Jump to content

Gabo

MOTE klubtag
  • Hozzászólások

    3.629
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    3

Gabo last won the day on December 17 2014

Gabo had the most liked content!

Hírnév

25 Segítőkész

Gabo névjegye

  • Felhasználói rang
    Airbusrongáló
  • Születésnap 1977-05-21

Város, Autók

  • Autó(k)
    Omega B2 - Y32SE; Rekord 38GE 380i V6, Zafira B - Z18XER, Astra G - Z14XEP, Astra H Twin Top - Z18XER Ex: Omega A2 - C20NE; Omega B2 Z22XE, Ascona C - 16DA
  • Város
    Budapest

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Németország, Köln / Svájc, Zürich / Dél-Afrika, Johannesburg, Midrand
  • Érdeklődés
    Baseball, Cricket, Repülés.

Legutóbbi látogatók

10.523 profile views
  1. ZAFIRA B

    Szia, ha nem indiszkrét a kérdés mennyi volt a 3,94 es váltó?
  2. Általános műszaki problémák/kérdések

    Marótiban nem nézted, hogy az A Omega szerelési könyv megvan-e? Mert sokat segít a problémádon!
  3. nehéz indítás

    Inkább segítenél a jóembernek :D
  4. Egyéb csevegés

    Ha ráérnék se vállalnék ilyeneket. :P Élni és élni hagyni. Nekem 1 nap alatt megcsinálták, közben volt még 1-2 dolog. Patyi László a te embered, de ő Pesten van. Ha érdekel, privátban elküldöm a számát.
  5. Egyéb csevegés

    Kecsót nem ismerem, kérdezz rá a kecskeméti szekcióra, J0hnny és tsai. Sose mértem, mennyi idő a szimering csere, de ami fontos, hogy a régi levétele után tegyen fel a szaki egy "tengely javító perselyt" (pl Speedi-sleeve). Mert az új szimering - lehet még jobban mint a réi - okádni fogja az olajat.
  6. Elektronikus gondok

    Főtengely jeladó. Van hibakód, de mivel az elvileg álló motornál is van, nem tűnik fel. Indítás után viszont - elvileg - van tárolt főtengely hibakód. Gyárit érdemes beletenni, az utángyártott ált egy évet sem bír ki - ha nem egyből szar. Trafónál ált 5 hengerezik, egyszerre nem szokott meghalni. 3.0 vagy 3,2?
  7. ZAFIRA B

    Azért jó ez mert a Zafira amit vettem, az autópályás volt, 100 nál ugye megvan a 3000 én is elég sokszor pályázom - ehhez képest egy merő szar volt az EGR belseje. Ha egy kocsi eszi az olajat, és az bejut a kipufogóba, onnan vissza az EGR-hez, akkor annak mindegy. Mondjuk egy 1,6 ost pl nem pörgetni lehetetlen, 2500 alatt egy mélygarázsból ki se jön... Nem mellékesen az EGR - elvileg - ugye zárva van bizonyos terhelés és fordulatszám tartományban, mert elég gáz lenne lefojtani egy épphogy pöfögő verdát, a vezérlése a kompi által elég sok adat szerint kéne, hogy történjen. Szóval nem tudhatod, hogy már 2000nél vagy csak 4000 nél nyit ki éppen. Érdekes.
  8. ZAFIRA B

    Bár Pest, Csergő, bár nem tudom, hogy általad vitt olajat szűrőt betesznek-e. Miért ragaszkodsz az általad vitthez?
  9. ZAFIRA B

    Ahogy Laci01 is írta az olajsár tapad majd le. De ez mondjuk még az én esetemben sem jön elő 150 ezer km előtt :P Persze, ha megnő az olajfogyasztásod, akkor nagyobb esélye van, hogy a kipufogógázban lévő elégett és elégetlen olaj az EGR-re feltapadva majd jól lekokszolja, de egy jó kis pályázás segíthet majd rajta. Ha nem, akkor az EGR lefalazása sem ördöngősség - hülye környezetvédelmi baromság, az amerikai anno megoldotta egy plusz levegő! szivattyút tett a rendszerbe, és "feldúsította" a kipufogógázt :) Az Omegámon pl nincs EGR - szerencsére :) (amúgy hol olvastad ezt? Mert abból még baja nem lett senkinek ha az EGR nem nyitott ki, ellenben hogy nem zárt be, annál nagyobb :) ) A gyártónak nem az eladott autó a fontos, hanem az eladott alkatrész. Sok mütyürt pár ezer forintból fel lehetne újítani, de nincs gyári szerszám, így megveheted 40-50- 200 ezerért... ez a biznisz, nem az eladás.
  10. ZAFIRA B

    Hm, 6000 / év a futásteljesítmény? ok :) Pár év múlva vevő leszek az autóra :D :D Hja nem, addigra valami tolóajtós lesz :P... Noszóval, én anno az új - igaz dízelben de 1000 km után cseréltem olajat, mondjuk ebben 2 max 3000 után tenném, majd 6000-nél, vagy ha eljő az év.. Inkább egy olajcsere pluszban - nem muszáj a szakszervizben, vannak helyek ahol ugyanúgy megmarad a garancia, de jóval olcsóbbak (pl Csergő, meg a speedy utóda) - mint később "megbosszulja" magát. Pl ha most venném a Zafirámat újonnan, 15 max 20 ezrenként cserélnék benne olajat. A gyári 30 arra jó, hogy 200e km után gyakorlatilag kuka a motor. Jó értem én, hogy mit érdekel az Téged, addig a gyereked is öreg lesz mire annyi belemegy, de gondolj szegényebb társaidra, akik majd megveszik :P :) Én úgy tenném, hogy kerülném a magas fordulatszám tartományt, mintha folyamatosan hideg motorral járnék. De azért ha el kell rúgni, el kell rúgni :) Megaztán 3800 az kb 130 km/h lehet szóval mindegy is és akkor ezt 5-6000 km-ig. Városban meg minek száguldani :) De biztos vannak itt olyanok akiknek több 0 km-es kocsijuk volt, szóval lehet más ötletet, tapasztalat megosztást kapsz. Hja Gratula hozzá :)
  11. ZAFIRA B

    Érdekes, és alapjáraton egyenletes? Az ajtónál lévő átvezetés tört el, nem kell leszedni semmi, az átvezető csatlakozót kell kiszedni, az egy műanyag csatlakozó, ált a nyakában törik el, ha visszaolvasol pár hozzászólást épp kiveséztük a dolgot. Lámpa meg nekem is párásodott mikor sokat állt, és mert vhol beázik a kocsi, vagy az 5. ajtó elektromos részén, de inkább a tetőnél a sínnél, vagy ki tudja... .
  12. ZAFIRA B

    Még mindig nem írtad meg, hogy mit csinál a kocsi. Azaz rángat is, vagy csak hibát dob, mert megint csak nem mindegy. Én a helyedben továbbra is felhívnám, írnék Weszinek mielőtt hozzányúlnék.. de az én vagyok. Az esetek 80% ában rátapint a hibára. A maradék 20nál meg vmit nem mondd el az ember neki :P
  13. Egyéb csevegés

    Szia Elég egyszer megkérdezni, nem fogunk hamarabb válaszolni, ha többször írod be. Első körben, mondjuk kiolvasatnám a hibát, mert ha volt lámpa, akkor kellene lenni eltárolt hibának is. Mikor volt az utolsó gyertyacsere, és mi került bele? Mikor cseréltél benyaszűrőt? Lehet ugyan a kipufogótól is, de inkább egy jó kis trafóhiba lehet. Esetleg nem esős időben jön elő, száraz napokon meg nem?
  14. ZAFIRA B

    Nem okoskodásképpen, de elég gáz ha egy szervíz így adja meg a hibakódokat. Ugyanis a hivatalos forma P0300 stb. Egyébként mindegyik hibakód gyújtáskimaradásra utal - ami elég szar fordítása a misfire-nek. Az angol okosok azt mondják, (http://enginetuning.net/perch/resources/diagnostic-case-history-vauxhall-astra-1600-z16-xep.pdf ) hogy EGR leszed, kipucol, az egr porttal kezdve, kitakarít. Mert hiába jó az EGR ha az egész csatorna el van kormolódva (ami, tekintve mennyire szereti az olajat a Z16XEP, nem meglepő). Ők ajánlanak még egy motorvezérlő szoftverfrissítést - szigorúan vmi opel szervízben csináltasd, vagy Csergő, ami neked messze van, de talán akkor is megéri feljönni. Ők vmi 6000+áfáért dolgoznak, de jók. (Ha nem találsz Chicago környékén normális szerelőt.) Azért én átnézném a benya rendszert is. AC tol-e eleget, szűrő nincs eltömődve, csövek, visszafolyó csövekben nincs-e dugulás, illetve a tartály szellőzést átnézném. Ugyanis a vákum - ha nem szellőzik rendesen - "ellendolgozik" az ACnak, így nem biztos, hogy megfelelő mennyiségű benzin jut el mindenhova amit a compi így érzékel. Sorrendem az lenne, hogy EGR - közben benyacsövek ellenörzése, szellőzés, benyaszűrő - tök mindegy hogy 2 napja cserélted, ha megmarad a hiba, akkor AC, ha továbbra is, akkor injektortisztítás, ha továbbra is, akkor motorcsere (hja nem, előtte van még egy mot.vez. kompi csere :P ) - az én motorom lehet eladó lesz :D nincs ilyen baja :D Levélben keresd meg Weszi-t itt a fórumon, elég nagy mágusa az Opeleknek, lehet lenne 1-2 ötlete.
  15. ZAFIRA B

    Opel márkakereskedés, Csergő, Ebay.
×