Sziasztok,
Astra G Caravan 2003 Z14XE
Történt 2 hete egy olajcsere, eddig 10W 40 volt benne, most Comma 5W-30 ( van Dexos 2 minősítése) lett és persze olajszűrő is cserélve lett Bosch-ra.
Na, ezután városban jártam csak vele, érdekes módon a hidrotőke csattogás hidegen teljesen megszűnt, melegen már visszajött.
Tegnap hosszabb úton voltam vele és amikor az M5-ön 150km/h sebesség után beértem a dugóba, alapjáraton 800-as fordulatnál elkezdett villogni az olajnyomás lámpa,de 800 felett eltűnt, amikor kihűlt a motor akkor nem villant be sem.
És akkor kezdte el, hogy ha melegen beindítom akkor szép nagy kékes füstöt kezd el eregetni alapjáraton majd később gázadásra is,de csak egy ideig.
Az olajnyomás villogás abba maradt, már üzem-meleg motornál sem csinálja, ellenben a füstölés az indításkor és elinduláskor elég nagy. Menet közben különböző sebességeknél és normál gázadásnál nincs látható vagy nem feltűnő.
Hozzá tartozik, hogy sok évig csak városban volt használva,1-2 km után leállítva majd délután újraindítva, mert az asszonynál volt második kocsiként.
Mostanában elvittem 50 km utakra pár hetente, és akkor amikor bemelegedett a motor és gyorsítottam csak úgy okádta a füstöt, majd a visszafele úton már nem füstölt.
Apósom aki autószerelő azt mondja, hogy ő leengedné ezt az új olajat és 15W-set tenne bele, ezzel megoldódna a füst és az olajnyomás is. Vagy tegyünk bele olajsűrítőt.
Van ebben valami? Vagy a motornál mit kellene nézni/cserélni.