Jump to content
uhuhu

Elektronikák, elektromos kérdések

Recommended Posts

On 2018. 04. 07. at 22:10, csaba66 írta:

Toltes akkor van, amikor aram folyik az akkuba, de a nagyobb feszultseg nem okvetlenul jelenti azt, hogy kulonosebben nagy lesz az aram. Egy teljesen toltott, es jo akku 14.4 volton 0.3A koruli aramot vesz fel, igy ennek a feszultsegnek a forszirozasa csak az izzok elettartamat roviditi. Tehat a szabalyzo siman leviheti a feszultseget, abbol meg nem okvetlenul lesz baj.

Tehat ha akku merulesen a kisebb toltesi feszultseget erted, akkor az nem az. 

A melegedes nem jo, de a merteke kerdeses. Ahol aram folyik, ott ho is keletkezik, ezzel nincs mit tenni. A plusz testvezetek folosleges, a sarut kell rendbetenni, ha abnormalis a melegedes. Ha pedig minden rendben mukodik, akkor nem kell mericskelni...

Szia Csaba! Köszönöm a válaszod. A generátor töltését úgy képzeltem hogy a töltő feszültség állandó és a felvett teljesítmény az áramerősség változtatásával változik. A válaszodban is írod hogy egy teljesen töltött akku is vesz fel töltést 14.4volton. Na ezt a 14.4V-ot hiányoltam. De akkor ez az Opelnél szerinted is normális hogy a töltő feszültség ugrál az akku fesz+ 0.3V között.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
2 órája, istyy írta:

Szia Csaba! Köszönöm a válaszod. A generátor töltését úgy képzeltem hogy a töltő feszültség állandó és a felvett teljesítmény az áramerősség változtatásával változik. A válaszodban is írod hogy egy teljesen töltött akku is vesz fel töltést 14.4volton. Na ezt a 14.4V-ot hiányoltam. De akkor ez az Opelnél szerinted is normális hogy a töltő feszültség ugrál az akku fesz+ 0.3V között.

Van tobb toltesi taktika, lehet pl. nagy aramot nyomatni akar 15-16V mellett is, de ilyenkor nagyon figyelni kell (pl. savsuruseg meressel), hogy ne tortenjen tultoltes.

A buvos 14.4V onnan jon, hogy ez a feszultseg tartosan is rajta maradhat az akkun, nem lesz mellette olyan szintu gazkepzodes, ami bajt okozhatna.

Amikor az akku toltottnek tekintheto, nyugodtan vissza lehet menni akar 13 voltra is, az akkuba alig fog aram folyni, a generator lat el mindent. Persze ez csak kozelitoleg igaz, mert az egyeniranyitas utan a diodakon hullamos feszultseg jelenik meg, amit az akku simit, illetve hirtelen belepo terhelesnel is besegit, amig a feszultsegszabalyzo noveli a generator altal leadott aramot.

De ettol az akku nem fog lemerulni, illetve egybol visszatolt, igy nem lesz gond. Viszont ha allas kozben nagyon lemerult az akku, vagy sok starterezes kellett az inditashoz, akkor egy rovid uton kisebb feszultseg mellett nem fog tudni visszatoltodni, tehat ezert erdemes legalabb eleinte a 14.4V kozelebe vinni a feszultseget.

Azt nem tudom, a H Astra feszultsegszabalyzoja (plane egy cserelt generatoron) pontosan milyen taktikat kovet, igy azt is nehez eldonteni, hogy jo-e.

 

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
7 órája, csaba66 írta:

Van tobb toltesi taktika, lehet pl. nagy aramot nyomatni akar 15-16V mellett is, de ilyenkor nagyon figyelni kell (pl. savsuruseg meressel), hogy ne tortenjen tultoltes.

A buvos 14.4V onnan jon, hogy ez a feszultseg tartosan is rajta maradhat az akkun, nem lesz mellette olyan szintu gazkepzodes, ami bajt okozhatna.

Amikor az akku toltottnek tekintheto, nyugodtan vissza lehet menni akar 13 voltra is, az akkuba alig fog aram folyni, a generator lat el mindent. Persze ez csak kozelitoleg igaz, mert az egyeniranyitas utan a diodakon hullamos feszultseg jelenik meg, amit az akku simit, illetve hirtelen belepo terhelesnel is besegit, amig a feszultsegszabalyzo noveli a generator altal leadott aramot.

De ettol az akku nem fog lemerulni, illetve egybol visszatolt, igy nem lesz gond. Viszont ha allas kozben nagyon lemerult az akku, vagy sok starterezes kellett az inditashoz, akkor egy rovid uton kisebb feszultseg mellett nem fog tudni visszatoltodni, tehat ezert erdemes legalabb eleinte a 14.4V kozelebe vinni a feszultseget.

Azt nem tudom, a H Astra feszultsegszabalyzoja (plane egy cserelt generatoron) pontosan milyen taktikat kovet, igy azt is nehez eldonteni, hogy jo-e.

 

Köszönöm válaszod. Spéci elektromos szerelőhöz kellett volna vinni, de már bejelentkeztem máshoz más gond miatt. Valószínűleg feleslegesen cserélték a régit, amit már nem fogok megtudni.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

Nincs valami olcsó VÉGLEGES megoldás erre a hátsó ajtóhoz átvezető vezetékrendszerre. A javítókészlet ajtónként kb 20 ezer forint. Tegnap összesen 6 órát szívtam a két ajtó (2*7) szakadt vezetékeinek összeforrasztásával. Persze nem végleges mert a forrasztás tövénél ujra el fog törni kb 1-2 év alatt. Egyébként én még vékony vezetékbe ennyire merev szigetelést még nem láttam. Olyan mintha direkt ilyen pocsék merev vezetéket raktak volna oda. Nincs véletlenül valakinek meg, hogy melyik vezeték mit vezérel. Mert ha nem kellene minden vezeték, már az is segítség lenne. Például nem értem miért kell állandó 12 voltak lenni, kivett indító kulcs mellet. Jól megnehezítette a szerelést :(

 

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
1 órával ezelőtt, Zsolti25 írta:

Sziasztok!

Nincs valami olcsó VÉGLEGES megoldás erre a hátsó ajtóhoz átvezető vezetékrendszerre. A javítókészlet ajtónként kb 20 ezer forint. Tegnap összesen 6 órát szívtam a két ajtó (2*7) szakadt vezetékeinek összeforrasztásával. Persze nem végleges mert a forrasztás tövénél ujra el fog törni kb 1-2 év alatt. Egyébként én még vékony vezetékbe ennyire merev szigetelést még nem láttam. Olyan mintha direkt ilyen pocsék merev vezetéket raktak volna oda. Nincs véletlenül valakinek meg, hogy melyik vezeték mit vezérel. Mert ha nem kellene minden vezeték, már az is segítség lenne. Például nem értem miért kell állandó 12 voltak lenni, kivett indító kulcs mellet. Jól megnehezítette a szerelést :(

 

Nem ott szokták forrasztani ahol eltörik, kiváltják egy hosszabb vezetékkel, és ott forrasztják ahol már nem mozog. Kicsit el kell tolni a forrasztásokat hogy ne egy helyre essenek mert akkor ott túl vastag lesz a kábelkorbács.

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
2 órája, zotya975 írta:

Nem ott szokták forrasztani ahol eltörik, kiváltják egy hosszabb vezetékkel, és ott forrasztják ahol már nem mozog. Kicsit el kell tolni a forrasztásokat hogy ne egy helyre essenek mert akkor ott túl vastag lesz a kábelkorbács.

Tapasztalatom szerint 7 vezetéket nem lehet elcsúsztatni egymástól, főleg nem úgy, hogy mind ott legyen ahol már nem mozog a vezeték. De most komolyan minek kell egy hátsó ajtóba ennyi vezetéknek menni ?

file-1a.md.jpg

Módosítva : Zsolti25

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
1 óra, Zsolti25 írta:

Tapasztalatom szerint 7 vezetéket nem lehet elcsúsztatni egymástól, főleg nem úgy, hogy mind ott legyen ahol már nem mozog a vezeték. De most komolyan minek kell egy hátsó ajtóba ennyi vezetéknek menni ?

Minek egyaltalan hatso ajto? :) Egyebkent mi ritkan hasznaljuk, nem is volt meg gond vele...

Ami a kabeleket illeti, a zar motor egysegnek ot kivezetese van, plusz meg ket hangszoro, es meg is van a het... Ha motoros ablak lenne hatul, tobb is lenne :)

A zarhoz az ot valoban kicsit tulzasnak tunik, de van a csukottsag visszajelzes, nyitas, zaras, szoval ugy tunik, mind a het kell.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok,

VXR-ről származó óracsoport (IPC) mennyiben különbözik a normál európaitól? Nekem Sport gomb és DDS miatt kéne, de egyelőre még csak fontolgatom. A számlapot lehet cserélni? Van vele egyéb szívás, ha át akarom szerelni?

Hogyan tudom meg, hogy hány kilométert mutat, ez az eladó jóindulatán múlik? Jól gondolom ugye, hogy a km állást tárolja az IPC (nem az ECU-ból szedi)? Ha előrefelé kell tekerni, az gondolom kisebb gond, mintha visszafelé. Ha tekerem akármerre is, az kiolvasható lesz majd Opcommal vagy Tech2-vel, ugye (mármint az, hogy tekerve vagyon)?

Köszi szépen!

Imre

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

Hátsó ajtó kábel szakadás: az átvezető gumi belsejét és a vezetékeket szilikon spray-vel évente egyszer be kell fújni (ha még hibátlan, vagy ha ki lettek cserélve a sérült kábelek). A szakadás oka, hogy egymáson megtapadnak a kábelek, a külső íven megfeszülnek, majd egy idő után elszakadnak. Én évente kenem és eddig (10 év) nincs szakadás.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
7 órája, Zsolti25 írta:

Tapasztalatom szerint 7 vezetéket nem lehet elcsúsztatni egymástól, főleg nem úgy, hogy mind ott legyen ahol már nem mozog a vezeték. De most komolyan minek kell egy hátsó ajtóba ennyi vezetéknek menni ?

 

El lehet csak csak ki kell szedni a kábelkorbácsot, és akár 20-30 centis darabokat is bele kell toldani. 

2816955-20180416-4dVGyL.jpg

Ez a csomagtér ajtóm kábelkötege ide is megy pár vezeték, és szoktak törni.

2816956-20180416-FasGA2.jpg

Ez utóbbi nem az én autómról készült kép, én nem vártam eddig.

  • Thanks 1

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
11 órája, koco írta:

Sziasztok!

Hátsó ajtó kábel szakadás: az átvezető gumi belsejét és a vezetékeket szilikon spray-vel évente egyszer be kell fújni (ha még hibátlan, vagy ha ki lettek cserélve a sérült kábelek). A szakadás oka, hogy egymáson megtapadnak a kábelek, a külső íven megfeszülnek, majd egy idő után elszakadnak. Én évente kenem és eddig (10 év) nincs szakadás.

Ez jó ötlet, csak általában mindenki már csak akkor néz rá ha elszakadtak ( én is)addig nem foglalkozik vele. 

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
11 órája, koco írta:

 Én évente kenem és eddig (10 év) nincs szakadás.

Illetve, ha lehet, nem kell teljesen kinyitni az ajtót, úgy nem fog megfeszülni.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
12 órája, koco írta:

Sziasztok!

Hátsó ajtó kábel szakadás: az átvezető gumi belsejét és a vezetékeket szilikon spray-vel évente egyszer be kell fújni (ha még hibátlan, vagy ha ki lettek cserélve a sérült kábelek). A szakadás oka, hogy egymáson megtapadnak a kábelek, a külső íven megfeszülnek, majd egy idő után elszakadnak. Én évente kenem és eddig (10 év) nincs szakadás.

Az évente kenés jó ötlet. Fel lehetne venni a karbantartási kézikönyvbe :)

Nem 7 vezeték van hanem min 12. De lényegtelen.

A szilikon helyett szerintetek tartósabb lehet ha jól bezsírzom ? Vagy az tönkreteszi a gumit ?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
1 órával ezelőtt, Zsolti25 írta:

Az évente kenés jó ötlet. Fel lehetne venni a karbantartási kézikönyvbe :)

Nem 7 vezeték van hanem min 12. De lényegtelen.

A szilikon helyett szerintetek tartósabb lehet ha jól bezsírzom ? Vagy az tönkreteszi a gumit ?

Esetleg egy szilikon csőbe belehúzni? Vagy úgy is megtörik?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

A kenőanyag majdnem mindegy, csak hidegben se dermedjen meg, nálam pl.: a szilikon télen-nyáron jól működik. A szilikon cső nem segít, az egyes vezetékek szabad mozgásán van a hangsúly.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Adott Astra H 1.6. Semmiféle előzmény vagy rendellenes működés közben, reggeli indításnál P0354 hibakódot dobott. Rákerestem, de midenhol egyéb kódokkal együtt jelent meg a kocsiban, nálam csak ez van. Ugyanúgy megy, dudál, kanyarodik, semmi hibajelenség.

Megosztó válaszokat találtam, ezért kérném a segítségeteket.

Köszönöm előre is.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
4 órája, MésziPeti írta:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Adott Astra H 1.6. Semmiféle előzmény vagy rendellenes működés közben, reggeli indításnál P0354 hibakódot dobott. Rákerestem, de midenhol egyéb kódokkal együtt jelent meg a kocsiban, nálam csak ez van. Ugyanúgy megy, dudál, kanyarodik, semmi hibajelenség.

Megosztó válaszokat találtam, ezért kérném a segítségeteket.

Köszönöm előre is.

4-es henger gyújtás áramkör zavar, lehet haldokló gyertya vagy trafósor is. Ha nem 3 hengerezik egyszer törölni kell a hibát, ha visszajön és megint a 4-es henger, gyertyák ellenőrzése, ha nincsenek szétkopva még próbaképp valamelyik másikkal felcseréled a 4-est, aztán hibatörlés és teszt. Ha újra jelentkezik a hiba és megint a 4-es akkor valószínűleg trafósor, ha vándorol a hiba a másikba ahova tetted akkor gyertya.

Ha nem akarsz vele játszani és nem vagy biztos a gyertyákkal megtett km-ben kicseréled a szettet egyből.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
15 órája, Davee írta:

4-es henger gyújtás áramkör zavar, lehet haldokló gyertya vagy trafósor is. Ha nem 3 hengerezik egyszer törölni kell a hibát, ha visszajön és megint a 4-es henger, gyertyák ellenőrzése, ha nincsenek szétkopva még próbaképp valamelyik másikkal felcseréled a 4-est, aztán hibatörlés és teszt. Ha újra jelentkezik a hiba és megint a 4-es akkor valószínűleg trafósor, ha vándorol a hiba a másikba ahova tetted akkor gyertya.

Ha nem akarsz vele játszani és nem vagy biztos a gyertyákkal megtett km-ben kicseréled a szettet egyből.

Köszönöm!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
16 órája, Davee írta:

4-es henger gyújtás áramkör zavar, lehet haldokló gyertya vagy trafósor is. Ha nem 3 hengerezik egyszer törölni kell a hibát, ha visszajön és megint a 4-es henger, gyertyák ellenőrzése, ha nincsenek szétkopva még próbaképp valamelyik másikkal felcseréled a 4-est, aztán hibatörlés és teszt. Ha újra jelentkezik a hiba és megint a 4-es akkor valószínűleg trafósor, ha vándorol a hiba a másikba ahova tetted akkor gyertya.

Ha nem akarsz vele játszani és nem vagy biztos a gyertyákkal megtett km-ben kicseréled a szettet egyből.

Kábel hiba is lehet. Egy másik astrábol át kellene cserélni a kábelt és a gyertyát

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
6 órája, Zsolti25 írta:

Kábel hiba is lehet. Egy másik astrábol át kellene cserélni a kábelt és a gyertyát

Milyen kábel?

 

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

×