Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

benci

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    20
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

benci's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. 86'-os Kadett E és abszolute füstmentes :lol: Köszi ne túráztasd magad rajta, megépíteni kb annyiba kerülne mint a szivargyújtót beleszerelni, meg a kész csatlakozót belevenni... De azért köszi. A fontos infó az volt, hogy nem stabil 12V... és igen félek, hogy nem viselné el a nagyobb feszültséget. Még1x köszi! Benci
  2. benci

    Kadett E

    Ehh, nekem sedanom van (már ha érdekel valakit) :lol: Képet, vagy méreteket kértek az ajtóról?
  3. benci

    Kadett E

    Sziasztok! Lehet kapni valahol az ajtókárpithoz műanyag tartóbütyköket, kissé már zavar, hogy folyamatosan félig lelóg imitt-amott a kárpit az ajtóról...
  4. Hát egen, ezen filóztam, hogy miért kell annak a szivargyújtós szettnek akkora bumszli csatlakozást csinálni, hacsak nincs benne némi feszültségstabilizáló elektronika. Akkor mégsem úszom meg? :wink:
  5. Újabb elektronyos kérdésem az lenne, hogy a generátor által szolgáltatott 12V mennyire stabil? Van egy HP iPAQ zsebszámítógépem, rajta egy GPS szoftver. Megoldottam, hogy a navigációs hangokat a rádión keresztül adja, így kellő hangerővel tud navigálni. Már csak arra lenne szükségem, hogy 12V-ot adjak neki, így nem az akksit enné út közben. Ehhez lehet kapni boltban szivargyújtós szettet, de nekem nincs szivargyújtóm. Amit nem tudok eldönteni, hogy a gyári szivargyújtós csatlakozóban lehet-e valami szűrés a feszültségre nézve, vagy a generátor által szolgáltatott 12V szép, stabil feszültség, melyet nyugodtan ráköthetek egy ilyen kütyüre? Köszi előre is.
  6. http://www.directindustry.com/prod/vehicle...le%20diagnostic Ez is VW, Audi, Seat, Skoda diag tool, kb 40-45k HUF + ÁFA + miegymás. Vélhetően egyszerűbb és szegényesebb is mint a VAG-COM. És a http://www.digimoto.com/ is érdekes lehet
  7. Bosch tán árul ilyen eszközt potom 1 milláért, de ebből rögtön következik hogy nem halandó embernek vagy kis műhelyeknek elérhető cucc... Erről tudok is, de valami olcsóbb érdekelne, ha van. VAG-COM csak kb 170ezer. Azt is el tudnám képzelni, ha több különböző eszközzel le lehetne fedni a hazánkban honos elterjedtebb típusokat. 5let? Közben én is nézelődöm a neten, ha találok valami érdekeset esetleg beírom, hátha mást is érdekel... :lol:
  8. benci

    Kadett E

    Sziasztok! Nekem is van egy 86-os 1.6D Kadettem (Limuzin whooaa :lol: ), és benne egy 5 sebességes váltó. Itt kell megjegyeznem, hogy nagyon meg vagyok vele elégedve, soha nem hagyott ott sehol, pedig az elmúlt 1,5 évben mentem vele kb. 45e km-t. Lehet benne vagy 260e, de lehet, hogy 360e is van az már 5jegyű számláló rulez :lol: Tényleg lehet vele menni 170-el... Mikor megvettem ki kellett próbálni mit bír. Hát bírta. A kényelmes utazója valahol 120-130 között volt. Aztán telt múlt az idő, jött a hideg és gonosz tél, indítási problémák, etc. Nagyon nem is csodálkoztam rajta (régi volt az aksi, gagyi izzitógyertyák, stb.) Autószerelő kicserélte gyertyákat Bosch-ra, és kitakarította a ?porlasztócsúcs vagy fej, vagy mit? (nem értek az autókhoz, tehát lehet, hogy rosszul mondom). A lényeg, hogy -25C-ban is egy izzításra is indul a gép. Ezt Szlovéniában sielésnél bizonyította, a többi autós örömére, mivel füstöl rendesen amíg hideg. Veszont, friss sebességmániám alább hagyot így csak 90-110 körül autózgattam vele, de mikor autópályán mentem, kiderült, hogy az istenért sem akar 140 fölé menni. Mi lehet ennek az oka? Esetleg az a téli beavatkozás? Haza vághattam a motort azzal, hogy néha rövid ideig, de menetem vele (főleg előzéseknél) 140-150-et? Köszi a válaszokat előre is. Üdv Benci
  9. hmm, milyen aranyos a pa®aszt szót, figyelmesen helyettesíti a fórum a földműves szóval :) Benci
  10. Kedves QPack és Fórumtagok! Elnézést kérek, ha fölényesnek tűntem és/vagy bunkó hangnemet ütöttem meg és ezzel sértettem az etikát, a tagokat, Téged QPack. Nem akartam, mindössze egy első felindulásos reakció volt a válaszodra. Nem véletlen kezdtem úgy, hogy a segítségeteket kérem, leírtam, hogy én mire gondoltam és te ezen gúnyolódtál és nevetséges hülyegyereknek állítottál be - én legalábbis úgy éreztem. Ez sem szokott így menni más fórumokon, de hát én vagyok itt az új, én alkalmazkodom, tapasztalatokból tanul az ember. Ami igazán rosszul esett, hogy nem akartam hülyeséget csinálni, nem is értek az autókhoz, tényleg ez az első autóm éshát.... na mind1, nem ragozom. Mindenesetre nem vagyok paraszt, tudok elnézést kérni és teszem is ha kell. Mégegyszer mindenkitől elnézést! Kellemes ünnepeket! Benci
  11. Hello Qpack! Ugh, én kérek elnézést! Ami a konyhát illeti, szoktam ott is járni, főzni is szoktam és égésterméket is kapargatok, mert ugye NEM az olaj ég rá az olajsütőre, de ez gondolom csak nyelvbotlás volt részedről. Én személy szerint még nem találkoztam olyan étolajjal amit ha kiöntök az asztalra, parkettára, bárhova (jelzem tehát, nem felhevült állapotában csapkodva kibuggyan a serpenyőből és egyéb "szennyező" anyagokat tartalmaz.) odaszáradt volna, esetleg megfagyott volna, még a hűtőben sem. (Igaz még nem végeztem kísérletet a konyhai étolaj fagypontjának ellenőrzésére sem, de ez már egy másik topic lenne.) Az elmélet lényege a víz lepergetése (ami ugye megfagy) és az összefagyás gátlása amit az olajok egészen jól végeznek (SZERINTEM), és az étolajnak friss állapotában kevésbé van szaga mint pl. a motorolajnak... Azt viszont gyanítom, hogy esetleg az olaj prorózussá teheti a gumit, aminek következménye, hogy a szigetelő gumim szétmálik. De ezt sem tudom, ezért kérdezek. A szilikon eszembe sem jutott, de ezt a tapasztalatlanságom számlájára írom. Minden esetre érdemi hozzászólásod nem volt és ez így van jól. Üdv Benci :?
  12. Ehh, a bekenési elméletem jó volt, csak rossz helyen tapogatóztam :) De mindenesetre megnyugtat, hogy nem csak nekem van ilyen gondom... Nagyon köszönöm a segítségeteket
  13. Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni tőletek, hogy milyen megoldást tudnátok javasolni arra, hogy így téli hónapokban mikor elkezd fagyni, hajnalonként az ajtó fém pereme hozzáfagy a szigetelőgumihoz. És elég macerás reggelente kitépnem az ajtót. Próbáltam jégoldóval körbefújni de nem sokat segített. Arra is gondoltam, ha a gumit nem tenné tönkre, esetleg a vékony peremet bekenném étolajjal (nem fagy meg és még a pára sem csapódna rá). Másnak is van ilyen gondja? Mit javasoltok? Köszi Benci
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.