Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

stirlic

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    7
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

MOTE klubkártya

  • Város
    Szeged

stirlic's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. klassz! ennyi elméleti előkészület után jöhet az empirikus ismeretszerzés
  2. Sziasztok, köszönöm. Átalakítani nem tervezem, a hétvégén, ha összejön, egy tanknyit kell autóznom, így valami tapasztalatom lesz, fogyasztásról, menetről, indításról. Mindenképpen beszámolok róla. Kb évi 12-15 ezer km-t megyek, ennek 70-75%-a közúton, a többi városban, valahogy még a kalkulátoromba ezt is beépítem, később egy ilyen számolással már okosabb leszek. Az minden esetre megnyugtató, hogy egybehangzóan mindenki javasolta, hogy bátran tankoljak min felesbe, baj nem lesz. Miután kísérletező alkat vagyok, naná, hogy nem hagyom ki... üdvstirlic
  3. Sziasztok, másik topikról jöttem át, újonc vagyok, kérdéseim volnának, tanácsra van szükségem. 1.4es 1999es f astra caravanom van, x14nz motorral, 44kw, nem egy erőgép, de nem is annak tartom. Elgondolkodtam, hogy tankolnék e85-t, mondták/írták felesben mehet, pár tankig oké, után benzinszűrő cserélve. Aztán számoltam és erre jutottam (kopizom az ott leírtakat): Köszönöm. Közben számoltam (remélem jól) és (legalábbis számomra) meglepő eredményre jutottam. Ha csak benzint tankolok, akkor az 50L 8 literes fogyasztással 625 km-re elég, 311 Ft-tal ez 15500 Ft egy tankra, 100 km-re az egység-költség 2480 Ft. Ha felesben tankolok és csak 1 literrel nő a fogyasztás (9L), akkor az 555 km-re elég, egy tank 13275 Ft (311 és 220 Ft), 2391 Ft a 100 km-es költség. Vagyis egy tankon fogok 2225 Ft-t, a 100 km-re eső költség-különbség 89 Ft (mindössze?!) a feles tankolás és 9 literes fogyasztás javára. Számomra meglepő volt ez, azt gondoltam kicsit nagyobb a differencia, s ha még hozzáveszem az egyéb költséget (benzinszűrő cseréje), akkor elgondolkodtató, mennyire éri meg? S még egy adalék: ha 10 literes a fogyasztás 'vegyes üzemnél', akkor az egység-költség (500 km egy tank, 13275 Ft költség) már 2655 Ft, ami 175 Ft-tal több, mint a benzinnel tankolás. Abszolút értékben természetesen mindkét esetben kevesebbet hagyok a kúton tankoláskor, ám ez hosszabb távon már nem ennyire egyértelmű: 2500 km megtételekor az első esetben 62000 Ft, a másodikban 59775 Ft (vagyis ezen a távon is mindössze alig több, mint 2000 Ft a nyereség), a harmadikban 66375 Ft, ami már 4000 Ft-nál nagyobb bukó. Ez számomra az igazán meglepő: a fogyasztás rendkívüli módon befolyásolja a nyereségességet (ezen hogyan lehet változtatni?), jó eséllyel a költség nem, vagy alig változik (ha nem számolom az ekkorra már szükséges szűrőcserét), vagy éppen magasabb lesz. Mi tehát az előny, a csökkent károsanyag-kibocsátás mellett? És az milyen mértékben változik ilyen használatnál? (Nem vagyok sem benzin-ügynök, sem provokatőr, csak kíváncsi. Néhány éve gázos autóval jártam nem keveset, a hagyományostól eltérő üzemmód nem idegen tőlem.) Megéri így? Vagy átalakítással ezek a számok sokkal előnyösebbek lesznek? Milyen megtérüléssel lehet számolni? A fogyasztás mennyire változtatható? Kérlek osszátok meg a tapasztalatot, véleményt! üdvstirlic
  4. stirlic

    Motor

    Köszönöm. Közben számoltam (remélem jól) és (legalábbis számomra) meglepő eredményre jutottam. Ha csak benzint tankolok, akkor az 50L 8 literes fogyasztással 625 km-re elég, 311 Ft-tal ez 15500 Ft egy tankra, 100 km-re az egység-költség 2480 Ft. Ha felesben tankolok és csak 1 literrel nő a fogyasztás (9L), akkor az 555 km-re elég, egy tank 13275 Ft (311 és 220 Ft), 2391 Ft a 100 km-es költség. Vagyis egy tankon fogok 2225 Ft-t, a 100 km-re eső költség-különbség 89 Ft (mindössze?!) a feles tankolás és 9 literes fogyasztás javára. Számomra meglepő volt ez, azt gondoltam kicsit nagyobb a differencia, s ha még hozzáveszem az egyéb költséget (benzinszűrő cseréje), akkor elgondolkodtató, mennyire éri meg? S még egy adalék: ha 10 literes a fogyasztás 'vegyes üzemnél', akkor az egység-költség (500 km egy tank, 13275 Ft költség) már 2655 Ft, ami 175 Ft-tal több, mint a benzinnel tankolás. Abszolút értékben természetesen mindkét esetben kevesebbet hagyok a kúton tankoláskor, ám ez hosszabb távon már nem ennyire egyértelmű: 2500 km megtételekor az első esetben 62000 Ft, a másodikban 59775 Ft (vagyis ezen a távon is mindössze alig több, mint 2000 Ft a nyereség), a harmadikban 66375 Ft, ami már 4000 Ft-nál nagyobb bukó. Ez számomra az igazán meglepő: a fogyasztás rendkívüli módon befolyásolja a nyereségességet (ezen hogyan lehet változtatni?), jó eséllyel a költség nem, vagy alig változik (ha nem számolom az ekkorra már szükséges szűrőcserét), vagy éppen magasabb lesz. Mi tehát az előny, a csökkent károsanyag-kibocsátás mellett? És az milyen mértékben változik ilyen használatnál? (Nem vagyok sem benzin-ügynök, sem provokatőr, csak kíváncsi. Néhány éve gázos autóval jártam nem keveset, a hagyományostól eltérő üzemmód nem idegen tőlem.) Megéri így? Vagy átalakítással ezek a számok sokkal előnyösebbek lesznek? Milyen megtérüléssel lehet számolni? A fogyasztás mennyire változtatható? Kérlek osszátok meg a tapasztalatot, véleményt! üdvstirlic
  5. stirlic

    Motor

    Szia, Nagyon szépen köszönöm. AZ 50% az 25L/25L? Én annak gondoltam, de olvastam máshol (és ott vita tárgya volt), hogy 1L etanol valójában 0,85L, és így az 50-50%hoz kevesebb benyó és több etanol kell (a 15%miatt)?. Amúgy 99-es az autó, egyszerű jószág, magam is úgy gondoltam, hogy nagy kárt nem tehetek benne, másutt is olvastam ezt, egybehangzó volt a vélemény, a benzinszűrőről is. A topik itt van az opel-fórumon? Kösz mégegyszer, üdvstirlic
  6. stirlic

    Motor

    Üdv, friss hús vagyok, nem igazán hozzáértő és tapasztaltabbak segítségét kérném. 1.4 benzines F Astra Caravan tulajdonos vagyok, (44 kW) X14NZ motor. Kérdésem: lesz-e bármi problémám, ha a következő alkalommal 50% 95-ös mellé 50% bioetanolt tankolok? Átalakítás nélkül, csak a próba kedvéért tenném (most, de hosszú távon, kedvező tapasztalatok birtokában a költséghatékonyság miatt akár állandóan, ha lehet). Mennyire kockázatos ez? A tervezett 600 km alatt lehetséges-e, hogy lerobbanok (nem szívesen tenném télen, családdal a hátam mögött)? Mik a tapasztalatok? Érdemes belevágni? Hosszabb távon szükséges bármilyen átalakítás, hozzányúlás? Köszönöm a válaszokat, üdv stirlic
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.