Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

4 perce, csaba66 írta:

A PIC18F458 elvileg jo. Ez most a ket sajat OpComod, vagy az egyik az, amivel mukodik, a masik az, amivel nem?

Ezek amugy a CAN meghajtok, elvileg mindketto alkalmas kene legyen. De az megeshet, hogy egy bizonyos motorvezerloben eppen olyan peches CAN interfesz van, hogy nem passzol valamelyik, az OpComokban hasznalt meghajtohoz (az "eredeti" rajzon amugy 82C250 van, itt pedig TJA1040 es 1050 fordul elo).

Azon a rengeteg videon milyen motoroknal fordul elo a hiba? Linkelj be nehanyat... Nem hitetlenkedni kell, hanem pontosan behatarolni, milyen konfiguracio nem megy.

Az álatalam linkelt képen az egyik az ismerősé (bal oldali működő) másik az enyém (jobb oldali nem működő), mindegyik v1.59.
Íme egy videó, nekem is ugyanez a hiba: https://www.youtube.com/watch?v=FR2amkSE3dQ

Nem tudom, hogy a chip-ek megfelelőek benne, ez okozhat-e ilyen fennakadást a canbus kommunikációban. A relék is más típusok, de ennek sok köze nincs hozzá. Esetleg még annyi információ, hogy a B1016 - " A járműazonosító szám (VIN) információ nincs programozva " hibakódom időszakos, korábban voltak gondok előző tulajnál az immobiliserrel és gondolom kiüttette vagy átírták ezt a részt az ECU-ban. Nem tudom ez mennyire fontos lehet ennél a kérdéskörnél... Tehát a lényeg: 3 op-com közül, csak ismerősé vitte az Astra H-t, másik kettő ugyanazzal a hibával nem ment. Ezen ak épen a jól működő verzió a BAL oldali: http://kephost.com/images/2017/08/07/20170804_213013.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

4 perce, ViharVadász írta:

Az álatalam linkelt képen az egyik az ismerősé (bal oldali működő) másik az enyém (jobb oldali nem működő), mindegyik v1.59.
Íme egy videó, nekem is ugyanez a hiba: https://www.youtube.com/watch?v=FR2amkSE3dQ

Nem tudom, hogy a chip-ek megfelelőek benne, ez okozhat-e ilyen fennakadást a canbus kommunikációban. A relék is más típusok, de ennek sok köze nincs hozzá. Esetleg még annyi információ, hogy a B1016 - " A járműazonosító szám (VIN) információ nincs programozva " hibakódom időszakos, korábban voltak gondok előző tulajnál az immobiliserrel és gondolom kiüttette vagy átírták ezt a részt az ECU-ban. Nem tudom ez mennyire fontos lehet ennél a kérdéskörnél... Tehát a lényeg: 3 op-com közül, csak ismerősé vitte az Astra H-t, másik kettő ugyanazzal a hibával nem ment. Ezen ak épen a jól működő verzió a BAL oldali: http://kephost.com/images/2017/08/07/20170804_213013.jpg

A videon egy X17DTL van, ami KWP2000-es, tehat nem a H-ban hasznalt CAN busz.

Ha az ECU is buheralva van, az nyilvan nem segit a dolgon, bar elvileg a kommunikaciot nem kene befolyasolja.

Tehat akkor a TJA1040 mukodik, a TJA1050 nem. Es mi van a masik, sajat OpComodban, ami szinten nem megy?

Link to comment
Megosztás:

8 perce, csaba66 írta:

A videon egy X17DTL van, ami KWP2000-es, tehat nem a H-ban hasznalt CAN busz.

Ha az ECU is buheralva van, az nyilvan nem segit a dolgon, bar elvileg a kommunikaciot nem kene befolyasolja.

Tehat akkor a TJA1040 mukodik, a TJA1050 nem. Es mi van a masik, sajat OpComodban, ami szinten nem megy?

Az már sajnos nincs meg, túltettem magam rajta. Nem canbusos autókkal kommunikált az is, de én nem tudtam mit kezdeni vele. Vettem még egyet, de ezzel is az a helyzet, így nem szeretnék már több pénzt feleslegesen kidobni az ablakon, örülnék, ha életre lehetne kelteni valahogy a jelenlegi op-com-ot!

Így van TJA1040-es működik, TJA1050 az nem. Viszont a mellette lévő IC is kicsit eltérő: MC33897D (jó), MC33897TD (nem jó). Ezeket lehetne cserélni, vagy egyáltalán lehet beszerezni?
Vagy esetleg ezek cseréje esetén újra kell programozni az IC-t beszerlés előtt?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, ViharVadász írta:

Az már sajnos nincs meg, túltettem magam rajta. Nem canbusos autókkal kommunikált az is, de én nem tudtam mit kezdeni vele. Vettem még egyet, de ezzel is az a helyzet, így nem szeretnék már több pénzt feleslegesen kidobni az ablakon, örülnék, ha életre lehetne kelteni valahogy a jelenlegi op-com-ot!

Így van TJA1040-es működik, TJA1050 az nem. Viszont a mellette lévő IC is kicsit eltérő: MC33897D (jó), MC33897TD (nem jó). Ezeket lehetne cserélni, vagy egyáltalán lehet beszerezni?
Vagy esetleg ezek cseréje esetén újra kell programozni az IC-t beszerlés előtt?

Az MC33897 az LS CAN meghajto, annak nincs koze a motorvezerlohoz.

Programozni nem kell, es nem is lehet oket, ezek csak a CAN buszok fele interfeszelik a mikrokontrollert.

Kapni lehet, ha vallalkozol a forrasztasra: http://www.ebay.com/itm/2-PCS-TJA1040T-TJA1040-High-speed-CAN-transceiver-SOP-/260957822$

Megneztem most a sajat OpComomat, abban MCP2551 van, az is ugyanaz.

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, csaba66 írta:

Az MC33897 az LS CAN meghajto, annak nincs koze a motorvezerlohoz.

Programozni nem kell, es nem is lehet oket, ezek csak a CAN buszok fele interfeszelik a mikrokontrollert.

Kapni lehet, ha vallalkozol a forrasztasra: http://www.ebay.com/itm/2-PCS-TJA1040T-TJA1040-High-speed-CAN-transceiver-SOP-/260957822$

Megneztem most a sajat OpComomat, abban MCP2551 van, az is ugyanaz.

 

Forrasztással nincs gondom, mert elektrotechnikus vagyok, csak a programozás és a számítástechnikai ismeretem gyenge a témában :)
Van fent egy videó, a srác kiforraszt 2 IC-t, mert nem megy neki a CAN BUS kommunikáció: https://www.youtube.com/watch?v=Y9gH0SfP6eg

Lehet ebben van a titok nyitja, de lehet, hogy még sem. A fórumokon is azt lehet olvasni, hogy a kínai OP-COM-ok nem kommunikálnak az ECU-val... Ez szörnyen rossz, mert nagyon sok Astra H tulajdonos van, aki megvásárolta csupán ezért az OP-COM klónt, és akkor ezek szerint nem tudja használni. Én mélyen bízom még abban, hogy valaha életre keltem és lesz ebből is diagnosztika.. :)

Szerk.: teszek fel képeket, az OpcomFUT-tal ezeket olvastattam ki:

023ca64.png

0394950.png

Módosítva : ViharVadász
Link to comment
Megosztás:

10 perce, ViharVadász írta:

Forrasztással nincs gondom, mert elektrotechnikus vagyok, csak a programozás és a számítástechnikai ismeretem gyenge a témában :)
Van fent egy videó, a srác kiforraszt 2 IC-t, mert nem megy neki a CAN BUS kommunikáció: https://www.youtube.com/watch?v=Y9gH0SfP6eg

Lehet ebben van a titok nyitja, de lehet, hogy még sem. A fórumokon is azt lehet olvasni, hogy a kínai OP-COM-ok nem kommunikálnak az ECU-val... Ez szörnyen rossz, mert nagyon sok Astra H tulajdonos van, aki megvásárolta csupán ezért az OP-COM klónt, és akkor ezek szerint nem tudja használni. Én mélyen bízom még abban, hogy valaha életre keltem és lesz ebből is diagnosztika.. :)

Én kiválasztottam annak idején egyet, megrendeltem, még magyarul is tudott :) elvileg 2010-ig, de a haverom 2009-s merivájából nem sikerült km-t olvasnom a vezérlőből, de abban denso van. Azon kívül minden astrval működött. 100820B a verziója. Az enyémen a programozások sikerültek vele, mindent olvas, töröl, csak kimeneti tesztet nem csinál. 

Link to comment
Megosztás:

25 perce, ViharVadász írta:

Forrasztással nincs gondom, mert elektrotechnikus vagyok, csak a programozás és a számítástechnikai ismeretem gyenge a témában :)
Van fent egy videó, a srác kiforraszt 2 IC-t, mert nem megy neki a CAN BUS kommunikáció: https://www.youtube.com/watch?v=Y9gH0SfP6eg

Lehet ebben van a titok nyitja, de lehet, hogy még sem. A fórumokon is azt lehet olvasni, hogy a kínai OP-COM-ok nem kommunikálnak az ECU-val... Ez szörnyen rossz, mert nagyon sok Astra H tulajdonos van, aki megvásárolta csupán ezért az OP-COM klónt, és akkor ezek szerint nem tudja használni. Én mélyen bízom még abban, hogy valaha életre keltem és lesz ebből is diagnosztika.. :)

Arrol mar letettunk, hogy fw problema lenne, de ha nem hiszel ebben, akkor probald ki az OpcomFUT-hoz adott verziokat.

Itt egy csomo embernek van OpCom-ja, mind kinai, de meg egytol sem hallottam ilyen hibat.

Ha nem problema az SMD forrasztas, akkor csereld ki az IC-ket; itt van ket 2551-es is kemeny 99 centert:

http://www.ebay.com/itm/2PCS-MCP2551-MCP2551-I-SN-IC-TRANSCEIVER-CAN-HI-SPD-8-SOIC-NEW-/252255880861

Ha ezekkel sem megy, akkor majd toprengunk tovabb :)

 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Frankie64 írta:

Én kiválasztottam annak idején egyet, megrendeltem, még magyarul is tudott :) elvileg 2010-ig, de a haverom 2009-s merivájából nem sikerült km-t olvasnom a vezérlőből, de abban denso van. Azon kívül minden astrval működött. 100820B a verziója. Az enyémen a programozások sikerültek vele, mindent olvas, töröl, csak kimeneti tesztet nem csinál. 

Több opcom szoftvert is kipróbáltam, de a 08/2010 clone jön be nekem is, amiből nekem is meg van a magyar verzió. Ettől függetlenül az Astra H-hoz nem tudom használni :(

Link to comment
Megosztás:

3 perce, ViharVadász írta:

Több opcom szoftvert is kipróbáltam, de a 08/2010 clone jön be nekem is, amiből nekem is meg van a magyar verzió. Ettől függetlenül az Astra H-hoz nem tudom használni :(

Az enyém 2006, 02, 14, 1,7 cdti 101 csikó. Bosch vezérlő. Hibátlanul működünk. Néztem merre laksz, de messze vagy egy próbára :(

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítség kellene, úgy látom másoknak is van hasonló problémája.

Előtörténet: Aksi lemerül, generátor nem tölt, generátor csere utángyártottra, kezdetben tölt rendesen aztán már csak 12.5V, rossz a generátor, felújítás, ismét szar, fesszabályzó csere.

Most terhelés nélkül 14,0V de ha megy a klíma + lámpa + befújás akkor ismét leeseik 12,5V-ra, tehát szar. Kicsit kezdek feszült lenni, mert így az aksit is hazavágja (ha már nem tette meg).

Azt vettem észre, hogy akkor esik a legtöbb feszültség, ha a levegő befújót max-ra teszem. Nem tudjátok ez mennyi áramot vesz fel gyárilag ?

Cseréltetett már valaki sarut a generátornál ? Úgy láttam a félbevágott vezeték takaró műanyag cső pont a sarura vezeti a vizet. HELP !!!!

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Zsolti25 írta:

Sziasztok!

Segítség kellene, úgy látom másoknak is van hasonló problémája.

Előtörténet: Aksi lemerül, generátor nem tölt, generátor csere utángyártottra, kezdetben tölt rendesen aztán már csak 12.5V, rossz a generátor, felújítás, ismét szar, fesszabályzó csere.

Most terhelés nélkül 14,0V de ha megy a klíma + lámpa + befújás akkor ismét leeseik 12,5V-ra, tehát szar. Kicsit kezdek feszült lenni, mert így az aksit is hazavágja (ha már nem tette meg).

Azt vettem észre, hogy akkor esik a legtöbb feszültség, ha a levegő befújót max-ra teszem. Nem tudjátok ez mennyi áramot vesz fel gyárilag ?

Cseréltetett már valaki sarut a generátornál ? Úgy láttam a félbevágott vezeték takaró műanyag cső pont a sarura vezeti a vizet. HELP !!!!

Generátort már én is cseréltem hasonló miatt az autómban, de ott a csúszóérintkezők voltam megkopva, a fesz.stab sem volt már jó rajta, csapágyas is volt, szóval csere.
De mielőtt beszereltem volna az újat, az akku és érintkező sarukat lánggal megmelegítettem és cinnel befuttattam, mert nem volt megfelelő a kontakt, azóta 14.3V-al tölt, persze ha ráadok minden fogyasztót akkor lemegy 13.5V-ra simán, de ez normális. 130A generátorom van Z19DT autóban.

Módosítva : ViharVadász
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Zsolti25 írta:

Előtörténet: Aksi lemerül, generátor nem tölt, generátor csere utángyártottra, kezdetben tölt rendesen aztán már csak 12.5V, rossz a generátor, felújítás, ismét szar, fesszabályzó csere.

Most terhelés nélkül 14,0V de ha megy a klíma + lámpa + befújás akkor ismét leeseik 12,5V-ra, tehát szar. Kicsit kezdek feszült lenni, mert így az aksit is hazavágja (ha már nem tette meg).

Azt vettem észre, hogy akkor esik a legtöbb feszültség, ha a levegő befújót max-ra teszem. Nem tudjátok ez mennyi áramot vesz fel gyárilag ?

Cseréltetett már valaki sarut a generátornál ? Úgy láttam a félbevágott vezeték takaró műanyag cső pont a sarura vezeti a vizet. HELP !!!!

Az nem okvetlenul baj, ha nagy terhelesnel lemegy 12.5 voltra, mert attol meg ad a generator aramot (ha nem adna, akkor mondjuk 100A terhelesre az akku feszultsege lemenne valahova 10 es 11 volt koze).

A 12.5V nagyjabol azt jelenti, hogy a generator minden aramat elviszik a fogyasztok, de ez lehet normalis is.

Aramot kell merni a generatorrol jovo kabelen kulonfele terhelesek mellett, csak abbol lehet mondani valamit.

Sarut cserelni sem erdemes, amig nem derul ki, hogy ott van a gond. Ehhez pl. feszultseget kene merni a nagy terheles kozben a generator kimeneten es az akkun.

 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

38 perce, Zsolti25 írta:

A gyári generátorral terheléssel sem ment  13,8 alá.

Köszönöm, megmérek mindent, hátha okosabbak leszünk :)

Amikor rendkívül sok fogyasztó be van kapcsolva és leesik 13.1V-ra, - netán ez alá 12.6V-ra is akár -, akkor sajnos elmondhatjuk, hogy a generátor nem képes az akkut tölteni tovább és az akkuból fogja felhasználni az újabb fogyasztó számára az energiát. Ezért fontos, hogy a generátor jó kondícióban legyen, csúszóérintkezői, csapágyai megfelelőek legyenek, továbbá a fesz.szabályzó is hibátlanul működjön. Én újratesteltem a motort, amikor a két test között túl nagy volt az elenállás: húztam be egy új kábel, összekötöttem a motor falát közvetlen az akku negatív sarujával, hegesztőkábellel. Azóta a generátorom 14.3V-ot ad le alapjáraton, ha bekapcsolom a hátső ablakfűtést, a belső levegőztetést maximumra, tompított és távolsági fényszórót, valamint a klímát is, akkor esik le nálam 13.4V-ra a 130A generátor töltőfeszültsége (generátoron mérve). Ez normálisnak mondható, persze ennyi fogyasztót egyszerre használni nem normális dolog :)

13.8V-14.4V között kell lennie az akumulátor saruin mérhető feszültségnek járó motor mellett. Ha ennél kevesebb van, akkor valami nem jó a generátor felé (kábel, saru, maga a generátor ...stb.), ha ennél több, akkor az akkumulátort teszi tönkre.

Módosítva : ViharVadász
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Kölcsönkértem egy lakatfogós műszert, de túl nagy volt, alig fértem hozzá a kábelekhez, és még az is lehet, hogy nem jól mértem, mert az akku sarun 2-3 A töltést fogyasztókkal meg minusz 15-17A fogyasztást mért. De csoda akkor jött amikor a generátornál próbáltam mérni felülről, mert nincs aknám: 130A terhelésnél 160A.

Szóval ennyi nem nagyon lehet szerintem ezért gondoltam, hogy vagy én voltam béna (rossz helyre, rosszul raktam), vagy a műszer.

Azt hiszem elviszem a szakihoz :)

 

Módosítva : Zsolti25
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Zsolti25 írta:

Sziasztok! Kölcsönkértem egy lakatfogós műszert, de túl nagy volt, alig fértem hozzá a kábelekhez, és még az is lehet, hogy nem jól mértem, mert az akku sarun 2-3 A töltést fogyasztókkal meg minusz 15-17A fogyasztást mért. De csoda akkor jött amikor a generátornál próbáltam mérni felülről, mert nincs aknám: 130A terhelésnél 160A.

Szóval ennyi nem nagyon lehet szerintem ezért gondoltam, hogy vagy én voltam béna (rossz helyre, rosszul raktam), vagy a műszer.

Azt hiszem elviszem a szakihoz :)

 

A lalkatfogóval főként csak az átfolyó áramot tudod mérni, sajnos feszültséget nem. Az a legegyszerűbb, ha fogsz egy multimétert és a következőképpen jársz el:

1, Beindítod a motort, majd a multiméter piros vezetékét (V mérő állásban) a + érintkezőre teszed, majd a feketét a negatívra. Ekkor az akkun lévő töltőfeszültséget méred, ennek 13.8V-14.4V között kell lennie.
2, Utána megkeresed a generátor B+ lábát, majd odateszed a piros vezetéket, a másikat pedig a generátor testjére (külső borítás). Ekkor a generátor által kiadott feszültséget mérheted. Végül a generátor B+ és az akku - saruja között mérk. Ha ezen érték nagyban különbözik a közvetlenül generátoron mért értékkel, akkor biztosan hiba van valamelyik kábelednél.

A kettő érték közötti különség egy részét a test és a pozítv kábel közötti ellenállás viszi el (veszteség), másik része a nem megfelelő kontaktból eredhet. Ez utóbbit könnyű ellenőrizni, ugyanis járó motornál elkezded kézel megforgni az akkusarun lévő érintkezőt: amelyik melegszik, ott lesz a hiba. Ez sokszor tűzforróra is felhevülhet, ilyenkor van a baj.

Módosítva : ViharVadász
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, Zsolti25 írta:

Sziasztok! Kölcsönkértem egy lakatfogós műszert, de túl nagy volt, alig fértem hozzá a kábelekhez, és még az is lehet, hogy nem jól mértem, mert az akku sarun 2-3 A töltést fogyasztókkal meg minusz 15-17A fogyasztást mért. De csoda akkor jött amikor a generátornál próbáltam mérni felülről, mert nincs aknám: 130A terhelésnél 160A.

Szóval ennyi nem nagyon lehet szerintem ezért gondoltam, hogy vagy én voltam béna (rossz helyre, rosszul raktam), vagy a műszer.

Azt hiszem elviszem a szakihoz :)

 

Ha nincs nagyon lemerulve az akku, a 2-3A lehet jo, a 15-17A-nel kerdes, mi volt bekapcsolva, alapjarat, vagy porgetett motor volt.

Azt hogy erted, hogy 130A terhelesnel? Mondjuk a 160A nyilvan rossz, mert annyit nem tud a generator. A lakatfogo kapcsainak zarodniuk kell, ha nincs vezetek korulfogva, akkor nullat kell mutasson, stb.

 

1 óra, ViharVadász írta:

A lalkatfogóval főként csak az átfolyó áramot tudod mérni, sajnos feszültséget nem. Az a legegyszerűbb, ha fogsz egy multimétert és a következőképpen jársz el:

Mivel aramot akart merni, ez nem akkora tragedia :)

Az elso kerdes az, hogy a generator le tud-e adni megfelelo aramot, es ha igen, akkor lehet kutakodni, hol esik tul nagy feszultseg, ha ilyesmire van gyanu.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Igen a 130 és a 160A főleg elfogadhatatlan. Mondhatnám értelmezhetetlen. Bár megmagyarázná, hogy miért megy tönkre a generátor illetve részei.

A hétvégén talán alá tudok menni, onnan jobb a "csatlakozás" :)

Azt a tippet kaptam még, hogy mivel a szervo veszi fel a legtöbb áramot, igy huzzam le a csatit vagy vegyem ki a biztit és nézzem meg úgy.

Tudna segíteni alaki melyiket hol keressem ? köszi-köszi

Link to comment
Megosztás:

33 perce, Zsolti25 írta:

Igen a 130 és a 160A főleg elfogadhatatlan. Mondhatnám értelmezhetetlen. Bár megmagyarázná, hogy miért megy tönkre a generátor illetve részei.

A hétvégén talán alá tudok menni, onnan jobb a "csatlakozás" :)

Azt a tippet kaptam még, hogy mivel a szervo veszi fel a legtöbb áramot, igy huzzam le a csatit vagy vegyem ki a biztit és nézzem meg úgy.

Tudna segíteni alaki melyiket hol keressem ? köszi-köszi

Ez ket emberes dolog... Ha sikerult jol elhelyezni a muszert, akkor elsore allo motor mellett kell nezni, hogy nullat mutat-e. Utana inditas, kormany mozgatas, kulonfele dolgok kapcsolgatasa, motor porgetes, stb. Jo, ha kozben van egy voltmero az akkun es esetleg a generator kimeneten is.

Ami a szervot illeti, elsore csak egy 5 amperes biztositeka latszik, ami nyilvan a vezerlo egysegehez tartozik:  http://astra-3.pl/tip-astra-h-fuses-relays-engine-bay

A pumpanak vagy nincs biztositeka, vagy bele van epitve, vagy egyeb helyen van elrejtve :)

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 08. 11. at 8:43, csaba66 írta:

Ez ket emberes dolog... Ha sikerult jol elhelyezni a muszert, akkor elsore allo motor mellett kell nezni, hogy nullat mutat-e. Utana inditas, kormany mozgatas, kulonfele dolgok kapcsolgatasa, motor porgetes, stb. Jo, ha kozben van egy voltmero az akkun es esetleg a generator kimeneten is.

Ami a szervot illeti, elsore csak egy 5 amperes biztositeka latszik, ami nyilvan a vezerlo egysegehez tartozik:  http://astra-3.pl/tip-astra-h-fuses-relays-engine-bay

A pumpanak vagy nincs biztositeka, vagy bele van epitve, vagy egyeb helyen van elrejtve :)

Sikerült az aksi egyik negatív vezetékén úgy elhelyezni a műszert, hogy lássam. A fogyasztások eredményét megosztom, bár sok embert biztos nem érdekel. Az értékek állandóan ugráltak kb 3-4 ampert, így csak körülbelüli értékek lettek:

  • 14A alapjárat
  • 10A + 10A tompitott + fényszóró
  • 50A szervó (maximum)!
  • 33A klima
  • 20A belső befújó ventilátor
  • 7A ülésfűtés
  • 17A ablak + tükör fűtés
  • a motor vízhűtését segítő ventilátor nem tudtam mérni, annak is van 3 fokozata

Ez összesen 161 amper, ami nem kevés. Persze a szervó csak álló helyben vagy kis sebességnél megy rövid ideig. Azt meg bőven elbírja az aksi. Viszont a motor hűtő venti így nyáron állandóan megy az nincs benne.

A klíma nekem soknak tűnik, csakúgy mint a belső befújó ventilátor. Lehet, hogy csapágyat kellene cserélnem.

 

 

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Zsolti25 írta:

Sikerült az aksi egyik negatív vezetékén úgy elhelyezni a műszert, hogy lássam. A fogyasztások eredményét megosztom, bár sok embert biztos nem érdekel. Az értékek állandóan ugráltak kb 3-4 ampert, így csak körülbelüli értékek lettek:

  • 14A alapjárat
  • 10A + 10A tompitott + fényszóró
  • 50A szervó (maximum)!
  • 33A klima
  • 20A belső befújó ventilátor
  • 7A ülésfűtés
  • 17A ablak + tükör fűtés
  • a motor vízhűtését segítő ventilátor nem tudtam mérni, annak is van 3 fokozata

Ez összesen 161 amper, ami nem kevés. Persze a szervó csak álló helyben vagy kis sebességnél megy rövid ideig. Azt meg bőven elbírja az aksi. Viszont a motor hűtő venti így nyáron állandóan megy az nincs benne.

A klíma nekem soknak tűnik, csakúgy mint a belső befújó ventilátor. Lehet, hogy csapágyat kellene cserélnem.

Hat... Jobb lenne az osszes negativra tenni, mert igy nem a teljes aramot mered.

Illetve arrol sincs semmi informacio, hogy mennyi jon a generatorbol, tehat a generator es akku kozti vezeteken is kene merni.

A klima valoban sok, bar nem tudom, egyaltalan mi elektromos benne a kuplungon kivul. Persze valoszinuleg hozza van merve a ventilator is, ha elindul vele, szoval jobban korbe kell szaglaszni a dolgot.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Zsolti25 írta:

Sikerült az aksi egyik negatív vezetékén úgy elhelyezni a műszert, hogy lássam. A fogyasztások eredményét megosztom, bár sok embert biztos nem érdekel. Az értékek állandóan ugráltak kb 3-4 ampert, így csak körülbelüli értékek lettek:

  • 14A alapjárat
  • 10A + 10A tompitott + fényszóró
  • 50A szervó (maximum)!
  • 33A klima
  • 20A belső befújó ventilátor
  • 7A ülésfűtés
  • 17A ablak + tükör fűtés
  • a motor vízhűtését segítő ventilátor nem tudtam mérni, annak is van 3 fokozata

Ez összesen 161 amper, ami nem kevés. Persze a szervó csak álló helyben vagy kis sebességnél megy rövid ideig. Azt meg bőven elbírja az aksi. Viszont a motor hűtő venti így nyáron állandóan megy az nincs benne.

A klíma nekem soknak tűnik, csakúgy mint a belső befújó ventilátor. Lehet, hogy csapágyat kellene cserélnem.

 

 

 

 

 

 

1 órával ezelőtt, csaba66 írta:

Hat... Jobb lenne az osszes negativra tenni, mert igy nem a teljes aramot mered.

Illetve arrol sincs semmi informacio, hogy mennyi jon a generatorbol, tehat a generator es akku kozti vezeteken is kene merni.

A klima valoban sok, bar nem tudom, egyaltalan mi elektromos benne a kuplungon kivul. Persze valoszinuleg hozza van merve a ventilator is, ha elindul vele, szoval jobban korbe kell szaglaszni a dolgot.

A klímánál szerintem alapból megy a belső levegő venti amit ugye 20Ampernek mért, és nem tudom de gondolom hogy a klímahűtő is állandóan üzemel mellette, ami szintén nem kevés. Tehát összeadáskor a klíma 33 Amperéhez nem kell hozzáadni a belső levegő 20Amperét még egyszer, mert már benne van. 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

 

A klímánál szerintem alapból megy a belső levegő venti amit ugye 20Ampernek mért, és nem tudom de gondolom hogy a klímahűtő is állandóan üzemel mellette, ami szintén nem kevés. Tehát összeadáskor a klíma 33 Amperéhez nem kell hozzáadni a belső levegő 20Amperét még egyszer, mert már benne van. 

A klima az belső ventilátor nélkül (illetve 1 fokozatban) volt. Valószínű az autó elején lévő hőcserélő ventilátor fogyaszt ennyit.

Link to comment
Megosztás:

27 perce, Zsolti25 írta:

A klima az belső ventilátor nélkül (illetve 1 fokozatban) volt. Valószínű az autó elején lévő hőcserélő ventilátor fogyaszt ennyit.

Hát annak mindíg menni kell ha megy a klíma , számolni kell vele. A klímakompresszor behúzó tekercse nem hiszem hogy számottevően sokat fogyaszt. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.