Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

FBalazs

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
nem jól tettem fel a kérdést, a motor különbségét tudom (VTG turbo, megnövelt nyomású befecskendezés), egyéb alkatrészek különbségére vagyok kíváncsi (pl. váltó, futómű, kuplung, fékrendszer) ugyanaz mind a kettőnél?

Mindkettőnél F40WR váltó van, a 120 Lovas végáttétele 3,35 a 150 lovasé meg 3,55 (legalábbis a C Vectra esetében így van).

Futómű, kuplung, fék meg meg kell, hogy egyezzen. Esetleg a féknél el tudom képzelni a nagyobb tárcsaátmérőt, de 120 és 150 LE között már nem hinném, hogy a megállítás akkora nagy különbséget tud okozni. Bár ki tudja....Ebben tényleg nem vagyok biztos.

Mindkettőnél F40WR váltó van, a 120 Lovas végáttétele 3,35 a 150 lovasé meg 3,55 (legalábbis a C Vectra esetében így van).

ÉS azt el felejtettem hozzátenni ,hogy a 3 literes V6 dízelhez is F40-es váltót társítanak, tehát neked nem kell olyanokkal törnöd a fejedet, mint nekem.... azaz a váltód bírja a nagyobb nyomaték átvitelét.

Link to comment
Megosztás:

Mindkettőnél F40WR váltó van, a 120 Lovas végáttétele 3,35 a 150 lovasé meg 3,55 (legalábbis a C Vectra esetében így van).

Futómű, kuplung, fék meg meg kell, hogy egyezzen. Esetleg a féknél el tudom képzelni a nagyobb tárcsaátmérőt, de 120 és 150 LE között már nem hinném, hogy a megállítás akkora nagy különbséget tud okozni. Bár ki tudja....Ebben tényleg nem vagyok biztos.

ÉS azt el felejtettem hozzátenni ,hogy a 3 literes V6 dízelhez is F40-es váltót társítanak, tehát neked nem kell olyanokkal törnöd a fejedet, mint nekem.... azaz a váltód bírja a nagyobb nyomaték átvitelét.

kösz az infokat, megnyugodtam :blink:

Link to comment
Megosztás:

váltóknál mit jelölnek az első betűk? pl. M, F, stb...

A: automata

M: kézzel kapcsolható automata (Easy-Tronic)

F: kézi sima váltó

17: 170Nm átvihető nyomaték 40: 400Nm átvihető nyomaték 23: 230Nm átvihető nyomaték stb.

CR: rövid áttétetel, WR hosszú áttétel SR: vmi spéci, nem ismerem

Ha az R betű után van egy "+" (mint pl F17WR+), akkor ez a váltó valamivel nagyobb nyomatékot tud átvinni, mint a "hagyományos" társai

Van még néhány esetben .V1 is, ami típusspecifikus jelölés. Lényegileg a fő váltócsoport paraméterei igazak rá.

Link to comment
Megosztás:

F23WR ez 230nm nyomatékot tud átvinni?!? :blink:

SR a strandard áttétel.

Bocs, az izdézős mondat nem neked szólt!

Elvileg az F23WR 230Nm-et visz át, ez tény. DE azt ne felejtsük el, hogy a Z17DTH a 240Nm effektív nyomatékot rendkívül szűk tartományban adja le (ez egész pontosan 2400+/-50 körüli fordulaton), tehát a "csúcs" egyrészt rövid intervallumon jelentkezik, míg maga a csúcsnyomaték kb 5%-al haladja meg a váltó átlag átviteli értékét. És itt a kutyus a földben.... "ÁTLAG"... azaz ennél vmivel többet képes átvinni. Hülyeséget nem akarok mondani, de mintha 10-15% lenne a felső határa. Azaz ez te eseteben max 263-264 Nm, 15%-al számolva.

Ezért féltem én is a váltómat, mert ugyan az enyém F17WR+-os, de akárhogy is számolok, 195-197Nm-nél többet nem igazán lenne egészséges "ráengedni". És a PBoxok java részével 200-220 Nm-re lehet növelni a nyomatékot. Én viszont ettől már féltem a váltót.

De visszatérve a DTH váltóra: mi kellene pontosan és részletesen??? Áttételek?

Link to comment
Megosztás:

Hol lehet megnézni hogy milyen a váltóm?

240nm a gyári nyomaték, pboxal 300nm (de mondjuk le lehet méretni sztem nem nagyon hazudnak) és mégse esik szét a váltó?! Egyátalán mi nem bírja a váltóba a nyomatékot átvinni? kuplung okés, hogy nem bírja és szétesik, de magában a váltóban mi nem bírja? Egyátalán mi van ott nm-ra méretezve?

Áttételeket tudom, benne van a leírásában.

Link to comment
Megosztás:

Hol lehet megnézni hogy milyen a váltóm?

240nm a gyári nyomaték, pboxal 300nm (de mondjuk le lehet méretni sztem nem nagyon hazudnak) és mégse esik szét a váltó?! Egyátalán mi nem bírja a váltóba a nyomatékot átvinni? kuplung okés, hogy nem bírja és szétesik, de magában a váltóban mi nem bírja? Egyátalán mi van ott nm-ra méretezve?

Áttételeket tudom, benne van a leírásában.

Ezzel lehet megfogtál, de megpróbálok rá válaszolni B)

Szinkrongyűrű, bordás-tengely, és leginkább a váltó tengelyeinek fogazata.

Ezek mind-mind olyan részei a váltónak, ami tudtommal nyomatékra van méretezve. Más kérdés, hogy eddig a váltód bírta, de gondolj bele: maga a nyomaték- és teljesítménygörbe nem változik, csak "fentebb tolódik", és a nyomatékcsúcson csak rövid ideig (ez viszonylagos) van a görbe.

Én nem állítom, hogy fixen 10-15% fölött szétesik a váltó, csupán annyit mondok: ezt még GYÁRILAG elbírja. Hogy a 300Nm az F23-nak mennyire használ, vagy nem használ, nem tudom. Én amondó vagyok: ez már sok neki. De kívánom neked, ne legyen igazam!

ui: a váltó nem egyik napról a másikra "hullik szét", hanem a használat során a nagyobb igénybevétel eszi meg a fogazatot és a szinkronszerkezetet. Ergo, nem 500e km-t fog bírni, hanem mondjuk lehet, csak 250e-t. De többet tényleg nem tudok. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Aham. Lehet, hogy igazad van, bár általában az ilyen dolgokat legalább 2-es biztonsági tényezővel tervezik, akár csak a vezérműszíjat. Persze így is soxor előfordul, hogy elszakad, de általában a 60ezerre tervezetnek 120at is ki kell bírnija, sőt sok biztos ki is bírja.

Én inkább a kuplungomat féltem. Egyéb alkatrészek még lehetnek terhelve, de azt elég valószínűtlennek érzem, hogy a váltó fogaskerekeinek fogai törjenek le ettől a nyomatéktől. Itt inkább a kopás amivel sok km után számolni lehet, de hogy eltörjön a kéregedzett belül szívós acél fogaskerék azt nem hiszem.

Bocsi, ha offtopic voltam, de legalább valamiről szól a fórum :blink:

Link to comment
Megosztás:

. Itt inkább a kopás amivel sok km után számolni lehet, de hogy eltörjön a kéregedzett belül szívós acél fogaskerék azt nem hiszem.

Bocsi, ha offtopic voltam, de legalább valamiről szól a fórum :blink:

Nem is a fogaskerék fog törni, mint említettem, az csak gyorsabban kopik. Itt inkább a kapcsoló szerkezet, és a szinkron-szerkezet a gyenge pont. A többi már csak jön után.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Bocs, ezt nem ide kellett volna, átraktam a másik fórumba...

Azt hiszem Uhuhu írta itt a "follow me home" funkciót. Kipróbáltam, frankón működik, világít, amíg a garázsból kiérek a világosra. Finom, köszi! :blink:

Kérdés: lehet ennek hosszabbra venni az időtartamát? Gondolom, távirányítóról nem műkszik...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.