Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok!

Segítsetek! Van egy '97-es 2.0 DTL-es Vectrám. Lassan annyi vizet fog már fogyasztani, mint gázolajat. 3-4dl/100km.

Az olaj nem habos, a víz nem piszkos és víz sincs alatta, ha áll.

Hol folyik el a víz?

nem bugyod a tartály járó motornál?

nekem amikor átégett a HF tömités, akkor bugyogott. meg akkora gőzt csináltam a villamosmegállóban az emberekre, hogy nem lehetett látni :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítsetek! Van egy '97-es 2.0 DTL-es Vectrám. Lassan annyi vizet fog már fogyasztani, mint gázolajat. 3-4dl/100km.

Az olaj nem habos, a víz nem piszkos és víz sincs alatta, ha áll.

Hol folyik el a víz?

Esetleg átégett a HF tömítés annyira, hogy a víztérből elszökjön a víz? Szépen lassan.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az F caravan a kiegyenlítő tartályon keresztül eszi meg a vizet. Nagyon érzékeny a kupak megfelelő rászorítására. Szakember cimbora szerint venni kellene új kupakot:) mert amikor nyomás alatt van, kinyomja a forró vizet szépen lassan és gyorsan elpárolog, mikor felocsudik a felhasználó már csak hült helye :)

kupak:) szerintem

Link to comment
Megosztás:

Nekem az F caravan a kiegyenlítő tartályon keresztül eszi meg a vizet. Nagyon érzékeny a kupak megfelelő rászorítására. Szakember cimbora szerint venni kellene új kupakot:) mert amikor nyomás alatt van, kinyomja a forró vizet szépen lassan és gyorsan elpárolog, mikor felocsudik a felhasználó már csak hült helye :)

Ugyanígy jártam a Calibrával. Csak én meg nagyon rászorítottam a kupakot, mire elrepedt a hűtő, mert máshol nem tudott a nyomás elmenni...

Link to comment
Megosztás:

Nekem is hasonló tüntek voltak. víz eltünt, de olaj igazán nam habosodott, de a vízcsövek kemények voltak, és durrantak el sorban. kicseréltem a kiegytartály kupakját, de nem lett jobb.A vége HT tömítés csere lett. És láss csodát: megjavult.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy barátom kért meg hogy kérdezzek már utánna hogy 2000évjáratú 1.8 16v-s Veciben ki a gyári beszállító gyűrűket tekintve?

Mahle?

Sajnos kajálja az olajat(230ekm) és gyűrűzni fogják neki a gépet ezért kérdezem,kérdezi.

Kompressziót mértek neki?Mert lehet, hogy "csak" a szelepszárszimeringek a ludasak!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Lehet hogy termosztatot kell cserélnem. Hogyan kell csinálni?

Az a fajta van benne amin 1 csúszósaru van. mint az F astra C14NZ esetében a hőmérő. Vagy itt is ez csak a hőmérő? és akkor hol a termosztat ami elzárja a keringést? mert ugye a fém ház ahol ez a szonda is van a Termosztat ház. Kifolyik a víz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Most szeretnék venni egy Vectra dízelt és lenne néhány kérdésem.

Az autó hátuljára az van írva, hogy DI 16v, ezek szerint ez nem a turbós változat? Motorkódot nem tudok.

A tulaj szerint van olajfogyasztás, de nem jelentős. Mennyi az ami még nem jelentős szerintetek, ill. lehet-e ellene tenni valamit? Pl. sűrübb olaj, vagy valami adalék?

Esetleg egy szakszervízben való átnézés segíthet a dolgon?

Mire kell figyelni a vásárlásnál azokon kívül amit minden használt autó vásárlásnál meg kell nézni.

Köszönöm előre is

kisEmber

Link to comment
Megosztás:

Gratulálok a választáshoz bár én a DTI 16V-t javasolnám. a DI ben i s van turbó csak kisebb a turbó nyomás mint a dti-ban az utóbbinál max kb 0,8bar ... szerintem...

Az olajfogyasztás lehet tömítetlenség mint pl a turbó olajzócsövénél ilyenkor a blokk hátsó része alatt 1-2csepp/óra a jel. nekem 135HUF volt a turbó tömítés és megszünt. persze lehet nagyobb baj is de azt hallod, érzed a próbán. Ne legyen 1500-2600-ig mély morgó hangja mert az valszeg motortartó bak. Kuplung pedál két végállása között hallasz-e hangkülönbséget? ez nem olyan nagy hiba, sokat el lehet vele menni de majd egyszer 100 000HUF nekem F 18 váltóm van ha jól emlékszem és ott a nyelestengely csapágy ad hangot ha fel van engedve. Ezen kívűl még 4db csapágy dolgozik ott ha javítom mindet kicserélem. Én most voltam Szlovákiában az autóval és kb 5-6l a fogyim :rolleyes: X20DTH-tól nem rossz pláne hogy No-ból való:blink:

Az olajevést szerintem ne adalékold ha valami elromlott, pl tömítés vagy akármi azt inkább csere amíg nem látod mi a baja addig hajtsad majd kibukik a hiba ;)

MOst ezek jutnak eszembe...aztán ha van valami dobd föl...

kicsit hangos kicsit füstöl mert diesel

Ja és nem tudom de a DTI-hez volt kályha :D az enyémbe is van ami most csak járő motornál fűt de ebből lesz a nyáron az állófűtés ;)

Sziasztok,

Most szeretnék venni egy Vectra dízelt és lenne néhány kérdésem.

Az autó hátuljára az van írva, hogy DI 16v, ezek szerint ez nem a turbós változat? Motorkódot nem tudok.

A tulaj szerint van olajfogyasztás, de nem jelentős. Mennyi az ami még nem jelentős szerintetek, ill. lehet-e ellene tenni valamit? Pl. sűrübb olaj, vagy valami adalék?

Esetleg egy szakszervízben való átnézés segíthet a dolgon?

Mire kell figyelni a vásárlásnál azokon kívül amit minden használt autó vásárlásnál meg kell nézni.

Köszönöm előre is

kisEmber

Link to comment
Megosztás:

Köszi tomi023,

Én azt hittem, hogy az Opeloknál lévő olajfogyasztást a korai motorkopás idézi elő, mert ha egy 500 Ft-os tömítés akkor az egy nem nagy költség, viszont ha pl. gyűrüzni kell a motort, az már egy komolyabb tétel.

Ha átnézetem szakszervízben ez mennyire ad átfogó képet az autóról, szerinted?

kisEmber

Link to comment
Megosztás:

Köszi tomi023,

Én azt hittem, hogy az Opeloknál lévő olajfogyasztást a korai motorkopás idézi elő, mert ha egy 500 Ft-os tömítés akkor az egy nem nagy költség, viszont ha pl. gyűrüzni kell a motort, az már egy komolyabb tétel.

Ha átnézetem szakszervízben ez mennyire ad átfogó képet az autóról, szerinted?

kisEmber

A szervízes átnézés jó mert pl a fékek lengéscsilik futómű állapotát jól látják esetenként a rozsdát is. Az Opel motorok szerintem sokat bírnak, nekem 110e km et mutat az óra de szerintem van benne min 180ekm.

A Caravan Fastramban 240e km az óra állása de min300ekm van benne. És Céges autó. c14ne :Motorkopás persze lehet de akkor már annak más jelei is vannak szerintem...

dobjál képeket :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
Látod ezt nem tudom. :)

Megkérdezem tőle.

Köszi.

Helló!

A kompressziómérés nem egyértelmű, mert nekem x16xel van, a kompresszió ok, mégis eszi az olajat 0,5L/1000Km , állítólag ilyenkor a gyűrűzés a megoldás, valszeg az olajlehúzó gyűrűk vannak beégve a dzsuvától, aminek több oka is lehet.

Pali

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.