Jump to content

Handbrake

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    1.089
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    16

Handbrake last won the day on Augusztus 24

Handbrake had the most liked content!

Hírnév

153 Segítőkész

Handbrake névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Város, Autók

  • Autó(k)
    Astra G Caravan Y17DT
  • Város
    Mezőberény

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Szigetvár

Legutóbbi látogatók

3.092 profile views
  1. Általános műszaki problémák!

    Majd megnézem nekem mekkora van bent jelenleg. De nekem mindig is leesett az üzemanyag szintjelzőm indítózáskor, új akkuval is meg régivel is. Y17DT
  2. Általános műszaki problémák!

    Ráadásul az sem mindegy, hogy Dízel vagy Benzin. Egyébként mi történik akkor, ha mondjuk a 100A generátoromat kicserélem 120A -re?
  3. Általános műszaki problémák!

    Biztos, hogy nem kidobott pénz. Nekem mez már a 2-ik csere lesz, a gyári bírta a legtovább...
  4. Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések

    Végre valaki, aki szeret "faragni" faragjunk már G astra Y17dt-be egy adagolót.
  5. Általános műszaki problémák!

    Az enyém lassan 1 hete csinálja. Csere lesz a vége, esetleg egy féktisztítós tisztítás hátha..... de venni kell másikat. Nekem hidegen is, melegen is bedobja.
  6. ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Végig olvasva a hozzászólásokat, még mindig nem döntöttem el, hogy kinek van igaza. Nem nagyon tudok tapasztalatból beszélni autó eladás - vétel terén. Jelenleg a 2.-ik autómat nyűvöm. Mind a 2 vásárlást magam intéztem szerelő, festékmérő és minden egyéb nélkül. HITTEM az eladóknak, és nem is faragtam rá. Pedig se számlával nem igazolták a javításokat, és hasonló dolgokat. Mondjuk mind a kettőhöz volt szervízkönyv de azt meg ugye tudjuk. Sajnos a realitás más. A magyar emberek 100 ezer km alatti, 4-5 éves autókat akarnak venni, amibe csak beülök és 4 évig olajcserén meg a tankolás kívül ne kelljen költeni. ( Ismerős azért adta el a G Astra kombiját 1.6 benzin, mert 4 TÉLI gumit kellett volna rá venni. A kocsiban 84 ezer km volt. Beszámíttata egy új OFF FIAT PUNTO ON-ba, amihez kapott téligumi garnitúrát. Nooooooormáális? ) A másik, hiába meséled hogy tavaly cserélted a 4 gátlót, nincs benne 20 000 km, az árát nem fogja feljebb vinni sajnos. Egy használtautó mindig rizikó, az új annyira nem. De én sem akarok 200 évig eladósodni. A második kocsit ami most is megvan Y17DT, 2,2 Mft hoztam el, svájci alapon, több mint 3,2 mFt volt mire kifizettem. De persze így jár az aki nem annyiért vesz kocsit amennyi pénze van. Ezt már megtanultuk. Senki nem lát bele a kettősömegű lendkerékbe, a porlasztó csúcsba, vagy az adagolóba. Vagy lehet jobb lenne úgy használtautót venni, hogy szervíz, azt akkor nézzük meg minden alkatrész állapotát kézben. Minden annyit ér amennyit adnak érte. Illetve a TULAJDONOSNAK amennyit ér. Na ez a kettő nem szokott sohasem találkozni. Más termékek kapcsán értekezek eladókkal, vevőkkel. Tény, hogy adtam már el valamit úgy, hogy a vásárló egy fillért nem alkudott, pedig az árat direkt úgy lőttem be, hogy az alku még benne volt! Ilyen is van. Szerény véleményem szerint jobb ismeretségi körben eladni, akik tényleg elhiszik neked amit mondasz, és ismerik is az autót. Az enyémben sincs ABS, meg hasonlók. 2002-es dízel is, 264 ezer km is van benne, de 700 alatt nem adnám el sosem. Akkor essen szét alattam. Tömegautó, ennek is megvan az előnye és a hátránya is. Előnye, hogy sok embernek van, sok hibára sokféle megoldási javaslat is van, ráadásul ki is van kísérletezve. Olcsó az alkatrész, nem annyira túlbonyolított technika. Elég sok dolgot meg lehet csinálni DIY. Itt a fórumon is rengeteg dolgot tanult, tanul az ember azért ez is nagy előny! Hátránya, hogy sokat látsz belőle, sok jön szembe az utcán. A másik, hogy a felfogásban is hiba van ami nem AUDI, BMW és társai az valakinek a szemében nem autó. Akkor vegyen magának 250 ezer ft egy BMW-t vágjon bele 500 ezer ft és A-ból B-be eljut vele. Nafene. Én inkább azt az 500 eft betankolom és elmegyek ezzel. A szomszéd meg tehet egy szívességet. Egyébként meg ha szervízbe viszi a csoda kocsiját, ott is csak TUCAT autót adnak csereként.... Akkor
  7. Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések

    Érdekes eset amit leírtál. Ha az adagoló szelepe a hibás ( erős a gyanú), az ECU-ban a motor tetején találtak gázolajat? Rázásra nem lötyög benne? Amúgy javítani mind a kettőt lehet, bár nagyságrendekbe az is nem kevés pénz. Vagy javítod magad otthon, forrasztásokat kell megerősíteni, esetleg cserélni egy két alkatrészt benne. Én még mindig azt javaslom, hogy mechanikusra kell visszaalakítani, csak be kéne már próbálni egyet! Egyébként mennyi volt a motorban? Mi történt, hogy ennyire bele kellett nyúlni?
  8. Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    G-ből G-be tettem már át. Azzal nem volt gond. Szerintem ezekkel se lehet. Csak arra figyelj, hogy a hátsó sárga csatlakozót rendesen tedd vissza. Nekem dobott rá lámpát, de CLONE COM-al kitöröltem.
  9. Astra G szervízelés

    Ismét bölcsebb lettem, de nekem az ATE tárcsából nem jött le, hogy hűtött....
  10. Astra G szervízelés

    Vidd vissza, ha már késő akkor maximum egy szabályozást tudok elképzelni rajta, egyből új betétekkel.....
  11. Általános műszaki problémák!

    Pedig ott lesz a gond, vagy a generátor felújjítás nem sikerült jól. Vagy az alkatrészek cseréje nem sikerült úgy ahogy kell. Nyílván azért esik le a fordulat, mert annyira beterheli a rendszert, ami a generátort is megfogja. Szerintem......
  12. Általános műszaki problémák!

    Értem én amit mondasz, és korábban láttam is, talán azt a filmet amit a tervezett elavulásról csináltak, csak azt nem értem, hogy régen ( ) miért gyártottak mindent az örökkévalóságnak? Én egyébként a harisnyás példán hültem el. Hogyan csinálták, ha nekik nem voltak kamráik, meg tesztereik, meg több éves nyúzópróbás dolgok. Sok dolgot említhetnék, vagy akár bárki amit 80 évek végén 90 évek elején csináltak és mai napig teszi a dolgát. Nem akarom senki autóját bántani, de pl. a Off Zőcccséges Mercik On még ma is járnak, a saját kategóriánkból F astra szívó dízel, ha oda van rá figyelve és nem rohad ki alólad, autó lesz. Ma is futnak még 92-es példányok, csak 25 éves autót már senki nem akar venni. Úgy gondolom én, egyszerű gondolkodású ember, hogy a mai világban már bármit le lehet modellezni, kevésbé extrém körülményektől, a teljesen szélsőséges időjáráson át bármit. Tudom, hogy fogyasztó társadalom, csak nehezen fogadom el és bármeddig képesek vagyunk harcolni ellene. Az egyikre nyomnak logót a másikra nem pontosan így, vagy másikat nyomnak rá. Teljesen bevett szokás. Pl. bár az már élelmiszeres dolog a sajátmárkás termékeket is a nagyobb hasonló terméket gyártó cégek csinálják, még ők is csomagolják. Lehet, hogy épp a minőssége nem 100%, de attól még azon a gyártó soron készül. De mondhatnánk a söröket is, vagy bármi mást. Persze ezzel már messze kanyarodtunk a műszaki résztől.
  13. Általános műszaki problémák!

    Részben egyet értek az előttem szóloval, részben pedig nem. Hosszasan lehetne vitatkozni erről. Nem csak a relék kapcsán, de sok minden egyéb más kapcsán. ( vezérmű szíjj, csapágyak, feszítők stb. árkülönbségek). Nem igazán gondolom, hogy különbségnek kellene lennie relé és relé között, ha a feladatát ellátja. Az már persze megint egy másik kérdés, hogy helyettesítő alkatrészről van-e szó, vagy gyárilag oda valóról. Tény és való, hogy akármilyen alkatrészt, legfőképpen elektromosat nem feltétlen jó beletenni egy olyan rendszerbe mindenféle előzetes mérés, teszt, vagy nyúzópróba nélkül, ami nem oda való. Nem bírja a terhelést, nem bírja a hősokkot stb. Mindezek által az alkatrészgyártók adott típushoz mérten, annak megfelelő szabványok szerint gyártják azt a gyári, vagy a gyárival megeggyező minőségű csere vagy pótalkatrészt. Ezt pedig bőven kihasználják, és szépen megkérik az árát. Még akkor is ha a másik "mezei" relé esetlegesen ugyan abban a gyárban, ne adj isten ugyan abba a műszakban készül, csak az egyikre rányomják, hogy GM a másikra meg nem nyomnak semmit. De emlegethetnénk az OP-COM klónokat stb. Ezeket mindenki tudja, hogy rizikó használni, hallani sajnos ilyen olyan problémákról. Viszont azzal sem értek egyet, amit Janó32 márkatárs említett, hogy "Autóiparban minden lépés szigorúan koordinált és előre leszabályozott előírás szerűen történik." Ha ez valóban így lenne, akkor a rengeteg visszahívásnak nem kellene megtörténnie, illetve a Dízel botránynak sem kellene megvalósulni. Azért az tény és való, hogy az autó egy FEGYVER is lehet, főleg ha egy relé miatt elszáll valami 130-nál a pályán...... Valahogy úgy van ez, mint a versikében: Egy szög miatt a patkó elveszett. A patkó miatt a ló elveszett. A ló miatt a lovas elveszett. A lovas miatt a csata elveszett. A csata miatt az ország elveszett. Máskor verd be jól a patkószeget!
  14. NEm ördöngős dolog, van egy gumidugó ott szépen be lehet húzni a hiányzó vezetékeket, a ECU csatlakozónál ha bent van a tüske, ( a vezeték is ott lesz) akkor csak arra kell ráforrasztani. Én is úgy jártam, hogy az utastérben nem volt meg a kormánykapcsoló vezetéke, viszont az ECU-nál már be volt kötve. Általában a tűzfalon átvezető nagy csatlakozóba lenne egyszerűbb betenni, de ahhoz szerintem még annyira sem férsz hozzá.....
  15. Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések

    Természetesen, de ISuzuba ( F astraba) is volt mechanikus adagolós. Ha logikusan végigondoljuk, lényegében csak az adagoló a kulcspont, azt kellene kitalálni, hogy milyen, melyik, és hogyan kerülhetne a jelenlegi helyére. Mert azután csak bowden, gázpedál és mehet elvileg.... Esetleg még annyi, hogy az ECU-ba a programot is átírni, hogy ne dobjon hibakódot. De végül is egyszerű, mert ha más nem az izzót ki kell venni.
×