Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kisMikola

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    21
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

kisMikola névjegye

  • Születésnap 1990-03-21

Elérhetőség

  • MSN
    bence.mikola@hotmail.com

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    dasdasdasd
  • Város
    budapest

Legutóbbi látogatók

1.227 profile views

kisMikola's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok, Bár régi a hozzászólás, hátha. Valaki meg tudná mondani, hogy hol találom ezt az "Astra y17dt leggyakoribb típushibák" cikket/bejegyzést? Köszönöm
  2. Sziasztok, Vettem egy ELM327 olvasót a 2001-es Y17DT Astrámhoz, és letöltöttem a ScanMyOpel appot. Lenne a kiolvasott élőadatokkal kapcsolatban pár kérdésem. Ide töltöttem róla egy képet: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=2142019_05_26_18.12.54.png A "Feltöltő nyomás" rész az MAP szenzor értékét mutatja? Megfelelő a 96kPa érték? Mit jelent a "Feltöltő nyomás utasítás"? Ha ez a MAP, akkor az alatta lévő "Légköri nyomás" micsoda, és nekem miért nem mutat hozzá értéket? Köszönöm,
  3. Sziasztok, Ma kicsit kutakodnom kellett a motortérben, és láttam, hogy a vákuumcsövek elég ramaty állapotban vannak. 2 különböző méretet láttam. Az egyik fajta pl ami az EGR vezérlőtől megy a "T-elosztó" felé, aztán le a motor mögé, annak 4mm a belső átmérője. Van viszont vastagabb cső, ami magát az EGR-t köti össze az EGR vezérlővel. Ezt nem akartam leszedni és megmérni, mert féltem, hogy leszakítom. Meg tudnátok mondani, hogy az milyen méret? Ha veszek új csöveket, akkor mire figyeljek a választásnál? Van valami preferencia? Köszönöm,
  4. Sziasztok, Még egy hozzáfűznivalóm lenne a dologhoz, amit ma fedeztem fel. Hatalmas esőben jöttem ma haza, és előznöm kellett. Számítottam rá, hogy bedobja a sárga lámpát, és elgyengül az autó, de nem. Utána próbára tettem, kihúzattam rendesen minden sebességben, de a hibajelenség egyáltalán nem jelentkezett. Mi lehet itt az összefüggés? Lehet mégsem légtömegmérő hiba? Köszönöm,
  5. Sziasztok, Egy ideje sárga lámpát dobál az autóm P0100 hibakód, vagyis légtömegmérő hiba. Akkor világít, ha hosszabb ideig gyorsítok. Ilyenkor az autó is gyengébb lesz. Idővel elalszik a hibalámpa, és az autó ereje is visszajön. Megnéztem az élő adatokat ScanMyOpel-el, és azt láttam, hogy alapjáraton 2,5V körül mozog a légtömegmérő, és gázadásra megemelkedik, gázelvétel után visszaáll, ahogy ennek lennie kell. Viszon 2000rpm fordulat fölött már nem nő a Volt érték, hanem beáll 4,98V-ra. Ha több másodpercig gyorsítok 2000fordulat felett, akkor jön a sárga lámpa, gyenge autó ahogy az elején írtam. Meg tudná valaki mondani, hogy milyen értékeket kellene látnom ilyenkor? Neten találtam pár dolgot, de elég különböző véleményeket találtam. Legtöbb helyen azt, hogy alapjáraton 1-1,5-nek kellene lennie az értéknek, illetve, hogy gyorsításkor a fordulatszám egész tartományában szépen emelkednie kellene a számnak, de nálam nem ez történik. Y17DT Astra G 2001 Köszönöm a válaszokat és tanácsokat,
  6. Sziasztok, Egy ideje sárga lámpát dobál az autóm P0100 hibakód, vagyis légtömegmérő hiba. Reggel mindig világít, illetve ha odalépek neki. Ilyenkor az autó is gyengébb lesz. Idővel elalszik a hibalámpa, és az autó ereje is visszajön. Sok videót megnéztem a légtömegmérő tesztelésről, ezért nekiálltam multiméterrel megnézni. Ahogy láttam másoknál, a jel kábelnél alapjáraton 1,5V körüli értéket kellene mérnem, ami gázadásra megemelkedik 2-3 V körüli értékre (gázadástól függően), majd visszaáll az eredeti értékre. Itt lenne nekem 2 kérdésem: Amikor kimértem, hogy melyik kábel melyik a légtömegmérő csatlakozójában, akkor arra számítottam, hogy az 5 kábelből lesz egy 12v, egy 5v, egy jel és 2 föld. Ennek ellenére én 2db 5v jelet mértem, és csak 1 földet. Ez normális? (Bosch 0 281 002 180) A jellel kapcsolatban pedig alapjáraton 2,7V körül mértem, ami közepes gázadásra felment 4,7-5voltra és vagy vissza sem esett gázelvétel után, vagy 3V körül maradt. Akkor ez csere? Az autó egyébként 2001-es Y17DT Köszönöm,
  7. Na megcsináltam, működik. Köszi a tolatólámpa kapcsolós tippet @zotya975 Egyébként ha kiveszed az akksit + akksi tálcát, akkor nagyon szépen hozzá lehet férni.
  8. Köszi, holnap rá fogok nézni. Honnan a legegyszerűbb elérni ezt egy Y17DT motornál? Felülről eléggé zsúfolt a dolog. Nem nagyon lehet csak úgy a váltóhoz férni.
  9. Sziasztok, Vettem egy Osram PX-5 nappali mentfényt, amit itton szeretnék beszerelni a G Astrámba. 2kábel megy az akksi sarukra, 1 a helyzetjelző kábelére, hogy lekapcsoljon a DRL, amikor felkapcsolom a fényszórót + 1-et olyan helyre kell kötni, ahol gyújtás ráadására felkapcsolja automatikusan. Meg tudnátok mondani, hogy az utóbbit hova kössem? Ha jól gondolom, akkor ha behúzom az utastérbe, akkor a biztosítéktáblába be lehetnek kötni pl a szivargyújtó vagy elektromos ablak biztosítékára. A meglévő biztosítékra való bekötéssel az a bajom, hogy vagy: Rátekerem a kábelt a biztosíték egyik lábára, és visszadugom. De ez nem a legbiztonságosabb megoldás. Veszek egy biztosíték adaptert , ami a képen is látható. A környéken nem találtam ilyet, illetve UNIX-ban van vagy 6000Ft-ért, de azt elég soknak gondolom. Van valami olyan lehetőség, amihez nem kell behúzni a kábelt? Pl a motortérben valami lehetőség? Köszönöm
  10. Sziasztok, Van nekem egy Y17DT G Astrám, ami minden reggel, illetve munkából hazafelé Check Engine lámpával örvendeztet. Elindulás után 5-10km-el elalszik a lámpa, de nagyon ritkán olyan is van, hogy egyáltalán nem alszik el. Ilyenkor érezhetően gyengébb az autó. fék+gáz+gyújtás módszerrel kivillogtattam a hibakódot, ami P0100, vagyis légtömegmérő hiba. Bontóból szereztem egy másik légtömegmérőt, kicseréltem, de nem oldotta meg a problémát. Van valakinek valami ötlete, hogy mit lehetne még megnézni? Köszönöm
  11. Én már túl vagyok a tisztítási kísérleten, ráadásul direkt MAF szenzor tisztítót vettem, de sajnos nem javult meg. Autószerelő egyébként meg tudja állapítani, hogy biztos az-e a hiba? Eddig azért nem cseréltem, mert azért nem olcsó alkatrész, ha meg nem az a baja, akkor kidobott pénz :/
  12. Sziasztok, Már több hete a következő problémám van a 2001-es Y17DT G Astrámmal: Beindítás után, hidegen nem alszik el a check engine lámpa, csak miután mentem az autóval kb 5 km-t. Gyengébbnek is érzem olyankor az autót, de miután elalszik a lámpa, minden rendben. A hibakód P0100, ami ha jól tudom légtömeg mérő hibát jelent. Furcsa viszont, hogy csak hideg motornál jelentkezik a hiba, mivel a légtömeg mérőnek elvileg nincs köze a motor hőmérsékletéhez, hiszen a kívülről beáramló levegőt figyeli. Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata? Köszönöm
  13. Több éve meg van már az autó, többször is volt már elem csere, de nem az a baja. Ezek szerint másnak távolabbról is nyitja?
  14. Sziasztok, A központi zárat távirányítóval csak kb 2-3 méterről tudom kinyitni. Ez minden G Astránál így van gyárilag vagy csak nálam? Köszönöm
  15. Sziasztok, Vettem új hangszórót + beépítőkeretet. 3 ajtós G Astrába hátra. Az még egy dolog, hogy a keret 3 lyukja nem illik a kaszniban lévő lyukakba, de a hangszóró rögzítési pontjai még véletlenül sem jók a kerethez. Rossz beépítőkeretet kaptam a boltban?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.