Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Lizard

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    32
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Lakhely
    Biatorbágy
  • Érdeklődés
    IT, mountain bike, autók, nők

Lizard's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Lizard

    Kormánymű

    Nem okoskodni akarok, bár épp azt teszem :) , de a gumi (bár nem természetes) de töltőanyaga a szilikát(vagyis angolul szilikon) magyarul szilícium liszt. Ezt a jobbminőségű keverékekben a korom rész/teljes kiváltására alkalmazák tapadásjavító és öregedésgátló hatása van. A szilikonspré igen jó kuszó, pórustömítő tulajdonságú olaj. A hiedelmekkel ellentétben kenésre csak igen korlátozottan alkalmas. A gumi és műanyag felületét azért lehet felújítani vele, mert behatol a póruasaiba és elzárja azokat a nedvesség elől ezáltal javul a felület ellenállóképessége, illetve kúszó tulajdonsága miatt szép egyenletes réteget alkot a felületen, meglágyítja illetve visszaadja színét. De az ékszíjra csak a szappan és a faggyú jó! :wink: :wink:
  2. Lizard

    Motor

    Hát igen a benzinesekkel csak a baj van, ellenben ha a diesel egyszer beröffen :wink: Félre az epés megjegyzésekkel. :roll: Elnézést mindenkitől!!!! Mint már korábban is írtam, szerintem a legjobb hely a diagnosztikára az Autoklub, minden típussal foglalkoznak nem javítanak tehát nem érdekük hogy átverjenek, és megvan minden műszerük. Ami közös a két esetben közös az hogy a hibát a keverékképzőrendszerben kell keresni: TPS-gázpedál-helyzet jeladó Map-szenzor Lambda szonda Légmennyiségmérő Haldokló ECU Elsőre ezek jutnak eszembe. Krapulax, a fűtéssel ellátott Lambda szonda, ha levágják a fűtését nem érzékel jól lehet hogy a teljes tartományban, de amíg a motor be nem melegszik egészen biztos, nem tudom hogy merre tér el, de két eset lehetsége, vagy szegényíti a keveréket a motor egyenetlenül jár és gyenge, nehezen indul mert nem kap elég naftát, vagy dúsít a motor sokat kap egyenetlenül jár ledadog, esetleg pamacsol mikor gáztnyomsz, szintén gyengének érzed mert fuldoklik a benzinben, és nyírod a katalizátort. Cseréltesd ki, az autódhoz való típusra csak gyárit v, gyári minőséget vegyél mert az garancia a hosszú életre.
  3. Lizard

    Karosszéria

    Hozzátenném, hogy a csavarok Torx fejűek, és a kárpitot még kis bolhák is fogják körbe(ezek a pattintók :wink: ) érdemes venni néhányat mielőtt hozzákezdesz(100Ft/db), mert néha már enyhe feszegetéstől is törnek(a gyári fekete jobban bírja) és ha kevéssel rakod össze zörög a kárpit. Mechanikus ablaktekerő leszedéséhez készíts egy egyszerű szerszámot 0,5-1mm-es alu/acéllemezből vágj egy 30x50-100 mm-es darabot majd a keskenyebb oldal közepére készíts egy 18mm széles és kb. 10-15mm mély bevágást. Ügyelj a pontos szélességre, mert ezzel lehet az ablakmozgatókar Ohmega kapcsát kiugratni a helyéről, megéri 2 perc alatt megcsinálni a lemezkét, mert elvileg két csavarhúzóval is kugrasztható a kapocs de nekem 20 perc alatt sem sikerült(bénának születtem :roll: ). Szóval a lemezt a kar alatt kel feltolni, úgy hogy a kárpitot finoman benyomod, ha kijött a gyűrű a kart óvatosan le tudod húzni a bordástengelyről. :wink:
  4. Lizard

    Motor

    Átrágva az erre vonatkozó jogszabályokat, szerintem csak az alkatrész eredetét kell hogy tudd igazolni. :wink: Regisztrációs adó stb. nem jön rá. Esetleg a határon kell kitöltened néhány űrlapot, a VPOP-nál ennek érdemes utánnakérdezni.
  5. Lizard

    Futómű

    Kicsit szomorú vagyok :) :x :D :x :D :x A kombi Astrának más hátul a futóműve, a lengéscsillapítók másképp vannak rögzítve sajna. Nem lenne nagy átalakítás, de a futóművön, kormányon hegeszteni, egyengetni szigorúan tilos úgy kivágnak vizsgáról mint... :roll: Szóval csak a tárcsás hátsóagyak beszerzése segít :idea: , ha tud valaki bontót ahol akad szóljon légyszi. :D Nem lesz dupla stabilizátorom :D :P :D
  6. Lizard

    Motor

    Teljesen igazad van, és ÁFÁT fizetned is mindenképp kell! :) A reg.adót csak itthon teheted :roll: , de az áfát az EUn belül bárhol, és ha valahol már fizettél máshol már nem kérhetik(az EUban nincs dupla adóztatás) :wink: , ezért érdemes pl. Németországban ahol kedvezőbb az áfakulcs. Igazából Magyarországon k.rva magas az ÁFA gyakorlatilag Nyugat-Európában (Skandináviát) kivéve mindenhol alacsonyabb.
  7. Lizard

    Motor

    Kicsit volt időm utánnanézni a behozatalnak A táblázat kicsit sz.rul jött át tehát az 1. összeg vonatkozik az 5-től (euro 3 v. jobb), a 2. a 1-4-ig (euro 1-2) besorolt járgányokra. Adó- kategória A személygépkocsi műszaki tulajdonságai A személygépkocsi környezetvédelmi osztályba sorolása a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 5. számú mellékletének II. pontja szerint 5 vagy annál jobb 5-nél rosszabb 1. Ottó-motoros személygépkocsi 1100 cm3-ig és dízelmotoros személygépkocsi 1300 cm3-ig 120 000 Ft/db 180 000 Ft/db 2. Ottó-motoros személygépkocsi 1101-1400 cm3-ig és dízelmotoros személygépkocsi 1301-1500 cm3-ig 180 000 Ft/db 270 000 Ft/db 3. Ottó-motoros személygépkocsi 1401-1600 cm3 és dízelmotoros személygépkocsi 1501-1700 cm3-ig 240 000 Ft/db 360 000 Ft/db Az ÁFA fizetésre vonatkozó kulcsmondat: Ha azonban egy magyar magánszemély (vagy uniós áfaazonosító nélküli vállalkozás képviselője) utazik ki gépjármű-vásárlási céllal egy másik tagállamba, akkor az ottani áfamértéket számítják fel a vásárlás során. TEHÁT az adásvételire rá kell íratni hogy az áfát tartalmazza (a német kulcs sokkal kedvezőbb) igyis-úgyis kiperkálod, de ha nincs külön ráírva az adásvételire b.szogathatnak érte, ha viszont egyszer valahol az EUban már megfizetted máshol már nem kérhetik. :wink: Nem tudom, hogy számít-e még, de régebben ha nagyon alacsony ár szerepelt az adásvételin, és bizonyos százaléknál jobban eltért az EUROTAX katalógustól, akkor felkerekítették az értéket és azután vámoltak el. Bár a reg.díj egy fix összeg nem hiszem, hogy a számlaérték befolyásolná, de azért nem árt utánna nézni kicsit. Évjáratkorlátozás nincs úgy próbálnak szűrni, hogy az euro3-as járgányra olcsobb az adó. Esetleg a Mozaikban nem engedik forgalomba helyezni ha egy halom ócskavassal próbálkozol. Tehát euro1 v. 2 egyremegy ugyanaz a díjtétel, nyugodtan hozhatsz 1,4Si-t abban legalább komolyabb a ménes. 8) :) A C14NZ motor 1388 köbcentis ezen nyertél 90 papírt, az Si gondolom ugyanilyen blokk más vezérléssel. Úgy kalkuláltam mindennel együtt 800e-1 millióból már első rendű kocsit lehet behozni. :wink: Na meg is van az első egészoldalas hozzászólásom 8) És még alig szombat éjfél :wink:
  8. Lizard

    Karosszéria

    Ez az USA Chemsearch site magyarországi elérhetőségeket taglaló linkje. Nézzetek rá, estleg hétfőn a cégtől megkérdezhetem a paramétereket, lehet hogy csak nagyobb tételben pl. min 1 karton adnak akkor szerintem lehet a fórumban jelentkezőket találni(nekem egy einstand), viszont lehet hogy magánszemély nem vásárolhat. http://www.chemsearch.com/viewArticle.asp?...&article_id=190
  9. Lizard

    Kormánymű

    Ha lehülyézlek megsérődsz :?: :?:
  10. Lizard

    Karosszéria

    Szerintem annál jobb, mert ipari anyag, és a BKV-nál(előző mh.) sokféle szert(sz.rt) odahordtak, de ez toronymagasan a legjobb volt. 3-4 ropi lehet egy 0,5-07 literes üveg, de nagyon sokáig elég. Nem is hasonlít a festékhez, mert pl. nem higítós, de nagyon működik.
  11. Lizard

    Motor

    A környezetvédelmi besorolás a forgalmiban van az én dízelem EURO 2-es és négyes a besorolása. Szerintem az ecotec az Euro 3-as (logikusan 5-ös, nézzetek bele a forgalmiba lécci) és a most a H Astrával hozzánk kerülő Twinport motorok (kint már régebben kapható, kipufogógáz visszavezetéses ecotec) az Euro 4-esek. De nem értek igazán a benyás mocikhoz, a sűrűbb kőolajszörpit itatom a járgánnyal. Csövi.
  12. Lizard

    Motor

    Bocsi, de az ótón semmit ne szerelj anélkül, hogy a testkákelt (a barnát) le ne szednéd. Csak kikapcsolt gyújtásnál lehet lekötni a kábelt :idea: egyébként tönkremehet az elektronika. Ezt ötezerért megmondtam volna :) :D :wink:
  13. Lizard

    Futómű

    Akkora méneshez azért már dukál.
  14. Lizard

    Kormánymű

    vazze nem kell állo helyzetben tekergetni :) :D azér KERÉK hogy forogjon :D ezér jo hogy nincs szervóm mert ilyen eszembe se jutna, hogy állo kocsi alatt tekergessem a kormányt de télleg imho a gumiknak sem használ.... :?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.