Sziasztok!
Új vagyok itt, a segítségeteket szeretném kérni. Az autó: 95ös, x17dtl motor, valós garantált 122ezer km van jelenleg benne (ismerősöm apja hozta ki annó a szalonból, 2.tulaja vagyok, 76ezernél ültem bele 2éve:-) ) pont emiatt is számítottam rá, hogy lesznek problémák, mivel 20év alatt ment annyit, mint nálam ezzel az átlaggal kb 3év alatt. Imádom, ilyen autók már sajnos soha nem lesznek! Na de a hiba... a motor elkezdett csettegni... érdekes a dolog, mert előtöltést voltam állítatni (adagoló felújítás volt szivárgás miatt), ott a szerelő azt mondta hülye vagyok, dízel, ez ilyen. Még zárójelbe hozzáfűzte, hogy ezek nem valami jó motorok. Hát a ló....t ilyen, meg én amúgy is meg vagyok vele elégedve, nekem jó.Na meg persze a hangot nem produkálta eddig. A hang olyan, hogy az utastérből lehet hallani a legjobban...Megy a dízelhang, és alatta van egy ritmikus kopogó hang. Ha az ember füle rááll akkor nagyon lehet hallani, viszont kiszállva már nem mindegy, hogy hol állsz mert nem minden szögből hallani. A fordulat változással teljesen megegyezik a ritmus, magasabb fordulaton gyorsabb a kopogás, alacsobbnál lassabb... Mindegy, hogy gyorsítok, lassítok vagy tartom egy fordulaton, kopog. Tudom, hogy ez így egy nagyon összetett dolog, és hülye a kérdés is, de hátha valaki járt már így. Mi lehet ez? Kaptam olyan tippet, hogy porlasztó...emlékeim szerint annak nem ilyen hangja van, és ne öljetek meg ha nincs igazam, de én úgy gondolom, hogy mondjuk motorféknél abba kéne hagynia ha ez a gond, mivel akkor elvileg beporlasztás nincs, vagy rosszul gondolom? Vagy füstölne esetleg...de ebből semmi nem jöm, ha ketyeg egy percet alapjáraton és megrugom a pedált, kiköp egy pamacsot és ennyi...most volt műszakin 1hónapja, a bázison azt mondták, hogy le a kalappal, nagyon jók az értékek. Nemértek hozzá annyira, de rossz porlasztóval kétlem, hogy jó lenne... Olajat lecseréltem, hátha, de nem... Most 10/40es Mobil super 2000 van benne, de nem lett jobb. Menetteljesítmény jó, víz nem melegszik, a kopogáson kívűl semmit nem venni észre. Olajat amúgy nem eszi, kb 3deci szokott elmenni 2 olajcsere között. A vezérlés csere össze volt kötve az adagoló felújítással kb 2ezer km-el ezelőtt, de ez a hang már előtte is volt, csak mintha hangosodna. Akkor a generátorra gyanakodtam, kicsit kotyogott rajta a szíjtárcsa, meg lett csapágyazva de ez sem jött be. Most, hogy tutira kizárjam levettem a szíjat a szervóról meg a generátorról is, sőt még a főtengelyről a hajtó tárcsáját is, de a hang ugyan úgy ott van. Nemsoká megpróbálok videót csinálni, hátha hallatszik majd benne.Segítsetek légyszi, mert túlságosan megszerettem... Előre is köszi! Bocsi hogy hosszú lett :-D
Üdv: Zoli