Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ufonauta

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    129
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

ufonauta névjegye

  • Születésnap 1962-08-28

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://members.chello.hu/balazs.imre

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra J Sedan B16XER
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

2.576 profile views

ufonauta's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

10

Hírnév

  1. Én is jobban örülnék, ha állandóan égne a hátsó (mondjuk az is lehetne LED). Városban ha szöttyögősebb az idő, de azért még világos van, akkor felkapcsolom a helyzetjelzőt és így szódával elmegy, mert a DRL fénye a felére esik, viszont hátulról is látható vagyok. Országúton ilyenkor mindig tompítottat kapcsolok. Már csak megszokásból is, mert az előző autómban G Astra nem volt DRL.
  2. Nekem 2017 LED menetfényes Sedanom van és azon sem világít a hátsó. Szerintem a jogalkotó fő célja a nappali menetfény kötelezővé tételével a nappali, távolról is jó láthatóság (akár jó látási viszonyok között is főleg országúton) volt. Ezért is van, hogy általában a DRL-ek szúrófényt adnak (országúton messziről látható) és a tompítottal együtt használva 50%-ra kell csökkenni a DRL fényének, vagy ki kell kapcsolnia. Feltételezve, hogy a tompítottat éjszaka és rossz látási viszonyok között kapcsolod, amikor a szúrófény elvakítaná a szembejövőt. Viszont ilyenkor már működik a hátsó világítás is. A jogalkotó szerint viszont a verőfényes napsütésben a DRL-el ellentétben a hátsó világításnak nem sok értelme lenne és csak energiát pazarolna.
  3. Mint már írtam nekem is csörren néha, de nem olyan veszettül, mint mondjuk a Lada, ha 86-ost tettünk bele. És gondolom neked sem annyira vészes, hiszen csak lehúzott ablaknál hallani. Kicsit jobban kell pörgetni és akkor nincs olyan nagy terhelés. Az Opel írásos válaszát pedig tedd el jól, mert az felér egy garancia hosszabbítással. Mármint ami a motorkárosodást illet (hiszen te jelezted a problémát, amit ők lepattintottak). Az üzemanyag minőségének kifogásolása részükről ott bukik, hogy a saját gépkönyvük szerint 91-98 oktán közötti benzin használható (95 az ajánlott) ebben az autóban. Eszerint még a 91-es benzinnel sem szabadna megcsörrenni, csak a 90-el, vagy az alattival. Azért ez már 5 oktán és ha ennyire sz@r lenne a hazai benzin (tényleg elég sz@r), akkor azt más márkák használói is éreznék. Abból már rég óriási botrány lenne. Egész egyszerűen az van, amit Alientwo kartárs is ír, hogy a környezetvédelmi előírások miatt valamit elkurmináltak a szoftverben. Különben, mindenféle fizikai változtatás nélkül, hogy ugrottak volna Euro 4-ről Euro 6-ra? Márpedig tudtommal csak a motorkódok változtak más érdemi változtatás nélkül. Z16XER-A16XER-B16XER
  4. Úgy tudom 10 szenzort kezel az autó, csak rá kell tanítani őket. De, ha nem, akkor egy ilyen kütyü a segítségedre lehet: https://www.aliexpress.com/item/New-Car-Vehice-Auto-Automotive-EL-50448-Tire-Pressure-Monitor-Sensor-TPMS-Activation-Tool-EL-50448/32786521067.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.ydOxPj Szerintem a Hankook nagyon jó gumi. Ha előbb írsz elboltolhattuk volna. Most már felrakattam 4db Winter I Cept Evo2 gumit, aszimmetrikus mintával szerintem hozza (legalább is megközelíti) a Conti minőségét. Nekem egyébként áprilisi az autóm és Michelin nyárigumaval jött. Szóval nem szarrágásból rakja az Opel esetleg a Hankookot téli gumiként, hanem azért mert jó gumi.
  5. Kiírja a BC-n, ha kevés a folyadék. Én mostanában próbáltam ki. Hagytam kifogyni a nyárit, így most már téli cucc van benne.
  6. Tudtommal nincs semmi fojtás benne. Nekem most van 10.000 km benne. Én 2.500-nál lecseréltettem az olajat és a szűrőt. Kb. addig tartottam bejáratósnak (nem pörgettem agyon, de nem is autóztam feleslegesen magas sebesség fokozatban), azóta megyek vele rendesen. Valóban mintha kicsit jobban menne, mint az első kilométereken, de ez inkább annak tudható be, hogy bár most sem taposom ki a lelkét, már nem óvatoskodok vele olyan nagyon.
  7. Hááá...t a dokumentumban az áll, hogy 91-98-ig használható és 95 az ajánlott. Az nincs odaírva, hogy szerviben kell átállíttatni, ha mondjuk 93-ast rak bele. Ezt mindenképpen magától kéne tudnia. Ráadásul nem is kell, mert ugye elméletileg 95-öst tankolt bele, csak az Opel Magyarország hivatkozik a rossz benzinre.
  8. Nem, mert nagyon kicsit csinálja és tényleg csak akkor, ha nem váltok vissza. Van az a terhelés aminél bármilyen jó motorbeállításnál becsörög a gép. Amióta észrevettem, kicsit jobban pörgetem (nem igen váltok fel 2000 alatt) és így nem csinálja. Egyébként tényleg tipikusan üzem meleg motornál jön csak elő.
  9. Ez így van. Csak arra akartam rávilágítani, hogy nem hivatkozhatnak rossz benzinre, mert a saját dokumentációjuk szerint is 91-es oktán felett nem szabadna csörögnie. Verni kell az asztalt. Lehet, hogy már meséltem itt valahol: Anno amikor még 86, 92 és 98 oktános benzinek voltak itthon, egy tag úgy dicsérte a Zaporozsecét a másik tagnak (talán buszon, vagy villamoson hallottam), hogy "apukám nálunk nem gyártanak olyan sz@r benzint, amivel ez el ne menne" Mint tudjuk a Zaporozsecbe 84-es volt gyárilag előírva. És valóban akár mosóbenzinnel is elment. :D
  10. Kicsit utána néztem a csörgés témának és nem állja meg a helyét a "rosszabb üzemanyag" elmélet. Maga az Opel hivatalos adatai szerint az adott motorban 91-98 oktán közötti benzin használható, bár javasoltként a 95-ös van feltüntetve. (Kézikönyv 276. oldal): http://www.opel.hu/content/dam/Opel/Europe/hungary/nscwebsite/hu/04_Owners/02_Manuals/00_Owners/MY17/OM_Astra_ID-OASJOLSE1608-hu_41_20160908.pdf Ami azt jelenti, hogy a kopogás érzékelőnek 91-es benzinig ki kéne igazítani a gyújtást mégpedig jelentős teljesítményveszteség nélkül. (Azért 5 oktán mínusznál már rendesen vissza kell venni az előgyújtást.) Tehát tulajdonképpen ahhoz, hogy kicsit is megcsörrenjen 90-es, vagy az alatti benzin kellene, hogy belekerüljön. Az pedig azt feltétezi, hogy a benzin más paraméterei is jóval rosszabbak nem csak az oktánszám. (valami pancsolt lötyi került bele) Igaz, hogy az itthoni benzinek silányabbak a nyugat európaiaknál, de az 5 oktán nagyon sok. Ennyivel rosszabb benzint a leggagyibb kúton sem mérnek. Itt bizony a kopogás érzékelő hibája, vagy valami szoftveres hiba sokkal elképzelhetőbb.
  11. Nekem benne sem voltak. Szerintem ezt a kereskedőnek alapból ki kéne vennie. Bár engem az is zavar, hogy akár mosás után is ott van a nyoma a kifolyó víznek a küszöbön..
  12. Ajtó aljából vedd ki a gumidugókat, ha benne vannak.
  13. Igaz. Egyébként szerintem kicsit jobban kellene pörgetnem és akkor nem csinálná. De én már az 1.4-es G Astránál is furcsálltam, hogy annyira pörgetni kell. Ezek szerint ezt még jobban kell.
  14. Akkor marad, hogy kipróbálom 100-as benzinnel. Úgyis nemsokára tankolnom kell. Bár lehet, hogy a változó szelepvezérlés miatt ennek ilyen hangja kell, hogy legyen?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.