Jump to content
Lui

Bixenon javítás és építés egyedül

Recommended Posts

Sziasztok!

Mivel folymatosan keresve az összes Európai gyártó honlapját nem találtam Omega A-hoz xenonos első lámpát, de egy OmegaTD által egyszer belinkelt Omegában volt (Svéd Lotus Omega) ezért felvettem a kapcsolatot a tulajával. Mint kiderült ez ez DIY- LCS (Do It Yourself - Low Cost Section) megoldás volt, Ő maga építette meg egy Audi bixenonjából otthon a műhelyében. Kértem tőle leírást, és várom a válaszát, de közben arra gondoltam, hogy tulajdonképpen a magyar egy nagyon kreatív nemzet és nem hiszem, hogy ne bírnánk kiokoskodni valamit. :) Nem biztos, hogy megcsinálom, de az elmélete már piszkál, hogy hogyan tudnám bixenonossá tenni ótómat.

Olyanok hozzászólását várom, akik egyedileg építették át, vagy építenék át lámpájukat, vagy a meglévőt tuningolnák (angel eye stb... ).

Remélem a mod-ok sem veszik fejem, de szerintem ez megér egy külön témát...

Jam és az említett kép:

Lotus Omega Bixenon

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

nem tűnik túl nagy kalandnak, csak elég gagyi, hogy a projektor előtt prizmás lámpa van és nem síküveges

nem tudom, ér-e ez így valamit

max erősebb a fény, de azt megoldhatod a gyári foncsorral meg egy H4 bixenon szettel

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
nem tűnik túl nagy kalandnak, csak elég gagyi, hogy a projektor előtt prizmás lámpa van és nem síküveges

nem tudom, ér-e ez így valamit

max erősebb a fény, de azt megoldhatod a gyári foncsorral meg egy H4 bixenon szettel

Nem is mondtam, hogy megállnék itt... hogy üveget ogyan lehet keríteni rá az passz... de meglátjuk...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

max gyártatni tudsz, de hangsúlyozom: nem éri meg

inkább vegyél rá olyan 19es kerekeket, árban kb ugyanannyi, de szebb

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
max gyártatni tudsz, de hangsúlyozom: nem éri meg

inkább vegyél rá olyan 19es kerekeket, árban kb ugyanannyi, de szebb

Nekem pl a nagypapucs nem jön be... :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Nem is mondtam, hogy megállnék itt... hogy üveget ogyan lehet keríteni rá az passz... de meglátjuk...

Egyik ismerösöm Seat Ibizáján van Xenon,de a bordákat a fényszóróüvegröl lecsiszoltatta simára,de csak az izzó elött.Nem tudom mennyire jó így....

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Egyik ismerösöm Seat Ibizáján van Xenon,de a bordákat a fényszóróüvegröl lecsiszoltatta simára,de csak az izzó elött.Nem tudom mennyire jó így....

A csiszolás helye nem maradt karcos?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Egyik ismerösöm Seat Ibizáján van Xenon,de a bordákat a fényszóróüvegröl lecsiszoltatta simára,de csak az izzó elött.Nem tudom mennyire jó így....

Pedig azokat a bordákat nem designból rakták oda. :unsure:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Egyik srácnak békalámpás szivikében van xenon de gyűjtőlencse nélkül, és mit mondjak elég gányul világít főleg azoknak kegyetlen akik szemből jönnek.

Egyszóval elég gáz szerintem :unsure:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Egyik ismerösöm Seat Ibizáján van Xenon,de a bordákat a fényszóróüvegröl lecsiszoltatta simára,de csak az izzó elött.Nem tudom mennyire jó így....

Nahát, ez a mega-gányolás... a hagyományos fényszórók fresnel lencséje (bordák) pontosan megtervezett fénycsóvát vet az útra - na annak annyi is. A csiszolt felület meg szépen szórja a szembejövő szemébe a fényt, ahogy csak kell.... :unsure:

Egyik srácnak békalámpás szivikében van xenon de gyűjtőlencse nélkül, és mit mondjak elég gányul világít főleg azoknak kegyetlen akik szemből jönnek.

Egyszóval elég gáz szerintem :)

Elvileg tökmindegy, hogy projektor (vetitőlencse), vagy fresnel (hagyományos bordás), esetleg komplex-parabola (sima búrás) a fényszóró. Pl. a Volvo S60-as, vagy a Stilo Xenonja is Fresnel lencsés. A delikvens fényszórója két dolog miatt vakit:

1. A Xenon ivkisülése nem a gyújtópontban van - ergo, a lámpa oda világit, ahova akar, nem oda ahova kéne...

2. A Xenonhoz kötelező az automata magasságállitás, különben kis bukkanón is olyat villant a szembejövő szemébe, hogy arról koldul...

Szóval utólagos Xenon, ha nem gyári lett utólag beépitve, mindenképpen gány. Vizsgán tuti nem megy át, és a várt eredmény sem 100%, hogy bejön. Ehhez meg azért elég drágának tartom.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
2. A Xenonhoz kötelező az automata magasságállitás, különben kis bukkanón is olyat villant a szembejövő szemébe, hogy arról koldul...

Az automata képes olyan gyorsan beállni?

Elvileg fényszórómosó nélkül sem lehet xenon, az miért van?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Az automata képes olyan gyorsan beállni?

Elvileg fényszórómosó nélkül sem lehet xenon, az miért van?

Nem toom de haverom a3 tdi-n nincs fényszóró mosó, pedig xenon van benne.

Különben én is halottam már ezt.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Az automata képes olyan gyorsan beállni?

Elvileg fényszórómosó nélkül sem lehet xenon, az miért van?

Igen, a xenohoz kötelező a mosó is, a szándék itt is a vakítás kerülése, ui. a koszos üveg szórja a fényt. Egyébként a szabályozás elég gyors, de szerintem a bukkanó ütését valójában nem képes kompenzálni - viszont eleve olyan alacsonyan tartja a nyalábot (az aktuális terhelésnek megfelelően), hogy kisebb bukkanóknál nem csap a szembejövő stemébe. A hazai kátyúkat viszont szerintem nem számították bele a nyugati mérnökök :unsure:

Fura, ha az A3-ban nincs mosó... talán utólag cserélték ki a halogént a gyári xenonra... nem ez lenne az első eset. Viszont avizsgán ebbe már beleköthetnek, mert a mosó is KRESZ előírás!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Ha levegős lenne az állítás, akkor talán tudná követni a bukkanókat, de nagyrészt vill motor szabályoz, ami sztem nem túl hatékony és tartós megoldás.

Vagy haverod gépe törött volt és nem foglalkoztak a fényszórómosó pótlásával.

Mohácson volt egy b omi régifajta lámpával,és abba is utólag került bele a xenon, de szórta össze-vissza a fényt. A projektorost azért egyszerübb beállítani. Azért az érdekes, hogy az omiban a xenon gyárilag projektoros, de nincs éles sötét-világos átmenet mint nálam az utólag berakottal.

Fényszórómosót a legegyszerübb megoldani. Két szélvédőmosó fúvóka(pl trabié), egy tartály motorral és egy relé. A hatékonysága biztos nem olyan mint a gyárié, de értelmes áron kivitelezhető, és ha nincs rászáradva a kosz, azért elég jól tisztít.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Íme egy igazán szép, utólagos megoldás...

Senator, A8 lámpákkal

Nekem tetszik... :unsure:

Nem rossz. Ez járható út - ha bele tudsz moddolni bármilyen gyári Xenont (amiben benne van a magasságállító automatika), plusz mosót is szerkesztesz bele (bontott, vagy ld. kori recept), akkor még az is lehet, hogy vizsgáztatható is lesz... :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

De sztem a xenon helyére bemegy a H7-es égő. Berakod műszakira és már bele sem tudnak kötni.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

értsük úgy, hogy akkor vizsga idejére a "gyári" állapot vissza? mert ugye a xenon nem 12 volt-on megy... ha jók az ismereteim.... és vizsgán világítani is kell.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
értsük úgy, hogy akkor vizsga idejére a "gyári" állapot vissza? mert ugye a xenon nem 12 volt-on megy... ha jók az ismereteim.... és vizsgán világítani is kell.

Szterintem inkább értsd úgy, hogy a régi csatit nem levágod, hanem úgy alakítod át az ótót, hogy a régi csati "kiakasztva" valahová és arról táplálod meg a xenon trafóját. Tehát a xenon szetre kell egy foglalatot szerelni, hogy azon keresztül vegye fel az áramot. Ha megcsinálod, akkor vizsga idején egyszerűen kiveszed a xenont és berakod az izzót. Persze ehhez nem egy Omega kell általában, mert ott az a gond, hogy a xenonos lámpa nem a sajátja, tehát a gyári izzó és foglalat valszeg nem megy bele. Hogy hogyan viszonyulnak az autó világításának átépítéséhez vizsgán azt nem tudom... Tuti, hogy a lámpa csak E (ENSZ EGB ) jelölésű lehet, és valszeg kell átalakítási engedéllyel is rendelkezned... HA ezek megvannak, akkor tulképpen xenon is maradhat és nem kell hekkelni... :unsure:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
--- Hogy hogyan viszonyulnak az autó világításának átépítéséhez vizsgán azt nem tudom... Tuti, hogy a lámpa csak E (ENSZ EGB ) jelölésű lehet, és valszeg kell átalakítási engedéllyel is rendelkezned... HA ezek megvannak, akkor tulképpen xenon is maradhat és nem kell hekkelni... :)

Az szerintem mindegy a vizsgán, hogy a xenon hogyan került bele - gyárilag, vagy utólag - de az előírás szerint ha már xenon van benne, akkor a lámpa engedélyén (E jel) túl kötelező az automatikus magasságállítás és a fényszórómosó megléte, amit viszonylag egyszerű ellenőrizni, szóval nem fogják kihagyni. Na és persze ha vmi. nem stimmel, akkor bukta... :unsure:

Amúgy nyilván az utólagos, egyszerű izzócserés xenon szetteknél általában visszakerül a H7 vagy H4 a vizsga idejére.... hasonló módon mint azt Lui írta.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Én előrelátóan nem vágtam le az égő gyári csatiját,így bármikor visszaköthető.legfeljebb a trafót lekötöm, nehogy bekakiljon.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Hali.

Ez is egyre olcsobb

http://duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&amp...9047&s=4685

Szerintetek kakán világitana F Astra gyári lámpában?

Vagy megérné a befektetést hogy jobban lásson az ember?

Hát nem tudom,hogy a gyári lámpának a fókuszpontjába esne-e az izzó feje,de hogy szembejövők imádnának téged az biztos!

Állandóan villognál nekik,minden egyes bukkanónál!

Automatikus magasságállítás nélkül a xenon agylövés!

Inkább vegyél valami jófajta izzót,nem a tescos 2000Ft-ra gondoltam persze!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

×