Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Csalán

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    107
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Csalán névjegye

  • Születésnap 1980-07-28

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Debrecen

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    G Astra Z16XEP
  • Város
    Debrecen

Legutóbbi látogatók

1.765 profile views

Csalán's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Köszönöm, akkor a szerelőt megkérem, hogy állítson rajta.
  2. Nah, erre a "ráfékezek és beveszi a sebességet" témára van esetleg ötletetek?
  3. Sziasztok! Évek óta küzdök a váltóval, olajat, bakelit összekötőt cseréltem, de még mindig akad a kettes fokozatnál. Mostanra viszont letisztult, hogy mikor enyhülnek a tünetek, és arra gondoltam, hátha ebből meg tudjátok állapítani, hogy mi a baja. 1. meleg időben, vagy meleg motornál kevésbé, vagy egyáltalán nem akad. 2. párás időben kevésbé vagy egyáltalán nem akad. 3. Ez a legjobb: ha ráfékezek az autóra, és úgy váltok, akkor nem akad. Tehát ha egyes fokozatban gáz, aztán pici fék és rábolintás közben váltok, akkor simán beveszi a kettest, időjárástól függetlenül. Az üresbe kiteszem, kuplungolok és utána fokozatba teszem nem segít, vagy legalábbis nem sokat. A motortartó bakok rendben. Ötletek? Köszi!
  4. Köszi, még egy utolsó kérdés, aztán befejeztem... Az alábbi oldal szerint 75w90 api gl-5 váltóolaj való bele. A Fuchs is ilyen most benne. http://autokotua.com/sebessegvalto/opel/astra.html De, hogy a GM-ek közül melyik kell bele, arra nem jöttem rá, mert csak kódok vannak. http://valtoolaj.arukereso.hu/gm/ Tudsz segíteni?
  5. Igen, szerelő cseréli. Közben beszéltem egy sráccal, aki Opel szervízben dolgozott, és két dolgot említett: 1. Opelba váltóolajat csak a sajátját szabad (motorolajnál nincs ilyen megkötés, sőt...). Én ezzel töltöttem fel: http://www.fuchs-oil.hu/products-page/kozponti-termekek/felhasznalok-szerint/autosoknak-felhasznalok-szerint/titan-sintopoid-ls-sae-75w-90/ Érdemes át(vissza)cserélnem GM-re valóban? 2. G Astrát ők sohasem szinkronoztak, nem szokott hiba lenni, viszont érdemes a bakelites-csapszeges összekötést frissíteni, mert aránylag pici játék okozhat gondot, és ilyet már ő is tapasztalt 10 éves autókon. Igaz akkor elvileg az összes sebességet nehezebben kéne vegye szerinte. Most csak a kettest veszi extrém nehezen, a többinél is picit akadós az érzet, de átmegy a sebességbe. Lehet azért, hogy ez is belejátszik a dologba, és javulhatna a váltás tőle? Mi a véleményetek? Most ott tartunk, hogy az első váltásnál hidegen gurulok 3-5 másodpercet, mire berakom 2-esbe - mintha akadna az egész (tél, 0 fok). Utána egyre jobb, majd melegen már megy a váltás, de ilyenkor is akadós az érzet. Lehet, hogy a rossz olaj is hozzátett a hidegben érzékelt tünetekhez?
  6. Köszönöm! Van valami módszer arra, hogyan lehet kitesztelni egy ilyen hibát, vagy csak szétszedés mutatja meg az igazi okot?
  7. Sziasztok! 10 éves autóm (Z16XEP) a sok sok gondoskodás és minőségi alkatrész ellenére egyre gatyább. Ez nagyban rontja köztem és az autóm közötti kapcsolatot. 1. Váltó Hidegen egyesből kettesbe kapcsoláskor egyre többször reccsen. A pedált rendesen kinyomom, ez nem okozhatja a problémát. Hidegen sokszor csak gázfröccsel lehet normálisan váltani. Olajat cseréltem benne, az nem váltotta meg a világot, annyi, hogy kevésbé masszás a váltás érzete, és melegen gyorsabb a váltás, csak éppen a fenti, zavaró bajok maradtak. 2. Dadogós indulás Egy másik tünet: meleg motornál egyesből való elinduláskor néha ledadog a motor. Nagyobb gázzal kell indulni mint normálisan (régen), és folyamatosan játszani a pedállal. Ezt is kb egy éve csinálja. EGR tisztítva, pillangó tisztítva. hibakód nincs. Van valami tippetek hogyan lehet meggyógyítani? A szerelő nem érzékelheti ezeket a problémákat mert nincs is annyit nála, de amikor másnak odaadom vezetni (igaz, nem opeleseknek), észreveszik minkettőt és nekik is furcsa. Új kora óta nálam van, tuti, hogy az elején nem ilyen volt, tehát gondolom helyre is lehet hozni. Minden másban rendben a verda, fogyasztás, nyomaték is kiváló. A fentiek miatt azonban városban, főleg télen elég nyűgös. Köszi: Attila
  8. Csalán

    AUTÓHIFI

    Sziasztok! G Astrámban gyári hangszóró van a két első ajtóban. Mi az a kategória, amit ezek a gyári hangszórók képviselnek? És mit ajánlanátok, ha számomra a zenehallgatás, a hangok minősége a fontos, nem a hangereje? Csak olyan érdekel, amihez nem kell az autót átalakítani, és a csomagtartóba mélyláda sem opció. Mi az az árkategória, amit ár/érték arányban a legnagyobb ugrást jelenti innen? És ehhez milyen fejegység szükséges? Köszi!
  9. Sziasztok, Chiptuninggal kapcsolatban szeretnék kérdezni, a vonatkozó alfórum inaktívnak tűnt, ezért írok ide. A bátyám az Alfájához beszerzett egy ECU olvasó/író kütyüt, ami éppen tökéletes a G Astrámhoz is. Z16XEP-ről van szó. Ki is próbáltuk, és lementettük az ECU tartalmát. Tisztában vagyok vele, hogy a benzines chiptuningtól nem lesz sportautó alattam, ugyanakkor abban is biztos vagyok, hogy számos paramétert lehet úgy állítani, hogy az autó optimalizáltabb legyen, és ez nekem most elég is. Ő át tudná írni a programot (ahogy azt a saját autóján többször és rendszeresen meg is tette/teszi), csak szükség lenne egy "mapping" file-ra, hogy a letöltött értékeket tudjuk mihez rendelni. Tudtok abban segíteni, hogy honnan lehet ilyet szerezni? (Venni, kérni, stb?). Köszönöm!
  10. Köszi, akkor átmérőt biztosan nem növelek. A gumi széthuzása nem is esztétikai szempontból zavar, hanem azért, mert én úgy éreztem, hogy erősen alászedett állapotában (pl.körforgalom), nedves úton nem tapadt normálisan. A gumi is egészen máshogy kopott, mint az acélfelnin, sokkal szabálytalanabbul. Na mindegy, ha tényleg annyira visszafogja az az egy cm különbség, akkor ugyis marad a 195-ös. :)
  11. Hát tényleg jól néz ki, és gondolom jobban is fog, mint egy dob. Én laikus Astra tulajdonos vagyok, a szűrőcsere, a fényszóróbeállítás, a hibakód kiolvasás a max. teljesítményem, egy ilyen projektbe nem mernék belevágni a napi használatú autómmal... :) Egy szerelőnek ez mennyi munka kb.? Emellett azzal bíztattak, hogy betét + újrafelszabályozás megvan 25 e körül a fékcentrumban, dobot nem kell venni. Vagy az már nem lesz igazi? Nyilván ha 30 e lenne a különbség és meg is tudnám csinálni, én sem gondolkoznák, hogyan is döntsek. Amúgy jól összegyűjtötted az extrákat az oldaladon, még egy olyan hiányzik, ami kikapcsolja a légkondit előzés közben... :D
  12. Sziasztok! Elkopott a 195/60 az alufelnimről és bizony új nyári gumit kell majd venni. Ugyaz a méret vonzó lenne árban, viszont eléggé széthuzta a 6,5J -s Borbet felni a gumit. (Dunlop SP Sport) Az első kérdésem az, hogy mi ennek az oka? a 6,5 coll az 165 mm, a gumi meg 195 mm, tehát még a gumi a szélesebb és nem fordítva, mégis csak a 6 collos acélfelnin néz ki normálisan (az meg csak 152 mm). Na ezt nem értem. A másik, hogy ha nagyobb gumit pakolok rá, akkor az mennyire fogja vissza a verdát, illetve a fogyasztás hogyan alakul? Egyáltalán észrevehető e egy 205-ös méret a 195-hoz képest? Valahol azt olvastam, hogy a gyorsuláson nem változtat jelentősen, hanem a légellenállás miatt a fogyasztáson, de a tényleges tapasztalat érdekelne. A harmadik :) , hogy ha nem teljesen azonos a váltóméret, akkor a picivel nagyobbat vagy a kisebbet válasszam (pl. 205/55 v. 60)? Erről tapasztalatok valakinek? Köszi:
  13. Sziasztok! A fékdobom felkeményedett, a szerelő próbálta csiszorálni, de nem lett jobb. Meg lehet házilag csinálni? Ha nem, és cserélni kell, plusz újraszabályozni, akkor van olyan márka amelyik jobb? Esetleg speciális fékpofa, amelyik az amugy gyengécske fékerőn javítana?
  14. Sziasztok, 5 éves lett az autóm (Astra Classic 2, Z16XEP), és az eddig csak ritkán előforduló betegsége krónikussá vált. 0303 hibakód, aminek a márkaszervíz szerint egy óvatos trafócsere lesz a vége 70.000 Ft-ért. Persze nem a hibakód a betegség, hanem a hidegben, alacsony fordulaton rángatás, ami 3 nap után előhozta a hibakódot is (motorjelzéssel), amit kivillogtattam. Gondoltam futok egy kört itt is, eddig elég jó tippeket kaptam tőletek, milyen alternatív megoldások jöhetnek szóba: 1. bontós cuccok megvétele: jó e a twinport nélküli astrák trafója? és a vauxhalloké? 2. Lehet e valahol javíttatni ezeket, nem pedig egyben cserélni? Használhatom addig az autót, amíg így zötyög? Nyilván kimélő módban. Csalán
  15. Sziasztok. Nincs problémám, csak egy egyszerű kérdésem: Knek milyen ablaktörlő lapát vált be? Belső fémszálas jobb annyival, mint amennyivel drágább? Légterelő? Ötlet, javaslat? Köszi!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.