Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tibus

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    6
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G
  • Város
    Budapest

Tibus's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Azt hiszem megvan a csatlakozó tüske típusa, bizonyos "Bosch micro-contact 0.6 (BMK 0.6)". Természetesen a vezeték nélküli lukakban nincs benne a csatlakozó tüske, de találtam valami finn oldalt, ahonnan lehet rendelni.
  2. Sziasztok! Már korábban végigolvastam ezt a topicot, illetve elolvastam a pdf-et is, ami készült a tempomat beépítésről. Megvizsgáltam az enyémet (2002, Z16SE, kombi), csak a 4 vezetékes féklámpa kapcsoló van bekötve, ezt látom is az OPCOM-mal. Gondoltam, hogy nem a csatlakozókat fogom kutatni, hogy megvannak-e, hanem megnézem az ECU csatlakozóját. A kuplung és a kormánykapcsoló még az ECU-ba sincs bekötve. Feltéve, ha jól néztem meg, hogy melyik az A és a B csatlakozó. Nekem a szívócső jobb végére van feltéve, a felső az teli van vezetékekkel, de szerintem az alsó az A, amiben a leírás szerint valóban csak a féklámpa vezetéke megy be a jó pinre. A kérdésem az lenne, hogy honnan tudnék szerezni olyan csatlakozó tüskét, hogy legalább ebbe az ECU csatlakozóba be tudjam kötni. Ha jól láttam, akkor ahol nincs vezeték, ott valami zsírral van kitöltve a lyuk. Bár most arra nem emlékszem, hogy maga a csatlakozó tüske benne van-e mindben, vagy üresek. Ezt majd reggel megnézem. A másik, hogy ezt az ECU csatlakozót hogyan tudom szétszedni? Ha jól láttam, akkor 8 kis rugós fület kéne egyszerre elnyomni, hogy ki lehessen húzni a házából. Van erre valami taktika? Amikor leszedtem a csatikat, akkor lekötöttem az aksit. Ez szükséges? Mert ha nem, akkor nem kötöm le feleslegesen :) Nagyon szépen köszönöm! Tibor
  3. Nem tudom, hogy milyen szalagkábele van a szervereknek, de ez biztos valami általános szabály, hogy akkor jó lesz máshova is Én IDE és SCSI kábeleknél láttam szalagkábelt, amik kb 0.08 vagy 0.14 négyzetmilliméteres keresztmetszetűek. Nekem az első belső világítás izzóm 10W-os, az már majdnem 1 Amper, ami egy ilyen vékony kábel terhelésének eléggé a felső határa. Nem beszélve arról, ha rövidzárlat lép fel és 5 vagy 7.5A-es biztosítékra van kötve, mert akkor kigyullad és elég. Szóval csak azért mondom, mert jó, ha minden passzol az áramkörben. Nekem egyszer füstölt a Pajerom teljes hosszában, mert egy marha hátrahúzott egy pozitívot, letestelődött valahogy, de egy olyan pontra kötötte, hogy a biztosíték vígan elvitte a zárlati áramot, én meg csak pislogtam, hogy hova nyúljak. De ha a csapat egyik fele elektros, akkor ezt biztos tudják.
  4. Igen, azt olvastam, hogy te hol találtad meg És kézzel érezted meg a kuplung csatlakozót? Most adtál egy kis reményt, akkor kiszedem az óracsoportot is, hátha jobban látni. Esetleg nem lehet ellenőrizni, biztosra menni, hogy be van-e vezetékelve? Pl. ha megnézem a motortérben, hogy a megadott pinek be vannak-e drótozva?
  5. Óóó Pedig mennyivel egyszerűbb lett volna. Ezekhez honnan lehetne csatlakozót szerezni? Jó lenne valami gyári-szerű megoldás. A neten kerestem egy csomót, de gondolom ezek valami Opel specifikus csatlakozók. Bontóban érdemes próbálkozni? Még a kuplung vezetékkel küzdök majd egyet, köszönöm szépen!
  6. Sziasztok! Olvasgattam az utólagos tempomat beépítésről. Megvettem a kuplung kapcsolót és a tempomatos irányjelző kart. Elkezdtem nézelődni a csatlakozók és a kábelek iránt. Elég nehezen férek el ebben a kocsiban , de annyit kiderítettem, hogy a fékpedál kapcsoló az négy vezetékes. Kicsit megörültem, viszont a kuplungpedál kapcsoló vezetékét nem nagyon találom, a kormány burkolatot is lebontottam és az indexkarét sem találtam Ez a lebontott kormányburkolat alatt, a kormány tengelye alatti rész. Volt egy szürke kábelrendező szerűség, de abban sem találtam. Ennél jobban el van dugva? Vagy itt kellett volna lennie? Bontott kormány Köszi! Tibus
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.