Jump to content

Recommended Posts

Hello mindenkinek!

Itt szeretnék tanácsokat kérni a karosszériaápolással kapcsolatosan.

Szóval. Márciusban vettem meg az astrámat és sajnos a fényezése nem tökéletes. Az oldalán 3 mélyebb és több apró karc is található. Kérdésem a következő lenne: van-e lehetőség ezek fényezés nélüli javítására, milyen módszerrel, hol , mennyiért...stb.

Valamint a fényzeés kicsit matt hatást kelt , lehet-e valahogy fényesebbé, újszerűbbé tenni?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Hello mindenkinek!

Itt szeretnék tanácsokat kérni a karosszériaápolással kapcsolatosan.

Szóval. Márciusban vettem meg az astrámat és sajnos a fényezése nem tökéletes. Az oldalán 3 mélyebb és több apró karc is található. Kérdésem a következő lenne: van-e lehetőség ezek fényezés nélüli javítására, milyen módszerrel, hol , mennyiért...stb.

Valamint a fényzeés kicsit matt hatást kelt , lehet-e valahogy fényesebbé, újszerűbbé tenni?

Asszem a polír, megfelelő helyen, megfelelő szakemberrel, és anyaggal, elég jól el tudná tüntetni a felületi karcokat, esetleg a mélyebb karcot is.Ha viszont alapozóig karistolódott, akkor csak fényezés+polír utján lesz újra szép fényű a gépsas.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Mostanság nagyon megy az ún. Spot fényezés, azaz csak kis területet ködölnek be, aztán összepolírozzák az eredetivel. Így viszonylag olcsón kijöhet a hibák javítása.... persze kóklerek ezt igen könnyen elb...ák, szóval csak olyannal csináltass ilyet, aki jó szaki, és a festéket is jó helyen veszi (nehogy a szín, vagy a pigmentálás elüssön, mert akkor kalap k@ki)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Az általad leírtak alapján úgy gondolom, hogy még nem políroztál autót. :unsure:

Pedig egy otthoni alapos polír is csodákra képes! A fényezés csillogását jelentősen tudja javítani.

Ha megpróbálkoznál vele, adnék néhány tanácsot - ha megengeded.

1. vegyél Turtle wax-ot. Zöld tégelyeset. (egy ca. 5-6 cm magas tégely) (ez a legjobb anyag)

2. próbáld ki az autó egy pontján először. Hord fel (dörgöld be alaposan, főleg ahol karcos ott erősebben) nedves puha kendővel. Teljes száradás után puha száraz kendővel töröld fényesre!

A lényeg, hogy először csak egy kis felületen próbálkozz (ne pont a motorháztető közepén, valami kevésbé feltűnő helyen). Ha tetszik az eredmény, jöhet a kemény munka!

Minimum egy fél szombatot szánj rá, ha szép munkát szeretnél!

3. Az összes műanyag elemet javaslom, hogy ragaszd le! (én a szoba festők által is használt papírszerű ragasztószalagot használtam máskor). Az ablakok peremén is ragaszd le a gumit.

Ez azért fontos, mert ha összekened polírpasztával a műanyagokat, akkor elég kemény meló azt onnan leszedni!

4. ha ezzel megvagy elkezdheted módszeresen felhordani és bedörgölni a pasztát.

5. száradás után egy puha ruhával töröld le fényesre!

Észre fogod venni, hogy ahonnan letörölted a pasztát ott sokkal símább, csúszosabb, selymesebb lesz a felület! :) Szeretni fogod! De mire odajutsz... megízzadsz párszor!

U.I.: Ha egyszer végig csinálod, tuti nem akarod majd minden hétvégén megcsinálni, de a végeredmény tetszeni fog! :D

Ha mindezt nem vállalod be, akkor 10-20ezer forint között felpolírozzák Neked az autót.

Szerintem azért először próbáld meg magad! :lol:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

te a coupét felpoliroztad már?én még nem, de tervezem....

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Én ma políroztam fel a vasat...géppel, meg 3M cumóval...igen jó móka volt... :unsure: ..de szép lett...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

A polírozásra mindenképpen gondoltam , de előbb a karcokkal kellene kezdeni valamit. (a csomt. ajtót már políroztam kicsit a mikor leszedtem a feliratokat.) Ez a spotfényezés mennyiért megy? Nem tudtok valakit aki szépen, jó áron megcsinálná? A megfelelő színnel már voltak gondjaim, mikor az első lököst és a spoilert fényeztettem....A fényező először jól elb...ta , nem találta el a megfelelő színt, de másodszorra már elégedett voltam az eredménnyel... :unsure:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Na én úgy csináltam, hogy ahol volt benne nagyobb karc, ott 2000-es vizes csiszolópapírral becsiszoltam elötte, és utána jött a polírgép...

Csak vigyázni kell, nehogy fémig csiszold...:-)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
te a coupét felpoliroztad már?én még nem, de tervezem....
A kis F-est políroztam régebben (meg az elődjeit) de a QP-t még nem. Egyenlőre még elégedett vagyok a fényével...

Inkább egy kárpit tisztítás férne rá! :unsure:

A polírozásra mindenképpen gondoltam , de előbb a karcokkal kellene kezdeni valamit. (a csomt. ajtót már políroztam kicsit a mikor leszedtem a feliratokat.) Ez a spotfényezés mennyiért megy? Nem tudtok valakit aki szépen, jó áron megcsinálná? A megfelelő színnel már voltak gondjaim, mikor az első lököst és a spoilert fényeztettem....A fényező először jól elb...ta , nem találta el a megfelelő színt, de másodszorra már elégedett voltam az eredménnyel... :)
A karcok mélyebbek annál, mint amit a polír kihoz? Próbáltad már azokat polírozni?

Meglepően sok mindent ki lehet ám polírozni az autóból!

Szerintem mielőtt csak úgy belefújatsz egy elem közepébe - kételkedem a nyomtalan munkában! - inkább próbálkozz egy polírral!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
A kis F-est políroztam régebben (meg az elődjeit) de a QP-t még nem. Egyenlőre még elégedett vagyok a fényével...

Inkább egy kárpit tisztítás férne rá! :unsure:

A karcok mélyebbek annál, mint amit a polír kihoz? Próbáltad már azokat polírozni?

Meglepően sok mindent ki lehet ám polírozni az autóból!

Szerintem mielőtt csak úgy belefújatsz egy elem közepébe - kételkedem a nyomtalan munkában! - inkább próbálkozz egy polírral!

Szerintem sajnos mélyebbek, és mivel az én autóm sötét színű (sötétkék) ezért durván látszanak rajta a karcok. (fater ezüst astráján tényleg csodát művelt egy kis polír a karcolásnál...) De mindenképpen meg akarom próbálni a polírt, (mivel a fényezés elég drága mulatság...) De polírozószerek között is vannak különbségek. pl.: a helyi autósboltban árulnak kifejezetten karceltávolító és fényezés "felújító" (bemattult fényezésre ajánlott) polírozószereket is. Namármost ha használom a karceltávolítót akkor utána nem biztos hogy rögtön rá kellene menni a másik polírozóval is.... Mindenképpen itthon akarom megpróbálni, mivel nincs rá túl sok pénzem (értsd nincs fölös 10-20ezrem...) és nem biztos hogy másra bíznám. A másik gondom hogy mivel tavasszal vettem egy használtautó- kereskedőtől szerintem eladás előtt ők is átpolíroztatták. És tudtommal túl sűrűn polírozni sem szabad....

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Szerintem sajnos mélyebbek, és mivel az én autóm sötét színű (sötétkék) ezért durván látszanak rajta a karcok. (fater ezüst astráján tényleg csodát művelt egy kis polír a karcolásnál...) De mindenképpen meg akarom próbálni a polírt, (mivel a fényezés elég drága mulatság...) De polírozószerek között is vannak különbségek. pl.: a helyi autósboltban árulnak kifejezetten karceltávolító és fényezés "felújító" (bemattult fényezésre ajánlott) polírozószereket is. Namármost ha használom a karceltávolítót akkor utána nem biztos hogy rögtön rá kellene menni a másik polírozóval is.... Mindenképpen itthon akarom megpróbálni, mivel nincs rá túl sok pénzem (értsd nincs fölös 10-20ezrem...) és nem biztos hogy másra bíznám. A másik gondom hogy mivel tavasszal vettem egy használtautó- kereskedőtől szerintem eladás előtt ők is átpolíroztatták. És tudtommal túl sűrűn polírozni sem szabad....

Szóval....

Ha a karc az alapozó rétegig lemegy, akkor a polírozással max. ronthatsz a helyzeten....

A polír tök jó, olyan szépen ki lehet puccantani az autót, hogy a légy seggreesik rajta, de csak azokra a karcokra jó, amik a lakkrétegben futnak. Tipikus esete a faág meghúzás, kilincskarmolászás, stb. De ha rádnyitják az ajtót, úgy, hogy leütik a plezúrt az alapozórétegig (szép világosszürke), neadjisten kulccsal karcolgatják a fényt a fémig, akkor onnantól kezdve már nincs festék/lakk amit polírozgass... ha nagyon erőlteted, max. nagyobb lesz a karc, mert a széleit elpolírozod....

Az is igaz, hogy ha túlzásba viszed a polírt, előbb-utóbb lekapod a lakkot vele, aztán a festéket is. Vékony ám a gyári réteg, nem is hinnéd mennyire! Csúnya tud ám lenni az is, nekem már fényező is belefutott ebbe, amikor a javított elemhez hozzápolírozta a régit, az élénél véletlenül kicsit megnyomta a gépet - hopp, már ki is kandikált az alapozó, kezdhette újra az egészet....

Két dolgot tehetsz:

1. Házilag - türelemjáték: kevertetsz egy kevés javítófestéket, és pici mókusecsettel elkezded feltölteni a karcot. Persze előbb alaposan ki kell tisztítani, zsírtalanítani. Biztosan kell vagy 5-6 réteg, lehetőleg bele kend a festéket, ne összevissza mellé... és a száradási időket maximálisan tartsd be, szóval ez több napos munka is lehet. Ha már pluszos az ügy, akkor elkezdheted finoman összepolírozni. Ha minden jól megy, később még te is csak alig fogod megtalálni, hol volt a karc... Ha nagyon profin akarod, amikor már majdnem eléred a szintet, az utolsó néhány réteget színtelen lakkal csináld, akkor tényleg egybeolvad majd a polír után az eredeti fénnyel.

2. Szaki - szerencsejáték: egy jó fényező nyom nélkül megcsinálja neked a spot javítást is. (a gyengébb meg be se vállalja) Ha kétségeid vannak, tudok ajánlani a 18. ker. Méta utcában egy fényezőt, aki nekem már több autómat csinálta (elem fújás, fél elem fújás, spot), és még egyszer sem nyúlt mellé a színnel. Persze ez azon is múlik, ki milyen festéket használ, meg hát ez is egy szakma, van aki jobban műveli, van a aki kevésbé. Egyébként a spot fényezés abszolút bevált, szakszerű dolog, Audatex (biztosítók) is ismeri, sőt javasolja is javításra, ha a teljes elem fújás nem indokolt (merthogy olcsóbb, és a biztosítók sz@revők). Rendes fényezőnél polír után csak a vastagságmérő mondja meg, hogy hol volt a spot-fény.... Azért túl olcsóra itt se számíts, nem akarok hülyeséget írni, de kb. 20-30-ezerbe biztos belekerül egy autót körbe kispotolni.... Mondjuk ez kb. 1-1.5 elem fény, tehát annyira azért nem rossz ár.

PS: majd elfelejtettem, szerintem az ilyen "festékfelújító", meg színezett polír, meg karcjavító viaszstift valamint barátaik és üzletfeleik, című marhaságokat nyugodtan elfelejtheted (már ha kb. 2 hétnél tovább szeretnéd a karcmentességet élvezni). A matt fényezésre való polírt meg nem a te autódra találták ki, hanem a huszonöt éves piros Ladákra... :unsure: De a Turtle-Wax cuccok szerintem is jók (általában is).

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
...tudok ajánlani a 18. ker. Méta utcában egy fényezőt, aki nekem már több autómat csinálta (elem fújás, fél elem fújás, spot), és még egyszer sem nyúlt mellé a színnel...

Én is nála csináltattam az előző 1.4-esem jobb hátsó kerékívének fújatását az autó kb 2 hónapos korában, amikor sikerült szépen meghúznom egy oszlop szélével. Egy 10-esért megcsinálta, nagyon korrekt módon, szinte tökléletes lett. És nem kellett az egész hátsó elemet újrafényezni, ahogy máshol akarták volna sokkal drágábban, meg tudta csinálni úgy, hogy csak a kerékívet fényezte újra...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

"Persze előbb alaposan ki kell tisztítani, zsírtalanítani."

Ezt mivel lenne érdemes megcsinálni? Nagyon gondolkozom a házi javításon , mivel néhány hete lefújattam egy első lököst és egy spoilert és elvileg a fényezőnél mardt még a festékből...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
... Nagyon gondolkozom a házi javításon , mivel néhány hete lefújattam egy első lököst és egy spoilert és elvileg a fényezőnél mardt még a festékből...

Ez jól hangzik. A lényeg, hogy a portól és zsírtól mentes legyen, mert tapadnia kell a festéknek. Jó az alkohol, isopropanol, vagy akár a festék oldószere, ha nem vizes bázisú. A legjobb, ha a tisztítószer nyom nélkül elpárolog.

Óvatosan kend a rétegeket, ne kend nagyon mellé. Száradáskor a festék összehúzódik, tehát ha feltöltöd a karcot, az később "beesik". Ha már szintben vagy a rétegekkel, vagy kicsit plusszos, akkor 1600-as (vagy finomabb) papírral, vizesen, csiszold egy szintbe (óvatosan, itt maximálisan várd ki a száradást, jobb, ha egy hetet is vársz), aztán jöhet a polír! Amúgy is, friss fényt nem illik polírozni... bár ködölés után a fényezők szokták, de ők egy kicsit jobban érzik ezt...

Fontos: Először egy eldugottabb karccal gyakorolj, ne a motorháztető közepén a kavicsnyommal... :unsure:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Hali!

Mivel szedhetnék le ragasztómaradványokat az ajtóról, anélkül hogy a fényezésnek baja lenne?

Lakkbenzin esetleg?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Hali!

Mivel szedhetnék le ragasztómaradványokat az ajtóról, anélkül hogy a fényezésnek baja lenne?

Lakkbenzin esetleg?

Én a féktisztitó sprayt javaslom, én a motoromon a láncspray-t szoktam lemosni a fényezett felniről, illetve a festékvédő maradványait a tankról, és az idomokról.....

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Hali!

Valaki tud abban segíteni hogy most lett kész a kocsim és most fújták le az első lökhárítót (színrefújt). Ennek kell valami különös ápolás vagy rögtön moshatom már a kocsit akár mosóban akár kézzel is? Nem fog károsodni rajta a festés?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Hali!

Valaki tud abban segíteni hogy most lett kész a kocsim és most fújták le az első lökhárítót (színrefújt). Ennek kell valami különös ápolás vagy rögtön moshatom már a kocsit akár mosóban akár kézzel is? Nem fog károsodni rajta a festés?

Amennyiben gyári minőségben készült el a gépsas, akkor simán viheted gépimosóba is. :D

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Amennyiben gyári minőségben készült el a gépsas, akkor simán viheted gépimosóba is. :D

Bár a gépi mosó amúgy sem javallott... :D

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Bár a gépi mosó amúgy sem javallott... :D

Én se hordom oda a kocsit, max nagynyomású mosóba, de persze a kézi Rulez! :D

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Köszi a gyors válaszokat, csak azért kérdeztem mert kaptam egy évig érvényes 5 alkalomra szóló mosóbérletet és az év végéig ki akarom majd használni. Amúgy az opel dunapentautónál csinálták.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Bár a gépi mosó amúgy sem javallott... :sowwy:

Gépi mosoba nem vinném a helyetekben mert az opeleknek hiresen "puha" a festésük.

Szerintem a leglényegesebb hogy mielöttt neki állsz mosni jól le kell áztatni ,akkor nem karcolodik stb

Bogarakat meg mindenféle élösködöket a lehető leghamarabb le kell mosni,nem szabad hagyni hogy rá száradjon föleg ha sötét szinü a gép.

Tapasztalat.

Jó mosást.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Gépi mosoba nem vinném a helyetekben mert az opeleknek hiresen "puha" a festésük.

Szerintem a leglényegesebb hogy mielöttt neki állsz mosni jól le kell áztatni ,akkor nem karcolodik stb

Bogarakat meg mindenféle élösködöket a lehető leghamarabb le kell mosni,nem szabad hagyni hogy rá száradjon föleg ha sötét szinü a gép.

Tapasztalat.

Jó mosást.

Nekem royalkék van (alapszín), és minden apróságtól megkarcolódik, ennyire gáz festéssel még nem találkoztam. Lassan féléves a kocsi, és szép karcos volt pasztázás elött, polírpaszta a nagyobb karcokat megoldotta, a kisebbeket pedig a viasz eltüntette. :sowwy:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Nekem royalkék van (alapszín), és minden apróságtól megkarcolódik, ennyire gáz festéssel még nem találkoztam. Lassan féléves a kocsi, és szép karcos volt pasztázás elött, polírpaszta a nagyobb karcokat megoldotta, a kisebbeket pedig a viasz eltüntette. :sowwy:

Enyém fekete egy honapos de nagyon oda kell rá figyelni.

Minden minden meg láccik rajta.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Nekem royalkék van (alapszín), és minden apróságtól megkarcolódik, ennyire gáz festéssel még nem találkoztam. Lassan féléves a kocsi, és szép karcos volt pasztázás elött, polírpaszta a nagyobb karcokat megoldotta, a kisebbeket pedig a viasz eltüntette. :sowwy:

akkor nem metál ugye? azok nagyon hamar feladják sajnos...

egyik ismerősöm nézett egy 2004-2005ös classic astrát,az meg egyenesen katasztrofálisan karcos volt....nem strapabíróak

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

×