Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

helkis

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    50
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    www.torottprocilab.atw.hu

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G
  • Város
    Veszprém

Legutóbbi látogatók

1.556 profile views

helkis's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. üdv all! kollégám vett egy 2006-os Zafirát, nincs hátsóablakfűtése, első körben kellene hozzá egy biztosítéktábla leírás/kiosztás! előre is köszi! ill. ha van ötlet azok is jöhetnek.. üdv!
  2. üdv mindenkinek! régebbi a probléma, de ma belefutottam, ha sokat hagyom alapjáraton futni a motort pl várakozok egy dugóban (10perc+), utána lehetne menni, akkor egy ideig meg-megtorpan a motor, a fordulatszám emelkedik szépen, de olyan mintha hirtelen motorfék lenne csak (2-3mp).. majd további gázadásra újra magához tér.. volt már valakinek hasonló? mit nézzek meg? ötlet? X12XE motor.. köszi!
  3. nem semmi, erre nem is gondoltam, azt hinné az ember, hogy ha ki van égetve, mint egy eprom annak baja nem nagyon lehet.. közben találtam egy ilyen okosságot: http://grouper.ieee.org/groups/802/3/RTPGE/public/july12/hoganmuller_01a_0712.pdf itt leírják, hogy 15évre tervezik az ECU-kat, 8000h-s üzemirőre + ~300ekm-re.. 2006-os évjáratnál már ennek szellemében gyártották.. kezdjek aggódni? amelyik verdákat visszatekerik 450ekm-ről 150ekm-re? ott a vezérlés csere mellett, illene egy ECU-csere is? :B
  4. mitől tud egyáltalán elromlani egy ECU? úgy gondolom max, ha túláramot kap, akkor talán sérül a memória benne vagy ilyesmi (program nem fut rendesen), de akkor meg nem indul el a verda szvsz.. milyen hibák/típus-hibák lehetnek? gyári programozási hibákról lenne szó? :huh:
  5. ez tök ász, épp holnap kell mennem Pestre, priviben dobsz egy számot, meg egy címet? előre is köszi! :icon13:â
  6. link, kép? hol lehetne beszerezni? előre is köszi!
  7. Ma végre én is rászántam magam a szellőztető-panel javításra, sikerült is, kopp-kopp, de még meg fogom építeni darthvödör időzítőjét a végleges megoldáshoz, most csak megfordítottam a lapot, szét volt hullva a hajtott vége.. 17év az 17év, csoda hogy eddig bírta! ami viszont feltűnt, hogy a motortér felől a venti, simán be tud szívni bármit, ami bekerül az ablaktörlők alatti burkolat alá, ez így van minden astrán, vagy van rá valamilyen szűrő, amit fel lehet ide szerelni? úgy tele volt falevéllel meg porral, kisebb bogarakkal, hogy az is csoda volt hogy a levegő be tudott jutni, most ezt is kipucoltam szépen, hangja se maradt.. ;) pár kép a megoldásról: https://drive.google.com/folderview?id=0ByUnG1riHO8afld6ZlQ5R1I2VHBzbDZiVE5rc2JiM1lrRHBUZU53Y19CQkVfUzBBYnBBSGs&usp=sharing
  8. előre is köszi! ;) segítségnek egy ilyet találtam gyorsan: http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_10416.html?pg=1 kapcsrajzokat astra G-hez itt találsz: http://www.astra-g-anleitungen.de/astra-g-und-zafira-a-faqs/wo-finde-ich-schaltplaene-vom-astra.html igen az a nyitás-zárás-nyitás kombó a videon nekem sem jön be, jobb lenne akkor már amit mondtál, vagy egyszerűen az, mintha bent ülnék a kocsiban, ha nyomva tartom 2s-ig, akkor lemegy az ablak, vagy addig megy, ameddig tartom.. itt talán az lenne gond, hogy egy gombbal, hogy vezérelsz 2-4 ablakot (tetőablak-tükrök majd a rev2.0-ban :D) vagy ez egy pic-el könnyen megoldható? (persze úgy hogy a belső vezérlés is megmarad, ill. arra nem lesz ráhatással) magát a kp modult ott találod, ahol gezoli is írta, darthvödör oldalán meg is nézheted: https://sites.google.com/site/astragextra/komfort-eablak hmm.. most ahogy nézem ezt az oldalt, itt Balageaxe is foglakozott a dologgal igaz a zárással, de ha az ő megoldását, nem a kp-zár zárása indítaná, hanem a nyitása, akkor már elvileg működhetne is a dolog jól gondolom? ehhez csak annyi kell talán, hogy nem a ablakkapcsolók záró, hanem a nyitó irányú vezetékre kell tenni a "jelet" a diódákon keresztül, amit most nem a "Fekete-Kék" vezeték a kp-vezérlőben, hanem a "Piros-Fehér" adna..
  9. köszi az infót, ebben az esetben jó lenne ha valaki legyártaná, szvsz innen a topicból is többen megvennék azonnal.. :)
  10. elég lenne egy leírás, onnan már csak össze lehetne rakni.. :) eddig annyit sikerült kiderítenem, hogy a teljes zárásra van egy "total close pulse" bemenet a kpzárban, amire mindent felhúz/becsuk, tehát csak arra kell fesz. hogy ez megtörténjen, erre van a kpzrárban átkötve az a kábel is, hogy a távirányítóval is működjön a kulcsos "teljes zárás" funkció.. "total open pulse" nincs.
  11. ilyesmire gondoltam.. https://www.youtube.com/watch?v=1SVBD1L1A60
  12. üdv mindenkinek! olyan igény merült fel, hogy központi zár nyitásra (távirányítós-kulcs) nyíljanak az ablakok, akár úgy hogy amíg nyomjuk a nyitást addig megy lefelé az ablak, a zárásra becsukás meg van már csinálva (átkötés a kp-vezérlőben), tud valaki how2-t hozzá? előre is köszi!
  13. áh tényleg, a fórumra voltam rákattanva.. köszi! :K mantec -neked is köszi!
  14. üdv mindenkinek! le volt már írva párszor, de most nem találom sehol azt a how2-t, hogy lehet egyszerűen javítani azt a hibát, mikor a külső/belső szellőztetés választó motor-nál eltörik valami, (1hete történt meg nálam is) gyújtás ráadás után, hallani ahogy körbe-körbe forog a motor.. milyen anyagok kellenek a javításhoz, ill. miket kell levenni? más: néha ok nélküli lefulladásra találtam egy érdekes leírást (X12XE), nem tudom próbálta-e már valaki ezt megcsinálni: http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-g/j__engine_and_engine_aggregates/technical_service_bulletins/stalls/temperature_sensor_none_or_insufficient_function/ a cikk alján van egy pár GM kód, ilyen anyagokat hol lehet beszerezni? előre is köszi!
  15. anno mikor megvettem a kocsit, nem maradt túl sok zsém, ezért matador gumikat vettem (asszem 13k volt darabja, ráadásul akcióban is volt 3-at kellett csak fizetni), eleinte nem éreztem rossznak, sőt, meg is szoktam (bár elég sokszor tolta is az orrát a kocsi, amit astra betegségnek hittem), aztán kellett téli gumikat vennem, ott is kifogtam egy jó akciót michelin alpin A3-asokat 17k/db-ért. story: miután felkerültek az A3-asok: 82-esen mentem Győrbe, Zirc után van faja kis kanyargós út, nyomtam is neki, előztem egy utánfutós ingnis-t, szemből már jöttek, befértem még simán (120km/h-s tempo), de közben egy földútról egy IFA szippancs elém kanyarodott ~20-al egy emelkedőnek.. :F kissé nedves volt az út, már-már láttam magam előtt, hogy ebből crash lesz, de az A3-asok olyat lassítottak, hogy megúsztam (nincs ABS-em) a matadorokkal ez nem sikerült volna szvsz... a nyáriakat dunlop bluresponse-kre cseréltem, amint tudtam, ezzel megszűntek az orrtolós a gondjaim is! ;) bár ezek darabja már 33k-volt.. :B szóval ha úgy nézem, én azért a 2-3m-rel rövidebb fékútért fogok mindig jobb gumit venni a felsőházból, sosem lehet tudni, mi fog történni az úton, akkor meg már ne ezen múljon.. ha elromlik egy jeladó akkor persze nem eredetit veszek 30k-ért, hanem után-gyártottat 6k-ért mert mégiscsak egy 17éves autóról van szó, ill. nem vagyok milliomos sem, de biztonsági kérdésekben nem érdemes spórolni..
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.