Jump to content

ufonauta

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    126
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

10 Segítőkész

ufonauta névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1962-08-28

Város, Autók

  • Város
    Budapest

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://members.chello.hu/balazs.imre

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

Legutóbbi látogatók

1.963 profile views
  1. Gumi, felni kérdések

    Úgy tudom 10 szenzort kezel az autó, csak rá kell tanítani őket. De, ha nem, akkor egy ilyen kütyü a segítségedre lehet: https://www.aliexpress.com/item/New-Car-Vehice-Auto-Automotive-EL-50448-Tire-Pressure-Monitor-Sensor-TPMS-Activation-Tool-EL-50448/32786521067.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.ydOxPj Szerintem a Hankook nagyon jó gumi. Ha előbb írsz elboltolhattuk volna. Most már felrakattam 4db Winter I Cept Evo2 gumit, aszimmetrikus mintával szerintem hozza (legalább is megközelíti) a Conti minőségét. Nekem egyébként áprilisi az autóm és Michelin nyárigumaval jött. Szóval nem szarrágásból rakja az Opel esetleg a Hankookot téli gumiként, hanem azért mert jó gumi.
  2. Egyéb csevegés

    Kiírja a BC-n, ha kevés a folyadék. Én mostanában próbáltam ki. Hagytam kifogyni a nyárit, így most már téli cucc van benne.
  3. Egyéb csevegés

    Tudtommal nincs semmi fojtás benne. Nekem most van 10.000 km benne. Én 2.500-nál lecseréltettem az olajat és a szűrőt. Kb. addig tartottam bejáratósnak (nem pörgettem agyon, de nem is autóztam feleslegesen magas sebesség fokozatban), azóta megyek vele rendesen. Valóban mintha kicsit jobban menne, mint az első kilométereken, de ez inkább annak tudható be, hogy bár most sem taposom ki a lelkét, már nem óvatoskodok vele olyan nagyon.
  4. Egyéb csevegés

  5. Egyéb csevegés

    Hááá...t a dokumentumban az áll, hogy 91-98-ig használható és 95 az ajánlott. Az nincs odaírva, hogy szerviben kell átállíttatni, ha mondjuk 93-ast rak bele. Ezt mindenképpen magától kéne tudnia. Ráadásul nem is kell, mert ugye elméletileg 95-öst tankolt bele, csak az Opel Magyarország hivatkozik a rossz benzinre.
  6. Egyéb csevegés

    Nem, mert nagyon kicsit csinálja és tényleg csak akkor, ha nem váltok vissza. Van az a terhelés aminél bármilyen jó motorbeállításnál becsörög a gép. Amióta észrevettem, kicsit jobban pörgetem (nem igen váltok fel 2000 alatt) és így nem csinálja. Egyébként tényleg tipikusan üzem meleg motornál jön csak elő.
  7. Egyéb csevegés

    Ez így van. Csak arra akartam rávilágítani, hogy nem hivatkozhatnak rossz benzinre, mert a saját dokumentációjuk szerint is 91-es oktán felett nem szabadna csörögnie. Verni kell az asztalt. Lehet, hogy már meséltem itt valahol: Anno amikor még 86, 92 és 98 oktános benzinek voltak itthon, egy tag úgy dicsérte a Zaporozsecét a másik tagnak (talán buszon, vagy villamoson hallottam), hogy "apukám nálunk nem gyártanak olyan sz@r benzint, amivel ez el ne menne" Mint tudjuk a Zaporozsecbe 84-es volt gyárilag előírva. És valóban akár mosóbenzinnel is elment. :D
  8. Egyéb csevegés

    Kicsit utána néztem a csörgés témának és nem állja meg a helyét a "rosszabb üzemanyag" elmélet. Maga az Opel hivatalos adatai szerint az adott motorban 91-98 oktán közötti benzin használható, bár javasoltként a 95-ös van feltüntetve. (Kézikönyv 276. oldal): http://www.opel.hu/content/dam/Opel/Europe/hungary/nscwebsite/hu/04_Owners/02_Manuals/00_Owners/MY17/OM_Astra_ID-OASJOLSE1608-hu_41_20160908.pdf Ami azt jelenti, hogy a kopogás érzékelőnek 91-es benzinig ki kéne igazítani a gyújtást mégpedig jelentős teljesítményveszteség nélkül. (Azért 5 oktán mínusznál már rendesen vissza kell venni az előgyújtást.) Tehát tulajdonképpen ahhoz, hogy kicsit is megcsörrenjen 90-es, vagy az alatti benzin kellene, hogy belekerüljön. Az pedig azt feltétezi, hogy a benzin más paraméterei is jóval rosszabbak nem csak az oktánszám. (valami pancsolt lötyi került bele) Igaz, hogy az itthoni benzinek silányabbak a nyugat európaiaknál, de az 5 oktán nagyon sok. Ennyivel rosszabb benzint a leggagyibb kúton sem mérnek. Itt bizony a kopogás érzékelő hibája, vagy valami szoftveres hiba sokkal elképzelhetőbb.
  9. Egyéb csevegés

    Nekem benne sem voltak. Szerintem ezt a kereskedőnek alapból ki kéne vennie. Bár engem az is zavar, hogy akár mosás után is ott van a nyoma a kifolyó víznek a küszöbön..
  10. Egyéb csevegés

    Ajtó aljából vedd ki a gumidugókat, ha benne vannak.
  11. Egyéb csevegés

    Igaz. Egyébként szerintem kicsit jobban kellene pörgetnem és akkor nem csinálná. De én már az 1.4-es G Astránál is furcsálltam, hogy annyira pörgetni kell. Ezek szerint ezt még jobban kell.
  12. Egyéb csevegés

    Akkor marad, hogy kipróbálom 100-as benzinnel. Úgyis nemsokára tankolnom kell. Bár lehet, hogy a változó szelepvezérlés miatt ennek ilyen hangja kell, hogy legyen?
  13. Egyéb csevegés

    Nekem most 7500 km van a gépben, de én is hallom ugyanezt a csörgést lehúzott ablaknál. Én Shellnél tankolok, de pont most gondoltam, hogy legközelebb kipróbálom 100-as benzinnel. Tipikusan az a csörgés, mint anno a Ladáknál volt a 86-os benzintől. Már arra is gondoltam, hogy rossz a kopogásérzékelő, mert ilyen hangok nem jöhetnének belőle. Valamelyik nap tolatva parkoltam egy kisebb járdaszigetre és mivel nem akarom szétcsúsztatni a kuplungot, nem is pörgetem ilyenkor. Noh a buckán felhajtva úgy becsörgött, hogy komolyan megsajnáltam szegény gépet.
  14. Egyéb csevegés

    Köszi! 1.6 sima szívó. B16XER 115 LE
  15. Egyéb csevegés

    Ehe. Anno a G Astrámban fusiban cserélték a vezérlést (hivatalos márkaszervizben) de még úgy is rátették a szerviz rendszámkeretét. Igazából nem bántam. Az újat legalább a garancia idejére oda fogom hordani, ahol vettem. Van ismerősöm és így biztos leszek benne, hogy bele kerül az olaj és szűrő, ha arról van szó. Cserébe nem zavar, hogy rajta van a kereten a nevük.
×