Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ViharVadász

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    25
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

ViharVadász last won the day on Augusztus 11 2017

ViharVadász had the most liked content!

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    OPEL Astra H Caravan 1.9
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

1.057 profile views

ViharVadász's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

4

Hírnév

  1. Regenerálást az autód akkor végez általában, amikor nem szeretnéd Vagyis amikor megjössz valahonnan, felvillan a DPF ikon (világít vagy villog, nem tudom pontosan) és elkezdi a folyamatot. El tudod kerülni ezt a műveletet, ha időnként autópályán 3500 ford. felett tartod az autót kb 40-50 percig. Visszább kell kapcsolni egy fokozatot és haladni kell vele. Opcommal elindítható bármikor az ürítés. Sajnos a DPF szűrőnek semmi gyakorlati haszna nincs - saját véleményem -, mert ami kormot összegyűjt használat során, azt egy 30 perces művelettel teljesen kiárasztja a környezetbe, szennyezve azt. Nem beszélve, ha otthon csinálod és a szomszéd kiteregetett, akkor nem fog örülni neki. DPF szűrő egy problémás alkatrész, városozásban hamar telítődik és sajnos nem mindig lehet kitisztítani, van amikor már nem tud regenerálni és kuka. Na ilyenkor szokták levágni a kipufogóról és kiírni az ECU-ból.... Utolsó kérdésedre a válaszom: SZAKSZERVÍZT felejtsd el !! Ott olyan buta emberek dolgoznak, hogy az már förtelem. Tapasztalatból mondom (BC felprogramozására 3 munkaórát írnak és az autót ott kell hagyni, holott egy 3 perces művelet) Sokkal jobban jársz, ha autóspecifikus csoporttal veszed fel a kapcsolatot, vagy aki kimondottan OPEL Astra H-val foglalkozik javítás szintjén.
  2. Sziasztok! Olyan problémám van, hogy az olajszint jeladónál folyik az olaj, nagy valószínűséggel a tömítés fáradt el benne. Ehhez le kell venni az olajdeknit, a kipufogót is oldani kell. Z19DT motorról van szó. Van valakinek eben tapasztalata? A klíma kompresszor is a deknihez van rögzítve, és ha jól láttam, akkor a féltengelynek (ha így hívják) valami rögzítő elemei is csavarozva van ide. Tudna nekem valaki segíteni ebben, hogy mit kell pontosan leszednem, hogy a dekni lejöjjön a helyéről és hozzáférjek a szenzorhoz? Köszönöm!!!!!
  3. Feleslegesen ne vegyél bele izzítórelét! Ha kiszedted az izzítógyertyákat, akkor mérj rá, hogy mekkora az ellenállása. 2 ohm alatti jó, 2 ohm felett jelez az autód. Első körben én ezt vizsgálnám meg.
  4. Nem fogom cserélni semmiképp, mert működésben nem látok semmi problémát. Kb. 8-10 indítás után dobja fel az izzítás hibát. Kimértem multiméterrel, 2 Ohm-ig nem jelez hibát, 4.5 Ohm az én gyertyát, ami szintúgy tökéletesen izzít, csak kétszer akkora az ellenállása, mint kéne. Nekem amúgy Z19DT motorom van, a videót az 1.7-es motoré látható. Ha már minden kötél szakad, és tényleg okvetlenül csere szükséges, abban az esetben szakira bízom mindenképp. A megvétel után szerettem volna mindenképp cseréltetni, de nem láttam értelmét, mert nem változna semmi a működésben (leszámítva a hibajelzés megszűnését).
  5. Nekem is jelen van a P0380 hibakód időnként, de az autó pöccre indul, hibát kitörlöm és nem foglalkozom vele. Az autó azért jelzi, mert megnövekedett az értéke (2 Ohm fölé ment) és az autó hibásnak érzékeli, holott izzít még, csak nem oly mértékben. Autószerelő kollégámmal diskurálva megtudtam, hogy 2 rossz és 2 jó izzítógyertyával is elindul az autó, sőt most figyelj: IZZÍTÓGYERTYA NÉLKÜL is beindul az autód, erről számtalan videó árulkodik a neten. Ergo autószerelő kollégám szavaival élve: "felesleges az izzítógyertya cseréje, csupán a lelkednek jobb, hogy eltűnik a hibajelzés, de az autód ezelőtt is pöccre indult és ezután is úgy fog". Nekem nem hiányzik a beletörés procedúrája, otthon nyomatékkulcs nélkül nem szabad nekiállni, így marad a hibajelzés
  6. Ha nem tölt a generátor (leesik a hosszbordás szíj, elszakad, vagy szimplán a generátorod adja meg magát), akkor nem tölti az akkumulátorodat és minden energiát az akkuból szedi le mindaddig, míg le nem merül. A lemerülés jelentkezhet abban a formában, amit Te is vázoltál (kialszanak a fények, leesik a mutató ...stb.) A legjobb megoldás az, hogy idénként a titkos menüben ránézel az U30 értékre, hogy mennyi a töltés járó motornál. 13.8 - 14.4V között kell lennie, akkor tölt jól a generátor, ha csak 12.5V-ot mutat, akkor csak az akkumulátorod van jelen az elektromosság fenntartásához, a generátor nem működik. Digitális multiméterrel érdemes rámérni a generátor B+ lábára és a test között, hogy mennyit ad le. Ha meg van a fent említett érték, akkor tovább kell vizsgálni az akku saruinál. Közben érdemes megvizsgálni: nem-e melegedik valamelyik préselt saru, mert akkor ott kontakthiba lehet.
  7. Ezek a hibakódok törölhetően (B és U kezdetűek), nem nagyon kell foglalkozni velük. Amit vázoltál, nekem pontosan ez a hibám volt akkor, ha rádugtam az olcsó kínai op-comot, amivel nem kommunikált az autóm: teleszórta hasonló hibakódokkal az autót, világított az ASR felirat és a fogyasztás helyén egy F betű jelent meg. De nekem hangsúlyozom, op-com olvasásban csinálta csak ezt... Menetközben csinálja neked?
  8. Köszönöm, akkor megpróbálom annál a modulnál. Egyébként alapesetben nincs villáskulcs hibajelzés, csak OP-COM írja ki hibakód olvasásnál.
  9. Sziasztok! Korábban már említettem a B1016-os hibát (Alvázszám (VIN) nincs programozva Hardver és Szoftver B-005), tehát nincs felprogramozva az alvázszámom az ECM-hez - talán? -. Próbálkoztam az Immobiliser menüpontban op-commal, volt ahol azt írta, hogy sikeresen módosítottam, volt ahol hibaüzenettel elszállt (több menüpontban is lehet programozni). A kérdésem az lenne, hogyan tudom felprogramozni és szükséges-e az ECU Reset procedúrát végrehajtani ehhez a folyamathoz? Biztonsági idő ki van kapcsolva rajta, de mégis ellenőrzi a VIN-t és időszakosan előforduló hibáról beszélünk. Törölni nem lehet a hibakódot, ezért egyszerűbbnek látom megoldani a problémát. Az ECU resettől kicsit tartok, nehogy bajt csináljak vele, vagy ne tudjam leírás / videó alapján visszaprogramozni a kulcsokra. Valaki tudna nekem segíteni ebben? Köszönöm!
  10. Most néztem éppen 900km-t tettem meg 43.6L gázolajból BC szerint, viszont a valóságban 49.58 Litert tudtam rátankolni, ergo 6 liter a differencia a számított érték és a valós érték között. 5.0L/100km helyett 5.5L/100km hegyek-völgyek, helyenként klímával. 1.9CDTI motorral Olajat nem is igen néztem.... de most hogy említettétek, rá fogok arra is nézni.
  11. A lalkatfogóval főként csak az átfolyó áramot tudod mérni, sajnos feszültséget nem. Az a legegyszerűbb, ha fogsz egy multimétert és a következőképpen jársz el: 1, Beindítod a motort, majd a multiméter piros vezetékét (V mérő állásban) a + érintkezőre teszed, majd a feketét a negatívra. Ekkor az akkun lévő töltőfeszültséget méred, ennek 13.8V-14.4V között kell lennie. 2, Utána megkeresed a generátor B+ lábát, majd odateszed a piros vezetéket, a másikat pedig a generátor testjére (külső borítás). Ekkor a generátor által kiadott feszültséget mérheted. Végül a generátor B+ és az akku - saruja között mérk. Ha ezen érték nagyban különbözik a közvetlenül generátoron mért értékkel, akkor biztosan hiba van valamelyik kábelednél. A kettő érték közötti különség egy részét a test és a pozítv kábel közötti ellenállás viszi el (veszteség), másik része a nem megfelelő kontaktból eredhet. Ez utóbbit könnyű ellenőrizni, ugyanis járó motornál elkezded kézel megforgni az akkusarun lévő érintkezőt: amelyik melegszik, ott lesz a hiba. Ez sokszor tűzforróra is felhevülhet, ilyenkor van a baj.
  12. Amikor rendkívül sok fogyasztó be van kapcsolva és leesik 13.1V-ra, - netán ez alá 12.6V-ra is akár -, akkor sajnos elmondhatjuk, hogy a generátor nem képes az akkut tölteni tovább és az akkuból fogja felhasználni az újabb fogyasztó számára az energiát. Ezért fontos, hogy a generátor jó kondícióban legyen, csúszóérintkezői, csapágyai megfelelőek legyenek, továbbá a fesz.szabályzó is hibátlanul működjön. Én újratesteltem a motort, amikor a két test között túl nagy volt az elenállás: húztam be egy új kábel, összekötöttem a motor falát közvetlen az akku negatív sarujával, hegesztőkábellel. Azóta a generátorom 14.3V-ot ad le alapjáraton, ha bekapcsolom a hátső ablakfűtést, a belső levegőztetést maximumra, tompított és távolsági fényszórót, valamint a klímát is, akkor esik le nálam 13.4V-ra a 130A generátor töltőfeszültsége (generátoron mérve). Ez normálisnak mondható, persze ennyi fogyasztót egyszerre használni nem normális dolog 13.8V-14.4V között kell lennie az akumulátor saruin mérhető feszültségnek járó motor mellett. Ha ennél kevesebb van, akkor valami nem jó a generátor felé (kábel, saru, maga a generátor ...stb.), ha ennél több, akkor az akkumulátort teszi tönkre.
  13. Generátort már én is cseréltem hasonló miatt az autómban, de ott a csúszóérintkezők voltam megkopva, a fesz.stab sem volt már jó rajta, csapágyas is volt, szóval csere. De mielőtt beszereltem volna az újat, az akku és érintkező sarukat lánggal megmelegítettem és cinnel befuttattam, mert nem volt megfelelő a kontakt, azóta 14.3V-al tölt, persze ha ráadok minden fogyasztót akkor lemegy 13.5V-ra simán, de ez normális. 130A generátorom van Z19DT autóban.
  14. Több opcom szoftvert is kipróbáltam, de a 08/2010 clone jön be nekem is, amiből nekem is meg van a magyar verzió. Ettől függetlenül az Astra H-hoz nem tudom használni
  15. Forrasztással nincs gondom, mert elektrotechnikus vagyok, csak a programozás és a számítástechnikai ismeretem gyenge a témában Van fent egy videó, a srác kiforraszt 2 IC-t, mert nem megy neki a CAN BUS kommunikáció: https://www.youtube.com/watch?v=Y9gH0SfP6eg Lehet ebben van a titok nyitja, de lehet, hogy még sem. A fórumokon is azt lehet olvasni, hogy a kínai OP-COM-ok nem kommunikálnak az ECU-val... Ez szörnyen rossz, mert nagyon sok Astra H tulajdonos van, aki megvásárolta csupán ezért az OP-COM klónt, és akkor ezek szerint nem tudja használni. Én mélyen bízom még abban, hogy valaha életre keltem és lesz ebből is diagnosztika.. Szerk.: teszek fel képeket, az OpcomFUT-tal ezeket olvastattam ki:
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.