Jump to content

pjotr

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    159
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

6 Semleges

pjotr névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Város, Autók

  • Város
    bp

Legutóbbi látogatók

1.437 profile views
  1. Gumi, felni kérdések

    Szereztem egy nyomaték kulcsot; hivatalosan mekkora nyomatékkal kell meghúzni a kerékcsavarokat (Z16XEP), 4 csavaros felni?
  2. EGR szelep? Illetve EGR utáni cső is tiszta?
  3. Általános műszaki problémák! - Astra H

    Ezen már túl vagyok, 2 év alatt úgyanúgy bemattult.
  4. Általános műszaki problémák! - Astra H

    Már teljesen be van mattulva/sárgulva a fényszóróm; 2 éve fel lett polírozva, de ez is már a múlté. Lehet, csak a plexit cserélni a fényszórón, vagy az egész fényszórót csak kompletten lehet cserélni? Ha csak egyben lehet, akkor érdemes-e bontottat venni, és kb. milyen ára lehet?
  5. Egyébként ez érdekes kérdés, mert mindig amikor beüt valami húzósabb javítás, akkor elgondolkodok, hogy még ráköltsek-e megint 80-100 ezret vagy cseréljem le. Mivel használt autót használtra cserélni sztem eléggé zsákba macska, ha cserélném akkor max 1-2 éves autót vennék. Ugye ebben az esetben rá kéne pattintani még 3 milliót, plusz újra kéne fizetni a kötelező szervízeket, CASCO-t, plusz jelentős az éves amortizációja is az autónak. Tehát ha ezeket a költségeket összevetem, akkor még mindig jobban jövök ki anyagilag, ha 1-2 százezret erre költök évente. Kíváncsi vagyok hogy vagytok ti ezzel.. A döntési pont valszeg akkor lesz, amikor először kell vakarnom a fejem, hogy el merjek-e vele indulni egy messzebbi helyre. Amíg olyan állapotban tartom, hogy bármikor el merek vele indulni Európába, minden különösebb előkészület nélkül, addig hajtom, az első vacillálásnál megy a háztól.
  6. De hisz ez új autó, az elmúlt 11 évben a váltó és a kuplung kivételével szinte minden főbb alkatrészt kicseréltem már
  7. Igen, az 5 amperest vettem ki.
  8. Igen, a túl nagy áramfelvétellel kapcsolatos hiba miatt gondoltam cserélni. Már 99%, hogy a szervo okozza a leállást; kivettem ma a szervó biztosítékát, ami miatt nem meglepő módon dögnehéz lett a kormányzás, de bárhogy tekergettem, nem állt le a motor. Biztosítékot visszatéve a hibát újra produkálja. Utánaolvasgattam és azt írják, hogy habár a gyártó nem ezt mondja, azért a valóságban elöreghet az olaj. Az autóban 325.000 km van, gyári olajjal, úgyhogy lehet megér egy próbát. Illetve az a tény, hogy télen sokkal gyakrabban csinálja, szintén az olajra utalhat, miszerint a hidegben megváltozik olaj viszkozitásra és nehezebben dolgozik a rendszer.
  9. A kormányszervóba milyen olaj kell és mekkora mennyiség (Z16XEP)? Hogyan lehet lereszteni a régi olajat?
  10. Elektronikák, elektromos kérdések

    Nem gondolnám, hogy a generátor a ludas, mivel túl vagyok egy generátor cserén (nem emiatt) és az újjal is ugyanezt csinálja. Az egy ismert fizikai jelenség, hogy minél nagyobb elektromos terhelés van a generátoron, annál nagyobb mechanikai erő kell a forgatásához. Tehát az én elméletem az, hogy az elektromos szervó valami miatt nagyon nagy áramot vesz fel, ami megfogja a generátort, az pedig az ékszíjon keresztül a motort. Ezt akarom bizonyítani azzal, hogy elektromosan leválasztom a szervót, csak ehhez tudnom kéne hol találom a csatlakozót.
  11. Az enyém 113-nél kapcsol be (Z16XEP). Hagyd felmenni addig, míg be nem kapcsol..
  12. Elektronikák, elektromos kérdések

    Olyan érdekes problémám van (már évek óta), hogy ha a motor beíndítása utáni kb. 2 másodpercben tekerem a kormányt, akkor leáll a motor. Van, hogy nem is kell tekerni, mert ha bizonyos helyzetben elforgatva marad a kormány akkor is produkálja ezt a jelenséget. Ha 2 másodpercig nem áll le (kb. az alapjárat beállása), onnantól már lehet tekergetni, nem áll le a motor. Érdekes módon hideg időben (télen) sokkal gyakoribb, bár idén már nyáron is sűrűn csinálja ezt. Az autó Z16XEP és egy szaki azt tippelte látatlanban, hogy az elektromos kormányszervó fogja meg a motort. (a fenti áramfogyasztással kapcsolatos okfejtéshez is kapcsolódhat ez a poszt ilyenformán). Mi lehet a gond? Hogy álljak neki? Egy szervoolaj csere megoldaná a problémát (az olajszint itt megfelelő, ellenőriztem)? Arra gondoltam még, hogy ha elektromos a szervó, akkor biztos van rajta csatlakozó, ezt lehúznám és megnézném, hogy lehúzva is produkálja-e ezt. Ha nem, akkor egyértelműen a kormányszervó a ludas. Meg tudja mondani valaki, hogy hol a szervó elektromos csatlakozója (vagy biztosítéka az egyszerűség kedvéért)?
  13. Após Vectra-jában a pirossal bekeretezett alkatrészről nem tudjuk micsoda, illetve hol van pontosan a helye a motortérben. Annyit tudunk, hogy a turbónak valamilyen alkatrésze. Így kaptuk vissza a szerelőtől, hogy sehova nincs rőgzítve. Tudna valaki esetleg egy képet küldeni, hogy hol a "hivatalos" helye?
  14. Hát, ezt nem tudom... Az enyém Z16XEP, abban van...
  15. Én hosszú évekig küzdöttem ezzel, soha nem lehetett szépen váltani. Néha rántott egyet, mintha túl korán engedtem volna fel a kuplungot, néha meg felpörgött, mintha csúsztattam volna a kuplungot. Aztán amikor úgy döntöttem, hogy lehúzott EGR-rel járok, egyből megszűnt ez a jelenség, gyakorlatilag most úgy tudok váltani, hogy szinte észre sem lehet venni a váltást. Szóval sztem nálad is az EGR kavar be.
×