Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

csaba66

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    2.835
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    47

csaba66 last won the day on November 18 2020

csaba66 had the most liked content!

Személyes információ

  • Neme
    Nem adja meg

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra H
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

5.362 profile views

csaba66's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

330

Hírnév

  1. Csak a van klima - nincs klima kozott van kulonbseg, de futescsap egyiknel sem latszik az utasterben: https://www.ilcats.ru/opel/?function=getSubGroups2&model=A04&group=C&subgroup=6&language=en es a motor koruli csoveken sem. Viszont a klima hocserelojen nem vagylagos a dolog, mert van, amikor paratlanitashoz (akar telen is) at kell menni a kliman, aztan utana jon a melegites.
  2. Astra H futescsap nincs a Cromaxon sem. Ha mutatsz egyet, azt megkoszonom, de a "nezz utana, tobb fajta van, keresgelj" nem igazan visz elore, foleg, hogy semmi gondom sincs a futessel. Csak arra reagaltam, hogy el akartad zaratni valakivel a futescsapot, amihez nem artana megmondani szegenynek, hol keresse. Amugy akkor sem tortenik semmi tragedia, ha nem zarja el, foleg, ha nincs is...
  3. Nyilvan ott lenne, ha lenne, de itt egy komplett hocserelo + csovek egyseg, es nincs rajta: https://www.ebay.co.uk/p/1127110071?iid=293576817435
  4. A huton sincs? Nekem a Z17DTH-nal van... A futescsap hol van? Eddig azt hittem, hogy a levego megfelelo terelesevel intezi a dolgot (elektronikus klima).
  5. Listam nekem is van, es a 11 ev is stimmel A generatoron szabadonfutot mar csereltem, ezen kivul meg eredeti. A legmeglepobb kaland az volt, amikor a jobb feltengely belso osszekotojen ( http://borseauto.pl/tag/13368754/ ) annyira lekopott a ricni, hogy egy lampanal kuplung fol utan a motor felporgott, de a kerekek meg sem mozdultak. Eloszor azt hittem, a kettostomegu esett szet, mert ugye o a nagy mumus, de aztan megnyugtattak, hogy az (elozetesen is) erdekes hanghatasokkal jar. Raadasul itthon nem volt elerheto utangyartott, gyarit pedig legolcsobban 60ezerert tudtam volna szerezni, ami soknak tunt egy ilyen mezei rudert Szoval a vegen egy 10ezres, bontott komplett feltengely kerult bele, ami azota is jo. De ez a hiba tovabbra sem fer a fejembe, meg ha ertheto is: egy ideig fel sem tunik semmi, a fogak meg eppen hogy kapaszkodnak egymasba, es forog az egesz, aztan egy kicsit nagyobb terhelesnel egyszercsak elmulik a kapcsolat, es szabadon forog a kulso resz az allo tengely korul... Differencialzar hijan persze egybol mozgaskeptelen lesz a kocsi, nem akad ujra ossze meg veletlenul sem.
  6. Papirforma szerint az ilyen hasznalat jelenti egy dizel biztos halalat, es ha kettostomegu van benne, akkor azet is. Persze a papirforma nem okvetlenul jon be, illetve egy ido utan mar azt mondja az ember, nem erdekes, megy ameddig megy... A Z17DTH Astrank most tart 398ezernel, es atment tartalek auto statuszba, viszont a motorjahoz meg nem kellett nyulni (kiveve egy turbo cseret meg a legelejen, garanciaban). Indul, nem eszi az olajat (vagy amit megeszik, azt visszatolti gazolajbol ), a kettostomegu, es az izzitogyertyak is gyariak rajta. Hozza kell tenni, hogy az elso 200e kilometeret szinte vegig autopalyan toltotte, ugyanakkor sokak megrokonyodesere csak 30ezrenkent volt olajcsere, a gyari eloirasnak megfeleloen. Hat igen, minden ketseget kizaroan ez a fo kerdes... En tovabbra is erdemesnek tartanam megnezni, hogy eleg temposan forgat-e a starter, vagyis nem megiscsak az akku - kabel - starter haromszogben van valahol a hiba.
  7. Konkret ertekeket nem adtak, csak hogy jo? Garazsban van? Az is erdekes lehet, mit tesz szabadon hagyva egy hidegebb ejszaka utan, mert lehet, hogy tul hidegen sem fog indulni.
  8. No de mi, ha az uzemanyagrendszer teljesen hibatlan? Esetleg a kompresszio hanyatlik? Azt viszonylag egyszeru megmerni, es elvileg lehet, hogy melegen betegebb, mint hidegen. Vagy marad az, hogy hiaba jo a starter es az akku is, a ketto kozott tul nagy az ellenallasa a kabelnek.
  9. Hat ez szomoru... Meg azt megneznem, hogy az akkutol a starterhez meno kabelnel jok-e a kontaktusok, nincs-e benne tores, vagy ilyesmi, aztan tenyleg nincs tobb otletem. Illetve marad a kapcsolo beepitese, es a vele valo hasznalat; hatha menet kozben megis kibukik valami. Vagy kapcsolo helyett meg lehetne probalni egy potmetert betenni (mondjuk kb. a jelado szobahomersekleti ellenallasak tizszereset), es megnezni, milyen vizhomersekletet kell hazudni az indulashoz (a szakadast valoszinuleg -40 foknak veszi).
  10. En bizakodo vagyok... Azt azert tudjuk, hogy ha jobban porgeti az ember (kuplung raengedes), akkor elindul. Ha meg nem szedted ki a startert, probald megnezi, milyen fordulatszammal porgeti a motort, inkabb diaggal, de akar a fordulatszammeron is. Egyszerunek biztos egyszerubb, de en szeretek butykolni, ugyhogy el szoktam jatszani dolgokkal, mielott halalra itelem oket
  11. Igen, az nem tunik fel, ha fokozatosan forgat egyre lassabbban... Legtobbszor azert eleg lenne csak szenkefet, vagy bendixet cserelni, illetve az utobbit fel is lehet ujitani.
  12. Nagyon kivancsi vagyok, de ez tunik mar az egyetlen megoldasnak, amiben nincs ellentmondas, mert ha pl. egy masik szenzor lenne hibas, ahhoz illene hibakodnak tartoznia. Adhatna persze a vezerlo tul alacsony starter fordulatszam hibat is, vagy ezt eszlelve novelhetne a befecskendezett uzemanyag mennyiseget, de ilyen ritka esetekre nyilvan nincs felkeszitve. Ha ugy hallod majd a csere utan, hogy fickosabb a starter hangja, az mar jo jel lesz. Volt, hogy akku csere utan csodalkoztam ra erre, mert a regi akku lassu elkonyulasa kozben nem tunt fel a valtozas.
  13. Nem az uzemanyag-nyomas a kerdes, hanem az injektorok nyitasi ideje, amit hideg, vagy hidegnek gondolt motornal nagyobbra allit a vezerlo, ezert jut be tobb gazolaj azonos rail-nyomas mellett is. A nyomas es a nyitasi ido egyutt jatszanak, inditaskor, es menet kozben is. Es persze az sem mindegy, hany nyitas van egysegnyi ido alatt, vagyis hogy mekkora fordulatszammal teker a starter. Hideg motornal valoszinuleg nagyobb a rahagyas a biztos inditashoz, de melegen mar nagyon kornyezetkimelore vehettek a figurat, es mar egy kicsit elgyengult starter sem eleg, mig a felengedett kuplung altal adott fordulatszam mar boven az.
  14. Akkor marad a starter, lehet, hogy a bendix van megegve, es tul nagy az atmeneti ellenallasa... Ha van erkezesed kiszedni a startert, azt meg lehet pucolni, illetve be is tudjak merni, akar a komplett startert is pl. itt: https://www.oninditogenerator.hu/ Naluk mar jartam (vagy 15 eve), kulon bendixet is adtak.
  15. Elvileg igen, ha nem tudja mar eleg temposan forgatni a starter a motort (ami persze az akkutol is lehet). Ezzel osszecseng az is, hogy kuplung raengedessel, vagy (hidegnek hazudva a motort) nagyobb befecskendezett mennyiseggel elindul. Arra most nem tudok hirtelen modszert, hogy kene eldonteni, hogy melyik, sot, az sem kizart, hogy valamennyire mindketto, azaz akar az akkut, akar a startert cserelned, lehet, hogy atbillenne a kritikus hataron. Az akkut egyszerubb kiprobalni, foleg, ha tudsz szerezni kolcsonbe egy (majdnem) uj, esetleg nagyobb kapacitasu peldanyt. Milyen idos, es mekkora kapacitasu, inditoaramu az akkud?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.