Gabo

MOTE klubtag
  • Hozzászólások

    3.629
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    3

Gabo last won the day on December 17 2014

Gabo had the most liked content!

Hírnév

25 Segítőkész

Gabo névjegye

  • Felhasználói rang
    Airbusrongáló
  • Születésnap 1977-05-21

Város, Autók

  • Autó(k)
    Omega B2 - Y32SE; Rekord 38GE 380i V6, Zafira B - Z18XER, Astra G - Z14XEP, Astra H Twin Top - Z18XER Ex: Omega A2 - C20NE; Omega B2 Z22XE, Ascona C - 16DA
  • Város
    Budapest

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Németország, Köln / Svájc, Zürich / Dél-Afrika, Johannesburg, Midrand
  • Érdeklődés
    Baseball, Cricket, Repülés.

Legutóbbi látogatók

10.089 profile views
  1. Szia, ha nem indiszkrét a kérdés mennyi volt a 3,94 es váltó?
  2. Marótiban nem nézted, hogy az A Omega szerelési könyv megvan-e? Mert sokat segít a problémádon!
  3. Inkább segítenél a jóembernek :D
  4. Ha ráérnék se vállalnék ilyeneket. :P Élni és élni hagyni. Nekem 1 nap alatt megcsinálták, közben volt még 1-2 dolog. Patyi László a te embered, de ő Pesten van. Ha érdekel, privátban elküldöm a számát.
  5. Kecsót nem ismerem, kérdezz rá a kecskeméti szekcióra, J0hnny és tsai. Sose mértem, mennyi idő a szimering csere, de ami fontos, hogy a régi levétele után tegyen fel a szaki egy "tengely javító perselyt" (pl Speedi-sleeve). Mert az új szimering - lehet még jobban mint a réi - okádni fogja az olajat.
  6. Főtengely jeladó. Van hibakód, de mivel az elvileg álló motornál is van, nem tűnik fel. Indítás után viszont - elvileg - van tárolt főtengely hibakód. Gyárit érdemes beletenni, az utángyártott ált egy évet sem bír ki - ha nem egyből szar. Trafónál ált 5 hengerezik, egyszerre nem szokott meghalni. 3.0 vagy 3,2?
  7. Azért jó ez mert a Zafira amit vettem, az autópályás volt, 100 nál ugye megvan a 3000 én is elég sokszor pályázom - ehhez képest egy merő szar volt az EGR belseje. Ha egy kocsi eszi az olajat, és az bejut a kipufogóba, onnan vissza az EGR-hez, akkor annak mindegy. Mondjuk egy 1,6 ost pl nem pörgetni lehetetlen, 2500 alatt egy mélygarázsból ki se jön... Nem mellékesen az EGR - elvileg - ugye zárva van bizonyos terhelés és fordulatszám tartományban, mert elég gáz lenne lefojtani egy épphogy pöfögő verdát, a vezérlése a kompi által elég sok adat szerint kéne, hogy történjen. Szóval nem tudhatod, hogy már 2000nél vagy csak 4000 nél nyit ki éppen. Érdekes.
  8. Bár Pest, Csergő, bár nem tudom, hogy általad vitt olajat szűrőt betesznek-e. Miért ragaszkodsz az általad vitthez?
  9. Ahogy Laci01 is írta az olajsár tapad majd le. De ez mondjuk még az én esetemben sem jön elő 150 ezer km előtt :P Persze, ha megnő az olajfogyasztásod, akkor nagyobb esélye van, hogy a kipufogógázban lévő elégett és elégetlen olaj az EGR-re feltapadva majd jól lekokszolja, de egy jó kis pályázás segíthet majd rajta. Ha nem, akkor az EGR lefalazása sem ördöngősség - hülye környezetvédelmi baromság, az amerikai anno megoldotta egy plusz levegő! szivattyút tett a rendszerbe, és "feldúsította" a kipufogógázt :) Az Omegámon pl nincs EGR - szerencsére :) (amúgy hol olvastad ezt? Mert abból még baja nem lett senkinek ha az EGR nem nyitott ki, ellenben hogy nem zárt be, annál nagyobb :) ) A gyártónak nem az eladott autó a fontos, hanem az eladott alkatrész. Sok mütyürt pár ezer forintból fel lehetne újítani, de nincs gyári szerszám, így megveheted 40-50- 200 ezerért... ez a biznisz, nem az eladás.
  10. Hm, 6000 / év a futásteljesítmény? ok :) Pár év múlva vevő leszek az autóra :D :D Hja nem, addigra valami tolóajtós lesz :P... Noszóval, én anno az új - igaz dízelben de 1000 km után cseréltem olajat, mondjuk ebben 2 max 3000 után tenném, majd 6000-nél, vagy ha eljő az év.. Inkább egy olajcsere pluszban - nem muszáj a szakszervizben, vannak helyek ahol ugyanúgy megmarad a garancia, de jóval olcsóbbak (pl Csergő, meg a speedy utóda) - mint később "megbosszulja" magát. Pl ha most venném a Zafirámat újonnan, 15 max 20 ezrenként cserélnék benne olajat. A gyári 30 arra jó, hogy 200e km után gyakorlatilag kuka a motor. Jó értem én, hogy mit érdekel az Téged, addig a gyereked is öreg lesz mire annyi belemegy, de gondolj szegényebb társaidra, akik majd megveszik :P :) Én úgy tenném, hogy kerülném a magas fordulatszám tartományt, mintha folyamatosan hideg motorral járnék. De azért ha el kell rúgni, el kell rúgni :) Megaztán 3800 az kb 130 km/h lehet szóval mindegy is és akkor ezt 5-6000 km-ig. Városban meg minek száguldani :) De biztos vannak itt olyanok akiknek több 0 km-es kocsijuk volt, szóval lehet más ötletet, tapasztalat megosztást kapsz. Hja Gratula hozzá :)
  11. Érdekes, és alapjáraton egyenletes? Az ajtónál lévő átvezetés tört el, nem kell leszedni semmi, az átvezető csatlakozót kell kiszedni, az egy műanyag csatlakozó, ált a nyakában törik el, ha visszaolvasol pár hozzászólást épp kiveséztük a dolgot. Lámpa meg nekem is párásodott mikor sokat állt, és mert vhol beázik a kocsi, vagy az 5. ajtó elektromos részén, de inkább a tetőnél a sínnél, vagy ki tudja... .
  12. Még mindig nem írtad meg, hogy mit csinál a kocsi. Azaz rángat is, vagy csak hibát dob, mert megint csak nem mindegy. Én a helyedben továbbra is felhívnám, írnék Weszinek mielőtt hozzányúlnék.. de az én vagyok. Az esetek 80% ában rátapint a hibára. A maradék 20nál meg vmit nem mondd el az ember neki :P
  13. Szia Elég egyszer megkérdezni, nem fogunk hamarabb válaszolni, ha többször írod be. Első körben, mondjuk kiolvasatnám a hibát, mert ha volt lámpa, akkor kellene lenni eltárolt hibának is. Mikor volt az utolsó gyertyacsere, és mi került bele? Mikor cseréltél benyaszűrőt? Lehet ugyan a kipufogótól is, de inkább egy jó kis trafóhiba lehet. Esetleg nem esős időben jön elő, száraz napokon meg nem?
  14. Nem okoskodásképpen, de elég gáz ha egy szervíz így adja meg a hibakódokat. Ugyanis a hivatalos forma P0300 stb. Egyébként mindegyik hibakód gyújtáskimaradásra utal - ami elég szar fordítása a misfire-nek. Az angol okosok azt mondják, (http://enginetuning.net/perch/resources/diagnostic-case-history-vauxhall-astra-1600-z16-xep.pdf ) hogy EGR leszed, kipucol, az egr porttal kezdve, kitakarít. Mert hiába jó az EGR ha az egész csatorna el van kormolódva (ami, tekintve mennyire szereti az olajat a Z16XEP, nem meglepő). Ők ajánlanak még egy motorvezérlő szoftverfrissítést - szigorúan vmi opel szervízben csináltasd, vagy Csergő, ami neked messze van, de talán akkor is megéri feljönni. Ők vmi 6000+áfáért dolgoznak, de jók. (Ha nem találsz Chicago környékén normális szerelőt.) Azért én átnézném a benya rendszert is. AC tol-e eleget, szűrő nincs eltömődve, csövek, visszafolyó csövekben nincs-e dugulás, illetve a tartály szellőzést átnézném. Ugyanis a vákum - ha nem szellőzik rendesen - "ellendolgozik" az ACnak, így nem biztos, hogy megfelelő mennyiségű benzin jut el mindenhova amit a compi így érzékel. Sorrendem az lenne, hogy EGR - közben benyacsövek ellenörzése, szellőzés, benyaszűrő - tök mindegy hogy 2 napja cserélted, ha megmarad a hiba, akkor AC, ha továbbra is, akkor injektortisztítás, ha továbbra is, akkor motorcsere (hja nem, előtte van még egy mot.vez. kompi csere :P ) - az én motorom lehet eladó lesz :D nincs ilyen baja :D Levélben keresd meg Weszi-t itt a fórumon, elég nagy mágusa az Opeleknek, lehet lenne 1-2 ötlete.
  15. Opel márkakereskedés, Csergő, Ebay.