Jump to content

csaba66

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    2.321
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    21

csaba66 last won the day on Április 14

csaba66 had the most liked content!

Hírnév

285 Segítőkész

csaba66 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Személyes információ

  • Neme
    Nem adja meg

Város, Autók

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

3.703 profile views
  1. Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Marmint mire nez ra? Az injektorokat felcserelted, ebbol pedig mar eleg egyertelmu kell legyen: ha ment a hiba vele, akkor maga az injektor, ha nem, akkor a kabel vagy a vezerlo lehet a hunyo.
  2. Elektronikák, elektromos kérdések

    Minek egyaltalan hatso ajto? Egyebkent mi ritkan hasznaljuk, nem is volt meg gond vele... Ami a kabeleket illeti, a zar motor egysegnek ot kivezetese van, plusz meg ket hangszoro, es meg is van a het... Ha motoros ablak lenne hatul, tobb is lenne A zarhoz az ot valoban kicsit tulzasnak tunik, de van a csukottsag visszajelzes, nyitas, zaras, szoval ugy tunik, mind a het kell.
  3. Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Igen, pont azt fejtegettem az iment, hogy ezzel lehet megoldani az egyes hengerekbe befecskendezett mennyisegek korrekciojat, hogy egyenletesen jarjon a motor Illetve a masik iranybol nezve, tud "gyujtaskimaradas" hibat jelezni, ha az egyik hengert nem tudja rabirni arra, hogy azonos tempoban menjen a tobbivel.
  4. Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Ha a vezermutengely jeladojat iktatnam ki, akkor valoban nem tudna, melyik hengerbe kell eppen fecskendezni. De ha a vezermutengely poziciojat tudja, akkor ez egyertelmu, a fotengely jelado hianya csak az egyes hengerekhez valo preciz idozitest es adagolast hiusitja meg.
  5. Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Ez hulyeseg, mert eppen hogy fel sebesseggel forog a vezermutengely, de ettol ugyanugy mukodik a dolog. A vezermutengely adja az abszolut poziciot (pl. elso dugattyu a felso holtponton, a kipufogasi ciklus vegen), a fotengely pedig ket jelet ad fordulatonkent, es ezzel maris megvan az idozites minden hengerhez. Korabban filozofaltam itt azon, miert nem eleg csak az egyik jelado, hat pl. ezert. Bar elvileg a fotengely jelado nelkul mehetne tovabb a motor, szamolt idozitesekkel, de nem teszi, ezt a gyakorlatban megtapasztaltak mar tobben. Viszont egy-ket kimarado impulzustol meg valoszinuleg nem all le minden, szoval erdekes lenne latni a vezerlo szoftver reszletes folyamatabrajat, ami persze biztos nem nyilvanos Elvileg tudhato, mi hogy megy, de az ordog pont az ilyen apro reszletekben rejlik.
  6. Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Azt irjak az okosok, hogy a fotengely sebessegebol kiderul, mert amikor eppen a beteg henger dugattyuja van soron, akkor lassubb lesz. Vegulis jogos, mert hiaba van lendkerek, egy kis elteres nyilvan lesz. Ebbol szamolja egyebkent az ECU az egyes injektorok befecskendezesi mennyisegenek korrekciojat is (amit az OpCom is mutat, erdemes ranezni). Amelyik injektornal tul nagy a korrekcio, az gyanus. Szoval a fotengely fel fordulatahoz tartozo idoket kell merni, amihez nem eleg a fotengely jelado, de szerencsere van a vezermutengelyen is, ami pont dupla sebesseggel forog, ugyhogy ki van ez talalva
  7. Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Igen, a kerdes csak az, hogy honnan tudja... A vezerlo a szamitott idokre nyitja az injektort, de azt mibol tudja, hogy ekozben mennyi uzemanyag jut tenylegesen a hengerbe?
  8. Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Eleve erdekes hiba a "gyujtaskimaradas" egy dizelnel... Es fogalmam sincs, mit erzekelhet, amennyiben a hiba valos, mert azt nincs mibol megallapitania, hogy egy injektor esetleg nem nyit (elegge). Kopogaserzekelovel meg lehetne allapitani, hogy az adott hengerben van-e robbanas, de tudtommal ezeken a motorokon nincs ilyen.
  9. Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Ha nincs kiadott javitas kifejezetten erre, akkor nem tudnak mit csinalni.
  10. Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Valoban, a mosogep nem volt jo pelda, de mas startereknel sem hallottam meg ilyet... Amitol eppen lehet, hogy azoknal is van, de legalabb a vezerles nem okoskodik, hogy melegen csak nagyobb fordulaton hajlando elindulni.
  11. Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Lehet akkor, hogy csere helyett egy pucolas is eleg lenne... Viszont egy starter megy mondjuk evi egy orat, ami egy mosogep motorhoz kepest semmi, ezert sem ertem. Azzal nem mesz semmire... A szoftvert kene modositani benne, hogy meleg motornal is kisebb fordulaton adjon mar uzemanyagot.
  12. Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Ha ez ennyire elterjedt problema, akkor itt valami gaz van, mert a villanymotoroknak nem illik csak ugy elgyengulni, mint ahogy szamtalan mas motornal nem is tesznek ilyet a starterek. Vagy ha az ido mulasaval gyengulnek is valamennyire, annak nem szabadna inditasi problemat okozni, tehat inkabb a vezerlo szoftverrel van baj.
  13. Elektronikák, elektromos kérdések

    Van tobb toltesi taktika, lehet pl. nagy aramot nyomatni akar 15-16V mellett is, de ilyenkor nagyon figyelni kell (pl. savsuruseg meressel), hogy ne tortenjen tultoltes. A buvos 14.4V onnan jon, hogy ez a feszultseg tartosan is rajta maradhat az akkun, nem lesz mellette olyan szintu gazkepzodes, ami bajt okozhatna. Amikor az akku toltottnek tekintheto, nyugodtan vissza lehet menni akar 13 voltra is, az akkuba alig fog aram folyni, a generator lat el mindent. Persze ez csak kozelitoleg igaz, mert az egyeniranyitas utan a diodakon hullamos feszultseg jelenik meg, amit az akku simit, illetve hirtelen belepo terhelesnel is besegit, amig a feszultsegszabalyzo noveli a generator altal leadott aramot. De ettol az akku nem fog lemerulni, illetve egybol visszatolt, igy nem lesz gond. Viszont ha allas kozben nagyon lemerult az akku, vagy sok starterezes kellett az inditashoz, akkor egy rovid uton kisebb feszultseg mellett nem fog tudni visszatoltodni, tehat ezert erdemes legalabb eleinte a 14.4V kozelebe vinni a feszultseget. Azt nem tudom, a H Astra feszultsegszabalyzoja (plane egy cserelt generatoron) pontosan milyen taktikat kovet, igy azt is nehez eldonteni, hogy jo-e.
  14. Elektronikák, elektromos kérdések

    Toltes akkor van, amikor aram folyik az akkuba, de a nagyobb feszultseg nem okvetlenul jelenti azt, hogy kulonosebben nagy lesz az aram. Egy teljesen toltott, es jo akku 14.4 volton 0.3A koruli aramot vesz fel, igy ennek a feszultsegnek a forszirozasa csak az izzok elettartamat roviditi. Tehat a szabalyzo siman leviheti a feszultseget, abbol meg nem okvetlenul lesz baj. Tehat ha akku merulesen a kisebb toltesi feszultseget erted, akkor az nem az. A melegedes nem jo, de a merteke kerdeses. Ahol aram folyik, ott ho is keletkezik, ezzel nincs mit tenni. A plusz testvezetek folosleges, a sarut kell rendbetenni, ha abnormalis a melegedes. Ha pedig minden rendben mukodik, akkor nem kell mericskelni...
  15. Elektronikák, elektromos kérdések

    Toltes akkor van, amikor aram folyik az akkuba, de a nagyobb feszultseg nem okvetlenul jelenti azt, hogy kulonosebben nagy lesz az aram. Egy teljesen toltott, es jo akku 14.4 volton 0.3A koruli aramot vesz fel, igy ennek a feszultsegnek a forszirozasa csak az izzok elettartamat roviditi. Tehat a szabalyzo siman leviheti a feszultseget, abbol meg nem okvetlenul lesz baj. Tehat ha akku merulesen a kisebb toltesi feszultseget erted, akkor az nem az. A melegedes nem jo, de a merteke kerdeses. Ahol aram folyik, ott ho is keletkezik, ezzel nincs mit tenni. A plusz testvezetek folosleges, a sarut kell rendbetenni, ha abnormalis a melegedes. Ha pedig minden rendben mukodik, akkor nem kell mericskelni...
×