Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Mennyit ér ez a masina hűtés szempontjából? Valakinek valami tapasztalata vele?

http://www.homasita.hu/product/46899

Hátulra rá van írva, egy kis odaragasztott papírra, hogy csak páramentesítésre, de a gyári papíron ott van, hogy "warm and cool". Gondolom nem olyan mint egy légkondi, de ha egy kicsit enyhíteni a 40 fokos hőséget, annak nagyon örülnék.

Link to comment
Megosztás:

Mennyit ér ez a masina hűtés szempontjából? Valakinek valami tapasztalata vele?

http://www.homasita.hu/product/46899

Hátulra rá van írva, egy kis odaragasztott papírra, hogy csak páramentesítésre, de a gyári papíron ott van, hogy "warm and cool". Gondolom nem olyan mint egy légkondi, de ha egy kicsit enyhíteni a 40 fokos hőséget, annak nagyon örülnék.

Szerintem ez csak annyira hűtt hogy fújja a levegőt. A valódi hűtés elve mindíg az hogy van egy hűtőközeg amit keringtetnek, egy részen csökkentik az átárramlás keresztmetszetét ami után a gáz kitágul és lehül vagy valami hasonló . Meg mindíg van egy másik oldal ahol az elvont hőnek távoznia kell, ez meg ugye ha jól látom csak egy egységből áll. A páramantesítés gyanítom abból ál hogy meleg levegőt fúj az üvegre.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ez csak annyira hűtt hogy fújja a levegőt. A valódi hűtés elve mindíg az hogy van egy hűtőközeg amit keringtetnek, egy részen csökkentik az átárramlás keresztmetszetét ami után a gáz kitágul és lehül vagy valami hasonló . Meg mindíg van egy másik oldal ahol az elvont hőnek távoznia kell, ez meg ugye ha jól látom csak egy egységből áll. A páramantesítés gyanítom abból ál hogy meleg levegőt fúj az üvegre.

Köszi a gyors választ!

Milyen egyszerű és viszonylag olcsó megoldás létezik hűtésre, ha nem akarok légkondit csináltatni?

Van ilyen egyáltalán?

Módosítva : pgabor28
Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ!

Milyen egyszerű és viszonylag olcsó megoldás létezik hűtésre, ha nem akarok légkondit csináltatni?

Van ilyen egyáltalán?

Hát nem nagyon....lakásban létezik olyan eszköz ami vizet párologtat el, és mivel a párolgás hőelvonással jár így hűtti a környezetet de autóban ez ugye nem használható. Fóliázással-egyéb szigeteléssel lehet késleltetni a melegedést, de ha nincs hűtés előbb-utóbb felmelegszik a bódé. Az asszony is nyekereg a légkondiért, de mondtam neki hogy előbb össze kéne szedni pár plussz lovat hogy lehessen miből pazarolni a hidegre. :D

Link to comment
Megosztás:

Leengeded az ablakot???

Aha, tényleg. Jó hogy mondod. Nagyon okos vagy.

Hát nem nagyon....lakásban létezik olyan eszköz ami vizet párologtat el, és mivel a párolgás hőelvonással jár így hűtti a környezetet de autóban ez ugye nem használható. Fóliázással-egyéb szigeteléssel lehet késleltetni a melegedést, de ha nincs hűtés előbb-utóbb felmelegszik a bódé. Az asszony is nyekereg a légkondiért, de mondtam neki hogy előbb össze kéne szedni pár plussz lovat hogy lehessen miből pazarolni a hidegre. :D

Köszi! Akkor csak a légkondi a hatásos sajnos.

1.4-es kadett e motort (ami astrába lett cserélve az előző tulaj által) nagyon leszívja?

Link to comment
Megosztás:

Aha, tényleg. Jó hogy mondod. Nagyon okos vagy.

Köszi! Akkor csak a légkondi a hatásos sajnos.

1.4-es kadett e motort (ami astrába lett cserélve az előző tulaj által) nagyon leszívja?

Hát szerintem eléggé megfogja, még a nagyokat is, ez meg ugye 60 ló ha jól tudom. De ettől függetlenül én is akarok majd egyszer.

Link to comment
Megosztás:

A vezérműszíj hajtja a klímakompresszort ugye?Meg a szervószivattyút is? Akkor ha nem szervós az enyém, akkor hogyan lehetséges? A beltérben a kapcsolókonzolt is át kell alakítani klímásra. Ehhez elég a bontott kapcsoló és kezelőpanel?

Nem a vezérműszíj, hanem a hosszbordás szíj hajtja ezeket. Azt nem tudom, hogy szervo nélkülibe hogy megy bele a klíma, mert eddig csak olyat láttam, ami szervós és klímás. Úgy adja ki a feszítést a szíjnak, akkor minden a helyén van.

A beltérben meg nem csak a kapcsolót kell cserélni, hanem a fűtésboxot kompletten, amihez konkrétan ki kell pakolni a fél belteret a műszerfallal együtt.

Link to comment
Megosztás:

A vezérműszíj hajtja a klímakompresszort ugye?Meg a szervószivattyút is? Akkor ha nem szervós az enyém, akkor hogyan lehetséges? A beltérben a kapcsolókonzolt is át kell alakítani klímásra. Ehhez elég a bontott kapcsoló és kezelőpanel?

Nem, ha jól tudom a vezérműszíj csak a vezérműtengelyt hajtja, a generátor szíját kell lecserélni tárcsával együtt lapos-fogasszíjra, ez hajtja a szervót, a klímának talán plusz tárcsája-szíja van a főtengelyen, ebben nem vagyok biztos. De amúgy is úgy érdemes csinálni, ha Te szereled ki egy donorból az egészet, és akkor ott látni hogy mit és hova kell tenni.

Link to comment
Megosztás:

A vezérműszíj hajtja a klímakompresszort ugye?Meg a szervószivattyút is? Akkor ha nem szervós az enyém, akkor hogyan lehetséges? A beltérben a kapcsolókonzolt is át kell alakítani klímásra. Ehhez elég a bontott kapcsoló és kezelőpanel?

Legjobb megoldás, ha keresel egy ugyanilyen motorkódú klímás autót, amiből mindent átpakolsz a Tiédbe, mert ha csak a bontott cuccokat megveszed, egyrészt nem látod, mi hová való, másrészt mindig hiányozni fog néhány apróság (cső rögzítők, stb.) amiután szaladgálhatsz külön.

Link to comment
Megosztás:

Legjobb megoldás, ha keresel egy ugyanilyen motorkódú klímás autót, amiből mindent átpakolsz a Tiédbe, mert ha csak a bontott cuccokat megveszed, egyrészt nem látod, mi hová való, másrészt mindig hiányozni fog néhány apróság (cső rögzítők, stb.) amiután szaladgálhatsz külön.

Lassú..... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Érdeklődnék, hogy lehetséges-e egy 96-os x14nz motorkódú nem szervós ffp verziós (FullFaPad) F Astrába klímát tenni, és valaki csinált már ilyet?

Én csak szervósba tettem... Elvileg lehetséges. Mondjuk lehet jobban jársz, ha teszel be akkor már szervót is... Nem sokkal nő meg a munkaóra száma, hiszen lényegében ugyan azok a dolgok, meg a kormány szerkezetet kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Na.

Nekem nem szervós x14nz-ben van klíma, diavia. Még a szalonban rakták bele, újkorában.

Aztán meg szervósítottam, 2 éve.

Szóval mindent lehet :D

Ja és nem, nem fogja meg NAGYON a 60 lovat, haladásnál semmi hatás, hanem pl előzéskor érdemes kikapcsolni, meg mondjuk elinduláskor.

Szóval megfogja, de kezelhető.

Link to comment
Megosztás:

Na.

Nekem nem szervós x14nz-ben van klíma, diavia. Még a szalonban rakták bele, újkorában.

Aztán meg szervósítottam, 2 éve.

Szóval mindent lehet :D

Ja és nem, nem fogja meg NAGYON a 60 lovat, haladásnál semmi hatás, hanem pl előzéskor érdemes kikapcsolni, meg mondjuk elinduláskor.

Szóval megfogja, de kezelhető.

Ezt jó tudni, mert a jobb 1-ből nagyon mondogatja valaki. <_< :D

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Üdv!

Valaki szedett már szét Astra klíma kapcsolóját?

Hogy lehet kicserélni a világítást benne?

Ma lepattintottam az elejét, de nem egy hagyományos 1.2W ízzónak láttam.

Esetleg LED vagy csak valami rizsszem ízzó?

Úgy láttam, hogy egy egység a belső levegő keringtetéssel.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Valaki szedett már szét Astra klíma kapcsolóját?

Hogy lehet kicserélni a világítást benne?

Ma lepattintottam az elejét, de nem egy hagyományos 1.2W ízzónak láttam.

Esetleg LED vagy csak valami rizsszem ízzó?

Úgy láttam, hogy egy egység a belső levegő keringtetéssel.

Szét kell szedni, és ki kell forrasztani. Rizsszemégő. Igazából a műszerfalat nem kell lebontani, mert az egész kulimász kipattintható, csak tudni kell, hogyan. Emlékeim szerint alul vannak patentok, ami tartják. A rádiónál be lehet mögé nyúlni, és lehúzható minden vezeték, csak vékony kéz kell.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.