Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Halványlila fingom sincs. Akkor hogyan lehet pótolni ott a kenőanyagot?

Le kell szedni a hűtőről a sima vízhűtő-ventin ha jól emlékszem le lehet venni a lapátot a tengely végén volt valami biztosító lemez. Ebből gondolom hogy siklócsapágy, és csak simán ki lehet húzni a perselyből. Aztán akkor lehet kenni.

Link to comment
Megosztás:

Le kell szedni a hűtőről a sima vízhűtő-ventin ha jól emlékszem le lehet venni a lapátot a tengely végén volt valami biztosító lemez. Ebből gondolom hogy siklócsapágy, és csak simán ki lehet húzni a perselyből. Aztán akkor lehet kenni.

Köszönöm. Köv. 7végén meglesem.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Van egy 94es 1.4 C14SE F Astrám amit nem tervezek mostanság lecserélni.

Egy gondom van vele, hogy nincs klímám :D

Be lehet ebbe utólag szerelni? Nagy meló? Kb mennyiből lehetne kihozni?

Be lehet szerelni és viszonylag nagy meló. Annyiba kerül amennyiért tudsz szerezni plussz a munkadíj ha nem Te csinálod. A legegyszerűbb ha magad bontod ki egy donorból és akkor már tudod mit-merre. Vagy szereltetsz bele egy céggel új univerzális klímát, de szerintem az jóval drágább. Csak hogy nagyjából árat mondjak most olyat olvastam hogy : Opel astra 1.6 16 szelepesbe komplett klíma 50 ezer.http://racing-bazar.hu/alkatresz/klima-futes/opel_astra_1_6_16_v_komplett_gyari_klima_...____50000_ft de lehet ez G astra....

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Az fűtőmotor előtét ellenállásának a haldoklásának mik a tünetei...nak? Induláskor teljesen OK, megy 1-2, de egy idő után (20-30 perc) a kettes olyan, mint az egyes, de a hármas-négyes OK. Lehet kis idő után a 3-as is olyan lesz, mint az 1-es, végül csak a 4. marad?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Az fűtőmotor előtét ellenállásának a haldoklásának mik a tünetei...nak? Induláskor teljesen OK, megy 1-2, de egy idő után (20-30 perc) a kettes olyan, mint az egyes, de a hármas-négyes OK. Lehet kis idő után a 3-as is olyan lesz, mint az 1-es, végül csak a 4. marad?

Igen, végül csak a 4-marad mert az direkt kapja a 12Voltot, ezért elméletileg nem tud elromlani.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem is ugyanez volt a problémám. Kikapcsolt állapotban valószínűleg kicsi a távolság a kompresszor szíjtárcsa, és a kompresszor forgórésze között, ugye ez a kuplungja kb. a kompresszornak. Én szétszedtem, van benne egy db csapágy (kb. 6000Ft), ezt nem gyakran kell cserélni, csak ha nagyon roncs, aztán a tömbszelence egy o gyűrűvel és zeeger gyűrűvel, (ez is 6000Ft), aztán a kompresszor közepén, az ún. hengerfej és a ferdetárcsás rész között van két darab nagy O gyűrű (ez 3000Ft/2db), ezt ajánlott cserélni szétszedéskor. Szóval, ha a csapágy jó, akkor a kuplung részben kicsit a távolság a két tárcsa között, de ha szétszeded, érdemes a tömbszelencét, és a két nagy O gyűrűt cseréni.

Link to comment
Megosztás:

" Én szétszedtem, van benne egy db csapágy (kb. 6000Ft), ezt nem gyakran kell cserélni, csak ha nagyon roncs, aztán a tömbszelence egy o gyűrűvel és zeeger gyűrűvel, (ez is 6000Ft), aztán a kompresszor közepén, az ún. hengerfej és a ferdetárcsás rész között van két darab nagy O gyűrű (ez 3000Ft/2db), ezt ajánlott cserélni szétszedéskor". Üdv. Azt meg tudnád mondani, hogy milyen méretű/számú alkatrészek kellenek? Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Srácok, ha van egy gyári klímás 1.4es astrám, de a motort ki akarom cserélni c20ne-re akkor a klíma kapcsolatban van elvileg a vezérlővel (ECU)... Hova kell bekötni a klíma szálait az ECUhoz? Mert sehol nem találtam egy értelmes kapcsolási rajzot vagy valamit. Vagy a computertől a klíma független?

Link to comment
Megosztás:

Srácok, ha van egy gyári klímás 1.4es astrám, de a motort ki akarom cserélni c20ne-re akkor a klíma kapcsolatban van elvileg a vezérlővel (ECU)... Hova kell bekötni a klíma szálait az ECUhoz? Mert sehol nem találtam egy értelmes kapcsolási rajzot vagy valamit. Vagy a computertől a klíma független?

Egyik rajzon sem találtam róla semmit, de szerintem független, mert miért szólna bele?

Link to comment
Megosztás:

Hirtelen gázadásra lekapcsol! Elvileg megy 1 jelző szál, de szerintem a pillangószelepháztól.

Én ilyenről nem tudok. A nyomáskapcsoló olyan, hogyha túl nagy a nyomás a rencerben (ergo nem tudja lehűteni a gázt), akkor a kompresszort addig kikapcsolja. Illetve akkor is kikapcsol, ha a 100 fokot eléri a víz. De ez meg a hőgombától függ.

Link to comment
Megosztás:

Én ilyenről nem tudok. A nyomáskapcsoló olyan, hogyha túl nagy a nyomás a rencerben (ergo nem tudja lehűteni a gázt), akkor a kompresszort addig kikapcsolja. Illetve akkor is kikapcsol, ha a 100 fokot eléri a víz. De ez meg a hőgombától függ.

Lehet... Logikus is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hűtőventilátornak milyen hőfokon kéne kapcsolni? Mert a minap araszolgatnom kellett és már 95 fok fölött járt, de még mindig nem kapcsolt.

Üdv,

Zoli

Szia,

Nekem pont 100-nál kapcsol be és 95-nél ki, de mint írták előttem a hőfokmérő nem 100% pontos, viszont a gyári hőgombán is 95-100 -as a jelzés.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Jól olvasom, hogy egy bizonyos vízhőfokot elérve lekapcsol a klíma? Ugyanis már nem egyszer paráztam, hogy felforr a víz, mikor dugóban álltam, vagy ma is mikor a GPS össze-vissza vitt Velencén, a mutató meg oda volt ragadva 100-as számra, és nem úgy tűnt, hogy járó klímánál a ventilátor le tudná tolni onnan, így inkább akkor kikapcsoltam a klímát. Lehet akkor feleslegesen kapcsolgattam?

Egy korábbi hozzászólásra reagálva, valami bekötése lehet a klímának a számítógép felé, mert mikor rajta van az Op-Com akkor online jelzi, hogy a klíma ki vagy be van kapcsolva. Meg ha bekapcsolva marad, akkor indításkor kicsit magasabb alapjáratom van pár másodpercig .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jól olvasom, hogy egy bizonyos vízhőfokot elérve lekapcsol a klíma? Ugyanis már nem egyszer paráztam, hogy felforr a víz, mikor dugóban álltam, vagy ma is mikor a GPS össze-vissza vitt Velencén, a mutató meg oda volt ragadva 100-as számra, és nem úgy tűnt, hogy járó klímánál a ventilátor le tudná tolni onnan, így inkább akkor kikapcsoltam a klímát. Lehet akkor feleslegesen kapcsolgattam?

Egy korábbi hozzászólásra reagálva, valami bekötése lehet a klímának a számítógép felé, mert mikor rajta van az Op-Com akkor online jelzi, hogy a klíma ki vagy be van kapcsolva. Meg ha bekapcsolva marad, akkor indításkor kicsit magasabb alapjáratom van pár másodpercig .

Elvileg 105-nél szakítja a testet a kompresszorhoz. Csak a kompresszor áll le, és megy tovább a ventillátor. Van 1 szál, az tuti! De relé állást figyel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv mindenkinek!

Éredklődni szeretnék, hogy van-e valakinek Astra F -hez klíma csöve. A rövidebb kellene amin rajta van a két töltőszelep, ami a kompresszortól jön a hűtő jobb oldalához.
Nem utólag beépitett klíma, eredeti gyári benzines a vas.
Akinek van és esetleg tudna szabadulni tőle nem aranyáron, akkor szóljon legyen kedves.
Köszönöm előre is, minden jót!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.