Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Bögöly

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    94
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Bögöly névjegye

  • Születésnap 1969-03-16

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Tiszaújváros

MOTE klubkártya

  • Város
    Tiszaújváros

Legutóbbi látogatók

5.615 profile views

Bögöly's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

7

Hírnév

  1. Bögöly

    Egyéb csevegés

    Üdv az érdeklődőknek. EGR kitisztítva (mikor kiszedtem, félig nyitott állapotban volt megszorulva). Hibajelzés eltűnt, minden oké. DE MEDDIG???
  2. Bögöly

    Egyéb csevegés

    Egyéb csevegés, és egyáltalán nem sír a szám... A frissen feltámasztott (váltócsere, majd motorcsere az elmúlt 2 hónapon belül) autómmal már hazafelé jöttem Ukrajnából, mikor egy előzésnél szúrtam egy kövér gázt. Motor 4000-ig pörög, váltó vissza 3.-ba, MIL kigyullad! Az autó megy, mint akit s.ggbe rúgtak, előzés befejez, normál üzemmenet, 90-100 km/h, MIL világít. Nyíregyházán piros lámpánál megáll, kiderül, nincs alapjárat! AAARRRGGHH!!! A hiba fennállt hazáig, sőt, másnap is. Tegnap tudtunk ránézni OPCOM-mal, EGR szelep hibát hoz. Most megyek, és szétszedem, kitisztítom, aztán majd meglátjuk... Már többen javasolták -megbízhatóbb márkák tulajdonosai-, hogy gyújtsam fel ezt az autót, mert amennyit eddig kínlódtam vele, abból úgy tűnik, többet kell szerelni, mint amennyit vezetem. LASSAN HAJLOK IS RÁ.
  3. Bögöly

    Egyéb csevegés

    Üdv mindenkinek! Motorcsere lezajlott... Nem volt eccerűűűűű!!! A halott motorban a következő anomáliákat találtuk: az olajszűrő (GM típus, márciusban cseréltem) belsejében a szűrőbetét lötyögött. Ki tudja, mióta keringett szűretlenül az olaj a rendszerben. Olajnyomás volt, lévén a szűrőellenállás nulla. A négyes hengerben a dugattyúcsapszeg elkopott, a dugattyú alulról nekikoppant a hengerfejnek, ez adta az egyre hangosabb fémes kopogást. Ezt a kopogásérzékelő (akusztikus jelként félreértelmezve) a motorvezérlőbe küldve 47 fokos előgyújtást állított be, ami már az indítást is megakadályozta, és a motor működését instabillá tette. A kiszerelt blokkban a dugattyút kézzel kb. 6-7 mm-re lehetett lenyomni, miután átfordítottam a motort a holtponton. A motor a vastelepen végezte dicstelen pályafutását... A titok alkoholban oldódott!!! Most lefexem aludni :icon10: ... Áldjon meg mindenkit az én marxista istenkém!!! Soha többé nem veszek Omegát!!! (Elég nekem ez az egy ;) )
  4. Nem tudom, hogyan kell elküldeni privátban... :unsure: sokmindenhez értek, de valamiért a számítástechnika/internet nem simul a kezem alá :huh: ... Ha leírja valaki, hogyan lehet csatolni a pdf file-t a PÜ-hez, akkor már küldöm is.
  5. Hali. Nem elektronikus probléma, ezért itt off. Motorcsere folyamatban.
  6. Bögöly

    Fűtés?

    Figyelem a fickót: STÍLUSA VAN :evilgrin: !!! "Egy doboz gyufa..." és a témánál maradt (fűtés, ugye...)! :D
  7. Pillanatnyilag ott tartunk, hogy a dugattyúk FÖLÖTT a motor ép. Ahhoz, hogy a főtengely felől is megobszerváljuk, meg kell emelni a motort a bakjáról, mert az olajteknő csak így jön le :stare: ... 2 órás meló kb. 16 db csavarért :lurker: ... Köszi a biztatást. Korinak is.
  8. Üdv! Eddigi vizsgálati eredmények: vezérlés a helyén. Olaj van. Olajnyomás van. KOMPRESSZIÓ VAN. Jövő 7en olajteknő levesz, főtengelycsapágyakat megles. A donor sedan. Pillanatnyilag a következő ÉLETÉRZÉS van: :goofy: , meg :icon7: , és még :sowwy: is... Sőt, egy kis :icon8: , de persze az a baj, hogy mindeközben :icon12: ... szóval, francsetudjamilesz...
  9. Bögöly

    Egyéb csevegés

    O.K. Tudjuk be :icon1:
  10. Bögöly

    Váltó

    Köszönöm a fékszalagok részletes ismertetését! Jó lenne látni működés közben... Az én döglött váltómban is egy rugó maradványai voltak, és a lamellák közül eltűntek a korongok. Talán egyszer felújítom, és akkor szétborítom az egészet. Akkor viszont már nem fogom tudni, hová kell a rugó... Ezért itt fogom feltenni majd a kérdést. De nem most. Ja, és örülök, hogy Nektek sikerült életre kelteni egy döglött váltót! Ezek szerint nem csak két-háromszázezres tételeket kiszámlázó "szakszervizek" képesek erre. Ez inspirációt adhat másoknak is, akik nem átallják összekenni magukat olajjal, és láttak már erőátviteli rendszereket előtte is. Vagy legalább elméleti fogalmuk van róla.
  11. Bögöly

    Egyéb csevegés

    Teherviselő elemeket csak 8.8 csavarral szabad rögzíteni, az 5.6 nem erre a célra készül.
  12. Hali! Csak sajnos nem az enyémben... Két hete cseréltem a váltót, örülés volt... egészen 17-e hajnaláig, mikoris egy rendezvényről hazafelé (zenész vagyok) kb. 15km-re az otthonomtól a motorból enyhe kattogásra lettem figyelmes . Mint amikor kopott szelepemelők, vagy vezérműtengely miatt kattog egy szelep. Teljesítmény van, ám a kattogás egyre erősebb... 5 km-re otthontól már kopog, mintha ütnék a motort kalapáccsal... Hazaér, motor leállít, fél négy, nem most. Másnap beindít, csúnya kopogás, olaj megnéz, bár tudom, hogy van benne, márciusban tettem bele. Cimbi felhív, hozd el, megnézzük. Vezérműtengelyeknél enyhe kopás, nem veszélyes. Gyújtás nélkül halkan forog a motor, nincs szorulás, stb. OPC rátesz, hibakódok tömkelege... Egy kiugró, ilyet még nem ...tam: előgyújtás 47 fok :o !!! NA EZ MITŐŐŐŐL??? Komolyan, a p.csám bereped, hogy ha az egyik végén megjavítom, a másik végén kezd foszlani! Ha nem az elektronika, akkor a futómű. Ha nem a váltó, akkor a motor. Bemattuló, szétporladó lámpák.Valami mindig tönkremegy benne, pedig nem gyilkoljuk, megkapja a gondoskodást is, olaj, víz, szűrők, minden, és mégis... Lehet, hogy feladom, és tavasszal megy a háztól. Amúgy a donor még megvan, igaz, már enyhén hiányos, de én nem láttam benne semmilyen rolót. Valamelyik nap megobszerválom tüzetesebben. Hol keressem pontosan?
  13. Bögöly

    Váltó

    Sziasztok! A kíváncsiság kérdezteti velem: 1. Mit fékeznek ezek a bizonyos féxalagok? 2. Ha nem PONT 5 Nm nyomatékkal vannak meghúzva, milyen rendellenességet tapasztal az autóvezető honpolgár?
  14. Bögöly

    Váltó

    Fúúú, én is örülök! Igen, a donor leömlőjét építettem be, ezt már régebben meghegeszttettem egy szakival, mert ez is repedt volt. Mellesleg, kezdem azt gondolni, hogy a német ipar mélypontja az Omega: Hella, Bosch lámpák széthullanak, automata váltók behalnak (na jó, az francia... :icon4: ), leömlők repednek, kijelzők elsötétülnek... Mi vaaan??? Oké, oké, nem szidjuk :P . Viszont az a link, valtoalkatresz.hu, az MAGA A CSODA!!! Már csak egy műhely, és sok szabadidő kellene, és akár házilag is fel lehet újítani egy váltót! Már persze, ha nincs komolyan megrágva a belső struktúrája...
  15. Köszönöm a válaszokat. Igen, az enyém projektoros, de nem a belsejét akarom cserélni, hanem kompletten mindkét lámpát, és megtetszett ez: http://racing-bazar.hu/alkatresz/lampa-xenon/opel_omega_tuning_lampa . Az enyém már úgy szétpergett, hogy a jobb oldali már mindenhova világít, csak az útra nem... Egyszer már políroztam is, tavalyelőtt, mostanra már eléggé bemattult megint. Márciusban vizsgázik a gépsárkány, addigra szeretném megoldani, meg persze jó lenne látni is valamit sötétben vezetés közben. B) B1-hez elég sok lámpát kínálnak, viszonylag jó áron, én meg nem mertem megvenni még, csak lestem, mert nem láttam különbséget B1-B2 között. Amúgy én hajszárítóval szedtem szét.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.