Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


forumadmin

Recommended Posts

Ez azért egy nagyon komoly teszt volt. :D Szerintem a Shell mérnökei röhögőgörcsöt kapnának tőle. 5 liter gázolajjal teszteltek alapjáraton egy traktort, ami gyakorlatilag akár étolajjal is elmegy.

Amikor az OMV területi képviselője beismeri, hogy Ausztriából a lejárt szavatosságú üzemanyagot hozzák kis hazánkba, akkor már érdemes elgondolkodni.

Múltkor pl. egy kolléga panaszkodott, hogy a Svájcból hozott mosószer állaga, színe köszönő viszonyban sem volt az itthon kapható ugyanolyan márkájú és típusúval.

Igen, az informatikusok is rohogogorcsot kapnak, ha valaki fejben kiszamolja, mennyi 9 + 12...

Egyszeru dolgokat egyszeruen is lehet merni, annal pedig mindenkeppen komolyabb teszt volt, mint amit itt barki leirt.

Etolajjal barmi elmegy, az uzemanyag rendszer az, ami nem birja. Ha mar bejut a motorba, akkor az energiatartalom szamit, es pont ezt mertek itt ki.

Egyebkent jo kis traktor, ha alapjaraton ad le 80 loerot :) A tortentek ertelmezesehez javaslom a video tanulmanyozasat 3:58 kornyeken.

Gondolkodni termeszetesen tobb esetben is erdemes, pl. azon, melyik ceg alkalmazottja meseli el, hogy verik at a vasarlokat.

Link to comment
Megosztás:

Igen, az informatikusok is rohogogorcsot kapnak, ha valaki fejben kiszamolja, mennyi 9 + 12...

Egyszeru dolgokat egyszeruen is lehet merni, annal pedig mindenkeppen komolyabb teszt volt, mint amit itt barki leirt.

Etolajjal barmi elmegy, az uzemanyag rendszer az, ami nem birja. Ha mar bejut a motorba, akkor az energiatartalom szamit, es pont ezt mertek itt ki.

Egyebkent jo kis traktor, ha alapjaraton ad le 80 loerot :) A tortentek ertelmezesehez javaslom a video tanulmanyozasat 3:58 kornyeken.

Gondolkodni termeszetesen tobb esetben is erdemes, pl. azon, melyik ceg alkalmazottja meseli el, hogy verik at a vasarlokat.

5 liter gázolajjal nem lehet megmérni semmit sem, pont ennyi a lényeg. Akik fogyasztáscsökkenésre hivatkoznak, több tanknyi üzemanyagot használtak el ugyanazon a távon, ugyanazzal az autóval, szóval referenciának nekem ez bőven elég, pont úgy, hogy a fogyasztáscsökkenés jóval több volt, mint amennyi a hiba lehetősége a számításban.

Egyébként jó kis traktor, ha 5 liter betöltése után képes 20 litert fogyasztani.:-)

Gondolkodni lehet, de ha közvetlen OMV-s alkalmazottól kapod az információt, akkor talán érdemes megfontolni a hallottakat. Bár szerinted ilyen nincsen. Mint ahogy persze az egyik neves húsgyár sem szállított Írországból dioxinos sertéshúst, csak nem értem miért kellett megsemmisíteni az állatorvosi papírokat a határ átlépése után....:-)

Van disznóság sok mindenben, miért pont ne az üzemanyaggal kúrnák át a jónépet?

Link to comment
Megosztás:

5 liter gázolajjal nem lehet megmérni semmit sem, pont ennyi a lényeg. Akik fogyasztáscsökkenésre hivatkoznak, több tanknyi üzemanyagot használtak el ugyanazon a távon, ugyanazzal az autóval, szóval referenciának nekem ez bőven elég, pont úgy, hogy a fogyasztáscsökkenés jóval több volt, mint amennyi a hiba lehetősége a számításban.

Egyébként jó kis traktor, ha 5 liter betöltése után képes 20 litert fogyasztani.:-)

Gondolkodni lehet, de ha közvetlen OMV-s alkalmazottól kapod az információt, akkor talán érdemes megfontolni a hallottakat. Bár szerinted ilyen nincsen. Mint ahogy persze az egyik neves húsgyár sem szállított Írországból dioxinos sertéshúst, csak nem értem miért kellett megsemmisíteni az állatorvosi papírokat a határ átlépése után....:-)

Van disznóság sok mindenben, miért pont ne az üzemanyaggal kúrnák át a jónépet?

Ja, ertem, akkor az osztrak uzemanyag olyan csodaszert tartalmaz, ami lassan kezd hatni, mint az uzemanyagcsore kotott csodamagnesek :)

Csak az nem vilagos, hogy erzik akkor a hatast azok is, akik nyaralas kozben egyszer tankolnak Ausztriaban, de ilyen aprosagokon nyilvan nem szabad fennakadni.

Egyebkent szamtalan neked is kedves meres letezik, egy csomo fuvarozo cegnek vannak boseges fogyasztasi adatai, kulonbozo helyeken tankolva. Ha valakik, akkor ok garantaltan tudnanak arrol, ha letezne ilyen kulonbseg, de nyilvan titkoljak, mert direkt szeretik, ha atverik oket, es rafizetnek.

Az OMV alkalmazott latja el az egesz orszagot??? Egyedi stiklik nyilvan lehetnek, de a mese arrol szolt, hogy a magyar gazolajnal (aminek tulnyomo resze amugy sem az OMV-tol jon) jobb az osztrak.

Amugy pedig miert csak a magyarokat verik at? Ausztriaban, vagy barhol nem lenne pont akkora uzlet ugyanezt csinalni?

Link to comment
Megosztás:

Ja, ertem, akkor az osztrak uzemanyag olyan csodaszert tartalmaz, ami lassan kezd hatni, mint az uzemanyagcsore kotott csodamagnesek :)

Csak az nem vilagos, hogy erzik akkor a hatast azok is, akik nyaralas kozben egyszer tankolnak Ausztriaban, de ilyen aprosagokon nyilvan nem szabad fennakadni.

Egyebkent szamtalan neked is kedves meres letezik, egy csomo fuvarozo cegnek vannak boseges fogyasztasi adatai, kulonbozo helyeken tankolva. Ha valakik, akkor ok garantaltan tudnanak arrol, ha letezne ilyen kulonbseg, de nyilvan titkoljak, mert direkt szeretik, ha atverik oket, es rafizetnek.

Az OMV alkalmazott latja el az egesz orszagot??? Egyedi stiklik nyilvan lehetnek, de a mese arrol szolt, hogy a magyar gazolajnal (aminek tulnyomo resze amugy sem az OMV-tol jon) jobb az osztrak.

Amugy pedig miert csak a magyarokat verik at? Ausztriaban, vagy barhol nem lenne pont akkora uzlet ugyanezt csinalni?

A fuvarozó cégeknek az olcsó üzemanyag a lényeg, van, hogy képesek 100-150 km-t kerülni, mert az adott kúton pár centtel olcsóbb a gázolaj. 1-2 ezer l/kamion esetében meg ez már számít. Itthon meg nem nagyon tankolnak, ők sem hülyültek meg. :-)

Oké. Fogadjuk el ezt a tesztet. Miért jobb a sima gázolaj, mint a prémium? Pedig jó 40-50 Ft a különbség a kettő között. Vagy ez nem átverés, vagy csak a mérés nem frankó? :-)

Hogy csak a magyarokat verik át? Mert velünk megtehetik, de szerintem ezt nem kell bemutatni. Inkább vinném egy német márkaszervizbe az autómat, mint egy magyarba. Mert ott nem fognak 5 l olajjal átkúrni, mert egyszerűen nem éri meg nekik (meg más a mentalitás), míg itthon ha lehet 100 Ft-tal is átverik az embert. Beszélhetnénk például a km órák visszatekeréséről, az is inkább felénk divat.

Link to comment
Megosztás:

A fuvarozó cégeknek az olcsó üzemanyag a lényeg, van, hogy képesek 100-150 km-t kerülni, mert az adott kúton pár centtel olcsóbb a gázolaj. 1-2 ezer l/kamion esetében meg ez már számít. Itthon meg nem nagyon tankolnak, ők sem hülyültek meg. :-)

Oké. Fogadjuk el ezt a tesztet. Miért jobb a sima gázolaj, mint a prémium? Pedig jó 40-50 Ft a különbség a kettő között. Vagy ez nem átverés, vagy csak a mérés nem frankó? :-)

Hogy csak a magyarokat verik át? Mert velünk megtehetik, de szerintem ezt nem kell bemutatni. Inkább vinném egy német márkaszervizbe az autómat, mint egy magyarba. Mert ott nem fognak 5 l olajjal átkúrni, mert egyszerűen nem éri meg nekik (meg más a mentalitás), míg itthon ha lehet 100 Ft-tal is átverik az embert. Beszélhetnénk például a km órák visszatekeréséről, az is inkább felénk divat.

Ertem, nem nagyon tankolnak, de ha megis (pl. a kozelunkben levo Lukoil kutra szinte nem tudok ugy menni, hogy ne allna ott kamion), akkor nem erdekli oket, hogy rossz az uzemanyag. Kerulnek akar 100-150 kilometert is par centes arkulonbsegert, de 20% elterest a fogyasztasban siman lenyelnek, akarcsak a BKV, Volanok, es belfoldi fuvarozok.

Dehogynem atveres (marmint ha elhiszed, hogy premiumbol kisebb a fogyasztas). Nezd meg barmelyik leirasat, nem is emlit fogyasztascsokkenest, csak olyasmit, hogy tisztan tartja a motort, megmarad a teljesitmenye, hidegben konnyebben indul, csendesebb lesz, no az elettartama stb. Arra kinosan vigyaznak, nehogy barmilyen konkret, es plane konnyen ellenorizheto adatot irjanak.

Egyebkent ha ez mind igaz lenne, akkor pl. pont a fuvarozoknak lehetne erdemes premium uzemanyagot tankolniuk, de erdekes modon meg nem hallottam rola, hogy ezt tennek.

A teszt szerint hibahataron belul egyformak, nem jobb egyik sem, ismetlem: ez csak annak a nepmesenek a cafolata, hogy 20-30% elteres lenne a fogyasztasban.

Ugy latom, nem eltel meg hosszabb ideig kulfoldon, ezert gondolod, hogy mashol kolbaszbol van a kerites... A visszatekeres azert nagyobb divat itthon, mert minimalis a lebukas kockazata, es komoly buntetes sincs kilatasba helyezve. De a kutakat nalunk is rendszeresen ellenorzik, es problema eseten kemenyen buntetik.

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

Ugy latom, nem eltel meg hosszabb ideig kulfoldon, ezert gondolod, hogy mashol kolbaszbol van a kerites... A visszatekeres azert nagyobb divat itthon, mert minimalis a lebukas kockazata, es komoly buntetes sincs kilatasba helyezve. De a kutakat nalunk is rendszeresen ellenorzik, es problema eseten kemenyen buntetik.

Nem éltem, de sok olyan emberrel sikerült beszélnem, akik régóta ott élnek, esetleg ingáznak. Volt kollégám apja éveket ingázott, Ausztriában dolgozott. Most Ő is ott melózik, de mondta is, hogy nem fog itthon tankolni, ha csak teheti. Valóban nincs kolbászból a kerítés, de a szolgáltatások megbízhatóbbak, mint itthon, ezt sokan állítják.

A kutak ellenőrzését szerintem meg hagyjuk, van ott is néhány ismerősöm, meg tesóm is dolgozott benzinkúton, de gyermekkori barátom is. Ez így kapásból 3 fajta kút (AGIP, OMV, MOL), az ország különböző szegleteiből. Tudnék egy-két sztorit, amiből gyorsan kiderül, mennyire ellenőrzik a kutakat.

Az egyik pont az, amikor a tartálykocsi vezetője tévedésből a sima gázolajat a prémium gázolaj tartályába nyomta bele.

Szegény Cserenkov meg nem érti miért nem megy jobban az autó. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

csaba66!

Ha sokat jártál külföldön, és tankoltál is akkor csak észre vettél valami különbséget.?

Egyébként miért van az,hogy a külföldről behozott autók sokkal jobb állapotban vannak az itthoniakhoz képest. És az nem csak az üzemanyag minőségének javára írható,hanem a kinti szervizek illetve alkatrészek minősége is sokkal jobb. Itthon ha nincs elég pénzed a gyári alkatrészre, akkor meg veszed az után-gyártott szar kínait. Ami meg sem közelíti a gyárit!!

Ahogy olvasgatom a fórumot a márka szervizek sem állnak a helyzetmagaslatán. És nem a legsegítőkészebbek.

Hasonlíts össze egy 2006-os Magyarországi Opel Astrát egy Németországival aminek nagy valószínűséggel vezették a szervizkönyvét és minden szerviz időben meg csináltak. Lehet a Magyarországi Opelnek is meg van a szerviz füzete. Csak nem egy szerelőtől hallottam,hogy olajcserénél ott kell állni az autó mellet mert különben nem cserélik le az olajat. Te kifizeted ők meg szépen haza viszik és eladják a szomszédnak! Így keresve egy kis plusz pénzt. És lehet pont ezért nem hordják az emberek az autójukat márka szervibe. Plusz a magas óradíjak!

Mert a milyenek magyar autósok ha egy kicsit zörög akkor minek meg csinálni, majd ha már nem indul vagy már tréleren kell vinni az autót akkor meg csináltatja.

Ja és miért van az hogy egy Magyarországi 180 ezer km-t futott autónál porlasztócsúcsot kell cserélni? Biztos a jó minőségű üzem anyagtól!

Link to comment
Megosztás:

Szegény Cserenkov meg nem érti miért nem megy jobban az autó. :icon1:

Most valahogy nem esett le, hogy mire gondolsz... Jobban nem megy, de fogyasztani mindig kevesebbet fogyaszt belőle nekem. Ha csak valami más körülmény közbe nem játszik, pl erős szembe szél, zuhogó eső.

Persze, biztos előfordul olyan is, amiről írsz, de kicsit valószínűtlennek tartom, hogy 100 tankolásból 100-szor a másik tartályba töltik a prémiumot. Amikor meg alapot tankoltam, akkor meg kivétel nélkül pont fordítva.

De volt olyan kút is, ahol észrevehetően hullámzó volt a gázolaj minősége. Meg olyan is, hogy rendszeresen habos, buborékos volt a gázolaj a kémlelőnyíláson. Na az ilyen kutakat általában nagy ívben elkerülöm. De szerintem vannak megbízható és kevésbé megbízható kutak is, ahol tojnak az ISO-ra meg hasonló dolgokra...

Hasonlíts össze egy 2006-os Magyarországi Opel Astrát egy Németországival aminek nagy valószínűséggel vezették a szervizkönyvét és minden szerviz időben meg csináltak. Lehet a Magyarországi Opelnek is meg van a szerviz füzete. Csak nem egy szerelőtől hallottam,hogy olajcserénél ott kell állni az autó mellet mert különben nem cserélik le az olajat. Te kifizeted ők meg szépen haza viszik és eladják a szomszédnak! Így keresve egy kis plusz pénzt. És lehet pont ezért nem hordják az emberek az autójukat márka szervibe. Plusz a magas óradíjak!

Mert a milyenek magyar autósok ha egy kicsit zörög akkor minek meg csinálni, majd ha már nem indul vagy már tréleren kell vinni az autót akkor meg csináltatja.

Ja és miért van az hogy egy Magyarországi 180 ezer km-t futott autónál porlasztócsúcsot kell cserélni? Biztos a jó minőségű üzem anyagtól!

Na ez a másik!

Az olyan szervizeket is kerülöm, ahol hagyd ott a kocsit és majd szólnak ha kész, addig menjél el, még ha csak egy negyed órás olajcseréről is van szó.

Ezt is ki kell tapasztalni, mint a kutakat.

Én általában márkaszervizbe járok, mindig ugyan ahhoz a szerelőhöz. Ha több órás szerelésről van is szó, akkor sem zárkóznak el az elől, hogy minden munkafolyamatnál ott álljak a műhelyben a kocsi mellett. Kérdezhetek is, mindent megmutatnak amire kíváncsi vagyok, stb. Sőt, még műszaki vizsgán is ott lehetek, amit a legtöbb helyen nem szokták megengedni.

Számomra ez pozitív. Egyrészt mert érdekel az autóm alulról, belülről is, másrészt meg eszerint nincs titkolni valójuk, biztos hogy nem sunnyognak.

Egyébként meg nem csak az autó tulajdonosok ilyenek a "kicsit zörög" dologgal kapcsolatban. Ha el is viszed szervizbe, a legtöbb helyen nem akarnak utánajárni egy kis hibának, ami lehet hogy egy későbbi komolyabbnak az előjele és így esetleg azt meg lehetne előzni. Elküldenek azzal, hogy ez ilyen, ne foglalkozz vele.

MAjd ha világít a szervizlámpa, megáll alattad az autó és komplett blokkot kell cserélni, na akkor majd mehetsz hozzájuk! Nagyon sok helyen sajnos ez a hozzáállás a szerelők részéről is.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

A kutak ellenőrzését szerintem meg hagyjuk, van ott is néhány ismerősöm, meg tesóm is dolgozott benzinkúton, de gyermekkori barátom is. Ez így kapásból 3 fajta kút (AGIP, OMV, MOL), az ország különböző szegleteiből. Tudnék egy-két sztorit, amiből gyorsan kiderül, mennyire ellenőrzik a kutakat.

Latom, ismered a fel vilagot, csak azon siklasz at lazan, hogy azok a cegek, amelyeknel milliardok mulnak azon, mit tankolnak, miert turik szo nelkul, hogy atverjek oket. Egy ottani ismeros nincs veletlenul? Meselje mar el, miert...

Vonatkozik ez az allitolag hamar cserelendo porlasztocsucsokra is: nalam 280ezer km es szinte csak magyar gazolaj utan sincs semmi bajuk, de ez persze csak egy eset. A szaz es ezer jarmuves flottaknal derulne ki egyertelmuen, ha gond lenne, de nyilvan ott is csak birkak vannak, akik szo nelkul cserelnek ido elott, es vidaman alljak a koltsegeket.

Ha azt akarjatok hinni, hogy at vagytok verve, am tegyetek, csak azt ne gondoljatok, hogy amikkel itt ervkent elohozakodtok, azok ezt barmennyire is alatamasztanak.

Link to comment
Megosztás:

Azt például nem is figyeltem,hogy az Olaszoknál vagy az Osztrákoknál van e prémium üzemanyag!

Csak azt láttam,hogy 95, Disel.

Igaz én nem vagyok teljesen biztos ebben a prémium üzemanyagban,hogy biztosra azt kapom, egyszer kifogom próbálni.!

Ez kutfuggo... De azt vegyetek mar eszre, hogy a nalunk kaphato premium dizelek leirasaiban fut-fat igernek, csak pont fogyasztascsokkenest nem.

Egyebkent az adalekok energiatartalma feltehetoen kisebb a sima gazolajenal, igy precizen merve valoszinuleg tobb kene legyen a fogyasztas premium dizelbol :)

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Órákig tudnék a most olvasott témára írni.

De csak dióhéjban:

Az a konkrét baj, hogy nem éltek külföldön. És felültök mindenféle "urban legend" lóra, amit alátok raktak....nos kint sem más a helyzet, mint itthon. Kint (D) sem vigyáznak jobban az autóra, sőt! leszarják. 1 óriási ponton van a különbség! van pénzük újat/újabbat venni....és 3-5 év után komplett lecserélni. a kommersz autók olyan állapotban vannak, hogy elsírod magad....itt arra kell gondolni, hogy nincs takarítva, ápolva, stb. cserélve az olaj, alkatrész....

Ha valami nagyon szar, eladják, és vesznek egy újat/újabbat....

Érdekes, hogy a sógi a prémium(Audi A8) autókat is itthon szervizelteti, puccba vágja, visszaviszi a "kánaánba", és eladja....vajon miért? mert kinn drága, és nem is olyan minőségben dolgoznak....

Apám több éve dolgozik kinn, csak szidja a "precíz" németeket.

Azzal a mocsokkal amivel jár(sajna Opel Zafira) semmi jót nem tudok elmondani....Német tulajtól vette, és a márka szégyene....volt szerencsém szervizelni, de ha nem lenne rajta a német rendszám, simán valami ukrán tragacsnak gondolnám....

A km órát ott is nagyban tekergetik. Ott is k....a nagy biznisz....prémiumnál inkább....az üzemanyag? tévedés.....sokat tankolok kint is....semmi különbséget nem tapasztaltam, ha van is, elenyésző...anno a régi Wartburgnál...annál érezhető volt....

Tavaly voltam osztrák motoros túrán, na az teszt volt. 250km-ként kellett tankolni, azért egy motor nem autó....17L ennyire elég....na szóval az 1300km-en kellett bőven tankolni....semmivel sem ment jobban a moci, mint itthon....

Módosítva : Maybal
Link to comment
Megosztás:

Biztos vannak itt a fórumon olyanok akik határ közelében laknak és át járnak tankolni.

Én nagyon kíváncsi lennék az ő véleményükre,tapasztalatukra.

Mert valaki nem csak azért tankol kint mert esetleg ott 3ft-al olcsóbb a benzin vagy a gázolaj!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Én ritkán hazajárok szabolcsba és akkor kiszoktam menni ukrajnába tankolni. Eddig mindig az ukrán shell kúton tankoltam mert úgy voltam vele,hogy mégis csak shell! M3-on Budapestre szokásos vezetési stilus 140 km/h 8.3 L/100 km szokott az 1.4 xep fogyasztani. Az utolsó 2 alkalommal az okkon tankoltam mert ott váltottam és lusta voltam még utàna járkálni azt vettem észre, hogy a fogyasztásom csökkent olyan 7.5 L/100 km-re! Nem tudom, hogy miért de a vezetési kôrülmenyek szinte ugyan azok voltak!

Link to comment
Megosztás:

Ja....nekem is csökkent a minap fél litert, nem nyomtam annyira a pedált....;)

Szerintem ez mind placebo....

Itt akkor tudsz csökkenteni, ha a körülmények pozitívan változnak( ezt mindig Cserenkov cartárs bizonyítja), vagy nem nyomod annyira a pedált, és a vezetési stílusod is átmegy nagypapásba...

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Ja....nekem is csökkent a minap fél litert, nem nyomtam annyira a pedált.... ;)

Pénteken egy tankolás után a csúcsban mentem le egyedül a Balatonra, majd vasárnap szintén a legrosszabbkor fel.

Annyit változtattam, hogy nem próbáltam meg gyorsan leérni, benne hagytam az útban mind a 3-4 percet, amit a Siófokig tartó szakaszon be lehetne húzni ha tolja az ember.

Külső sáv, 120-125 a forgalom ritmusával klíma nélkül: mire leértem pont letáncolt 6.1-re a BC.

Aztán a hétvégi 3-4km es utak alatt felkúszott 6.4-ig.

Végül hazafelé már több balesettel, 2+2fél személlyel és plafonig cuccal végig klímázva is csak 6.5 lett. Ahol lehetett haladni ezúttal is a normális stílust választottam.

Azt hiszem hogy ennél nagyobb csodaszer a fogyasztásra valóban nincs.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap és ma lenyomtam összesen 880km-t az autóval. Nagyobb részt országúton, de volt benne pálya és kevés város is. Elég dimbes-dombos környéken haladtam, volt több 10km-en keresztül 40-nel döcögés útfelújítási munkák miatt, ahol 3.-nál jobban nem tudtam felváltani. Elég sokat előzgettem is, ahol lehetett odarúgtam, nem finomkodtam a jobb lábammal.

3-an ültünk a kocsiban mindvégig, a csomagtartóban elég sok cucc volt. Klíma folyamatos 23 fokon, a coolbox is üzemelt telepakolva.

A végeredmény: 5,9 l/100km, (most kivételesen alap dízelből).

Sok, kevés, nem tudom... én már elfogadtam hogy ilyen 5,5-6 körül fogyaszt az autóm.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap és ma lenyomtam összesen 880km-t az autóval. Nagyobb részt országúton, de volt benne pálya és kevés város is. Elég dimbes-dombos környéken haladtam, volt több 10km-en keresztül 40-nel döcögés útfelújítási munkák miatt, ahol 3.-nál jobban nem tudtam felváltani. Elég sokat előzgettem is, ahol lehetett odarúgtam, nem finomkodtam a jobb lábammal.

3-an ültünk a kocsiban mindvégig, a csomagtartóban elég sok cucc volt. Klíma folyamatos 23 fokon, a coolbox is üzemelt telepakolva.

A végeredmény: 5,9 l/100km, (most kivételesen alap dízelből).

Sok, kevés, nem tudom... én már elfogadtam hogy ilyen 5,5-6 körül fogyaszt az autóm.

Szia.

Ha ez segítség, 1.6 benzin, klíma, használva az autó, de nem széttaposva, 6,3-6,5L/100km

3000km átlaga 6,6L

Más. Te megcsináltad a csomagtartóba a 12V-os csatlakozást?

Lehet, rosszul emléxem, de nekem az rémlik, hogy igen.....

üdv,

Link to comment
Megosztás:

Szia.

Ha ez segítség, 1.6 benzin, klíma, használva az autó, de nem széttaposva, 6,3-6,5L/100km

3000km átlaga 6,6L

Más. Te megcsináltad a csomagtartóba a 12V-os csatlakozást?

Lehet, rosszul emléxem, de nekem az rémlik, hogy igen.....

üdv,

Szia!

Korábban tervbe volt, igen. De végül nem csináltam meg, mert nem találtam neki előre behúzott kábelt. Lehet hogy az csak a kombinál van, ugyan úgy mint a felhajtható hátsó ülőlap.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok

Asztra H. 1,7CDTI (DTH) kocsim van a fogyasztása több Kb 0,5l-rel mint amit amit a /BC / kopjuter kiir,OP-Commal szeretnénk állitani rajta de nemtudom menyire állitsam most 00-át mutat.Ha valaki már csinált ijet,vagy tudja hogy kell, irja már le.

Üdv a klubban! :D Nekem több, mint egy literrel mér alul. De már megszoktam. Tudom, hogy kb egy 4,2-es kiírt érték valójában minek felel meg. Na meg úgyis azzal számolok, amit a kútoszlop kiír. Annál pontosabb nincs. :)

Op-comban én sem mertem elnyomkodni, mert nem tudom ez a 00 érték mi pontosan.

Link to comment
Megosztás:

Üdv a klubban! :D Nekem több, mint egy literrel mér alul. De már megszoktam. Tudom, hogy kb egy 4,2-es kiírt érték valójában minek felel meg. Na meg úgyis azzal számolok, amit a kútoszlop kiír. Annál pontosabb nincs. :)

Op-comban én sem mertem elnyomkodni, mert nem tudom ez a 00 érték mi pontosan.

Nekem is 0,4-0,5 literrel többet mér, a BC soha nem lesz pontos mivel elég bonyolult művelettel számol többek között a pillanatnyi fogyasztásból, a tankszintből, egy belső átlagból, stb.

Egy ismerősöm egyszer levezette nekem hogyan számol, amit leírtam kb annyit értettem belőle, szóval maximum akkor lenne a legpontosabb ha állandóan váltás nélkül tempomattal mennél egyenesben egy sebességgel folyamatosan, ami valljuk be lehetetlen.

A BC különben is csak egy viszonyítási alap megbízni nem lehet bent.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is 0,4-0,5 literrel többet mér, a BC soha nem lesz pontos mivel elég bonyolult művelettel számol többek között a pillanatnyi fogyasztásból, a tankszintből, egy belső átlagból, stb.

Egy ismerősöm egyszer levezette nekem hogyan számol, amit leírtam kb annyit értettem belőle, szóval maximum akkor lenne a legpontosabb ha állandóan váltás nélkül tempomattal mennél egyenesben egy sebességgel folyamatosan, ami valljuk be lehetetlen.

A BC különben is csak egy viszonyítási alap megbízni nem lehet bent.

Érdekes, nekem pont szokatlanul pontosnak tűnik az enyém az előző autókhoz képest. 2%-on belül van a kettő eltérése az eddigi méréseim alapján.

Módosítva : kisp113
Link to comment
Megosztás:

Üdv a klubban! :D Nekem több, mint egy literrel mér alul. De már megszoktam. Tudom, hogy kb egy 4,2-es kiírt érték valójában minek felel meg. Na meg úgyis azzal számolok, amit a kútoszlop kiír. Annál pontosabb nincs. :)

Op-comban én sem mertem elnyomkodni, mert nem tudom ez a 00 érték mi pontosan.

Nyugodtan at lehet irni, semmi bajt nem okoz... Egy idoben jatszottam vele, es sikerult egesz pontosra behoznom, de egy akku levetel utan elfelejtette, igy most kb. ket decivel a tenyleges alatt mutat.

Amikor az ember tudja, hogy elvileg megoldhato valami, akkor mar nem is olyan erdekes :)

Link to comment
Megosztás:

Nyugodtan at lehet irni, semmi bajt nem okoz... Egy idoben jatszottam vele, es sikerult egesz pontosra behoznom, de egy akku levetel utan elfelejtette, igy most kb. ket decivel a tenyleges alatt mutat.

Amikor az ember tudja, hogy elvileg megoldhato valami, akkor mar nem is olyan erdekes :)

És milyen értékekkel kezted,Pl 00-ról mennyire állitottad és milyen mértékben emelted.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.