Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

norbert76

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    43
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

norbert76 névjegye

  • Születésnap 1976-12-20

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Magyarország

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Vectra A
  • Város
    Bácsalmás

norbert76's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok egy alap c16nz klímásításán gondolkodom. Klímákat láttam kb 40 ezertől. Kérdésem hogy érdemes e belevágnom, mennyire bonyolult ez a dolog. Olvasgattam a fórumot de nem találtam információt. előre is köszönöm.
  2. norbert76

    Motor

    Gyujtókábel és gyertya? A gyertya höre hülyülhet,s persze a gyujtásvezérlő is.
  3. norbert76

    Motor

    hasonló gondom volt c16 nz vel. Gujtásellenőrzés mindenképp. Nálam gyujtáselektronikát csderáltünk. természetesen ki kell villogtatni hogy milyen hibakódot dob.
  4. Igy van. Kiszeded a motort megtakarít visszatesz és kipróbál. Nem tudm milyen helyre viszed vizsgáztatni. Erre mifelénk elég rugalmasak a biztos urak. Fék kormány futómű legyen rendben meg mondjuk működjön a vas és már meg is van a vizsga A sötétítés sem tui bukta arra is van megoldás. Nem tudom amúgy mennyi a gyári alapjárat érték valami olyan emlékem van hogy 850- 950-ig. Alapjárati co lehet magas kb kismillió dologtól. Levegőszűrő,gyertya, Kábelek, esetleg vákumcsövek. Rotror elosztófedél ha van.
  5. Ha a 20 -20.000Hz et emlegetjük akkor maradjunk annyiban hogy te sem hallasz 15kHz nél magasabb hangokat. A rádió amúgy akár tudhatja is tök mindegy. Volt az automban egy Alpine rádió plusz CD tár.Jó Cdvel a gyári hangszórókkal teljesen normálisan szólt. Igaz az a rádió egy vagyon volt anno. Lehet erről napokat beszélni és tuti nem lesz igazság. A zene és hangzás izlés és fül dolga és teljesen szubiektív.
  6. Nos azt írtam hogy kapható gumiperem és azt lehet FBS el felragasztani. Az enyém is pont így nézett ki,s most régi fényében tündököl. A VISATON márkárismerem. a 2000 es évek elejétől volt kapható először aszthiszem a NEDIS árulta akkori katalogusom is van valahol. Ha jól tévedek akkor egészen használható dolgokat csináltak. Mostanában nem hallottam szólni. Valami olyannal vezették fel hogy valamelyik régi márka reinkarnációja.
  7. Látom már . Valszeg központi injektoros. Alapjárat motor? Megpróbálni esetleg kitakarítani.
  8. Milyen motorod van? Nem láttam hogy írtad volna.
  9. norbert76

    Fogyasztás

    Azért ezt elvileg az előgyujtásnak ill a gyujtásvezérlésnek kezelni kellene. Hasonló gondom volt csörgött és rángatott is. Cseréltem gyujtásvezérlőt meg gyertyákat(már időszerű volt kb 40000 km et futottak.) és szinte mondhatom megszűnt a csörgés.
  10. Szerintem az összes magassugárzón található egy kondenzátor különben kb 1 óra alatt szénné égne. Az tény hogy a gyári cucc kompletten szól jó arányban hiszen a kocsihoz van méretezve. Nem mindegy milyen a hangszóró karakterisztikája és nagyon nem mindegy mennyi levegőt képes megmozgatni. Az áltlad említett márkáknál azért nem találsz hangváltót mert a magassugárzóról kondival le van választva a mély ill. közép tartomány. A mély vagy mélyközép pedig kialakításánál fogva nem tudja átvinni a magas hangokat. Jómagam nemigen találkoztam olyan gyári komoly szettel amin rendes hangolt hangváltó lett volna. szerintem egy hangszóró nem tud elfáradni. Vagy tudja fizikát és szól vagy nem tudja és akkor csere vagy javítás. A legnagyobb baja a gyáriaknak a gumiperem ami elöregszik, de mint írtam fentebb az aprópénzből javítható. Más kérdés ha van az embernek pénze és tud komoly hangot építeni fejegység végfokok utanként ,akár szoftveres hangváltóval miegyéb,de ez olyan tudományos költség hogy szerintem nem éri meg ha csak nem ez a hobbyja valakinek.
  11. A perem hiánya miatt el ne dobd a hangszórókat. kb 150- 200 Ft ért kapsz új peremet FBS el felrakod megszárad és szól tovább.
  12. Nem tudom. De ha ott kezded hogy MP3 akkor mindegy hogy mit teszel be. Bár most nekem is olyan rádióm van. Előtte egy jó őreg ALPINE volt bent CD tárral. Nekem a mai napig a gyári hangszórók vannak bent és tökéletesen meg vagyok elégedve a hangzással. A régi rádió gyönyörűen szólt a mostan LG a nyomába sem ér, pláne ha MP3 szól rajta. Az ajtóban gyárilag egy széles sugárzó van ami kb 7-8KHz ig szólhat, a magas ugye a szélvédő alól jön ezt a kombinációt Én nem változtatnám, Hátra valami jó 2 utas kalaptartóra és a szub maradhat a csomagtartóban. MNC és SAL hangszórókat nem tartom semmire, a régi klasszikus gyártók egyszerű szériái többet érnek szerintem. JBl, Magnat,.. Az a gond a Hifivel hogy nagyon szubijektív hogy kinek milyen hangzás tetszik. A csicsa meg pénz kérdése. Én az egyszerű dolgokban hiszek. A zenei érdeklődés egyezik a tiéddel. RTV műszerészként szereltem be 1-2 technikát kocsiba,de nem tudnék tuti összeállítást írni neked.
  13. ami fontos az az osztókör ill. az ET szám. Nekem G Astráról van felnim de azon is és a Vecin is van tehermentesítő ( központosító ) gyűrű
  14. nincs. most viszonylag jól működik, csak néha rángat bele. Olyankor elviszi az előgyújtást. De így is sokkal jobb mint előtte
  15. Amit írtál mind produkálta a gép. Egy cimbivel körbenéztük. Stabilizáltuk. Annyit kinyomoztunk hogy még az elosztóban lévő elektronika lehet rossz, mert a rángatással kezdődött minden. Most állítottunk a gyújtáson. mert nagy volt az előgyújtás. A rángatás alább hagyott nem is csörög, de mérve még nindig nem stabil a gyújtás. Megpróbálok szerezni egy másik elektronikát.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.