Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

cseb

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    10
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

cseb last won the day on Szeptember 25 2015

cseb had the most liked content!

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

781 profile views

cseb's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

6

Hírnév

  1. Bevallom nem olvastam vissza 1400 oldalt... :-) De igaz, Darthvödör megoldása a korrekt, csak ennyit nem volt kedvem barkácsolni. Akkor legalább talán a motor beszerzési forrás jól jöhet valakinek. :-)
  2. Sziasztok! Kb. 7 éve és 100 ezer kilométerrel ezelőtt jelentkeztem utoljára. Az autóm azóta egyre több kisebb nagyobb hibát gyűjt össze. Már tudok vezérműszíjat és tartozékait cserélni, kipufogót, lengéscsillapítót, stb. Párszor már meg is állt az út szélén, de egyelőre marad, mert másra kell a pénz, meg mert szeretem. De most is csináltam egy kis javítást ami nem a szokásos "márkaszerviz-modulcsere-100 ezer lesz" stílus. Azt hallottam, hogy a belső levegő keringetés csappantyújának az elromlása G Astra tipushiba. Egy ideig tűrtem, hogy nincs belső keringetésem, majd elhatároztam, hogy a végére járok. A csappantyút egy szervo, vagyis DC motor+fogaskerék áttétel egység mozgatja. Ebbe két vezeték megy bele, amire a vezérlő ráadja a 12V-ot hogy a motor eltekerjen az egyik végállásog, vagy ellentétes polaritással a másik végállásig. Viszont a végállásban nem veszi le a feszültséget, amég a gyújtás rajta van addig a motor le van fogva, de feszültség alatt van. Valami soros ellenállás lehet benne, mert a feszültség 9V-ra esik végállásban. Az enyémnek az volt a hibája, hogy a motor hol ment, hol nem. Szétszedtem és tápegységről kipróbáltam. A kis DC motor beindult, de ha egyszer lefogtam akkor többször nem lehetett elindítani. Ha ment akkor 10mA-t, ha elakadt akkor 340mA-t vett fel. Nyilván nem fogok venni egy ilyen szervot, amikor az ebayen kapható csak motor is. http://www.ebay.com/itm/131521360779?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Ez a motor méreteit tekintve tökéletesen azonos azzal a Bosch motorral ami be volt építve és az üresjárati és a lefogott árama is azonos. A fordulatszáma meg nem 20-30 ezer mint ezeknek a kis DC motoroknak általában,hanem kb. 3000. Egy különbség van, hogy a lenti képen lévő kis műanyag pöcköt le kell vágni, mert a motoron nincs meg az ellendarabja. A régi motorról a csigát le lehetett húzni fogóval ha gázrezsón megmelegítettem. Az új motor tengelye nincs meglapítva mint a régié, ezért epoxival ráragasztottam a csigát. A vezetékek bekötésénél ügyelni kell, hogy azonos polaritás mellett azonos irányba forogjon a motor. Ezt valahogy elvétettem, utólag meg kellett cserélni. Nekem gyanús, hogy a régi motor nem örült annak, hogy állandóan táp alatt van. Talán a folyamatos melegedés miatt adhatta meg magát. Ezért én még két sorbakötött 5.6ohm/0.6W-os ellenállást is sorba kötöttem a motorral. Kicsit gyengébb lesz, de kevésbé melegszik. Szétszereléskor letört a műanyag gömböcske amire a tolórúd van rápattintva, de egy M2.5-ös csavarral megoldottam. Remélem lesz aki kedvet kap. :-) Üdv, Csaba
  3. Sziasztok! Szeretnék letölteni valahonnan egy kapcsolási rajzot. (2003-as G Astra Caravan) Tudtok egy linket? Olyan kéne, amiben a 833, 834, 835-ös pontok is benne vannak. Amiben nincs olyanom van.:-) Ki lehet váltani egy megoldással a következő problémára: Ha balra indexelek, akkor általában normálisan működik, de néha átvált gyors kattogásra kb. 2 másodpercre, aztán megint normális. Ilyenkor se az első, se a hátső index izzó nem világít. Tehát úgy viselkedik, mintha kiégett volna mindkét izzó, de csak 1-2 másodpercre. Vajon melyik relét kéne kicserélni, megkocogtatni, befújni WD40-nel, vagy melyik csatlaozót kéne megmozgatni, stb...? Köszi, Csaba
  4. Sziasztok! Újabb kérdés. 2003-as 1.4-es G Astra Caravanom van. Meg lehet benne oldani, hogy kis sebességnél automatikusan bezárja az ajtókat? Mintha lenyomnám a vezetőoldali ajtó gombját... Seat-on láttam ilyet de asszem más tipusok is tudják. Az is jó, ha valamit venni/beszerelni kell hozzá. Még jobb ha csak be kell írni egy kódot. :-) Köszi, Csaba
  5. Köszi. Visszadugtam. :-) Csak a kiváncsiság... :-) Csaba
  6. Sziasztok! Az ülés alatti porszívózás közben találtam egy érdekes dolgot. A vezető és az anyósülés aljára is van rögzítve egy kis műanyag dobozka. Van benne egy kis piros műanyag, amit mint egy biztosítószeget ki lehet húzni, de akkor nem történik semmi. Kilóg belőle egy négyerű kábel műanyag csőbe húzva, meg egy kéterű egy vékony szigeteléssel összefogva, ezek a padlóban eltűnnek. Kilóg még egy kétpólusú csatlakozó. A kábelek nem túl vastagok. Ülésfűtésem nincs, elektromosan állítható ülés sincs. Mi ez? Köszi, Csaba
  7. Sziasztok! Lehet, hogy már párszor szerepelt, de hadd kérdezzek egyet. G Astra kulcs programozás. Csak annyiból áll, hogy a kulcsot bedugom a gyújtáskapcsolóba, ráadom a gyújtást és megnyomom a nyitás gombot? Ez akkor is működik, ha az elektronikus részt kicseréltem a kulcson? Úgy értem, hogy egy működő kulcsról leveszem a nyomógombos részt, de az immobilizer chipet otthagyom és ráteszek egy másik elektronikát. Utána ezt a kulcsot próbálom beprogramozni. Valaki csinált már iylet? Mert nekem nem sikerült... :-( Köszi, Csaba
  8. Sziasztok! Kipufogós kérdés. Egy erőteljes gyorsításnál legyorsultam a hátsó dob külső burkolatát. Már régen körbe volt rozsdásodva, de egyszercsak ilyen lett: Ezután szépen letéptem és a vashulladékként szekszerűen feldolgoztam. A maradék burkolat szép, kicsit rozsdafoltos, de nincs átrohadva. A kocsi hangja se utal lyukas rendszerre. Az egyik kérdés, hogy ezzel vajon mennyi ideig bírja és hogy elég-e akkor költeni rá, ha ténylegesen kilyukad és sportkipufogó hangja lesz. A másik kérdés, hogy minek volt ott ez a lemez? :-) Köszi, Cséb
  9. Sziasztok! Szeretnék szerezni (vagy legalábbis tisztességes összegért megvásárolni (1-2 ezer HUF)) egy olyan G Astra kulcsot ami a lapos fajta (2003-as) és van rajta távirányító, tehát ha megnyomom a gombot akkor villog a LED. Semmi más nem számít. Nem kell, hogy nyisson is valamit. Úgy is jó, ha mechanikailag is meg van nyomoritva, csak ne látsszon, hoyg fake. Bontókat hívtam, de csak zárgarnitúrával együtt árulják, de úgy sokba kerül. Kérdeztem, hogy mi van azzal a kulccsal ami ahhoz a zárhoz való amit erre a garnitúrára cserélnek, de nem volt tippjük, hogy hogy tudnám megszerezni. Zár javítással foglalkozó céget is hívtam, ők bizalmi okból minden kulcsot, a működésképtelent is visszaadják a tulajnak. Van valakinek tippje, hogy honnan tudnék szerezni egyet? Köszi, Csaba
  10. Sziasztok! Új tag vagyok, egy 2003-as Astra G Caravan-om van. Kielemzek egy hibát, hátha valakit érdekel. A külső hőmérőm egy ideig 60 fokot, néha normális hőmérsékletet majd egy idő után stabilan "---"-t jelzett. Keresgéltem, hogy melyik csatlakozó csúszhatott szét, de arra a következtetésre jutottam, hogy a szenzortól további csatlakozók nélkül megy a vezeték a műszerfal mögé. A szenzor meg elég egyszerű állat, van benne egy hőmérséklet függő ellenállás kivezetve két érintkezőre és az egész kiöntve műanyaggal. Törés, elmozdulás stb. szinte kizárt. Mégis zárlatosnak mértem néha, de volt, hogy normális 25 fokon kb. 4Kohm, 60 fokon kb. 2.5Kohm ellenállást mutatott. De miért van az, hogy egy ilyen bonyolult szerkezetnek mint egy autó ez a kicsi, szinte atombiztos része megy tönkre? Mivel épp kéznél volt egy röntgen, belenéztem. http://cseb.hu/astra/temp2.jpg http://cseb.hu/astra/temp3.jpg Az első képen látszik, hogy két vastagabb fém érintkező végeibe bele van sajtolva egy sima hőmérséklet függő ellenállás. (A második képen el van forgatva 45 fokkal, hogy a dolog térbelisége is látszódjon.) Az is látszik, hogy van két kis fém pucuka, ami látszólag zárlatot tud okozni a két érintkező között. Azok vajon minek vannak ott? Erre az az elméletem, hogy ezeket az érintkezőket fémmel összekötve gyártják, mint a következő linken láthatókat. Az összekötő fémet fröccsöntés előtt ki kéne vágni, de úgy látom ebben az esetben ezt elmulasztották, csak az egyik oldalon vágták el... http://cseb.hu/astra/erintkezo.jpg Utána kettéfűrészeltem hosszában középen. A várt helyen a fűrész mindkét oldalon fémet ért. Jobban nem tudtam szétszedni, mert nagyon kemény. Ha nem lenne egy bennefelejtett zárlat akkor kiszolgálta volna az autó élettartamát. Üdv, Csaba
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.