Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

nyemi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    302
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    5

nyemi last won the day on Május 26 2021

nyemi had the most liked content!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    opel astra
  • Város
    Csabacsűd

Legutóbbi látogatók

1.221 profile views

nyemi's Achievements

  1. Szia. A töltést minden kép rendbe kéne rakni mert ha indításkor 8Volt alá süllyed a feszültség az ECU LIIMP üzemmódba lép ez alapjárati és keverék képzési gondokat okoz. Nézd meg ezt a videót ahol 3p24mp-nél 7,5Volt-nél indul be az autó és rögtön magas az alapjárat (IAC=~100 lépés!). Majd 3p43mp-nél újra índit már 8,9Volt-nál és egyből jó minden (IAC=~60 lépés!) Persze a speed szenzor rossz neki, azért egy kicsit magas így is az alapjárat. Amúgy valamelyik este esőben jöttem haza , fényszóró- fűtés ventilátor, bekapcsolva, és hallottam hogy megcsúszik az ékszíjam a generátoron. A lámpa behunyorgott egy pillanatra aztán jöttek a problémák: alapjárat váltáskor nem eset le az autó ment magától stb... Ráadásul annyira elvesztette az alapjárati motor a lépés szinkront hogy csak pár nap múlva rendeződtek a dolgok maguktól. Szóval ezek a régi ECU-k nagyon érzékenyek a feszültség ingadozásra de lehet az 55A generátor 55A/ó akkumulátor páros is kicsi bele vagy a gyújtás kapcsolóm haldoklik (átvezetési ellenállás növekedés!). Nem tudom.
  2. nyemi

    Elektromos

    Bajban vagyok. Mert nem tudom mennyire vagy tájékozott az elektronika terén. A lényeg használd, aztán úgyis kiderül hogy rossz e vagy nem a berakott ECU . Amúgy melegen változhat a mért érték mert a motorhőfok szenzor is beleszól a mérésbe mert még az is innen kapja a táplálást. A 1,9-2kΩ között csak akkor fogsz mérni ha az ECU teljesen kiszerelt állapotában van, és ilyenkor C12 és a burkolata közt kell mérni . Ez egy jó ECU .
  3. nyemi

    Elektromos

    Valószínű azért köti 15A pontra (amúgy fűtő ventilátor is ide van kötve)a linkelt felhasználó, hogy esetleges hosszabb indítózás során ne terhelje be az akkumulátort ha elindulna. Mert van ám áram fogyasztása rendesen , azért is van 80A kötve a fix bekötése. Utána olvasva, igen a generátor töltéslámpáról levett impulzusok vezérlik amik ugye kapcsolatban vannak a motorfordulatszámmal is áttételesen. Amúgy össze állt a rendszer ?
  4. nyemi

    Elektromos

    Szerintem a benne levő szivattyút hajtó, léptető motor teljesítmény változására reagál . Max 120 bar tudnak ebből a videóból kiderül.
  5. nyemi

    Elektromos

    Szia . Idézet ebből : "A kapcsolat elemi. 4 vezeték van: - vastag fekete vagy barna (állandó tömeg az akkumulátorból) - vastag piros (állandó plusz egy 60A biztosítékon keresztül) - vékony fekete (2 -es gyújtás, azaz 12 V, amelyek jelen vannak, amikor a kulcs IGN -ben van, és eltűnnek, amikor az önindítót forgatják) - vékony fehér, kék csíkkal (a generátor gerjesztési jele - 12 V jelenik meg, amikor a generátor forog) Ha mindent helyesen csatlakoztat, a szivattyú csak akkor indul be, ha a motor jár, és csak akkor, ha a generátor feltöltődik, miközben fokozatosan gyorsul és lassul (ha más módon csatlakoztatja, akkor hirtelen elindulhat vagy hirtelen leállhat). Továbbá, feltéve, hogy az ajánlott CHF-11S olajat használják," Az a kivezetés amin indításkor nincs 12Volt 15A számú . erre kéne szerintem kötni. Az F21 v.F15 v. F14 helyére (persze ha nincs klíma) 10A biztosítékkal. Orosz linkek: EGUR TRW magas olajnyomás
  6. nyemi

    Elektromos

    Szia. Jól írod Piros: vastag állandó 12V (30 pontra 80A keresztül) Fekete: kapcsolt 12V ( 15pont 10A keresztül ). Barna: Test. Fehér-kék: generátor kimenet a töltőlámpához. Fehér -barna diagnosztika. De Google segít :Установка ЭГУР = Egur telepítése
  7. nyemi

    Elektromos

    Megmondom őszintén még homályos nekem is ez a része az Ecu-k világának (nincs pontos ECU-sebesség impulzus táblázatom, azt tudom hogy km órába csak 8 és15 impulzusú jeladót építettek). . Csak az autó kiadásának éve és sebesség impulzus között (ez is egy MID-Codes táblázat). Opel F ASTRA 1992: csak 8982 Wegimpuls. 1993: 8850 meg már 16665 Wegimpuls. 1994:16665 meg 16111 Wegimpuls. 1995 és utáni : 16530 Wegimpuls. Neked ez van az autódba mert 16530/15imp=1102 (km óra "W" száma 1km alatti fodulat) Ugye kérdés az mit okoz ez, ha például 94-es 16665 vagy 16111 Wegimpuls ECU kerül bele. Azt, hogy a nem bemelegedett motornál avagy nyitott hurokban (lambda szonda nem működik még ) kicsit több vagy kevesebb üzemanyagot fog kapni a motor. Mert a "Wegimpuls" az 1 kilométer alatt adott impulzus szám ami függ a kerékmérettől is (a váltóban a kerék és a spirál közt egy 26/13 fogszámú gyorsító áttétel van). Van még egy dolog ami változhat : Az Oktán dugó színe, ami 92 után már csak a Citromsárgát (95=2,2kΩ, 91=∞Ω szakadás) használták, de becsúszhat hogy mégis Fekete (95=220Ω, 91=0Ω rövidzár) kell .
  8. nyemi

    Elektromos

    Igen jó hozzá mehet bele. Itt láthatod hogy a C14NZ motorokhoz melyeket lehet felhasználni. Ezt ajánlottam én: Astra 1.4 litre (C14NZ) 94-96 Delco Multec BDPW 16187569 nem immo-s Ez a tied: Nova 1.4 litre (C14NZ) 92-94 Delco Multec AXZK 16163419 nem immo-s De jók még ezek is : Corsa 1.4 litre (C14NZ) 92-94 Delco Multec AXZL 16163429 nem immo-s Corsa 1.4 litre (C14NZ) 92-94 Delco Multec AXZM 16163439 nem immo-s Nova 1.4 litre (C14NZ) 94-96 Delco Multec BJSH 16188269 ebből van már immo-s van meg nem immo-s is. Véleményem szerint a négy betű meghatározza a szoftververziót ezáltal kibocsájtás évét és hogy immo-s e. Szóval ezek még jobbak lehetnek: Astra 1.4 litre (C14NZ) 93-94 Delco Multec BFFP 16183419 nem immo-s Astra 1.4 litre (C14NZ) 93-94 Delco Multec BFFS 16183409 nem immo-s
  9. nyemi

    Elektromos

    ECU csere, ez most már nem kérdés. Mindenképp immo nélküli kell mert azt te otthon is ki bírod cserélni minden szoftver és kód nélkül. Csak egy átkötést kell eszközölni a gyújtás kapcsolón levő immo vevőről lehúzott csatlakozóban .A sebesség szenzor jelét (15 imp/fordulat a Km óra mögött van) kell továbbküldeni az ECU felé . Ezért is kell 1994 utáni ECU mert annak már 15 imp/fordulat a sebesség bemenet konfigurációja (ez előtti 8 imp/fordulat). A kormány burkolat levételével (4 csavar : 2 alul , 2 -hez meg a kormány elforgatásával szemből férsz hozzá, a kis fekete karikák alatt vannak) A vevő egységről kihúzott anya csatlakozóban (9polusú), a 6-7 érintkezőket kell egy tömör vezeték darabbal összekötni , nem nehéz mer még a színük is egyezik (kék vörös- kék vörös ) ezzel össze lesz kötve a sebességjel. ECU az X14NZ-hez nincs immo nélküli csak a C14NZ-hez, ezért amit az előző hozzászólásomba ajánlottam az jó lesz hozzá . De ha valami más számút tudnál csak szerezni , csak írd meg a számát abból megmondom jó e hozzá és immo-s e vagy nem.
  10. nyemi

    Elektromos

    Hú ha ez baj . Első körben az ajánlatom: 16187569 BDPW 4-csavarost immo nélküli 94 vezérlő (az immo vevő ki szerelésében és átkötésében segítek majd. De először egy eljárás ami megmutatja, hogy menthető még a Vezérlőd vagy tényleg csere kell . -Szigorúan Kikapcsolt gyújtásnál húzd szét az X14 csatlakozót (ECU nagy Reset). -Ez után húzd ki az Oktán dugót és mérj ellenállást az anya csatlakozójában avagy az ECU felé menő vezetékekre(a műszer 2K-20K méréshatár ). -A mért érték ~1980Ω kevesebb( nálam 2020Ω, a rossz érték 1200-1450Ω szokott lenni) akkor sajnos problémás a vezérlő (ECU belső tápegység hiba). Ő az X14 csatlakozó Ne zavarjon hogy ez egy C14SE motor az X14NZ-nél is ugyanazon a helyen található. Piros vezeték:állandó +12Volt (száma 30) az akkumulátorról FV6 20A (sárga) motor téri biztosítékon keresztül. Fekete vezeték: Gyújtás kapcsolótól a kapcsolt +12Volt (száma 15 )FV1 80A (lila) motor téri biztosítékon keresztül.
  11. nyemi

    Elektromos

    Szia gabi80. Az ECU cserénél a rajta levő számok eldöntik jó e hozzá (ha már cserélsz immo nélkülire kéne, meg 94 évnél ne legyen öregebb) , ezért írd le a számát és megmondom. A fordulat ügyben meg , több dologgal lehet probléma ezért a felsorolás szinten leírok egy párat. 1.- Immo. A sebesség szenzor és az immo egy vezetéken kommunikál az ECU-val . Ha a slusszkulcson kulcskarika van, ez arra készteti gyújtás kapcsolón levő vevő egységet, hogy újra és küldje el a kódot az ECU-nak még beindítás után is amikor az már a sebesség szenzor jelére kapcsolt, és ezért azt hiszi az ECU hogy mozog az autó . Szóval vedd le a kulcskarikát a slusszkulcsról vagy a immo transpondert csipet ragaszd be a vevő egységbe. 2. Az X14 csatlakozóban levő fekete vezeték ( elosztó mellet , ECU kapcsolt +12V , 15 számú ) és a hengerfejen levő test vezetékek közt mérni kell feszültséget indítózáskor . +8 Volt alá nem eshet a feszültség. Ha az alá esik Test vagy a +12V csatlakozásokat át kell nézni , de lehet akár gyújtás kapcsoló is. Nézd meg ezt a videót . Az első indításkor (3p23mp) 8V alá esik a feszültség(7,5V) és látni a magas alap járatott. Második indításkor normalizálódik(3p42mp) . 3.Alapjárati motor betanítás hiánya. Ezeknek a motornak a vezérlőjében (C12NZ- C14NZ-X14NZ-C16NZ)van egy betanulási algoritmus, ami minden akkumulátor levétel és visszarakáskor végrehajtódik , de csak egyszer. Ha ez betanulás elmarad: üzem alatt végig "kísért":) alapjárati problémákat okozva, amíg végre nem hajtódik. Nagyjából ennyi , amiket meg kéne nézni . A "Schrittmotorreset"-nél valami nem tiszta kérdez nyugodtan. PrüfanleitungZentraleEinspritzung_c12nz_c14nz
  12. nyemi

    Motor

    A C16NZ gyújtása elég komplikált . Az elosztó (Y23) egy egységet képez amiben benne van: -A Jeladó tekercs a mágnesével és teljes mechanikai részleteivel. -A gyújtás elektronika, a minek a kimenete vezérli a gyújtó trafót . -A zavarszűrő kondenzátor. -A rotor és az elosztó fedél, ami aztán szétosztja a nagyfeszültséget a hengerek közt. A lényeg hogy ez az elosztó ECU vezérlő egység nélkül is működik , de csak a motor indításakor és alacsony fordulaton amikor még nincs szüksége a motornak a 10° nagyobb előgyújtásra. Amikor aztán eléri a motor a nagyobb fordulatot belép az ECU a vezérlésbe és elkezdi szabályozni az előgyújtást . Erre 4 kivezetés (A-B-C-D) van az elosztótól az ECU-ig. Ezek rendeltetése : A- ECU D4 kimenet: Az előgyújtással késleltetett négyszög jel. Vezérli a gyújtás elektronikát az elosztóban nagyobb fordulaton. B-ECU B5 bemenete: Ez egy négyszög jel az a gyújtás elektronikától az ECU számára ami neki az injektor vezérléséhez és az előgyújtás előállításához kell. C-ECU D5 kimenet: Na ez a legérdekesebb Ez az un. EST kimenet 5Volt az ECU-tól a gyújtás elektronika számára, hogy kapcsoljon át a ECU által képzet előgyújtásos kimenetre (A-D4) mert a motor elérte azt a fordulatot amikor szüksége van már rá. Ezt az ECU B5 bemeneten kapott jelből tudja. A képen ez a kivezetés egy relé tekercsét vezérli a gyújtás elektronikában ami kapcsolgassa a jeleket. D-ECU B3 test kimenete: Ez egy közvetlen test vezeték az ECU-tól az elosztóban levő gyújtás elektronikáig. Nagyon fontos hogy ne legyen szakadt mert az komoly zavarokat vihet a rendszerbe . Ezen a rajzon a elektronikában levő relé, magas fordulatnál levő állapotot mutatja (a szaggatott vonalú meg az indítási és alacsony fordulatút). Ja és 42 hibakód: ez akkor generálódik ha evvel a működéssel valami nem stimmel . Ezt okozhatja a vezetékek szakadása vagy zárlata , vagy a gyújtás elektronika nem megfelelő működése.
  13. nyemi

    Motor

    Az Orosz oldalakon azt használják (2,2-4,7uF/110V) Végül is a tápfeszültség (+12V) és a test közzé van bekötve, . Ami az indító motor által lecsökkentet akkumulátor feszültség és ezáltal az indítózásnál gyújtás intenzitását hivatott növelni (ő szerintük) . Ezért a gyújtó trafó +12Voltos és test közé is bekötheted és lehet a trafó mellet is nem kell a elosztóba bele ügyeskedni. De vigyázz nehogy a trafó kapcsolt kivezetésére kerüljön mert akkor tönkre megy a gyújtás elektronika!!
  14. nyemi

    Motor

    Akkor most: "Oda nyomom a gázt akkor kb 1.5 másodpercig pörög utána azonnal le áll "--"Oda nyomom a gázt és kb 50km/ig megy fel úgy hogy üresben van" Itt tényleg nagy a baj . Amúgy a 42 hibakód C16NZ-nél az előgyújtás hiányát mutatja. Ez lehet elosztóban levő gyújtás elektronika- impulzus tekercs hibája vagy az ECU-tól a hozzá menő vezetékek szakadása vagy rövidzárlata.
  15. nyemi

    Motor

    Ellenőrizd gyújtás elosztóra menő csatlakozó A-B-C-D kontaktusait.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.