Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzin-gáz (LPG / CNG) fórum


uhuhu

Recommended Posts

Hát ahogy vesszük Uhu!

Opelomba (ha benzines lenne)nem biztos, hogy beletenném, de egy öregebb masinába minden szívbajoskodás nélkül. Régi fehér zezeröcsimben volt, és szerettem,csak télen volt macerás az indítás! asszem akkor a gáz a benzin bekerülésének 60% -a volt!

Egyébként sztem matek az egész.....

Mekkora futásteljesítmény alatt mennyire megy tönkre a motor, mennyibe kerül felújítani. Ezzel szemben pedig mennyit takarítok meg eddig a benyán... Ha sokkal olcsóbb beépíttetni a gázt, felújítani a motrot akkor még egy mostani kocsin is elgondolkodnék.... ...mert én egy bevarrtzsebű, zsugori, fogamhozverős.... :) :)

Link to comment
Megosztás:

Szóval van amit mindig elfelejtek, mint pl mi a neve annak a spéci Gázos olajanak.

legyen nekünk is egy LPG csatornánk.

Csak tényleges személyes tapasztalatokra gondolok, mert vannak jó LPG oldalak az álatalánosságokról.

- melyik külföldi országban lehet a mi rendszerünkkel tankolni, (ez engem nagyon érdekel, erről máshol keveset írnak)

itt Maon tapasztalatom szerint, (azaz felénk) kb 5-15 km-ként van egy LPG kút, máshol is így van?

- meg ez a Gázosolaj hab téma, ki mikor tapasztalja (hogy jó sok tapasztalás legyen fölvezetve, van olyan olaj amelyikkel kevesebb, vagy más a szine, nem fehér, hanem inább szürke?

- ki hol vette a spéci gázosolaját,

- hol melyik szaki a tuti, mert Ő tényleg ért a befecsishez/ karbishoz.

- meg ami még nem jut eszembe.

jajaja: ami nem sokára fontos lesz:

hogy is van a műszaki gázos autó esetén?

- 1. irány egy gázos műhely valamilyen papírokért, ha igazolja, hogy rendben van:

- 2. mehetünk a ??bármelyik?? műszakiztató szakemberhez és a továbbiakban minden olyan minta máskor?

- vagy 2b. csak gázosra szakosított helyen lehet műszakiztatni

köszönöm

Zoli

Link to comment
Megosztás:

jajaja: ami nem sokára fontos lesz:

hogy is van a műszaki gázos autó esetén?

- 1. irány egy gázos műhely valamilyen papírokért, ha igazolja, hogy rendben van:

- 2. mehetünk a ??bármelyik?? műszakiztató szakemberhez és a továbbiakban minden olyan minta máskor?

- vagy 2b. csak gázosra szakosított helyen lehet műszakiztatni

Zoli

Erre mifelénk a gázos autó kizárólag KPM-nél műszakizhat

Link to comment
Megosztás:

Nah akkor az elején... :wink:

Személyes tapasztalatok még a gázos időszakból...

Nekem egy 1500-ös ikerlámpás biguliban volt benne..

Motorja Ladához mérten jól egyben volt....ennek kivételesen még a kasztnija is.

Cegléden építették bele a gázot, akkor 49 000HUF -ért (98 -ban). A tartály 53 literes a visszacsapó szelep nekem 46 liternél zárt. Szórás van a szelepek zárásában, így kissé értetlenül és mosolyogva hallgatom,mikor valaki 1 tartály gázról beszél... A szakemberek szerint kb. 42 - 48 lityi közöt van szórás. Tehát nem mindegy , hogy ki mit mond 1 tartálynyi gázzal megtett útra vonatkozóan.

LPG vs. PB

Én nagyon nem szerettem lpg-vel járni, ui. annak kevesebb a kalóriája, és nem megy vele annyira a gép mint a PB -vel. viszont érdekes, hogy megtett távban meg nem volt mérhető különbség.

Ezért én inkább elmentem a helyi táposhoz, és nála tankoltam! 8) :)

Nna most nem jut eszembe mi az ami kirakódik a szűrőn a gázos ótónál, de a PB -nél ez a kirakódás fokozottabb mert több van benne mint az lpg -be. (ööööö...nem parafin...most nem esik le)

Na mind1, emiatt gyakrabban kell tömítő, és szűrő, membrán készletet cserélni.

Ladánál a gáz az átlag 8 literes benzines fogyasztás helyett 9 literre nőtt, ami rosszabb, látványosan esett a teljesítmény...

Pontosabban ha akartam ment az gázzal is (átszabályoztam a gázadagolást), de akkor nem nagyon jöttem ki gazdaságosabban mint a benzinnel!!! :) ...nagyon evett.

Ha elállítottam a beállított gázadagolást akkor szinte reménytelen volt megtalálni azt a pontot, ahol ismét olyan 9 lityiben megáll, és azért viszonylag megy is....mert ha meg nem "erősre" tetted a tekergetőt akkor meg enni ugyan nem evett sokat, de egy jóképű skoda lazán rávert gyorsulásilag. ...tehát lehetett szépen menni vissza Ceglédre műszeres mérésre.

Mivel a gázos rendszert nyugatról (olaszoktól)vettük át gondolom szabványos is azzal. Nekem pl. LOVATO típusú olasz gázrendszer volt.

Olaszoknál nagy szokás a gázosítás....mikor kinn voltunk viszonylag sokat láttam. És rémlik, hogy a benzinkutaknál is nagyon sok helyen volt gázkút. Úgy tudom, hogy amelyik nem olasz kocsiba építettek gázrendszert a nyugati országokban ott is az olasz rendszert vették át.

De te mire is gondolsz? A töltőcsatlakozóra? Mert más elvileg nem fontos....

az meg szerintem egyforma....

Gázt tényleg sok helyen árulnak, én 150 méterre lakok egy ilyen maszek kúttól! :wink:

Ugy tudom Opel Astra 1.4 közp. befecsivel 150 000HUF ..... az azért nem kevés!

Komolyabb motorokhoz meg nem is ajánlják.

16V, hengerenkénti nagy nyomásos fecsi, 10 körüli kompresszió.....na az már nem jó...

amikor én 98 -ban szereltettem akkor volt ott egy csákó a csodaMazdájával....valami 5. alkalommal ment vissza, mert nem működött rendesen a járgány. A szerelők nekem panaszkodtak, hogy hiába beszéltek a lelkére a manusnak, akkor is beszereltette...és nem volt bizony jó, fulladozott a moci, nem volt rendesen alapjárata...

nem tudom mostanság milyen készletekkel milyen típusokat szerelnek, de ha nem valami tömegautóról van szó akkor érdemes időben érdeklődni, mert minden autóra Közl. -i Főfelügy.- i engedély kell, és az meg drága, tehát a cégek alapvetően csak az ismertebb márkák ismertebb típusaira kérnek engedélyt! Cegléden a Gázklub nevű kft. vagy Bt. vagy micsoda csinálta a Jászberényi úton...asszem!

nah...ennyi! huhh...

Link to comment
Megosztás:

Nna most nem jut eszembe mi az ami kirakódik a szűrőn a gázos ótónál, de a PB -nél ez a kirakódás fokozottabb mert több van benne mint az lpg -be. (ööööö...nem parafin...most nem esik le)

Na mind1, emiatt gyakrabban kell tömítő, és szűrő, membrán készletet cserélni.

Merkaptán, azzal szagosítják a gázt, és olyan barna trutyi gyűlik össze, meg iszonyatosan büdös, ha hozzáérsz.

Régi fehér zezeröcsimben volt, és szerettem,csak télen volt macerás az indítás! asszem akkor a gáz a benzin bekerülésének 60% -a volt!

A gáz a benzinhez képest csak 60% teljesítményt nyújt, legalábbis én még így tanultam 4-5 éve.

Link to comment
Megosztás:

A gáz a benzinhez képest csak 60% teljesítményt nyújt, legalábbis én még így tanultam 4-5 éve.

húúú az gáz lenne!!!!

:)))

fenét, észre se venni igazán, csak ha az ember izmoskodni akarna kicsit, ez is inkább csak a majd 100 kg-os tartály miatt van. ( Persze lehet kisebbet is választani, nekem nem lehetett berakni, csak a hordó alakút.)

enyém most pl, talán 1 egész L-el eszik többet mint benyából.

amúgy igen, a töltőcsonkra gondolok, láttam a tv-ben, hogy németeknél nem olyan van mint nekünk, viszont jó sok kútjuk van, most talán 850 db bundesweit.

Link to comment
Megosztás:

Igen, az 1 liter adja magát a karburátoros autóknál, egy 2.0 -nál...meg még nem is rossz, hogy csak 1 lityi. Én sem érzékeltem akkora különbséget mint amit Gepárd cartárs felvázolt.

Pont a németekről hallottam, hogy teljes egészében az olasz (magyar) rendszert használják. Inkább a franciákra, vagy mégikább az angolokra gyanakodtam inkompatibilitást sejtve...

egy bizti, az olaszoké olyanmint a mienk! :)

Link to comment
Megosztás:

Na akkor öntsünk tiszta vizet a pohárba.

Az Olaszok az egyik mérvadó fejlesztő ország. Kb 30 éve csinálják. A volt Jugoszlávia teljes területén (Makedónia, Szerbia és Montenegró, Bosznia, Horvátország, Szlovénia) ugyanezt a rendszert használják, valamint Hollandiában is nagy divat (volt). A németeknél is sok a kút, de nem tudom milyen a csatlakozó szabványuk. Érdekes viszont, hogy régen Jugoszláviában nem vezették ki töltőcsatlakozót a kasznin kívülre, hanem közvetlenül a tartály tetején volt a csatlakozó.

Fogyasztás téma

Amit nektek magyaráztak, az mind a valóság félremagyarázása...

Szóval a PB gáz (tudomásom szerint PB=LPG) fűtőértéke egyforma a 98-as benzinével!!! Azért érez az ember a két hajtóanyag között különbséget, hát lássuk ez miből ered. Az autók fogyasztását igazándiból a gyártónak kg-ban kell(ene) megadnia. Ez visszaszámolható literré, de ez függ az anyag hőmérsékletétől. De ez most lényegtelen. A Különbség abból adódik hogy a gáz ritkább mint a benzin. Ha ugyanannyi tömegű üzemanyagot kap a motor benzinből vagy gázból, nem érzed a különbséget. Szóval a sűrűségbeli különbséggel fogyaszt "többet" az autó, de ez csak literre visszaszámolva igaz.

Üzemeltetés

Nekem volt egy Vectrám (C16NZ, központi befecskendezős), és gázon beleraktunk kb 150e km-t, és a motornak semmi baja. Tavaly eladtam az autót, és ahogy látom az új tulaj is nap mint nap használja.

Szóval egy jól beépített, karbantartott rendszer tökéletesen működik.

Karburátoros autóknál kicsit macerás a használata. Azok nehezen, vagy egyáltalán nem indulnak el gázüzemben. Ezért leállítás előtt át kell kapcsolni benzinre, és egy kicsit járatni benzinen (hogy a karbiban legyen benzin). Reggel meg elindítod benzinen, és meg kell várni amíg a fűtés egy kis meleget fúj (ezt az injektorosnál is így kell). Erre azért van szükség, mert a motortérig nagynyomáson jön a gáz, a motortérben viszont a reduktor (karbit helyettesíti) leredukálja a nyomást. Mivel a nyomáscsökkenés hőelvonással jár, ha a hűtővizzel nem melegíteném, lejegesedne az egész reduktor, megdermedne a membrán, és megszűnne az adagolás. Na szóval ha már van melegvíz, lekapcsolod a benzint (menet közben) és megvárod amíg a karbiból kifogy a benzin (fullad a motor) ekkor átkapcsolsz gázra és mehet a verda.

Injektorosnál ez a macera nincs, mert ott az injektor szeleptől veszi el a vezérlést, így azonnal "elfogy" a benzin.

Ez egész gázos dolog egyébként a következő elven alapul:

Bevezetjuk a gázt a szívótorokba egy fúvókán, és a reduktor segítségével egy minimális túlnyomást csinálunk(picivel nagyobb nyomást a légkörinél), épphogycsak szivárogjon a gáz. Amikor gázt adsz megnő a depresszió (vákuum) a torokban, a reduktor igyekszik azt a légkörinél nagyobb nyomást biztosítani, amire be van állítva, azt meg úgy tudja hogy jó sok gázt enged be.

Ezt alkalmazzák a karbisnál, meg az injektorosnál is. Szóval az injektorst visszabutítjuk egy primitív karbisra. A katalizátorosoknál van egy kis svédcsavar. Tesznek egy újabb computert a lambda szondára, ami egy elektromosan szabályozható szeleppel próbálja a szonda jeleinek megfelelően szabályozni az üzemanyagot. Ez Opelek esetében nem teljesen tökéletes, ugyanis a benzin computerje folyamatosan ki fog jelezni a check controllal, és ha kiolvasod akkor az a hiba lesz benne hogy túl dús, és túl szegény keverék. Ez valójában nem hiba, csak hát a sűrűségebli különbség miatt másképp kell adagolni...

A katalizátoros, központi injektoros motornál pont ezért kevésbé érezni azt hogy gyengébb a motor, és a fogysztás sem drasztikus.

Hengerenkénti befecskendezősnél is visszabutítják karbisra a motort, de ezekről nincs személyes tapasztalatom.

Újabban van egy drágább, computer vezérlésű gázrendszer is a hengerenkénti befecskendezős motorokhoz. Ez állítólag nagyon jók, nem gyengül a motor, nem is fogyaszt drasztikusan sokat, csak hát drága..

Műszaki vizsga.

Viszga előtt el kell menni a gázoshoz, és asszem 2500 forint ellenében ad egy tanúsítványt. Ezzel lehet menni vizsgára. Viszgázni csak kijelölt állomásokon lehet (rengeteg vizsgaállomásnak megvan a joga).

Bocs kicsit hosszú lett. Ha még valami eszembe jut, beírom

Link to comment
Megosztás:

Amit nektek magyaráztak, az mind a valóság félremagyarázása...

:shock: Nekünk mit is magyaráztak félre? Hiszen a 9liter gázból a 8 benzinhez tömeget tekintve talán nincs különbség.... :roll:

Viszont PB - LPG gáz ügyileg egyértelműen ellent kell mondanom neked, mert a két gázféle között igenis különbség van!! Csakúgy mint a földgáz és a PB között!!

A fűtőértékük sem ugyanaz.. persze nem mondom én azt se, hogy

Működésileg biztos úgy van ahogy mondod, nekem csak karbis volt, azt se bacogattam önállóan. A téli indítás az valóban macerás, denekem pl. nyáron nem kellett átállni! Télen viszont ha elfelejtettem benzinre váltani leállítás előtt akkor reggel szomszédoknak riadó volt betolásilag! :) :) :oops:

Motorkopásról én nem akartam írni, mert nálam kb. 40 ezerkm -ig volt gázos autó....de látom te nyúztad még egy keveset! :shock:

Ha egy autó így "bírja" motorikusan akkor nincs miről beszélni a gazdaságosságot illetően! Egyértelműen érdemes gázt használni...

A nyugati viszonyokról írtakhoz nem tudok se hozzátenni, se elvenni! :wink:

Sejtettem, hogy van megoldás a hengerenkénti befecsire is....és nem tudom miért de még azt is gondoltam, hogy qrvadrága lehet!! :wink: :)

Link to comment
Megosztás:

Asszem én eléggé érintett vaok ebben a témában. Akkor sorban:

1. Fogyasztás: karbis ladánál kb0.5l; injektoros rekord kb1l; omega kb2 liter pluszfogyasztás.

2. műszaki: elviszed egy gázbeszereléssel foglalkozó szervízbe és csináltatsz gázbiztonsági szemlét, ami 30 napig érvényes és 3500 pénzbe kerül. Ezzel az igazolással és érvényes zöldkártyával elmész egy olyan műhelybe ahol vállalják gázos autók műszakiztatását, de ide is kpm-esek járnak ki, úgyhogy ha nincs gond az autóval inkább vidd mindjárt a kpm-hez, mert így fele a műszaki díja.

3. tankolás: szerbia, horvátország, bosznia, olaszország, szlovákia, csehország mind ua. töltőgejet használják mint mi. A náémetek biztos hogy nem és nincs is sok kútjuk még.Ausztriában graz után az autópáján van az egyetlen kút amivel taliztam, de nem tudom milyen a töltőfej. olaszoknál eléggé változó a kutak sűrűsége. átesel az osztrák olasz határon, és udinéig egy árva kút nincs, de udine előtt kb 50km-rel van a pályán és az országút mellett is. Aznban felhívnám a figyelmet a kib@szott sziesztájukra ami kb 11.30 tól 15 óráig tart, de jártam már úgy hogy 11.20 kor becsukták az orrom előtt a kutat és nem szolgáltak ki. A horvátoknál sok kút van és több társaságé. Ha vkit érdekel nekem van plin-es térképem. Régen én is palackból tankoltam, de nagyon koszos az a gáz, a szűrőt két-három havonta lehetett pucolni, és sztem nem megy jobban tőle.

4. teljesítmény: a ladánál nem vettem észre nagy különbséget, a rekordnál már érezhető, az ominál pedig ég és föld.

5. indítás: én eddig minden autómat, minden körülmény között gázzal indítottam. Még -25 fokban is indul simán, csak ne állítsd le míg be nem melegszik, mert lefagy a reduktor.

6. működési elv: Alapban két fajta van. A régebbi, ami a karburátor elvén alapul (nekem eddig mindegyik ilyen volt) és az újabbak (és persze majd kétszer drágábbak) a hengerenkénti befecskendezősök. A motorkontroll lámpa nem jelez hibát és a komputer sem tárol semmilyen hibát, mivel a gáz komputere átvágja az autóét.

7. karbantartás: elvileg 30e km-enként kellene a redoktor alján a leeresztő szelepet kinyitni és leengedni a büdös trutyit, de ha kúton tankolsz nincs annyi hogy ezzel szórakozzál. Egy gázszet kb 70e km-t megy el felújítás nélkül, de öcsém kb 140-et rakott bele. Ha hidegen elindítod és nincs alapjárat akkor részleges felújítás kell (egy kétforintos nagyságú gumi tömítést kell kicserélni).

8. költségek:karburátorosba kb 80-100e ft, szabályozott katalizátorosba 170 körül van (nekem 200e volt, mivel v motor és több cucc kellett hozzá). A gázinjektor 300e-nél kezdődik. üza ár: igen változó 136-150 forint közötti. zöldkártya: uamint normálban. gázbizt szemle: 3500. reduktor felújítás 7-8e körül.

9. káros-e a motorra? Ahány embert megkérdezel annyi félét mond. Nekem ettől még nem ment tönkre motorom. A rekord is azért lett hengerfejes, mert annak ez típushibája(öv hengfej). De egy biztos a gáz oktánszáma száz felett van.

10. szervíz: az omegát először jánoshalmára vittem, de egy hónapi próbálkozás után inkább kiszedték és békében elvéáltunk. Majd mint az eddigi autóimba ebbe is pécsett a siklósi úton rakattam bele. Teljesen meg vaok velük elégedve (pl szerelő négy órán keresztül copik a beszabályozással, majd fizetek egy műszeres beállítást 1250-ért, majd egy hét mulva vissza még mindig nem jó, még egy óra tortúra és nekem nem került pénzembe, azért ritka az ilyen szervíz) ha csak zöldkártya kell akkor is hozzájuk megyek.

Ha vkinek van még kérdése csak bátran kérdezzen,

Link to comment
Megosztás:

Még egy-két ontos dolog:

Ha müa a kocsi szívócsöve 90% hogy nem fogják belerakni a gázt, mert ha visszadurran szétmehet.

Az lpg az propán gáz és kb 30 bar nyomáson cseppfolyós, magyarol kb ekkora nyomás van a tartályban. A földgáznak viszont kb 300 bar kell hogy cseppfolyós maradjon, ezért még véletlenül sem szabad megpróbálni földgázt tankolni bele :!:

Link to comment
Megosztás:

:shock: Nekünk mit is magyaráztak félre? Hiszen a 9liter gázból a 8 benzinhez tömeget tekintve talán nincs különbség.... :roll:
kicsit árnyaltabban kellet volna fogalmaznom...

Viszont PB - LPG gáz ügyileg egyértelműen ellent kell mondanom neked, mert a két gázféle között igenis különbség van!!

ebben nincs igazad. Nézd meg ezt az oldalt

Egyébként a Vectrát én is kizárólag gázon használtam. Ha k hideg volt, akkor indítózásnál átkapcsoltam, de valójában nem igényelte, csak hát a szervízben ezt mondták.

Link to comment
Megosztás:

Naja...ettől féltem! ..márhogy kémiázunk! Abból kéccer pótvizsgáztam középisiben. Volt hogy azért nem kaptam belőle 1-est, mert a kezemben tartott makett molekulára azt mondtam MERCEDES molekula!! :shock:

Na a tanár meg fetrengett...

Az oldalból szegényes inglistudásommal az derül ki, hogyan néz ki az LPG, de nem a háztartási PB! Az hogy propán - bután alapú mindkettő, még nem jelenti azt, hogy mindkettő uazt tudja a égőtérben!

De megkérdezem erről az üza szolgálatná a vegyészünket, ha megtalálom, és hátha tud mondani valami okosat! Okay...

Amúgy kémiai összetételben lehet hogy nagyon hasonlók, esetleg uram bocsáazonosak is. De én anno nem is ilyen szempontból tettem különbséget köztük. Inkább csak gyanítottam,hogy vegyi összetételük sem azonos. Na ebben lehet, hogy tévedek herr májszterr! :)

Mostmindenki leírja, hogy mi a kóser!! Dehát ha jól emléxem két azonos konsrukció másképp fogyaszt benzinből is...

Az azért nekem meglepi, hogy gázilag csak fél lityi legyen a különbség Omegáéknál...bár az is igaz az nem karbis ótó...hm...nem tom...ha azt mondod! :wink:

...biztos az a kibacott légfeleslegtényező az oka annak is! :roll:

Link to comment
Megosztás:

Tehát van a propán-bután gáz (PB) ezt töltik palackba, meg autóba. Az LPG nem más mint PB. Ez pl abból is kiderül, hogy az LPG kutak, és a letelepített nagy tartályok (ahol nincs vezetékes gáz) töltése ugyanabból a tárolóból történik (ugyanaz a tartálykocsi végzi). Ergo volt olyan ismerősöm, aki csak azért telepítetett PB tartályt az udvárába fűtés címszó alatt (pedig volt nála vezetékes gáz), hogy kulturáltan tudja tölteni a futárszolgálata autóit.

Ezen felül van a földgáz, ami csövön jön. Ezt szintén merkaptánnal szagosítják, de semmi köze a PB gázhoz.

A földgáz nehezebb a levegőnél, azaz ha szivárog pl a pincében, ott is marad a padlón. Fűtőértéke kb fele a PB gázéhoz viszonyítva. Mint Kori is írta a földgáz 300 Bar-on lesz cseppfolyós.

A PB gáz könnyebb mint a levegő (lehet vele lufit is tölteni), és 30 Bar-on vállik cseppfolyóssá.

A földgáz is alkalmas motor hajtására. Igaz Diesel motorokkal próbálkoztak, és emlékeim szerint úgy működik, hogy a motorba jutás előtt keverik őket, 20% diesel-olaj, 80% földgáz. A 70-es években fellépő kőolaj válság idején, pl Romániában mentek földgázra a városi buszok. A tetejükre szereltek k nagy tartályokat.

Hagalex, most már vágod, hiszel nekem?

Az általam belinkelt oldal első mondatának szabad fordítása:

Az LPG az általános gyűjtőneve a kereskedelmi propán és kereskedelmi butánnak.

Link to comment
Megosztás:

A földgáz is alkalmas motor hajtására. Igaz Diesel motorokkal próbálkoztak, és emlékeim szerint úgy működik, hogy a motorba jutás előtt keverik őket, 20% diesel-olaj, 80% földgáz. A 70-es években fellépő kőolaj válság idején, pl Romániában mentek földgázra a városi buszok. A tetejükre szereltek k nagy tartályokat.

:smt045

ismertem egy ######it, aki romániában abban az időben a buszszervizben dolgozott. ő mesélt erről.........

Link to comment
Megosztás:

Elővettem a négyjegyű függvénytáblát és fellapoztam a 287. oldalon,valamint a kazánfűtői oktatáson (mert én olyat is tudok) tanultakat.

na szóval a földgáz összetevői:

metán CH4

etán C2H6

propán C3H8

bután C4H10

pentán C5H12

hexán C6H12 stb...

Szóval a a propán-bután gáz azért van külön palackozva, mert könnyen cseppfolyósítható és biztonságosan tárolható a metán, és etánhoz képest.

Ráadásul a PB gáz fűtőértéke 3-szorosa a sima vezetékes (föld)gáznak.

A nyomásról nem tudok most pontos adatokat, annyi viszont biztos, hogy hazánkba 70 Bar nyomással jön a gáz amit min. 2 lépcsőben csökkentenek és így jut el hozzánk.

Egy kis plusz infó, ha valamiért elzárnák a gázt akiktől vesszük, akkor is van kb: két heti tartalék a csövekben.

Link to comment
Megosztás:

Én azt is olvastam, hogy a hetvenes évek végén debrecenben is járt néhány földgázos ikarusz. De romániában tényleg több van.

A telepített pb gáz tartályból qrva olcsón tudsz tankolni. Ugyean nem próbáltam, de van ismerősöm aki így tankolt mindig.

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt gázos autóm régen 2db is ...emléxem még feketén palackból tankoltunk ...

haveromnak is az van most ! E30 320i 350e km-el 200e km-e benne van a gáz és még semmi hibája nem volt egy vezérműszíj szakadáson kívül :? .

Egyebkent műanyag szívócsövesbe is be lehet építeni a gázt anno az 1.4i Cordobára mondtak 300e-t (2 éve).

Itt vannak árak meg minden : www.autogaz.hu

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.