akarja a vákuumot pótolni és pont olyan a hangja, mint ahogy minimálisan ingadozik az alapjárat, magyarul lehet, hogy "szivárog" a vákuum folyamatosan (mikor nem nyomom a pedált)??? De mért van az, hogy bemelegedés után már felkeményedik? Ekkor már egyáltalán nem dolgozik a vákuum? Szívó oldal biztos jó, mert a motor sem működne és/vagy nagyon rossz lenne az alapjárat, a belső keringtető kapcsolója is puffan amikor ki/be kapcsolom, ott van vákuum és az alapjáratot sem bántja...
  5. Fék

    Sikerült bontóból egy dupla leágazású szelepet kompletten csövel szerezni, kicseréltem. Illetve mellette még másik kettő csövet a pillangószelepházon. Megszűnt a fék "beragadása". Az alapjárat is stabilizálódni látszik, bár nagyon minimálisan még mozog időnként. A padlógáz még nem jó üresben vagy felpörgetve 3-asban 110 körül, ott berángat még. Igazából a pillangószelepház hátulján az a cső ami egész a motorháztető eső elvezetője alá megy, ha jól tudom a ?levegő mennyiség mérőhöz?, az volt az alján elporladva, de lehet a fékrásegítő vákuumcső szelepje is rossz volt. A fékpedál most sem 100-as szerintem, a fék fog rendesen, csak rövid az útja. Amikor indítás közben nyomom, akkor egész lemegy, ez később sokkal keményebb, max. 2-3cm az útja. Jó ez így vagy a devander elfáradhatott? A padlógáz miatt egyenlőre nem aggódom, esetlegesen a devander csere és még van egy hátsódob lyuk is, ha ezeket javítom/cserélem, akkor majd visszacserélem az alapjárati motort is gyárira és leveszem az akksisarut egy időre, hogy utána újra tanulja a már jól tömített "rendszerrel"....
  6. Fék

    Lehet neki esek, visszafelé meg legfeljebb kap egy kis fbs-t, azzal biztos tömített lesz. Nem hiszem, hogy még egyszer hozzá kell nyúlni ennek a kocsinak az életében...
  7. Fék

    Sajnos bontóban ilyen dupla leágazásos szelep nem volt kompletten csővel, boltban a visszacsapót nem vettem meg, amíg nem találok hozzá megfelelő vákuum és hő/benzin álló csövet. Ahogy néztem, szétszedni a gyárit valószínűleg lehetetlen roncsolás nélkül, bár akkor miért lehet kapni külön a szelepet ??? Közben az alapjárat és padlógáz problémán is megy a kutakodás... Köszönöm zotya975 és wookie a hasznos válaszokat, ha van még ötlet szívesen fogadom. Esetleg valaki cserélte már a visszacsapót a gyári vákuumcsőn?
  8. Fék

    Sokat nem javult a nyikorgás. A visszacsapót egyenlőre csak szájjal sikerült "tesztelni", úgy jónak tűnik. Azt észrevettem, hogy amikor alapjárat mellett nyomkodom a féket, az "rángatja" az alapjáratot, mintha a fals levegőt kapna. Kihúztam a devanderből a vákuum csővet, leszigeteltem és a kis elágazásokat is a szigeteltem a visszacsapón, így lenyugodott az alapjárat, bár egy kicsit még ingadozik így is (alapjárati motor cserélve volt). (A másik ami már lehet egy másik topic témája lesz, hogy üresben, padlógázon nem egyenletes a fordulat, pulzál, olyan 2-3 fordulatszám-lengés hallható másodpercenként. Ez régebben nem volt tapasztalható és leragasztott vákuumcsővel is produkálja... Valami más probléma is van úgy tűnik... Hirtelen gázfröccsre (üresben) is lassabban vagy nem reagál időnként).
  9. Fék

    Köszi a választ. A pedál nem szorul, bár van neki hangja, a Devander(ben)/alatt a gumicsőben kicsit nyikorog, ezt lehet orvosolni vagy normális? A visszacsapó és a devander közötti rövid csőszakaszt is kell/lehet cserélni? A devander csatlakozásnál, mintha mozogna egy kicsit a csatlakozás. A visszacsapót simán csak kihúzom (kitépem) a csövekből? Köszi.
  10. Fék

    Hello, Astra F 1.4, 97-es, 5 ajtós (X14), a következő fékhibám van , már évek óta küzdök vele és a szerelő is: Főleg nyáron, melegebb időben, a fék olyan, mintha folyamatosan fogna. Akkor fordul elő ha, sűrűn kell fékezni, (kereszteződések egymás után, dugóban). Egy idő után (10-30 perc), a fék felkeményedik, kisebb lesz a pedál útja és olyan mintha nem engedne el ha leveszem a lábam a pedálról. Volt olyan is, hogy a féklámpa is világítva maradt, a cipő orrával visszahúzható volt (max. fél cm). Egy esetben a lámpánál álltam enyhén lejtőn, nem gurult hátra a kocsi és pár perc után, -gondolom ahogy hűlt- éreztem, hogy elenged a fék, de nem hirtelen, mint amikor a dobfék beragad a rozsdától, hanem finoman pár másodperc alatt és ekkor már elindult a kocsi hátra a lejtőn. Tipikus a lámpáknál a felhullámosodott aszfaltnál, hogy 5-6 lengéssel "behintázza" magát az autó a gödörbe, na itt ez 1-2 hinta és megáll mikor "beragad" a fék. Leállított motornál úgy vettem észre nem tapasztalható, járó motornál is időnként (de jellemzően minden úton) elő jön. Erős fékezésre pl. 30km/h és satufék, néha sikerült átmenetileg megszüntetni. A fékrásegítés -gondolom- működik, indításkor benntebb megy a pedál, csak mintha -idővel- valami lerövidítené az útját, ekkor keményebb, de ugyan úgy fog, talán még sokkal erősebben sem kell nyomni, rövidebb az út, hamarabb/hirtelen fog, fokozatosság nélkül... Egy éve cserélve az első fékbetétek (tárcsa felszabályozva), fél évvel korábban hátsó fékbetétek (és munkahengerek), kézifék bowden. Előtte fő fékmunkahenger javító készlet, majd maga a fő fékmunkahenger cserélve. Évek óta fennálló probléma, gyanítom többet is fogyaszt, mintha mindig (értsd: elég gyakran) fékezne. A fékhatás gyakorlatilag jó, fog akkor is amikor felkeményedik, pontosabban lerövidül az útja, de ekkor is hatékonyan lehet vele fékezni....a fenti javítások voltak a hiba keresése folyamán ill. a már időszerű csere miatt. Mi lehet a baj, mit kellene vizsgálni, hol keressem a hibát? (bonyolítja a dolgot, hogy nem állandóan jelentkezik....) Köszönöm.
×