Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

droland

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    132
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

droland last won the day on Július 14 2020

droland had the most liked content!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra F
  • Város
    Kecskemét

Legutóbbi látogatók

609 profile views

droland's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

8

Hírnév

  1. droland

    Motor

    Én egy hidraulika boltban (az esett útba) vettem mindkét gyűrűt, olaj és hőálló, talán 200Ft-ot fizettem....
  2. droland

    Motor

    Csak tippként, nekem ugyan nem fulladt le, csak majdnem leállt viszonylag gyors lassításkor.... Az első kipufogódob (ha ez a neve) volt belül elporladva, fékezésnél (valószínűsíthetően) megindult előre benne az anyag és részleges elzáródást okozott, csere után nem volt probléma. Mondjuk ez x14nz volt, ezért is csak tipp.... Közben olvasom a TPS is sorrakerült.... Én még annyit tennék hozzá, hogy nekem is elég sok problémám volt és cseréltem jó pár dolgot, de azt tapasztaltam, hogy jól, stabilan egy jó 200km megtétele után fog beállni minden....
  3. Monroe SP2870 lett, ami viszonylag olcsó is volt. 68-ról 63cm-re süllyedt a sárvédő magassága.
  4. Hello, köszi az infót. Ez is 97-es ferdehátú x14nz.... Visszahoztam a rugót a szerelőtől, ezeken egy-egy szürke pötty van és ilyet nem láttam a 7zap-on. 310mm-et alig éri el, gondolom a kora miatt kicsit gyengült már. Amiket láttam boltokban, a legrövidebb 314mm volt, valószínűleg az lenne a nyerő. Ez szürke, akkor mi lehet? Lila, zöld fehér jelöléseket láttam csak. Az biztos, hogy eredeti gyári még. .... Na, mégis meg lett. 3 12 037, 90511259 és mint kiderült, ez sportfutóműhöz való, ezért nem jó a hosszabb és/vagy keményebb rugó. 308mm a hossza, 5,75 menet...
  5. Hello, Nem vettem ki, de elég nagy hely van a kerék és a keréjárat között így sikerült lefotózni a számot, bár az egyik oldalon kicsit le volt kopva, a másik oldal meg befelé nézett, ott csőkamerával sikerült lefotózni így a kettőből: Starline PR TH239 2172. Hát autóalkatrész boltban van ilyen az F astrahoz.
  6. Ez most itt patt helyzet, én állítom, hogy nem jó és bizonyítom fényképpel, ők meg azt mondják ez a jó. Egyértelműen látszik, hogy nem ehhez van, lehet hogy légkondishoz való??? Mit lehet ilyenkor csinálni, vegyem ki és rakjam a régi mellé Előbb-utóbb az lesz, ez így nem maradhat, a lengéscsillapító is az egekben.... Majd akkor csinálok egymás mellett képet. Volt már ilyen, hogy nem megfelelő volt az alkatrész, csak ott elismerték. Ezek meg el akarják tusolni (pedig a fényképen is látszik, hogy nem ok).
  7. Semennyire, kötik az ebet a karóhoz: "10 éve ezt küldik az 1.4-es Astrához"...
  8. Annyira nem néztem meg, odaadtam a szerelőnek (ehhez nincs megfelelő szerszámom pl rugó összehúzó...), illetve abban a tudatban voltam, hogy biztos jó, minden azonosító számot elküldtem a rendelésnél. Lehet van rajta valami szám, de most így beépítve vagy látszik vagy nem. Viszont azt mondták, hogy nincs alternatíva, mindenki ezt viszi ez az egyfajta van. Nézegettem autósboltokat, létezik 314, 316, 340, 341cm hosszú rugó az anyag vastagság pedig 11.7, 11.75, 12mm. Szerelő mondta, hogy hosszabb volt, de nem aggódott, mert ha puhább akkor is jó lehet... Nem lett jó.... Mondjuk ha szól időben, akkor írok a cégnek akitől rendeltem. Mindenesetre elküldtem nekik a fotót.... (Meglátjuk mennyire segítőkészek ilyen esetben.)
  9. Igen, erre gondoltam, rá is kérdeztem, állítólag az 1.4 és 1.6-ba azonos rugó kell és hetente viszik ezeket, eddig nem volt panasz. Benéztem egy másik Astra alá, ott is majdnem vízszintes a lengőkar...., nálam nem. Hát max a régit visszarakjuk.... ezt meg bukom :(.
  10. Legegyszerűbb, semmi extra, x14nz, idős házaspáré volt, ők biztos nem tuningolták a rugókat ;) Szóval biztosan gyári. Nálam most 68 cm a sárvédő íve, bár egy kicsit lejtőn áll, másik oldal lehet picit több. Azért lett a komplett lengőkar cserélve, mert, szilenteket is kellett volna és a gömbfejeket, ha még lefúrkálni is kell, akkor már árban ugyanott lett volna munkadijjal, mint így csak a csere a komplett karral és ez így nincs "barkácsolva" sem. Egyébként meg jól rugózik, nem lett túl kemény sem, csak épp nagyon kiemeli...
  11. Hello, 5 ajtós Astrán, toronyszilentet kellett cserélni, illetve lengőkart is kapott újat a szegecselt gömbfej miatt és egyúttal akkor már toronycsapágy és spirál rugó is ki lett cserélve. A probléma, hogy az új rugó miatt nagyon megemelkedett az eleje, nem mértem, de 6-8cm-t biztos, a sárvédő és kerék között baromi nagy lett a távolság. Menet tulajdonsága nem változott, csak a visszapillantó tükörbe "belelóg" a csomagtér ajtó teteje, annyira megemelkedett az eleje (lámpákról nem beszélve, azt is után kellene állítani). Valószínűleg a kerék is kopni fog, mert a lengőkarok is elég meredek szögben állnak. A rugók motor- és alvázszám alapján lettek rendelve, elvileg jók. Kérdésem , hogy normális ez, hogy ennyire magas lett, illetve van rá esély, hogy pár héten belül a rugó "összébb megy/nyomódik"?
  12. droland

    Motor

    Ok, köszi. Majd tanulmanyozom a kapcsolási rajzot is. Kábelnek -ha húznék ki egy újat- a villanyszerelési jó vagy kell vmi speciális PVC vagy teflon szigetelesű, gondolok itt az időjárási- és hőhatásokra?
  13. droland

    Motor

    Hello, A vezérműkeréknél megtakarítottam, nem változott a TPS feszültsége 0.68-4.52V-ig (3.84V) megy. Kíváncsiságból visszatettem a gyári 23 éves potit, ennek a csavarlyukai nagyobb szabadsági fokot adnak, (így) 0.49-4.40V-ig (3.91V) működik még nagyobb tartományban, mint a hall szenzoros. Az utángyártott ERA is ~0.7V-ról indul, a végét nem tudom.... Mondjuk a hallos esetében érdemes lett volna megmérni nem-e beterheli (beesik) az 5V a hall poti (ha jól emlékszem) 12mA-es terhelése miatt, de nem valószínű, akkor ugye a MAP szenzor is hülyeségeket mutatna. (Közben eszembe jutott, hogy ezen a diag. csatlakozó már nem 10, hanem 16 pólusú, így nem az A-B pineket kell rövidrezárni, hanem 5-6-ost. Az előgyújtást ellenőrizve (diag. módban), nagyon stabil az alapjárat, rövidzár nélkül mindig ingadozik valamennyire és az előgyújtás is jel felett van olyankor (ha jól értelmezem, akkor ilyenkor nagyobb mint 10 fok (?) ). Szóval valamit korrigálni akar, ha a szenzorok jeleit is figyelembe veszi.... Gondolom ez így jó is) Nem tudom mit lenne még érdemes megnézni, van-e még valami ötleted? (Egyáltalán érdemes-e 23 éves gépnél tovább keresgélni?) Földelést tovább böngészni esetleg, generátornál tisztítottam, az akkunál is ok. (Csak emlékeztetőül, hall poti, hőmérő szenzor, levegő termosztát kiiktatva (fix), a bimetálos vákuum szelep még kérdéses, gyújtás modul is csere volt. MAP szenzor is épp egy bontottból van, ja és a lambda szonda is új (Bosch), gyertyák és kábeleik és az elosztó is újak. (Végülis ezek közül csak a gyújtás modul és a map szenzor volt mellélövés.) ) (A bimetálos szelep/termosztát ~9700Ft bruttó )
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.