Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

23 perce, quad405 írta:

Ezek szerint ne. Bár sokan mászkálnak a szervizmenüben. Nekik vajon nem merül az akksijuk? Vagy csak nem vették még észre?

13.0 nagyon gyatra, igen! Ahogy azt kisp kolléga is említette, egyrészt idő előtt tönkre megy az akkud mert soha sem tud teljesen feltöltődni és elkezd szulfátosodni, másrészt hidegben lehetnek majd indítási gondjaid. Ha van lehetőséged töltőn tartani mikor éppen nem jársz az autóval, akkor eltolhatod a javítást.

A szervizmenüs akkuszipkázás a CD30 hibája, amiből létezik többféle HW azon belül még százféle FW verzió, ezért nem érinthet sokakat. 

A másik hogy leszívott akkuval a töltés nálam is alacsonyabb feszen ment, erre az a tipp hogy nem ész nélkül tölt, hanem ahogy egy rendes töltő ez is korlátozza az áramot. Ha egy 20%-ra szívott akkura ráeresztené a 14+ V -ot az elég hamar púposodni kezdene.

Érdemes lenne megmérni az akku üresjárási feszültségét, vagy egy kiadós külső töltés után újra ellenőrizni a töltőfeszt akár a szervizmenüben, csak hogy változott-e.

Ha a bemelegedéssel esik a feszültség akkor az valami kontakt hiba lesz!!! (nálam is volt ilyesmi, de csak 0.3-0.4V esett, generátorsaruk pucolása megoldotta)

Link to comment
Megosztás:

16 perce, quad405 írta:

Ezek szerint ne. Bár sokan mászkálnak a szervizmenüben. Nekik vajon nem merül az akksijuk? Vagy csak nem vették még észre?

13.0 nagyon gyatra, igen! Ahogy azt kisp kolléga is említette, egyrészt idő előtt tönkre megy az akkud mert soha sem tud teljesen feltöltődni és elkezd szulfátosodni, másrészt hidegben lehetnek majd indítási gondjaid. Ha van lehetőséged töltőn tartani mikor éppen nem jársz az autóval, akkor eltolhatod a javítást. Töltő alatt itt nem egy pár ezresre gondolok (az meg túltölti az akkut és a sem jó), hanem valami komolyabb automatára ami átáll csepptöltésre mikor feltöltődött az akku és amihez nem kell levenni a sarut. Egy ilyen 15-20.000-től kezdődik. Annyiból lehet megvan a  javítás is. Bár ettől függetlenül nem árt ha van egy töltő a háznál... 

Ezt a szervizmenu dolgot anno kimertem, es le is irtam itt; ha jol emlekszem, 300mA korul eszik, vagyis ha csak par napig all az auto, nem fogja teljesen lemeriteni az akkut. Inditas utan torlodik, ami egyszeruen ellenorizheto: aktiv szervizmenuvel motor leall, kulcs ki, par percet var. Ujboli inditas utan mar nem lesz szervizmenu, ujra hosszan kell nyomni a settings gombot.

Akku es toltese: azt, hogy fel van-e teljesen toltve egy akku, elvileg csak savsuruseg meressel lehet megmondani, minden mas kozelites es kompromisszum. Egy jol mukodo autoban menet kozben minden fogyasztast a generator fedez, toltessel csak az onkisulest es az onindito altal kivett toltest kell potolni. Ha 1-2 masodperc alatt elindul a motor, akkor az utobbi meglepoen keves, percek alatt is visszatoltodhet.

Feszultseg meres: a szervizmenunek nem okvetlenul kell hinni, az a kijelzo tapfeszultsege, sajat maga altal merve. Az akkun ettol lehet mas, tehat ott kell muszerrel merni. A saruk tisztitasa, meghuzasa termeszetesen jot tesz, erdemes idonkent megcsinalni.

 

Link to comment
Megosztás:

33 perce, kisp113 írta:

A szervizmenüs akkuszipkázás a CD30 hibája, amiből létezik többféle HW azon belül még százféle FW verzió, ezért nem érinthet sokakat.

Inkabb a GID, bar abbol is van tobb fajta. A CD 30 (vagy eppen mas, ha az van) csak a CAN buszon szol, hogy nyomva van a settings gomb, a tobbit a GID intezi. O marad aktiv, aminek persze semmi ertelme, amikor a feny le van veve rola.

Link to comment
Megosztás:

20 perce, csaba66 írta:

Ezt a szervizmenu dolgot anno kimertem, es le is irtam itt; ha jol emlekszem, 300mA korul eszik, vagyis ha csak par napig all az auto, nem fogja teljesen lemeriteni az akkut. Inditas utan torlodik, ami egyszeruen ellenorizheto: aktiv szervizmenuvel motor leall, kulcs ki, par percet var. Ujboli inditas utan mar nem lesz szervizmenu, ujra hosszan kell nyomni a settings gombot.

Akku es toltese: azt, hogy fel van-e teljesen toltve egy akku, elvileg csak savsuruseg meressel lehet megmondani, minden mas kozelites es kompromisszum. Egy jol mukodo autoban menet kozben minden fogyasztast a generator fedez, toltessel csak az onkisulest es az onindito altal kivett toltest kell potolni. Ha 1-2 masodperc alatt elindul a motor, akkor az utobbi meglepoen keves, percek alatt is visszatoltodhet.

Feszultseg meres: a szervizmenunek nem okvetlenul kell hinni, az a kijelzo tapfeszultsege, sajat maga altal merve. Az akkun ettol lehet mas, tehat ott kell muszerrel merni. A saruk tisztitasa, meghuzasa termeszetesen jot tesz, erdemes idonkent megcsinalni.

 

Nem az enyémet mérted.
Én is kimértem és az enyém egyértelműen nem hagyta abba a magas áramfelvételt csak feszültségmentesítést követően. (szervízmenü nem volt kulcs ki/be után, de a kérdés nem ez volt hanem a nyugalmi áramfelvétel)

21 perce, csaba66 írta:

Akku es toltese: azt, hogy fel van-e teljesen toltve egy akku, elvileg csak savsuruseg meressel lehet megmondani, minden mas kozelites es kompromisszum. 

Feszultseg meres: a szervizmenunek nem okvetlenul kell hinni, az a kijelzo tapfeszultsege, sajat maga altal merve. Az akkun ettol lehet mas, tehat ott kell muszerrel merni. A saruk tisztitasa, meghuzasa termeszetesen jot tesz, erdemes idonkent megcsinalni.

 

Jelen esetben bőven elegendő lenne annak ismerete hogy az akku amúgy 50% vagy 90%+ töltöttségi szinten van induláskor. Ezt az infót simán megadja az üresjárási feszültsége.

A szervizmenüs mérés természetesen nem mérés. OBD-n meg lehet nézni kétféle feszültséget is, amiből az egyik a generátor a másik az akkusarun mért fesznek tűnik nekem. Ha már nem vesszük elő a multimétert még ez is nagyságrendekkel informatívabb.

Link to comment
Megosztás:

31 perce, kisp113 írta:

Nem az enyémet mérted.
Én is kimértem és az enyém egyértelműen nem hagyta abba a magas áramfelvételt csak feszültségmentesítést követően. (szervízmenü nem volt kulcs ki/be után, de a kérdés nem ez volt hanem a nyugalmi áramfelvétel)

Valoban nem :) Persze az aramot mertem, tehat nalam nem kellett lekotni az akkut, az biztos.

Ha van olyan verzio, ahol a szervizmenu eltunese mellett is megmarad az aramfelvetel, az baj, foleg, ha a szervizmenu kikapcsolasa (azaz ujabb 6-7 mp settings gomb nyomas) sem segit. Tehat ha valaki eleteben egyszer bekapcsolja a szervizmenut, akkor mindaddig fogyasztani fog, amig nem aramtalanit?

Nem mondom, hogy nem lehet ilyen fw-t irni, de ha igy mukodik, az nagyon gaz... Persze az atlag user azt sem tudja, hogy van ilyen menu, igy ot nem erinti, de akkor is...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A következő problémám adódott egy Z13DTH típusú autóval. Kezdetben folyamatosan világított az ABS lámpa, majd kb 4 hét múlva elkezdett a kilóméteróra össze-vissza mutatni, jelenleg meg már meg sem mozdul a mutató.

OP-COM-al kiolvasva hibatörlés után az alábbi hiba jön vissza azonnal: U2108 Lost communications with ABS/TCS Control System. (70)  - Jelen van

Emelett még az alábbi hibák is visszajönnek, de gondolom ezek mind az ABS vezérlő miatt:

P0500 - Jármű sebességérzékelő jel nincs a névleges tartományban
(71)  - Időszakos

P0550 - Kilométeróra áramkör nincs a névleges tartományban
(71)  - Időszakos

B1016 - Az alvázszám nincs beprogramozva
(00)  - Időszakos

U2139 - Érvénytelen jel a kormányoszlop-modultól
(71)  - Időszakos

Az OP-COM a motor diagnosztikánál minden vezérlő egységet lát és azokat ki is tudja olvasni, kivéve az ABS vezérlő egységet, arra azt írja ki, hogy nincs jelen.

Van valakinek ötlete, hogy mit lenne érdemes átnézni mielőtt szervízbe kéne vinni vezérlő cserére (ha tényleg halott)?

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, csaba66 írta:

Ha van olyan verzio, ahol a szervizmenu eltunese mellett is megmarad az aramfelvetel, az baj, foleg, ha a szervizmenu kikapcsolasa (azaz ujabb 6-7 mp settings gomb nyomas) sem segit. Tehat ha valaki eleteben egyszer bekapcsolja a szervizmenut, akkor mindaddig fogyasztani fog, amig nem aramtalanit?

A szervizmenü kikapcsolását újabb hosszú gombnyomással nem próbáltam! - az még lehet megoldás. De kulcs ki/be után biztosan nem volt látható, ellenben fél órával vagy bármennyivel az autó zárása után is még 300+ mA gyalogolt az infotainment biztijén (#35, és igazad van: inkább a GID lehet a ludas nem a CD30). A helyreállításhoz nem volt muszáj az akkut lekötni, elég volt a ennél a biztinél megszakítani pár másodpercre.

Hasonló jelenség csak néhány delikvensnek volt az angol fórumon, ott nem jöttek rá az összefüggésre, hanem cserélgették a CD30 egységeket és örültek hogy utána megjavult. (csakhogy a cseréhez nyilván feszültségmentesítettek :))

Link to comment
Megosztás:

8 perce, asem75 írta:

Az OP-COM a motor diagnosztikánál minden vezérlő egységet lát és azokat ki is tudja olvasni, kivéve az ABS vezérlő egységet, arra azt írja ki, hogy nincs jelen.

Van valakinek ötlete, hogy mit lenne érdemes átnézni mielőtt szervízbe kéne vinni vezérlő cserére (ha tényleg halott)?

Tul sok variacio nincs, vagy maga a vezerlo, vagy a kabelezes... Az ABS vezerlo a hutoviz tagulasi tartaly alatt van, erdemes esetleg megutogetni, a csatlakozot megmozgatni. Es persze az orok remeny: az akkut lekotni egy fel orara, hatha...

Link to comment
Megosztás:

19 perce, kisp113 írta:

A szervizmenü kikapcsolását újabb hosszú gombnyomással nem próbáltam! - az még lehet megoldás. De kulcs ki/be után biztosan nem volt látható,

Nem is ugy ertendo, hogy a GID a szerviz menuben ebred, hanem hogy a BC gombbal elo lehet-e hivni.

Ha bekapcsolt szerviz menuvel, jaro motornal a BC-vel elmesz a fogyasztast jelzo kepernyohoz, onnan pedig szokasos modon, a kormanyon levo gombbal kilepsz, akkor a radio  dolgait mutatja, en pedig naivan azt hittem, ezzel vege is a szerviz menunek, es ha ujra akarnam, akkor megint hosszu settings nyomas kene. De nem, ilyenkor a BC visszavisz a szerviz menube, tehat az tovabbra is aktiv, ujabb hosszu settings nyomas lovi csak ki. Raadasul gyanitom, hogy ezt nem a szerviz menuben, hanem a kilepes utan lehet csak megcsinalni, bar nem probaltam az elobbi verziot.

Link to comment
Megosztás:

20 hours ago, kisp113 said:

A szervizmenü kikapcsolását újabb hosszú gombnyomással nem próbáltam! - az még lehet megoldás. De kulcs ki/be után biztosan nem volt látható, ellenben fél órával vagy bármennyivel az autó zárása után is még 300+ mA gyalogolt az infotainment biztijén (#35, és igazad van: inkább a GID lehet a ludas nem a CD30). A helyreállításhoz nem volt muszáj az akkut lekötni, elég volt a ennél a biztinél megszakítani pár másodpercre.

Hasonló jelenség csak néhány delikvensnek volt az angol fórumon, ott nem jöttek rá az összefüggésre, hanem cserélgették a CD30 egységeket és örültek hogy utána megjavult. (csakhogy a cseréhez nyilván feszültségmentesítettek :))

Csak annyit tennék még hozzá a témához, hogy nekem TID-em van. Ahogy emlékszem egy ideig még aktív volt a szervizmenü motorleállítás után, pl. ha visszamentem pár perc után az autóhoz de órák múlva, vagy másnap reggel tuti nem a szervizmenü fogadott, mert újból nyomkodni kellett a gombot. hogy elérjem. Én is mértem anno a fogyasztást, persze ehhez le kellett vennem az akkusarut, hogy beiktassam a multimétert. Állandó fogyasztásom nem volt, de időnként valami feléledt és több 100 mA-t szipkázott pár mp-ig. De lehet ez normális. Arra, hogy valami szívja az akkut csak közvetett méréssel jöttem rá. Órákig mértem multiméterrel az akkufeszültséget és láttam, hogy a normálisnál nagyobb mértékben esik, ami a CD30 biztosítékénak a kivételével megszűnt.

Link to comment
Megosztás:

20 órája, telo írta:

Szóval akkor mérjek multimeterrel üresjárati feszültséget, illetve tisztítsam meg a genetator/akkusarukat első körben? 

Ezek a legegyszerubb, elso lepesek... Vilagitas, es mas plusz terhelesek nelkul is merj, illetve a pucolas, meghuzas elott es utan is.

30 perce, quad405 írta:

Arra, hogy valami szívja az akkut csak közvetett méréssel jöttem rá. Órákig mértem multiméterrel az akkufeszültséget és láttam, hogy a normálisnál nagyobb mértékben esik, ami a CD30 biztosítékénak a kivételével megszűnt.

Ez egy masik tortenet; a CD30 -on egy mikrokapcsolo volt szeriahibas, amitol neha ugy erezte, hogy betoltak egy CD-t, es bekapcsolt. Gyujtas nelkul ilyenkor egy ora utan kikapcsol, de sok egy orabol ossze lehetett hozni az akku lemeritest. Illetve lehet(ett) valami egyedi CD30 hiba is, hogy nem zart le rendesen.

 

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, csaba66 said:

Ez egy masik tortenet; a CD30 -on egy mikrokapcsolo volt szeriahibas, amitol neha ugy erezte, hogy betoltak egy CD-t, es bekapcsolt. Gyujtas nelkul ilyenkor egy ora utan kikapcsol, de sok egy orabol ossze lehetett hozni az akku lemeritest. Illetve lehet(ett) valami egyedi CD30 hiba is, hogy nem zart le rendesen.

Na végre egy logikus magyarázat! Köszi. Kicsit kezd elegem lenni a sok típushibából amit 2011-re sem volt képes kijavítani az Opel. És még volt pofájuk olyan szlogennel árulni az autót, hogy "kiforrott technológia". Képzelem mi lehet egy modellben ami még "forrásban" van :(

 

21 hours ago, telo said:

Szóval akkor mérjek multimeterrel üresjárati feszültséget, illetve tisztítsam meg a genetator/akkusarukat első körben? 

 

1 hour ago, csaba66 said:

Ezek a legegyszerubb, elso lepesek... Vilagitas, es mas plusz terhelesek nelkul is merj, illetve a pucolas, meghuzas elott es utan is.

1 hour ago, quad405 said:

Csatlakozom Csaba66-hoz. A saruk tisztítása és a csavarok meghúzása előtt és utána is mérj, ugyan olyan körülmények között és lehetőleg multiméterrel, ne szervizmenüben nézd. Többféle variációt is mérj le: üresjárat, kevesebb-több fogyasztóval bekapcsolva, alapjáraton és menet közben is. A generátor felőli rész nem tudom hogy van megoldva, de nekem a saruk babrálása nem segített ugyanis maga a saru nem volt rendesen rápréselve a kábelre, ez okozta a melegedést. Ha ez lenne nálad is a helyzet, akkor pár km után melegednie kell a sarunak. Ha ezekkel megvagy és minden rendben, de a feszültség még mindig alacsony, akkor nem ártana feltölteni az akkut is, nehogy az legyen amit kisp113 sejt, hogy intelligensen tölt a generátor és amiatt nem megy fel a  feszültség mert le van merülve az akkud.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 06. 13. at 10:14, asem75 írta:

Sziasztok

A következő problémám adódott egy Z13DTH típusú autóval. Kezdetben folyamatosan világított az ABS lámpa, majd kb 4 hét múlva elkezdett a kilóméteróra össze-vissza mutatni, jelenleg meg már meg sem mozdul a mutató.

OP-COM-al kiolvasva hibatörlés után az alábbi hiba jön vissza azonnal: U2108 Lost communications with ABS/TCS Control System. (70)  - Jelen van

Emelett még az alábbi hibák is visszajönnek, de gondolom ezek mind az ABS vezérlő miatt:

P0500 - Jármű sebességérzékelő jel nincs a névleges tartományban
(71)  - Időszakos

P0550 - Kilométeróra áramkör nincs a névleges tartományban
(71)  - Időszakos

B1016 - Az alvázszám nincs beprogramozva
(00)  - Időszakos

U2139 - Érvénytelen jel a kormányoszlop-modultól
(71)  - Időszakos

Az OP-COM a motor diagnosztikánál minden vezérlő egységet lát és azokat ki is tudja olvasni, kivéve az ABS vezérlő egységet, arra azt írja ki, hogy nincs jelen.

Van valakinek ötlete, hogy mit lenne érdemes átnézni mielőtt szervízbe kéne vinni vezérlő cserére (ha tényleg halott)?

 

Szia

Nekem akkor csinálta ezt amikor a bal kerékcsapágyam rossz lett. Hangja nem volt meg semmi. De csere után megszünt minden ilyen zavaró jelenség.

Link to comment
Megosztás:

42 perce, cserdi írta:

Nekem akkor csinálta ezt amikor a bal kerékcsapágyam rossz lett. Hangja nem volt meg semmi. De csere után megszünt minden ilyen zavaró jelenség.

Hangja azert nem volt, mert nem a csapagy romlott el, hanem a vele egybeepitett, igy kulon nem cserelheto ABS jelado. De ha az ABS egyseget sem lathja az OpCom, az nem jelado hiba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! H astra 1.6 benzin. Segítség kellene: A km számláló átváltott 159000-re felvillant a villáskulcs lámpa. Innentöl kezdve a motorerő kb a felére csökkent. Az olajba 6000km van. SZERVÍZ intervallumot kinulláztam ha minden igaz.Másnap mentem A vassal hiba eltünt erő volt a következő indításig. GID kijelzőn F betü megjelent az indításig. Van amikor ujraindítom a kocsit megszűnik a hiba.Motortérbe megmozgatom a csatlakozókat utána jó egy darabig.Mi lehet a gond? 112052 és 15505A hibakód...

Módosítva : Breeze
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Breeze írta:

Sziasztok! H astra 1.6 benzin. Segítség kellene: A km számláló átváltott 159000-re felvillant a villáskulcs lámpa. Innentöl kezdve a motorerő kb a felére csökkent. Az olajba 6000km van. SZERVÍZ intervallumot kinulláztam ha minden igaz.Másnap mentem A vassal hiba eltünt erő volt a következő indításig. GID kijelzőn F betü megjelent az indításig. Van amikor ujraindítom a kocsit megszűnik a hiba.Motortérbe megmozgatom a csatlakozókat utána jó egy darabig.Mi lehet a gond? 112052 és 15505A hibakód...

Az egyik CAN kommunikacios hiba, a masik csak annyit mond, hogy cserelj motorvezerlot...

Ha csatlakozo mozgatassal tudod orvosolni, akkor lehet, hogy csak kontakthiba, esetleg segithet a labak atforrasztasa. Lehet maga a csatlakozo is beteg, vagy egy drot torott, de sajnos nem egy orom ezekkel a soklabu allatokkal barmit is csinalni.

De ha sk. akarsz probalkozni, mindenkeppen ez az irany.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék vásárolni a közeljövőben egy diagnosztikai eszközt, elsősörban Astra-H-hoz. 
Melyiket javasoljátok OpCom vagy Tech2? Melyiknek mik az előnyei/hátrányai. Illetve, ahogy néztem OpCom-t lehet venni 10 ezer körül, többnyire 1.6-os verzióval hirdetik ez megfelelő? Mire érdemes odafigyelni vásárlásnál?
Magyar nyelv számomra nem lényeg, elvagyok az angollal is.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, csaba66 írta:

Az egyik CAN kommunikacios hiba, a masik csak annyit mond, hogy cserelj motorvezerlot...

Ha csatlakozo mozgatassal tudod orvosolni, akkor lehet, hogy csak kontakthiba, esetleg segithet a labak atforrasztasa. Lehet maga a csatlakozo is beteg, vagy egy drot torott, de sajnos nem egy orom ezekkel a soklabu allatokkal barmit is csinalni.

De ha sk. akarsz probalkozni, mindenkeppen ez az irany.

Ok köszi a választ! Hol találom a csatlakozókat mit keressek? Esetleg látható a kontakt hiba?

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Gola írta:

Szeretnék vásárolni a közeljövőben egy diagnosztikai eszközt, elsősörban Astra-H-hoz. 
Melyiket javasoljátok OpCom vagy Tech2? Melyiknek mik az előnyei/hátrányai. Illetve, ahogy néztem OpCom-t lehet venni 10 ezer körül, többnyire 1.6-os verzióval hirdetik ez megfelelő? Mire érdemes odafigyelni vásárlásnál?
Magyar nyelv számomra nem lényeg, elvagyok az angollal is.

Ha javaslatot kersz, akkor Tech2, bar kerdes, mit akarnak ilyen neven radsozni; egy valodi Tech2 ara kozeliti az autoet :) Kuldj inkabb linket, hogy konkretan miket nezegetsz.

3 órája, Breeze írta:

Ok köszi a választ! Hol találom a csatlakozókat mit keressek? Esetleg látható a kontakt hiba?

Azt irtad, megmozgatattad a csatlakozokat, aztan jo volt egy drarabig, most pedig kerdezed, hol a csatlakozo? :)

Remelhetoleg a motorvezerlo csatlakozoit mozgattad (nalam a vezerlo pl. nem is a motorhazban van). A kontakthiba tobbnyire nem lathato, de ha ilyen szintu gondjaid vannak, akkor inkabb ne sk. probalkozz...

Link to comment
Megosztás:

28 perce, csaba66 írta:

Ha javaslatot kersz, akkor Tech2, bar kerdes, mit akarnak ilyen neven radsozni; egy valodi Tech2 ara kozeliti az autoet :) Kuldj inkabb linket, hogy konkretan miket nezegetsz.

Annyit közel sem szeretnék rákölteni :) Elsősörban azért kellene, hogy ki tudjam olvasni a hibákat, illetve tempomatot raknék majd az autóba amit fel is kell programozni. Az a bajom, hogy nem vagyok képben ezekkel az eszközökkel. Gondolom az a Tech2 azért annyi, mert folyamatosan frissítik a szoftvert, és ezáltal egyre több dologra képes az újabb járművekkel kapcsolatban is. Na nekem erre nincs szükségem, mert csak egy Astra-H-hoz kellene.

Egyelőre csak jófogáson néztem körül, és ott árulnak több OpCom-t is, eltérő verziókkal. Ami a lényeg, hogy semmi extra dolog nem
kellene, csak amit leírtam. Alkalmasak ezek az eszközök erre vagy messziről kerüljem el, mik a tapasztalatok? :)

https://www.jofogas.hu/magyarorszag?q=opcom

Link to comment
Megosztás:

57 perce, csaba66 írta:

Ha javaslatot kersz, akkor Tech2, bar kerdes, mit akarnak ilyen neven radsozni; egy valodi Tech2 ara kozeliti az autoet :) Kuldj inkabb linket, hogy konkretan miket nezegetsz.

Azt irtad, megmozgatattad a csatlakozokat, aztan jo volt egy drarabig, most pedig kerdezed, hol a csatlakozo? :)

Remelhetoleg a motorvezerlo csatlakozoit mozgattad (nalam a vezerlo pl. nem is a motorhazban van). A kontakthiba tobbnyire nem lathato, de ha ilyen szintu gondjaid vannak, akkor inkabb ne sk. probalkozz...

A motortérben csak a szelepfedél melleti látszókat mozgattam meg. Ha motorvezérlő lenne a ludas akkor le is állna a motor nem? Ilyet még nem produkált.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Breeze írta:

Sziasztok! H astra 1.6 benzin. Segítség kellene: A km számláló átváltott 159000-re felvillant a villáskulcs lámpa. Innentöl kezdve a motorerő kb a felére csökkent. Az olajba 6000km van. SZERVÍZ intervallumot kinulláztam ha minden igaz.Másnap mentem A vassal hiba eltünt erő volt a következő indításig. GID kijelzőn F betü megjelent az indításig. Van amikor ujraindítom a kocsit megszűnik a hiba.Motortérbe megmozgatom a csatlakozókat utána jó egy darabig.Mi lehet a gond? 112052 és 15505A hibakód...

Egy biztos, ne hagyd senkinek hogy helyből gázpedált vagy jeladót cseréljen! (kivéve ha ingyen teszi)

Külföldi fórumokon többször tárgyalták ezt a hibát és úgy látom hogy a leggyakoribb ok kábel/csatlakozó hiba.
 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.