Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

TGWH

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    13
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Nem adja meg

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    b
  • Város
    b

TGWH's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. TGWH

    Meriva A

    Sziasztok, azt hittem nem nézek be ide többet, de lehet, hogy tévedtem... Az astra-t toyotára cseréltem volna, de lehet, hogy egy 2003-2005-ös Meriva lesz belőle. Lenne pár kérdésem, milyen költségekkel számolnom karbantartáskor? Feszítőkerekek, görgők - miből mennyi van? -, fékek, felfüggesztés, milyen árban vannak? 1.6-os 8 szelepeseket nézem. A katalizátor meg az egr szelep hajlamos meghibásodni? Köszi.
  2. TGWH

    Motor

    Üdv, kérdésem az lenne, hogy mennyibe kerülne a szíjak és a görgők, feszítők, vízpumpa cseréje? '97-es 1.6 16V
  3. TGWH

    Motor

    Folyamatosan világít egy idő után, ha kissé meghajtod :D Amúgy meg mint írták, leállítod a motort és huss, eltűnik :D Akkor 2-1-re vezet a zárjuk le csoport :D Ezek szerint akkor jön a négy gyertya meg a mazzag, aztán majd meglátjuk remeg-e utána... Köszönet mindenkinek.
  4. TGWH

    Motor

    Na de akkor most mit javasoltok? Injektor tisztító tankolás előtt? Okozhat-e kárt? EGR szelepre érdemes 14-60-80 ezret költeni (használt, új utángyártott-új opel alkatrész)?
  5. TGWH

    Motor

    Nincs műszerem. Igaz rajt a motor fedele, de hát jobb a békesség alapon azért ki lesz cserélve. Injektor tisztítót hanyagolom egyelőre, csak nem égett ki. EGR szelepre meg egyik szerelő azt mondta semmi jelentősége, ki sem lehet mérni. Oks, az új rendszerrel, amikor meghajtják vizsgán a motort és mérek, már lehet gond. Másik szerelő szerint komoly gondokat okozhat. Na akkor most kinek hisztek?
  6. TGWH

    Motor

    Nem azt mondtam, hogy szétrágta, csak hogy megrágta. A gumi kezd szétjönni, max a víz árthat neki, a fém része nincs elrágva. Szerk.: nem azt mondom hogy igénytelen gazdi, csak én nem opelt akartam... mondjuk tényleg nem rossz, kifejezetten jó a motor, csak 1, van jobb, és 2, alapból nem volt hibátlan, és ugye 10 év után bármikor bekrepálhat az egész. 3, rohad, a másik tipikus opel betegség.
  7. TGWH

    Motor

    Sziasztok, újabb gond :D és még azt mondják igénytelen egy motor XD 1.6 16v 97-es astra. Beindítottam, kijártam, becsuktam a kaput, mentem 100 métert, megálltam, és rázkódott a motor, mint a nyavalya... azóta többször is eljátszotta, de csak hidegen. A kipufogóban is lehetett hallani. Gyújtás kábeleket kicsit megrágta valami, úgy hogy azt is cserélni kell hamarosan. Gyertyákat is. EGR szelep már régen nem jó :D ma mint ha kicsit jobb lett volna a helyzet... de majd megnézem. Injektor tisztítót ajánlottak, hátha. De utána hallottam, hogy ha megtisztítja, azon nyomban el is tömődnek a finomabb szűrők és pár százezer zseton rámegy a javításra. Ezek utána azt mondta - más -, hogy nem árthat a tisztító. Vagy megtisztítja, vagy kiderül hogy nem jó, és akkor így is úgy is cserélhetem. Tudom ez nem sok minden, de nem tudok mást mondani, mint hogy rázkódik a motor. Mitől lehet? Van akit arra emlékeztetett, mint amikor nem jár az egyik henger, vagy kihagy... Rendesen húz, azzal nincs gond, de amíg nem melegszik be, bizony eléggé jár az eleje...
  8. TGWH

    Motor

    Hűha, hát jótól kérdezed, én csak használom :D Vízpumpa lehet pár éve, hengerfejtömítés kétszer talán négy év alatt, mert folyt az olaj. Pár hónapja volt műszakin, tavaly nyáron volt olajcsere, és azóta nem látni a pálcikán, hogy folyt volna. Előtte azért volt nyoma, elég rendesen, le is kellett mosni a motort, hogy lássuk folyik-e :D Hűtőrendszert klímaszervizben kipucolják? Mert a klímát tisztíttatni kéne már... úgy értem megcsinálják az egészet, a hűtőrácstól az utastérig, vagy az egybe már külön móka? Vízpumpát v.mivel együtt szokták cserélni, nem? Talán olajszűrővel együtt ajánlották? De ha már itt tartunk, megkérdeznélek titeket. Hogy hány km-t mentem azt nem tudom (de fel van írva), de ékszíjat már cserélni kéne lassan, mert azt nem tudom kicserélték-e, amikor vettem, lehet még jó állapotban volt. Télen amúgy nyikorgott v.mi. Szóval mit hány évente kell cserélni? Motorolaj az évente kb., az megvan. Első féket talán 3 éve cserélték. A vicces az volt, hogy amikor kitolattam a garázsból, mindig nyekkent-koppant valami, és mivel fordulásból kell tolatni, a felfüggesztésre gondoltam, de azt mondták nincs semmi baja. De rájöttünk, hogy ha túl gyorsan jövök ki, akkor biza az elején alul az a műanyag lemez bizony leér :) amúgy is meg van reszelve rendesen B) Meg még egy baja van - a rozsdán kívül -, hogy a rádió órája elugrik néha, de az gondolom elektronikai gond, annak nem lehet köze a motor hűtéséhez, hacsak nem v.mi alap elektronika szórakozik...
  9. TGWH

    Motor

    Köszönöm. Akkor nincs lyuk :D Egyébként műanyag. És akkor most mit tudok csinálni? Mennyi egy ilyen kupak? Vagy alul kell kipucolni? Nem igazán vagyok olyan hű de nagy műszaki... vagy esetleg mással lehet a gond?
  10. 60 ezer az eredeti, 40 körül az utángyártott, és olyan 12 ezer körül a használt, már ha kapsz... Pár hónapja néztem utána, mert engem is idegesített a sárga lámpa. Főleg kanyargós úton jött elő, és hosszabb távon. 30 km-t mentem, majd haza, az odaúton 150ig kihúztam, nem világított, a visszaúton nem kellett sietnem, 90nél kigyulladt :D engem inkább a pár perc alatt 95°C-ra felkúszó hűtővíz hőmérséklet zavar... aztán bekapcsol a venti :D
  11. TGWH

    Motor

    Üdv, lenne egy kérdésem. Régebben már jártam erre a hőfokszabályzó miatt. Szóval egy '97es 1,6 16v astrám van, és nincs meg a likam :D A hőfokszabályzó cseréje után is melegszik a víz, télen pl. 5-10 percet járt a motor, és felkúszott 100°C-ra... Kaptam egy tippet, miszerint a hűtővíz tartályának sárga kupakján, egészen pontosan középen lennie kell egy kis hangyafsznyi lyuknak. Ha ez eltömődik, akkor ki kell pucolni. Nos, nekem látszik hogy ott lenne v.mi, de sárga anyaggal vagy el van tömődve, vagy csak sorja... csináltam képeket is. A hűtőn 2004es dátum szerepel, ha fontos. Szóval kell ott lyuknak lennie, vagy nem? Képek: alulról kicsit homályos lett, de a két lyuk látszik rajta: felülről azért jól sikerült:
  12. Én v.mi felfüggesztés gondról beszélnék, nekem is hasonló volt. V.mi gömb(csukló?) vagy nem tudom mi a neve amit említettek, állítólag elég könnyen orvosolható. Emlékezetem akár az ementáli, de mindenképpen a felfüggesztés környékén lesz sztem a gond. Ha a bal oldalon közel hozzád kopog, az meg a váltó lesz ha jól emlékszem... Köszönet mindenkinek, Vas megyében élek. Tudom hogy szerencse kérdése, egy emberke megnézte, nagyon ért a kocsikhoz, és szinte minden jóslata bejött hogy mi nem működik megfelelően. Azt mondta adjam el, és vegyek egy toyotát. Tervben is volt, csak a műszaki oly gyorsan jön, hogy már inkább megcsináltatom :D Kicsit összetörték és rosszul rakták össze, de semmi baja nem volt, több mint egy éve megvan. Mondták hogy hirtelen jöhetnek a bajok egy perfekt állapotú kocsinál is. Szervizben azt mondták nem olyan egyszerű megszüntetni az olajfolyást, kisebb-nagyobb okai lehetnek. Keresünk egy szervizest, majd meglátjuk mit mond. Csak ott lehetnek a gondok, hogy ugye először le kéne mosni a motort, majd pár száz km után látszani fog hol folyik, mert így csak annyit látok, hogy a szürke motoron lévő műanyag alól jön a cucc. Hőfokszabályzó vagy mifene? Semmi tipp? Google nem találja, lehet nem is ez a neve... Lambdaszondamifenét mondtak először is, az után derült ki, hogy nem kipufogógáz ömlik a motortérbe, hanem olaj. Érdekes, csak akkor gyullad ki a narancs motor alakú jel a műszerfalon, ha kanyargós úton mentem. Ha egyenes úton fél óráig, akkor semmi gond, de kanyargóson 20 perc után kivétel nélkül kigyullad.
  13. Üdv emberek, egy-két gyors kérdésem lenne. Astrám motorjából folyik az olaj, szervízben kb. 40-50 eFt lenne a javítás. (nem a motor témába írom, szeretném egy helyen tudni a kérdéseimet, bocsánat) További problémák: vízpumpa, szelepfedő tömítés, kipufogódob korrodált (ezt a 3-mat a szervízlapra írták), hőfokszabályzó elromlott (100°C körüli hűtővíz, kb. 5-15 percnyi utazás nyári melegben elég neki hogy felmenjen, ilyenkor az a hangos venti bekapcsol, azaz csak nyáron, most nem :blush: ). Ködlámpa búra kb. mennyibe kerül? Kérdés: mennyi lenne a javítási költség? Opel szervízben már nézelődtem (+ weblapjukon), 23 eFt a kipufogódob csere, ugye az említett 40-50 eFt a motorra, hőfokszabályzó a szervíz után romlott el így azt nem tudom, ha betelefonálok meg tudják mondani? Majd kipróbálom. Sürgős lenne, mert per pill megbukna a vizsgán (ami vészesen közeleg). 97-es évjárat, 1,6 16V. Akinek van tapasztalata, kérem írja meg hogy kb. mennyit kell az autóra költenem. Gondoltam arra is, hogy nem szervizben javíttatom, hanem autószerelő emberkénél, vagy nem hivatalos szervizben. A nem fontosabbik kérdés: 6-7,5 l-ről 8,2-re ugrott a fogyasztás, ez a téli hidegnek köszönhető? Előre is köszönöm szépen a gyors válaszokat, remélem tudtok segíteni.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.