Jump to content

Buszosnyugger166

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    6
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

0 Semleges

Buszosnyugger166 névjegye

  • Felhasználói rang
    Újonc

Város, Autók

  • Város
    Vág
  1. Frontera

    Szia! Látom olvasod az oldalt és valóban "tgabika76" is bekapcsolódott az oldalra hozzád hasonlóan Ő is ellátott hasznos infókkal. El is kezdtem a keresgélést. A hátsó ablaktörlő motor beszerzését egyenlőre talonba teszem, nem lényeges úgysem. Én megszoktam még aktív buszos koromból, hogy a két visszapillantó tükörből tájékozódom vezetés közben. nekem ez tökéletesen elég. Különben is sokat nem ér a hátsó ablak, mert a kilátás jó részét a pótkerék elveszi és csak zavaróvá válik annak aki így akar tájékozódni a mögöttes forgalomról. A szélvédővel kapcsolatban rájöttem keresgélés közben (lásd Carglass), javítják is ha lehet. Amennyiben nincs a vezető látóterében még így is átmenne a vizsgán, de én szeretném a jobb alsó sarokban lévő kb. 20 cm.-s repedést megállítani ha sikerül (mert a Carglass ezt is hirdeti, hogy javítást is vállalnak a helyszínen is, ha a megrendelőtől kieseik a szervíz pont). sikeres javítást illetően nem kell megbontani a gyári szigetelt üveget. Mert már jártam úgy a kis Corsával, hogy (igaz, nagyobb/szélesebb repedés volt) a karosszériás kicserélte ugyan az újra de utána középen becsöpögött az eső. Klassz volt, csak miután jogosan reklamáltam, csinálta meg jól. A tank védő lemezen, - sajna - nincs mit hegeszteni, mert két akkora lyuk van rajta mint a fejem. Az egész szitaszerűen porladt el, megadta magát. Talán, majd a "jofogason" vagy a "vateran" felbukkan egy amire le kell csapni. Az lenne a kérésem, ha Ti is hallotok vagy olvastok egy eladóról, írjatok vagy még jobb ha egy rövid SMS-t megeresztetek vagy mobilt: 06209706081. Előre is köszi. A rozsdát is és az alvázvédelmet is el fogom intézni a tavasszal, mert hosszú távon megszerettem ezt az aranyos nagy himbálózó mackót. Szép apránként csinálgatom a dolgokat, ráérek bíbelődni vele, nyugdíjas vagyok. Nem is a kátyútól félek hanem a szögektől, drótoktól. Már az eltevésre/ leszilikonozásra átvizsgált nyári gumiból is szedtem ki drótot, elgörbült szöget ami szerencsére nem volt túl mélyre fúródva. A Te általad ajánlott Facebook csoportba, "Opel Frontera 4x4", már bejelentkeztem és elfogadták/visszaigazolták a tagsági kérelmet. Már ott is jeleztem a pótkeréktartóval fennálló gondomat és elég használhatónak tűnő ötletet is kaptam, amit ki is próbálok. Nekem tankolni nem annyira fájdalmas mert a benzin csak a motor beindításához kell utána 30 C fokon automatikusan átkapcsol autógázra és onnantól havaj van. Egy tank gázzal kb. 500- 550km.-t meg lehet tenni, persze attól függ kinek milyen ólom lába van. A Fronti egyébként sem sportkocsi még autópályán sem érdemes erőlködni vele.
  2. Frontera

    Szia! Köszönöm, hogy Te is jelentkeztél és a segítségedet is köszönöm. Az infó-k alapján el is kezdem keresni az alkatrészeket. Sajnálom, hogy Neked nincs Fronterád, nem is tudod miből maradsz ki. Még csak egy utat tettem meg a vétel után, azt is sötétben, de már most kezdem megkedvelni, függetlenül attól, hogy van mit csinálni rajta, illetve felújítani. Ez egy fenomenális érzés ennek a gépnek a vezetése. Egyszer ki kellene próbálnod. Teljesen más, mint egy megszokott úttest közeli személyautóban ülni. Ugyanakkor a nagy tömeg, a vas súlya, amit érezni lehet, a motorház ott tornyosul hatalmas méretével előtted, a 2200-s motor megbízhatóan de az ereje tudatában jól halhatóan, (mert azért van hangja), de finoman duruzsol. A kormány (szervós), a legkisebb mozdulatodra is engedelmesen irányítja ezt a hatalmas vasat. Hát szóval, ez az, az életérzés, amit imádnak a terepjárósok, valószínű, amibe van szerencsém mostantól belekóstolni nekem is. Nem tudom merre laksz, de ha erre felé, (Győr- Sopron megye), összejöhetnénk egy kis közös Opeles nagyvas élményre. Sajnos "Razor01" , a másik társunk /aki még él itt ezen a fórum oldalon/ az ország túlsó felén lakik így vele csak itt levelezéssel tudunk érintkezni. Ő is szintén, hasznos tanácsokkal látott el, még a vétel előtt. Most még a csomagtérajtón lévő pótkeréktartó zárjával kínlódok, mert hiába van kulcs is hozzá, úgy össze van rohadva, hogy képtelen vagyok kinyitni. A zár pont legalul van(ez a tervező aki így tervezte meg, még ott dolgozik az Opel -nél?) ennél fogva az összes trutyi oda gyűlik és az évek folyamán a kis biztonsági zárban lévő acélrugók összerohadnak az ott összegyűlő trutyitól, ami miatt a kis szegmenseket a kulcs nem tudja felnyomni a megfelelő helyére és nem nyílik a zár. Erre kellene valami megoldást találni, anélkül, hogy széttörném a műanyag pótkerék borítást. Már próbálkoztam a WD-40-l is, nem sok sikerrel. Össze kellene jönni valakivel vagy itt a fórumon, vagy megpróbálkozom a Facebook-n is (amit Razor01 is javasolt) hátha ki tudnánk valamit találni. Más nincs, viszek magammal a kocsiban egy spajszert és ha útközben valami baj van a kerékkel, ami miatt ki kell cserélni a pótkerékre, vérző szívvel kénytelen leszek kifeszíteni a borítást ( meg ha összetörik is), hogy tovább tudjam folytatni az utat. További szép napot.
  3. Frontera

    Szia! Csütörtökön elmentünk Esztergomba a "nagy mackóért" ahogy az eladó nevezte. Egy 3 gyermekes fiatal pár + a negyedik a pocakban,- szülés egy -két hét múlva. Normális gazdáinak tűntek. Szerették a Frontit de muszáj eladniuk, mert majd a négy gyermeket már nem tudják négy gyermekülésben elhelyezni, mert a Fronti-ba csak 3 gyermekülést lehet rögzíteni, emiatt, vesznek majd egy 7 szem. Renault Sceniket, miután ezt eladták. Megvolt a diagnosztika. A festék vastagságmérés kimutatott egy jobb első sárvédő cserét és egy jobb első ajtó javítást. Gondolom az első tulaj, (egy német nő), nem jól vette a kanyart a garázsba beálláskor, de szépen megcsinálták Ném. O.-ban. Nem lehetett észrevenni. Itt- ott van kezdődő korrózióra utaló jel, amit mát előzőleg közölt a vevő. Ezek (mot. ház elején a széleknél,- a küszöb és a hátsó sárvédők találkozásánál /típusos rozsdásodás/, a hátsó ajtó felső élénél is. Tavasszal dolgozgatok rajta. Az alváz jó állapotú, futómű szintén. Próba útra is mentünk a mesterrel egy meredekebb utcai szakaszon első-hátsó meghajtás + felező próba. Nem volt gond. A motornál hosszadalmasabban vizsgálgatott, mert észre vette a mot.blokkot a hűtővel összekötő vastag gumicsövek (alsó-felső)állapotáról ( meg van dagadva), hogy valami gubanc volt. Az eladó mutatta a szerviz könyvben a hengerfej tömítési cserét, azóta már ment vele kb, 30000 km-t. Csak azt nem értem, hogy a gumicsövet miért nem cserélték ki, amikor a javítás volt. Slendrián munka a magyar szervizekben. Amikor a diagnosztikai műhelybe jöttünk, Esztergomból Szentendrére, a pilisi hegyeken keresztül, pont szakadt a hó. Csodás volt a csupa fehér táj. Az út viszont pont egy ilyen első- hátsó meghajtásos állapotra lett kitalálva. Már 50 éve vezetek, de igencsak kapaszkodtam és nyomtam a padlólemezt az utasoldalon. Ki tudja gondoltam, egy ilyen 2 tonnás gép megcsúszik, csak a meredély alján kanalaznak össze, de úgy ment a gép, mintha sínen jártunk volna, pedig kanyar-kanyart ért és az eladó nem 20 km,- rel döcögött. Nagyon megkedveltem ezek után. Ez a masina csakugyan minden körülmények között elvisz mindenhova, ezt most már biztosan tudom. Amiben kérem a segítségedet. 1. Az első szélvédőn van egy kb, 30cm-s repedés kőfelverődéstől. Lehet hogy elmenne még sokáig így is, de én szeretném kicserélni. Hol tudnék ezzel kapcsolatban elindulni. Milyen adatot kell megadnom, ha valahol érdeklődöm ez után? 2. A hátsó ajtó ablaktörlő motorja is cserés. Ez is kellene. 3. Az üzemanyagtartály védőlemezén már van egy jókora lyuk. Ezt sem ártana kicserélni. 4. A már említett gumicsöveket (újat) hol tudnám megvenni és milyen adatot kell megadni, (motorszám vagy évjárat /típus)? Esetleg mindkettőt? 5. Amiben szintén a tanácsodat kérem, hogy milyen módon tudom kinyitni a pótkerék burkolat zárját. Ugyanis hiába van kulcsom hozzá a tulaj már 2 éve nem nyitotta ki és össze van rohadva rendesen. Hiába WD-40-ztem, jött ki a szutyok dögivel de azt a fránya kulcsot csak félig tudom beleszuszakolni, tovább nem megy. Attól tartok, ha még is bejönne a Mörfi törvénye, vagyis kerék cserére kerülne sor nem fogom tudni kivenni a tartóból. Egyébként pont a tiltás is bejött ahogy leírtad, de azonnal átkapcsolt automatikusan benzinre. Meg is tankoltam fullra, gázzal, Szlovákiában /Párkányban. Tele tank (amennyire engedi), 60 L. kb. 11000-Ft. Mert forintban is lehet fizetni. Reggel 8 ó.-kor indultunk és este 22 ó.-kor értünk haza, mire az adásvételit -biztosítást -eredetvizsgálatot is megcsináltuk az átíráshoz a kormányablaknál. Jó kis kirándulás volt. Bocs hogy ennyi mindenben kérem a segítségedet, de most kezdek ismerkedni ennek a gépnek az állapotával és jó gazdája akarok lenni.
  4. Frontera

    Szia! Az LPG- vel kapcsolatban, mi az ,hogy " tiltáson nem nagyon ajánlott menni vele" ezt légyszi egy kicsit bővebben. Az ol. nyom-t kösz, hogy írtad, nem felejtem el leméretni. A lányom férje is oda valósi, Miskolc mellett, Hernádkak-ra való. Miskolcon is hirdetnek egy benzines Fronterát 880000.-Ft. Szép állapotú , ahogy a hasznaltauto.hu-n láttam, de az nekem túl messze van, hogy odaugorjak és megnézzem. Hogy vagy megelégedve az "A" 2.0i Sport-al?
  5. Frontera

    Szia Razor01! Köszi a jelentkezésedet. Látom te otthon vagy ebben a típusban, ez nagyon jó. A vásárlással kapcsolatban, igénybe veszem a szentendrei Péter Gábor szerelő mester által hirdetett mindenre kiterjesztett diagnosztikát. Ő független szakértő is, így, ennélfogva, kapok egy teljesen objektív vizsgálati eredményt. Fel tudok készülni az esetleges későbbi kiadásokra. Azután közvetlen a közelben lévő Eredetiség vizsgáló állomáson megcsináltatom a vizsgálatot ezek után tárgyalok a tulajjal. Tudom, hogy egy nem újszerű gépet veszek, de ahogy Te is felhívtad a figyelmemet a tipikus gyengékre, én is számítok ezekre és bizony alámegyek a felemelt autó alá és alaposan megnézzük a "rohadásra hajlamos" helyeket a szerelővel. A motor diagnosztikát is elvégzik a vizsgálat során. Még próbavezetést is csinál a mester, azután kb. 15 perc alatt összefoglalja a vizsgálat eredményét. Ettől teszem függővé a vételt. A szerelőnek nem érdeke, hogy kevesebb vagy több hibát mondjon mert nem ott javíttatom a gépet. Most jut eszembe, meg is kérdezem, lehet ehhez a típushoz alkatrészeket kapni? Gondolok itt gyári,- illetve utángyártottakra vagy csak bontott alkatrészeket lehet beszerezni? Mivel a kis Corsánk nekem olyan mintha dodzsemben ülnék, mindig is vágytam egy elérhető árú robusztus személyautóba amelyik elvisz hóban fagyban télen nyáron és eléggé biztonságos, ahhoz, hogy a nem rég született kis unokánkat és a család többi tagját is biztonságban tudjam ebben az őrült közlekedésben. Nem tudom, hogy "A" -s vagy "B"-s a gép, de elég korrekten tájékoztatott a tulaj a korrózióról, úgymint: a mot. ház tető elején és a hátsó sárvédő ív/küszöb találkozásánál -(ez egyébként tipikus Frontera betegség, tájékoztatott egy ismerős akinek szintén van dieselben)- kezdődő táskásodás. Valamint az ü.a. tank alját védő lemeznél. Azt mondja más helyek rendbe vannak. A vizsgálatnál majd kiderül. Most 30-n csütörtökön megyünk a gépet megnézni és onnan megyünk a vizsgálatra ami szintén le van beszélve. Csak benzines-t kerestem, a dieselből elegem van. Az, hogy van benne LPG is, szerintem nem baj. Az lehet, hogy egy tétellel többre oda kell figyelni, de ezt is meg lehet tanulni. Neked mi a véleményed? Milyen géped van? Hogy vagy megelégedve vele? Más. Egyébként, ha nem veszed tolakodásnak Te merre laksz? Én Győr-Sopron- Moson megyében lakom Vág-on, a Rába partja mentén fekvő kis kb. 500 lélekszá, ú kis településen. Ez Csornától délre kb. 20 km.-re van a Rábaköz-ben (Kisalföld). Két éve költöztünk ide ebbe a nyugalmas kis faluba Bp. melletti Gyál városból, nyugdíjas éveinket itt szándékozunk leélni. Én a BKV-tól mentem nyugdíjba mint buszvezető. Sok minden érdekel így öregkoromra is, bár én nem érzem öregnek magam és még mindig agilisabb vagyok mint a hasonló korúak, (60-70 közöttiek). Üdvözlettel.
  6. Frontera

    Üdvözlöm a Fronterásokat! Új tag vagyok itt bár már van egy Opel Corsa B 1.2 Eco 1998/12 évjárat a családban nagyon szeretjük és megbecsüljük . Most egy Frontera 2.2 i 16V, LPG/ Benzines 5 ajtós 203/4 évjárat beszerzése előtt állok. Nagyon tetszik a formája, az egyszerűsége, a robosztussága , a biztonság érzet sem utolsó és hogy a vidéki utakat járva talán ennek a futóműve tovább fogja bírni mint a kis Corsánk-é. Úgy látom itt kihalt ez a fórum, bár ne így lenne. Mindenesetre jó lenne valakihez fordulni, ha valamilyen segítségre lenne szükségem, mert nem nagyon ismerem ezt a márkát. Kivel tudnék bővebben levelezni erről a méltánytalanul elfeledett és már nem gyártott típusról? Itt vagy privátban is. Ki ismeri ezt a típust? Üdvözlettel. Buszosnyugger
×