Jump to content

Tiu

MOTE klubtag
  • Hozzászólások

    2.593
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    6

Tiu last won the day on Augusztus 9

Tiu had the most liked content!

Hírnév

116 Segítőkész

Tiu névjegye

  • Felhasználói rang
    Tiu

Város, Autók

  • Autó(k)
    '95 Astra C14SEdan
  • Város
    Kaposvár

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Kaposvár

Legutóbbi látogatók

6.822 profile views
  1. Egyéb csevegés

    Itt is sok adat van. Lenyitva a menüket, rengeteg más infó is van. pl. -> http://www.opel-infos.de/modelle/astra_f1.html
  2. Egyéb csevegés

    Nálunk meg nincs egy ideje Opel szervíz bár igaz, nem érint.
  3. Motor

    Lehet a befecskendező pisil össze-vissza, nehéz ezt már így megmondani videón keresztül. Esetleg az injektor o-gyűrűjét lehetne megnézni, ha úgyis gond van az üzemanyag ellátással. Nem hiszem, hogy a csapágy szorulna.
  4. Egyéb csevegés

    Még mindig. :) Szerk.: A Loctite 5910 és a Reinz ( VR 70-24571-20 ) is kapható Láng-nál. Reinz a gyári elvileg.
  5. Motor

    Ott ahol jelölted. Az 1,4-esnél 77,6mm a dugó és a henger távolság pedig 86mm. Nincs ilyen széles rész a csapágyhelyeknél, ugye az egyik fele a blokkon van, csak a másikat lehet lecsavarozni a csapágyaknál. Szerk.: Másképp, a dugattyúk közt 8,4mm távolság van, a csapágybak a motoröntvényen pedig ennél szélesebb.
  6. Motor

    Írtam, hogy nem jön ki a dugó lefelé, nem fér ki. Gyűrűcsere alul-felül bontós móka.
  7. Motor

    Kérdezted mitől lehet dieseles hang, csak írtam egy lehetőséget. Írhattam volna főtengely csapágyat is... Ha most jól megy, akkor nem kell piszkálni, meg kell figyelni honnan jön a hang. Amúgy a fúrni és társai nem kevés pénz. Azért írtam a hajtókar csapágy cserét, mert az aránylag egyszerű és a főtengely csapágyak többet szoktak bírni. Ezt meg lehet alulról csinálni, a csapágyakon kívül olajteknő tömítés és hajtókar csavarok kellenek hozzá. A dugattyú és vele a hajtókar, minden híresztelés ellenére nem jön ki lefelé. Csapágy cseréhez nem is kell kivenni és a főtengelyt sem, csak kivenni a hajtókar csavarokat, az alja ekkor lefelé kijön, a felső részt pedig felfelé elmozdítva ki lehet cserélni.
  8. Motor

    Fogyasztás kb. maradni fog, mert most kap levegőt és benzint is és ki is lesz használva . Két himba eléggé el volt kopva, ha jól emlékszem, az azért takarékos is volt és persze nem is ment. A vezérlés cuccainak kopásából kiindulva, elég szegényes volt valamikor a kenés ez lehet meglátszik a hajtókar csapágyakon is, onnan a dieseles hang. Megvan a tavaszi projekt.
  9. Motor

    Lehet vele menni normálisan, nem para. Sőt párszor el is lehet engedni, hamarabb kidolgozza a levegőt.
  10. Motor

    Beleírtam. Ha jól zárnak a szelepek, az sokat segít az egyenletes járáson. Grat még egyszer.
  11. Motor

    Ezt majd wookie elmondja...
  12. Motor

    Nem az alun kell támasztani, hanem a motoröntvényen. Alul a műa. burkolaton és a szíjtárcsán nincs meg a jel? Amikor jelen van, akkor kell a felsőnek is jelen lenni. Ha esetleg 1 foggal elrakod, akkor sem történik semmi különös, csak nem megy jól.
  13. Motor

    Gondolom a vizet rögtön kiitattad/törölted a hengerekből és a falát beolajoztad. Ekkor nagy baj nem lehet. Ha mégis keverdhetett az olajjal, akkor én lecserélném... Én a 25Nm után 3x60 fokról tudok... Ez és a csigavonal is rajt van a tömítés csomagolásán (mintha Elring-et írtál volna), mint ahogy az is a csavarén, hogy beszerelés előtt a menetre kell pár csepp olaj. A blokk tetejét és a hengerfej síkját zsírtalanítani kell. A hf.tömítést ne tapogasd össze a tömítő felületeken. Arra figyelj, hogy a hf.csavar furataiban ne maradjon olaj vagy víz, azt onnan ki kell itatni. (rongy, papírtörlő, akármi) Hidrókat kint is berakhatod és a nyomólapokat is a szelepekre, ezeket érdemes kis zsírral rátenni a szelepre és a himba is felkerülhet. Utána mehet fel a tömítés és a hf., pasztával bekened vékonyan a hf. tetejét és a vez.tengely házat, ráteszed a vez.tengelyházat és jöhetnek a csavarok. Úgy húzd rá a csavarokat, hogy a hf. szép egyenletesen menjen lefelé. Látni fogod, mert a bütykök úgyis eltartják. Az fontos, hogy középen ahol az olajjárat van, oda kevés paszta kerüljön, nehogy eltömítse azt a kis lyukat. (akár az ujjaddal is elhúzhatod) Persze, megöntözni olajjal nem árt. Vezérlés nem tud összeakadni 1,6-nál, nem kell félni tőle. Nincs akkora emelés, hogy elérje a szelep a dugót főleg, hogy nincs is meg minden bütyökmagasság. De mérhetsz is. A max. szelepemelés 6,12*1,69=10,34mm. Meg kell mérni, mennyi a hengerfej síkjától a szelep távolsága, talán 9,7 és hozzá kell adni a tömítést 1,3=11,0mm. A műa burkolat elején is van egy kiemelkedő jel és a szíjtárcsa szélén is jel. Ez a felső holtpont, ilyenkor kell szelepváltásnak lenni (kipufogó zár és a szívó nyit). Ezt is lehet figyelni, mikor körbeforgatod.
  14. Motor

    Forgasd, semmi nem utal arra, hogy felcserélted a sorrendet, az csak feltételezés a folyás miatt.
  15. Motor

    pl. a második szelep még nem jó, teljesen el kell tűnnie a krátereknek. Akkor jó, ha sima, tompa fényű a felület. -> az első jónak néz ki A szelep és a fészek az első indításkor még "beverődik", kialakul a zárás. Persze ehhez kell a jó, egyforma felület. Szerk.: biztos jó lenne az eredeti sorrend, amelyek egymáshoz koptak, de ha még 1x csiszolod, akkor az kerüljön a helyére, ahogy összecsiszoltad. Amúgy én pl. nem szoktam benzinezni, ha szép egyenletes a felület a szelepnél és a fészeknél is, akkor jónak kell lennie. Benzint önteni úgy szoktak, hogy a hátára fordítják a hengerfejet, hogy a szeleptányér felfelé nézzen és az égéstérbe kell önteni.
×