Sziasztok,
A következőben szeretném a tanácsotokat kérni. Van egy 2005 1,6 XEP-s, klímás Astrám, amiben kigyulladt a 1482-s kód.
Hogyan tudok arról meggyőződni, hogy mi a hiba oka? Szervíz azt mondja vezérlőpanel hiba, közben pedig néztem a neten az okosságokat.
Van aknám, széthúztam a venti csatlakozót, és a venti csatlakozó mögött van ez a klasszikus zöld ellenállás tekercs. Nézegettem műszerrel az egyik szélétől 11-12 Ohm ellenállást mértem a középső és a másik szélső csatlakozó között. Ez a normális érték? Nem szakadt az látszik, illetve a felületén sem láttam olyan, mint amit mutogatni szoktak. Érdekes volt, hogy a középső és a másik szélső állás között nem volt ellenállás nem tudom, hogy itt kell-e lennie.
Kérdés merre induljak tovább, mi lehet a baj?
Szorulhat venti? Próbáljam 12V-al meghajtani? Nincs valakinek ehhez egy bekötési rajza?
Azt hogy tudom azt megnézni, hogy megy-e a venti, amikor mennie kellene?
Ha eléri az üzemi hőfokot akkor automatikusan mennie kell? (nyomja a gázt az asszony a kocsiban én meg nézem a felnyitott motorháztetőnél?
Itt van egy opel bolt a sarkon, azt mondják rossz a venti ellenállás, cseréljem ki az egészet ventit. Mielőtt ezt megtenném, jó lenne végig járni az összes lehetőséget, hogy tényleg a ventinek van-e baja.
Másik kérdés: olvastam, hogy valamilyen diagnosztikai műszerről értekeztetek, meg tudnátok ennek adni a típusát (valami opcom). Ha nem egy horror ár, szívesen beruháznék egybe.
Köszönöm a segítségeteket,
Üdv, Tamás
Extra hibajelenség nincs a kocsival, kb 1 éve világít a lámpa, az utóbbi időben elkezdett nehezen gyorsulni 2-s, 3-sban, ezért is szeretném ezt a dolgot megoldani.