Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

akoskombi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    62
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G Caravan Z16XE Selection
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

1.527 profile views

akoskombi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

1

Hírnév

  1. Egy ismerős autójával mentünk, a havas-jeges szakasz végén alig-alig kinkeservesen lehetett levenni - anno, de kb 5000ft-os áruházas darab volt, összeszorult-fagyott a rögzitőszeme. Fogóval, olvasztással kellett szenvedni. Mondjuk a 100EUR körüli ár elég már a jó láncok szintje Astra méretben. Nekem 10+ éves König hóláncom van az Astrára, 2x használtam élesben a saját autón, de akkor nélküle mozdulni sem lehetett - egyik csak egy lejtős, befagyott parkolóhelyről kitolatáshoz kellett, a másik hosszabb távon, itt jól vizsgázott. Gyorskioldós, ami biztosabban nyitható még rászorultan is, illetve a szemek is megerősítettek. Én azért ezt vettem, mert úgy gondolom, hogy ha fel kell tenni, akkor már annyira kell, hogy legyen rendes, illetve a levétele is legyen könnyű (nem egy leányálom a latyakdzsuvában út szélén matatni fél órát amig lejön egy rászorult darab). Egy gyengébb - olcsóbb, vagy nem megerősitett szemes hamarabb elkopik ha használatban van, és utána könnyebben szakad. Más: Személyes tapasztalat, másik nem összkerekes autóval: friss hóesés, nedves út, egyszer csak + latyakréteg + emelkedő - igazán az a baj, hogy nem tudatosul, hogy fel kellene tenni előre a láncot, és nem már az emelkedőn, amikor a kocsisor megáll, és az álló autó kezd visszacsúszni ! a latyakon. Miközben ott a csomagtartóban a hólánc. Szerencsére gyökkettő/+ASR de sikerült elindulni és kn 1-2kmh-vel haladva leelőzni az előttem álló Merci kupét (malomkerék, kigyózott egyhelyben), és szemből nem jöttek. Ausztriában volt ez, késtek a sózással, necces volt, az emelkedő előtt meg teljesen normál enyhén vizes volt az aszfalt.
  2. Köszönöm, Behr van, szoktam cserélni a pollenszűrőt. A többieknek is, pontatlan voltam a leirással, tényleg csak a hűtés-fűtés-tekerő gombok nem világítanak - a szivargyujtó igen és ülésfűtés kapcsolók is, de a nagy sötétéség a feltűnő, amikor nem világít, rosszul emlékeztem. Behr rendszerhez külső-belső keringetést át váltó motort milyet érdemes venni? Ha egyáltalán van többféle, webshopokban nem találtam meg amúgy sem.
  3. Sziasztok, Olyan hibajelenségem van, hogy a középkonzolomon néha nem megy a világítás - csak a rádió bekapcsoló gomb háttérvilágítása ég, a többi ami alatta van sötétségben marad. Műszerfal többi része minden aminek kell világít. Persze nem mindig rossz, van amikor minden jól világit. Mi lehet? Halódik benne rizsszem izzó és 1 van vagy sorbakötött az a rész? Egyéb okból most cseréltem a világításkapcsolót (a tompítottat nem mindig kapcsolta fel és nem volt kedvem újra szétszedni tisztitgatni), nem az okozza.
  4. Sziasztok, Szervizbe készülve lett egy újabb gondom, valaki ... összetörte a ház előtt parkoló autómon a vezető oldali tükörházat (szinre fújt). Persze a letört festett darab nincs meg. Annyi a kárörömöm, hogy pár méterrel arrébb megtaláltam az ő jobb törött tükörlapját a tartókeretével együtt. A tükörlap nem tört el, motorja működik, de a tükör külső fekete kerete is sérült - kitört egy darabja az ütközés helyén. Mit javasoltok, lehet szinazonosat találni, vagy festetni kell egy cseredarabot? Élénk kék, Z 20Q a szine. Nem motoros tükörházba ét lehet pakolni az enyémből a motoros részt, tükörlapot?
  5. Sziasztok! Volt ez a néha "beszaggat nagyobb gyorsításkor" gondom (+sárga lámpa ha 5 sec-nél tovább hagytam ilyenkor kihagyogatni, és nem vettem vissza a gázt időben). Ezt trafósor (Delphi) és testkábel csere a motor/kaszni között oldotta meg a problémát. Kellene első stabpálcákat és első keresztstabilizátor szilenteket cserélnem, még gyári van benne. Ezekből csak gyári az ajánlott, vagy milyen gyártmányt kérjek bele?
  6. Nálam is szokott belülről párásodni (a legjobb amikor kint-bent deres és belül is le kell kaparni a szélvédőt). A pollenszűrőt majd megnézem hétvégén, van is egy cseredarab betárazva. Nekem a rossz külső-belső keringetésváltó motor hibája miatt mindig külső levegőn van; a szélvédő alatti külső gumi csereérett; reggelente hallom indulás után, hogy a fűtőradiátorban bugyborékol egy kicsit a viz. Folyás, hűtővizfogyást nem látok. Gumiszőnyeg van bent, nem szokott kifejezetten vizes lenni az sem este, hogy abból párologna ki. Normál esetben motor leállításkor lezárná belső keringetésre a szellőzőt vagy sem az autó? Okozhatja az, vagy éppen ellenlezőleg, mindig kinyitná, vagy hagyja a beállított állapotban?
  7. akoskombi

    Motor

    Sziasztok, Nem netező családtag számára egy kérdés: F Astra, 8 szelepes 1.4-es motor (1992-es, tipust számot nem kaptam) vezérlés szíj szakadás esetén össze tudja-e verni a szelepeket? Vagy ilyen veszély csak a 16 szelepes esetén van?
  8. Sziaszok! Eljött az ideje egy kis meg/felújításnak. Elég hosszú a listám, de ezekkel is kellene kezdenem valamit: A tetőantenna talpgumi kezd szétmállani (ragad, és foszlik szét). Emlékszem, hogy volt angliai/ebay beszerzés anno, és leszerelés nélkül lehet cserélni. Van itt valaki aki megcsinálta és már van elég tapasztalat, hogy nem ázik be utána? Más, kívül a szélvédő alján a takaró gumi kétoldalt már jól szétrozsdásodott, eláll a rögzitése, de imég tartja magát. Cserélni kell beázás/fagyás ellen vagy inkább csak szélzaj, esztétika miatt javallott?
  9. Sziaszok, Z16XE: Nagy gázadásra időnkénti szaggatás problémám van, ami leginkább alacsonyabb fordulatról erőteljes kigyorsításkor. Illetve üresben alapjáraton telitalpas gázfröccsre lehet érezni kihagyást, miután majd rendben felpörög. Alapjárat stabil, gyertyák 2 pólusú gyáriak, kb 1 évesek. Volt sárgalámpa, villogva is, majd ez megszűnt, lámpa x úrjaindítás-nap után kialudt. Néztünk eltárolt hibakódot: volt 1-es henger égéskimaradás és Low Fuel level a hengerben hiba. Felcseréltem két gyertyát, hogy meglássuk elmászik-e a hiba másik hengerre. Az 1-es henger gyertya karimán fehéren égetten válik le a koromréteg. A 4. gyertya perem kormos, maga az elektródák állagra színre rendben. Kipufogó felől mintha zajosabb lenne elöl, korábban már mondogattak nekem leömlő repedést is, hogy lehet az van. Megzavarásztam az autót ezután, egészen tartós, 4.ben 150km/h -ig (5000-5500 ford.) haladásig, illeve jó pár 4.seb 80-150 kigyorsítással. Nem jelentkezik durván a hiba, leszámítva alapjáraton illetve néha alacsony fordulatról indulva, alacsonyabb fordulatszámon kicsit berángat, de nem lett belőle hosszabb, vagy akár motorsárgalámpa sem. Azon kivül, hogy trafósor csere, van-e valami ötletetek, hogy mit érdemes még megnézni? Van-e értelme diagnosztikára vinni/menet közben nézni mit csinál a motor?
  10. Haynes Astra G könyv Front Lights 12/36 ábra itt van egy ideig: https://drive.google.com/open?id=0B0jUaDs91E46WlU3SkZwX3pkVHc
  11. Sziasztok, Tegnap M7, dugó hazafele, néha beszaggatott a motor, majd egyszer csak bevillogott a motor lámpa is a műszerfalon, főleg gázadások/gyorsítás alatt. Abbahagyta, de égve maradt, hazavergődtem szép lassan, erő nem sok volt az autóban, igaz tojáshéj gázpedállal jöttem. Amikor hazaértem, szabálytalanul pöfögött alapjáraton a kipufogó de stabil alapjáraton. Ma reggel már rendesen megy, alapjárat is rendben (lámpa világít). A héten műszakira kell vinnem (mikor máskor), átmegy igy, vagy ki kell töröltetni a kódot? Milyen szervízbe ajánlatos vinni ezzel a hibával? Diagnosztikára? Tudtok ajánlani ilyet kelet Pesten (14-15-16 kerület)?
  12. Korábban írtam, hogy a lámpám nem mindig kapcsolt be, és a kapcsolóval lehet valami, hiába fordítom a végállásba, nem mindig kapcsolta be a tompítottat. Szerencsére nem vettem láttatlanban újat - ami persze jó drága és utángyártott sem olcsó, kb 30E és 18E lehetett talán az ára. Hétvégén szétszedtem és teljesen jó is lett utána. A kapcsoló házat kivenni a műszerfalból: - kapcsolót kihúzni belső világításra, alul kis lyukba csavarhúzó benyom, és akkor kihúzható/eltávolítható a tekerő gomb. - két pici pl. műszercsavarhúzó kell, mindkét oldalt középtájon van egy fémes rugalmas fül, oldalt benyúlva kell a lyukját megfogni és kihajtani, kb a két csavarhúzó pont egymásnak feszül, ekkortól lehet az egész kapcsolót külső borítással együtt kihúzni. - ki kell nyitni a kapcsolódobozt, elég könnyen szétjön, alján van pár kis pöcök, szép lassan meg kell indítani, kijön majd mint egy fiók. Belül 6 vagy 7 kis rugó viszi át a feszt az előlapi áramköri lap (fényszóró magasság, ködlámpák, műszerfal) és a hátsó érintkezők között, erre kell csak vigyázni, hogy ne repüljenek szét. Felfele nézzen a tekerő/gombok rész amikor szétemeled. A lámpakapcsoló tekerőjegombja a belső oldalon kapcsol, a forgó elemet elég szépen finoman ki lehet venni oldalradöntve. Itt az érintkezőknél volt nekem valami zsiros feket trutyi, amitől nem volt megfelelő az érintkezés a tompított állásban. Letisztítottam WD40 és egy pálcikával, összeraktam és teljesen rendben van azóta.
  13. Szia, Nekem kopott a világítás kapcsolóm, és néha a tompitott bekapcsolt állás nem kapcsolja be a tompítottat (csak ha kicsit határozottabban rácsavarok kézzel a végállásban). Lehet neked is ilyesmi van és halódik/meghalt a kapcsoló.
  14. Sziasztok, Jelentkezett egy olyan hibám, hogy néha kihagyogatott a motor menet közben. Éppen középső dob csere előtt voltam, de csere után is megmaradt a hiba. Cseréltem gyertyákat (időszerű is volt) a hiba megszűnt. Öröm. (Gyertyák gyáriak, de Made In Russia - ezzel van valami para?) Most kb 200 km után újra előjön. Inkább meleg motornál jön elő a hiba, de lehet nem ettől függ. És van hogy napokig nem jelentkezik. Nagyobb gázadásra jelentkezik, ilyenkor nem nagyon gyorsul, a kipufogóból köpködős-szakadtas hang jön, darabosan lassan gyorsul, de kis idő után felpörög és visszajön a motorerő, megszűnik a rendellenes kipufogóhang, minden rendben. Csinálja 2000 környékén is, és ilyenkor 3000-4000 körül is (habár nem szoktam városban feljebb menni). Ha visszaveszem a gázt kisebb gyorsításra, akkor többnyire ekkor megszűnik. Hűtővizet nem fogyasztja, amúgy rendben van, városban megyek vele, de tempósan. Van ötletetek mi lehet?
  15. Sziasztok, Észrevettem, hogy nem működik a belső keringetés-külső levegő átkapcsolás. Nagyon párás lett többször is belülről a szélvédőm amig a hidegek voltak, pedig zárva volt minden szellőző és belső keringetésen. Tegnap megnéztem a pollenszűrőt, rendben volt, száraz, egy kevés apró szemetet ki is fujattam vele. De, amit észrevettem, hogy a belső levegő keringető - külső levegő kapcsolás nem működik. A külső levegő bevezetés állapotban van (a bödön zárva). Hiába kapcsolom át belső keringetésre - a levegő iránya nem a szélvédőre van, de azt is állítgattam) nem forog az állító motorja, a kar sem törött. Behr rendszerem van (a kis fémcsatos pollenszűrőajtós :). Elvileg a biztosítékok rendben vannak, mert minden egyéb elektromos cuccom működik. Lehet hogy leégett a motorja? Hogy tudom megnézni, mit nézzek?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.