Jump to content

koco

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    590
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    10

koco last won the day on Április 18

koco had the most liked content!

Hírnév

101 Segítőkész

1 követő

koco névjegye

  • Felhasználói rang
    koco
  • Születésnap 1973-11-15

Elérhetőség

  • MSN
    koczanl@net-tv.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Magyarország - Hungary, Budapest, XXI. ker.
  • Érdeklődés
    Modellezés, gokartozás

Város, Autók

  • Autó(k)
    Opel Zafira B 1.9 CDTI
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

4.344 profile views
  1. Elektronikák, elektromos kérdések

    A kenőanyag majdnem mindegy, csak hidegben se dermedjen meg, nálam pl.: a szilikon télen-nyáron jól működik. A szilikon cső nem segít, az egyes vezetékek szabad mozgásán van a hangsúly.
  2. Szia! Keresd itt Davee kollégát. Nagyon pöpec javító darab szerezhető be nála.
  3. Elektronikák, elektromos kérdések

    Sziasztok! Hátsó ajtó kábel szakadás: az átvezető gumi belsejét és a vezetékeket szilikon spray-vel évente egyszer be kell fújni (ha még hibátlan, vagy ha ki lettek cserélve a sérült kábelek). A szakadás oka, hogy egymáson megtapadnak a kábelek, a külső íven megfeszülnek, majd egy idő után elszakadnak. Én évente kenem és eddig (10 év) nincs szakadás.
  4. Még egy tapasztalat: a kiszerelt önindító forgórésze tengelyirányba lógott, míg az új minden irányba pontosan illeszkedett, de kézzel kicsit megforgatni így is könnyebb volt. Ebből arra is lehet gondolni, hogy a csapágyazása is elfáradt. Tehát lehet, hogy a kommutátor, szénkefék, csapágyak kopása együttesen okozzák az alacsony fordulatszámot.
  5. Sziasztok! Z19DT, ugyanez az indítási gondom volt. Az önindító csere oldotta meg. A jelenség oka: hideg motornál a motorvezérlő már alacsonyabb (kb.: 250 f/p) fordulatszámon elkezdi az üzemanyag adagolást, míg üzemmeleg körüli állapotnál ez magasabb fordulatszámon (kb.: 400 f/p) történik. A rossz önindító a meleg motort egy pillanatra fel tudja pörgetni erre a fordulatra (erre kezdődik a befecskendezés), de tartani nem tudja (mondjuk 1 sec ideig), ezért a fordulat leesik, befecskendezés leáll (az a befecskendezés nem elég az alapjárati fordulatszám eléréséhez). Amíg a kopott önindítóval voltam kénytelen használni (pár nap), addig az üzemmeleg motort a kulcs indítási pozícióban sokáig tartásával indítottam. Eredmény: egy pillanatra elkapja, leáll, bendix elenged, bendix behúz, teker-teker-teker, beindul. Hát nem volt egészséges, az biztos. Az új önindító már hangra is teljesen más, szinte az ember szeme előtt van, ahogy tisztességesen forog a főtengely. Azóta teszteltem az indítást -8 és +17 fok közötti hőmérsékleteken, hideg és meleg motornál, de minden esetben ugyanúgy, ugyanannyi ideig kellett indítózni (érzésre), és rendben működik. A fenti fordulatszám értékek csak hozzávetőlegesek, nem pontos mérés eredményei. Üdv: Laci
  6. Egyéb csevegés

    Elöljáróban: nem találkoztam még ezzel a jelenséggel. De! Egy külső egység kapcsán tapasztaltam, hogy a 8.x.x (ahol x valamilyen szám) verziójú kijelzők kevésbé toleránsak vagy ha úgy tetszik kompatibilisek más eszközökkel. Szerintem, ha van rá módod, akkor egy GDxx, GExx, szoftver verziót próbálj ki. (Verzió kiolvasása: MAIN utána SETTINGS nyomva tartani a hangjelzésig majd BC kétszer és a Heater lapon a második sorban van az infó). A CD70 alapból GID-del volt elérhető, CID csak opcióban, tehát szerintem azért illene a tervezőknek a fejlesztések során ezt figyelembe venni. A CD70-hez 2014-es a legfrissebb térkép, ami hellyel-közzel azért még használható.
  7. Szia! Ha nem hővédő bevonatú az első szélvédő, akkor a kijelző feletti rácsos műanyag alá lehet betenni a gps antennát. A műanyag csak kapcsokkal van rögzítve, de azok nagyon erősen fogják. Javaslom oldalról és nem szemből felfeszíteni, így a szellőző körüli rész sérülése elkerülhető. Ha már le van szedve, akkor célszerű a műanyag érintkezési pontjait szövetes szalaggal befedni, így a zörgések jó része megszüntethető.
  8. Elektronikák, elektromos kérdések

    Szia! A pittyegés mellett a kijelzőre is kiír valamit. Vagy azt hogy "Radio Safe", vagy "Program radio". Az első azt jelenti, hogy a rablásvédelem aktív, a második pedig, hogy nincs az autóhoz tanítva megfelelően a rádió. Az autóhoz tartozó CarPass kártyán rajta van az autó biztonsági kódja, azzal és egy Tech2-vel vagy opcom-mal el lehet végezni a beállításokat. Üdv: Laci
  9. Utastér,belsőtér

    Szia! Opel márkaszervizbe menj be és kérd az alkatrészes segítségét. Amit ő kérdez, arra tudsz majd válaszolni, a szervizes pedig kikeresi neked. Biztos, hogy nem szűnt meg, maximum másik cikkszámon fut tovább. A borítás levételétől nem kell félni (az A oszlop alatt amúgy is csak a rögzítés egy része van, a légzsák nem ér oda). A légzsák nem fog kinyílni, elég ha a kulcsot kiveszed a gyújtáskapcsolóból. Üdv
  10. Utastér,belsőtér

    Szia! Opelnél lehet kapni, olyan 2000 Ft körül van az ára. Itt tudod kikeresni a cikkszámot: https://opel.7zap.com/hu/car/a04/d/3/1-2/#5, az 5-ös számú alkatrész, de ki kell választani az oldalt és a tető kialakítást. Az oszlop borítást viszont lehet, hogy le kell venni, mert már nincs fogás a letörött darabon.
  11. ZAFIRA B

    Szia! Ha hamutartós, akkor a belső része kivehető billentés és a hamuelnyomó benyomása után, majd az egy darab csavar kicsavarása és a fém kivétele után a mutatóujjnyi furat segítségével kell kivenni/kirántani/kitépni. Nem hamutartósnál rögtön a mutatóujjnyi furatba nyúlva kell kivenni/kirántani/kitépni. Két darab erős rugós patent fogja, ha engednek végre és kibillent, akkor kissé felfelé húzva lehet kivenni. Vissza ugyanez, csak bepattintani sokkal könnyebb (akár egy patent is megtartja). Üdv
  12. Fék, futómű, kormánymű

    Nekem egyszer a gumis fordítva tette fel az egyik - kötött forgásirányú - téli gumit, hasonló volt vele a jelenség.
  13. Gumi, felni kérdések

    Szia! 205/55R16 vagy 225/45R17 a váltóméret, ezek el is férnek a nagyobb féknyereg felett (illetve a felnik). A gyári felni méret 6,5×16ET37-39 illetve 7×17ET35-37.
  14. Utastér,belsőtér

    Szia! Nekem Fóton sikerült vennem külön ülést (angol autó vezetőoldalit), nekik elég jelentős készletük van, de tapasztalatom szerint a hozzáállásuk nem sokkal jobb az általad vázoltnál. Ebbe nem is mennék bele, keresgélni kell, telefonálgatni, próbálkozni, sajnos ez van, nekem sem tetszett. Jut eszembe: A 20. kerületben, a Határ úton is van egy Astra bontó, ott is szokott lenni angol autó. Az ülések átszerelése roncsolás nélkül megoldható: - ülőlap: csak csavarok oldására/meghúzására van szükség, kiegészítve két gyorskötöző cserével, a párna a huzattal együtt cserélhető - háttámla: további egy-két csavar, majd a kárpit lefejtése szükséges, amit a támla hátulján, alul kell elkezdeni, könnyen és szépen bontható, majd nyom nélkül visszarakható - ülésfűtés: a gyári fűtés be van kábelezve az A oszloptól az ülés csatlakozójáig. Ha mindkettő ülés fűthető (tehát az ülésből kilóg egy csati amikor megveszed), akkor az elakadásjelzős kapcsolósort kell cserélni, két vékony vezetéket onnan az A oszlopig behúzni, két biztosíték a REC-be, programozás és kész. Egyébként - ahogy Csaba is írta - az autónak fogalma sincs róla, hogy milyen az ülés, hibakód sem lesz (sőt megjelenő hibakód csak a motorral kapcsolatban lehet, minden más műszerrel olvasható ki). Tehát bármilyen is az ülés, fűtés nélkül minden esetben tudod használni. A leírtak alapján meg tudod csinálni, azonban TX45 és TX50-es kulcsokra is szükség lesz, ami nem alap tartozéka a szerszámkészleteknek. Üdv: Laci
×