Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy lyukas a fűtő radiátorom, eszméletlenül párásodik az autó, hiába lemosom az ablakokat ablaktisztítóval, zsíros szerű anyag kerül az ablakra, nehéz letörölni, párás is erősen, most ezt a hetet kihúzom fűtés nélkül, aztán a hétvégén szétszerelem, megnézni mi lehet a baj, a radiátor alatt, a padlólemez is vizes egy kicsit. Valaki meg tudná mondani, hgoy a fűtő radiátor vízszintesen, vagy függőlegesen helyezkedik el?
Csak kíváncsiságól, hogy jó lesz-e bele a radiátor ami a Bárdiban van, ha esetleg kéne, a csövek miatt.
Gondolom függőlegesen, nekem úgy néz ki (amit látni) hogy lejön a két cső egyből hajtva 90 fokban, majd egyenes, aztán egy elhúzás van fölfelé benne (etázs). A neten található radiátorok pedig kijön belőle a cső és nincs hajtás benne.... ajjaj :omg:

Módosítva : zotya91
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy néz ki, hogy lyukas a fűtő radiátorom, eszméletlenül párásodik az autó, hiába lemosom az ablakokat ablaktisztítóval, zsíros szerű anyag kerül az ablakra, nehéz letörölni, párás is erősen, most ezt a hetet kihúzom fűtés nélkül, aztán a hétvégén szétszerelem, megnézni mi lehet a baj, a radiátor alatt, a padlólemez is vizes egy kicsit. Valaki meg tudná mondani, hgoy a fűtő radiátor vízszintesen, vagy függőlegesen helyezkedik el?

Csak kíváncsiságól, hogy jó lesz-e bele a radiátor ami a Bárdiban van, ha esetleg kéne, a csövek miatt.

Gondolom függőlegesen, nekem úgy néz ki (amit látni) hogy lejön a két cső egyből hajtva 90 fokban, majd egyenes, aztán egy elhúzás van fölfelé benne (etázs). A neten található radiátorok pedig kijön belőle a cső és nincs hajtás benne.... ajjaj :omg:

Helló,

Az én radiátorom is cserére szorult tavaly, akkor gyűjtöttem össze ebből a fórumból az infókat, nagyjából ennyi, amit lementettem:

"1, Meg kell keresni a tűzfalba bemenő 2 csövet, ami a radiátorhoz kapcsolódik. Nekem pont a kormánymű eltakarta, így csak alulról lehetett látni és szerelni. Akna lenne az igazi, de én fel tudtam fél kerékkel állni egy padkára és így aláfértem szerelni.

A csöveket gyorsbilincs tartja. Ezek kiscsavarozása után le kell húzni a gumikcsövet a radiátorok kivezetéseiről. Vigyázz, nehogy a nyakadba follyon a fagyálló!

Belső Tér:

1, Középkonzol eltávolítása (2 csavar elöl, 1 csavar a kézifékkarnál, 1 csavar a pénztartó műanyag tála alatt, 2 csavar hátul a csikktartó alatt) Én kiügyeskedtem a váltókar és a kézifékkar borításait a konzolból. És ki kell húzni a szivargyújtó csatiját és izzóját. ez viszonylag gyorsan megy és egyszerű volt. Csillagcsavarhúzó elég volt.

2, Most jön a finomabb rész. Én kiszedtem a középkonzolt tartó U alakú fekete vasat is, amit 2 db (10-es) anya szorított le az alvázhoz, miután oldalról kicsavaroztam a műszerfal tartó csavarokat (2 db hatlapfejű tizes csavar) Leszedtem a hátsó lábfűtéshez tartozó 2 műanyag harmónika csövet. Ezen lépésekre azért volt szükség, hogy a radiátor alsó tálcáját, fedlapját előre lehessen húzni.

3, A radiátor egy fekete dobozban van a középkonzol alatt, a gázpedál mellett.

4 darab kis csavar tartja, azt hiszem 6-os krovafej kellett hozzá. A két hátsó csavart elég nehéz kicsavarni, mert alig lehet hozzáférni nekem is a kárpit felhjatása után volt elegendő helyem. És ha van olyan kulcskészleted, amelyben van csukló, tehát tudsz majdnem derékszögben is csavarozni, azzal sok időt lehet nyerni. A csavarok kivétele után a dobozt lefelé kell kicist feszíteni. Ha lefelé kijött, akkor lehet előre húzni. Mivel az útjában álló akadályokat korábban kiszedtük, simán ki lehet húzni a feddobozt a sebváltó kar felé. szabad lett a radiátor!!!!

4, Mivel a motortérben már leszedtük a gumicsöveket, akadálytalanul ki lehet húzni a radiátort előre a sebváltó kar felé.

Vigyázz a trutyi folyik belőle!

Ez a három kép van róla, piros nyilak jelölik a rögzítőcsavarokat, és a kiszerelés irányát:

[

www.tvn.hu_05cbecea20765e839c875d766639b

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

www.tvn.hu_340fda123e903b87979e6972d2f94

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

www.tvn.hu_a113ad6f8cb2b424086f37f05ff9b

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Link to comment
Megosztás:

Helló,

Az én radiátorom is cserére szorult tavaly, akkor gyűjtöttem össze ebből a fórumból az infókat, nagyjából ennyi, amit lementettem:

"1, Meg kell keresni a tűzfalba bemenő 2 csövet, ami a radiátorhoz kapcsolódik. Nekem pont a kormánymű eltakarta, így csak alulról lehetett látni és szerelni. Akna lenne az igazi, de én fel tudtam fél kerékkel állni egy padkára és így aláfértem szerelni.

A csöveket gyorsbilincs tartja. Ezek kiscsavarozása után le kell húzni a gumikcsövet a radiátorok kivezetéseiről. Vigyázz, nehogy a nyakadba follyon a fagyálló!

Belső Tér:

1, Középkonzol eltávolítása (2 csavar elöl, 1 csavar a kézifékkarnál, 1 csavar a pénztartó műanyag tála alatt, 2 csavar hátul a csikktartó alatt) Én kiügyeskedtem a váltókar és a kézifékkar borításait a konzolból. És ki kell húzni a szivargyújtó csatiját és izzóját. ez viszonylag gyorsan megy és egyszerű volt. Csillagcsavarhúzó elég volt.

2, Most jön a finomabb rész. Én kiszedtem a középkonzolt tartó U alakú fekete vasat is, amit 2 db (10-es) anya szorított le az alvázhoz, miután oldalról kicsavaroztam a műszerfal tartó csavarokat (2 db hatlapfejű tizes csavar) Leszedtem a hátsó lábfűtéshez tartozó 2 műanyag harmónika csövet. Ezen lépésekre azért volt szükség, hogy a radiátor alsó tálcáját, fedlapját előre lehessen húzni.

3, A radiátor egy fekete dobozban van a középkonzol alatt, a gázpedál mellett.

4 darab kis csavar tartja, azt hiszem 6-os krovafej kellett hozzá. A két hátsó csavart elég nehéz kicsavarni, mert alig lehet hozzáférni nekem is a kárpit felhjatása után volt elegendő helyem. És ha van olyan kulcskészleted, amelyben van csukló, tehát tudsz majdnem derékszögben is csavarozni, azzal sok időt lehet nyerni. A csavarok kivétele után a dobozt lefelé kell kicist feszíteni. Ha lefelé kijött, akkor lehet előre húzni. Mivel az útjában álló akadályokat korábban kiszedtük, simán ki lehet húzni a feddobozt a sebváltó kar felé. szabad lett a radiátor!!!!

4, Mivel a motortérben már leszedtük a gumicsöveket, akadálytalanul ki lehet húzni a radiátort előre a sebváltó kar felé.

Vigyázz a trutyi folyik belőle!

Ez a három kép van róla, piros nyilak jelölik a rögzítőcsavarokat, és a kiszerelés irányát:

[

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Szia!

Köszönöm a választ!

Kimentem én is megnézni, milyen radiátor kéne nekem, mert kétfélét láttam a neten is.

Kimentem ezek a képek fogadtak, a jobb oldali lábtérben hűtővíz a gumiszőnyegen, és a radiátornál, valószínű a tálca már majdnem tele lehet a radiátor alatt.

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6086094423947256290

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6086094430832621330

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6086094414606102242

Eléggé ideges vagyok most, ilyen radiátort eddig még nem találtam, de még keresgélek, ez ugye klímás radiátor, nekem most akkor gyárilag klímás az autó? Vagy az utólag klímásított autókban is ilyen a radiátor?

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm a választ!

Kimentem én is megnézni, milyen radiátor kéne nekem, mert kétfélét láttam a neten is.

Kimentem ezek a képek fogadtak, a jobb oldali lábtérben hűtővíz a gumiszőnyegen, és a radiátornál, valószínű a tálca már majdnem tele lehet a radiátor alatt.

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6086094423947256290

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6086094430832621330

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6086094414606102242

Eléggé ideges vagyok most, ilyen radiátort eddig még nem találtam, de még keresgélek, ez ugye klímás radiátor, nekem most akkor gyárilag klímás az autó? Vagy az utólag klímásított autókban is ilyen a radiátor?

Szia,

Sajnos a radiátor kérdésben nem tudok segíteni, az én autómban nincs klíma, az enyém pont úgy néz ki, mint a képeken.

üdv

Péter

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm a választ!

Kimentem én is megnézni, milyen radiátor kéne nekem, mert kétfélét láttam a neten is.

Kimentem ezek a képek fogadtak, a jobb oldali lábtérben hűtővíz a gumiszőnyegen, és a radiátornál, valószínű a tálca már majdnem tele lehet a radiátor alatt.

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6086094423947256290

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6086094430832621330

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6086094414606102242

Eléggé ideges vagyok most, ilyen radiátort eddig még nem találtam, de még keresgélek, ez ugye klímás radiátor, nekem most akkor gyárilag klímás az autó? Vagy az utólag klímásított autókban is ilyen a radiátor?

Ha arra a sárgás két csőre gondolsz, azok nem a fűtőradiátoré, hanem az a klíma hőcserélője.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm a választ!

Kimentem én is megnézni, milyen radiátor kéne nekem, mert kétfélét láttam a neten is.

Kimentem ezek a képek fogadtak, a jobb oldali lábtérben hűtővíz a gumiszőnyegen, és a radiátornál, valószínű a tálca már majdnem tele lehet a radiátor alatt.

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6086094423947256290

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6086094430832621330

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6086094414606102242

Eléggé ideges vagyok most, ilyen radiátort eddig még nem találtam, de még keresgélek, ez ugye klímás radiátor, nekem most akkor gyárilag klímás az autó? Vagy az utólag klímásított autókban is ilyen a radiátor?

Ha ez segít, megosztok egy képet az archívumból. A Diavia digitklíma box így néz ki hátulról:

klima_011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Az a két rézcső lesz a fűtőradiátor be- és kimenete. Azt nézd meg a motortérben a tűzfalnál, hogy a tied milyen. Ilyen közel vannak a csövek, vagy távol, mint a nem-klímásoknál. Amúgy szinte 100%, hogy a tied is pont így néz ki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a választ!
Köszönöm a bontott radiátor linkjét is!
Már meg van rendelve az új fűtőradiátor, elég jó ára van :pinch:
Bontottban sajnos nem bízom, mert a végén még ugyan így járnék....
Alánézve a közép konzol alá, a radiátor alatt lévő műanyag tálca minden oldalán látható a fagyállós folyás nyomokban. Elég aggasztó a helyzet.
Az új radiátor hétfőn érkezik meg, a honlapi napot még kihúzom fűtés nélkül, aztán szombat DU szétszerelés, takarítás, meg lesz nézve a szivárgó fűtéscsap is, lehet egy tömszelence csere megoldja a gondot. Meg a motorra menő gumicsövek és a csap és a radiátor közötti gumicsövek is cserélve lesznek olaj és hőálló gumicsövekre. :icon10:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kb 2 éve olvastam valahol,hogy x16szr tipusú motornál ki lehet helyezni a termosztátot a vezérlés alol!

Már 2 napja olvasgatom a fórumokat meg minden mást és sajnos nem találom! :(

Tudnátok e benne segíteni,hogy hol találom!

Segítségetek előre is köszönöm!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kb 2 éve olvastam valahol,hogy x16szr tipusú motornál ki lehet helyezni a termosztátot a vezérlés alol!

Már 2 napja olvasgatom a fórumokat meg minden mást és sajnos nem találom! :(

Tudnátok e benne segíteni,hogy hol találom!

Segítségetek előre is köszönöm!!!!

Ki lehet helyezni, veszel egy csőtermosztátot és belerakod, némi faragással a normál termosztát is belerakható a csonk végébe, csőbilincsel lehet rögzíteni a peremét meg úgy kell megreszelni hogy ne vágja el a csövet. De szerintem a csőtermosztát egyszerűbb.

Link to comment
Megosztás:

Ki lehet helyezni, veszel egy csőtermosztátot és belerakod, némi faragással a normál termosztát is belerakható a csonk végébe, csőbilincsel lehet rögzíteni a peremét meg úgy kell megreszelni hogy ne vágja el a csövet. De szerintem a csőtermosztát egyszerűbb.

Köszi szépen!!!

Ilyenre gondoltam én is!Csak azt nem értem,hogy csak max 1-1,5 évet bír ki a termosztátom!

Sógim (Ő szereli az autóm) szerint pedig jó fajta lett bele rakva (nevét már nem tudom de azt tudom,hogy 92 fokon nyitott)! :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek a választ!

Köszönöm a bontott radiátor linkjét is!

Már meg van rendelve az új fűtőradiátor, elég jó ára van :pinch:

Bontottban sajnos nem bízom, mert a végén még ugyan így járnék....

Alánézve a közép konzol alá, a radiátor alatt lévő műanyag tálca minden oldalán látható a fagyállós folyás nyomokban. Elég aggasztó a helyzet.

Az új radiátor hétfőn érkezik meg, a honlapi napot még kihúzom fűtés nélkül, aztán szombat DU szétszerelés, takarítás, meg lesz nézve a szivárgó fűtéscsap is, lehet egy tömszelence csere megoldja a gondot. Meg a motorra menő gumicsövek és a csap és a radiátor közötti gumicsövek is cserélve lesznek olaj és hőálló gumicsövekre. :icon10:

Sziasztok!

Tegnap kivettem a lyukas radiátort, eresztett azért szépen csöndben.

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6087195574061610626

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6087195550675056226

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6087196310755440386

Kíváncsiságból betettem egy vödör vízbe, majd megnyomtam levegővel kb 2Bat-al. Először egy picit gyöngyözött, aztán nagyon nagyon nyomta. Majd utána egy picit megpiszkálva ekkora lyuk lett.

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6087197114410620466

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6087197106881080562

Még rendez is volt, hogy nem folyt el az összes vizem :-O

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap kivettem a lyukas radiátort, eresztett azért szépen csöndben.

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6087195574061610626

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6087195550675056226

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6087196310755440386

Kíváncsiságból betettem egy vödör vízbe, majd megnyomtam levegővel kb 2Bat-al. Először egy picit gyöngyözött, aztán nagyon nagyon nyomta. Majd utána egy picit megpiszkálva ekkora lyuk lett.

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6087197114410620466

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6087197106881080562

Még rendez is volt, hogy nem folyt el az összes vizem :-O

Hát ez már kuka... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap kivettem a lyukas radiátort, eresztett azért szépen csöndben.

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6087195574061610626

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6087195550675056226

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6087196310755440386

Kíváncsiságból betettem egy vödör vízbe, majd megnyomtam levegővel kb 2Bat-al. Először egy picit gyöngyözött, aztán nagyon nagyon nyomta. Majd utána egy picit megpiszkálva ekkora lyuk lett.

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6087197114410620466

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6087197106881080562

Még rendez is volt, hogy nem folyt el az összes vizem :-O

A vákuumos csappal mi lesz? Láttam a képeken, ki van szedve.

Meg ami még feltűnt, hogy a feltöltő szelep a tűzfali bemenetnél van. Ami elég érdekes megoldás. Az a cső fordítva van berakva, mert alapból fent a szűrő mellett kéne lennie. Mindegy. Ha már így rakták össze és amúgy jó, akkor ne nyúlj hozzá.

Link to comment
Megosztás:

A vákuumos csappal mi lesz? Láttam a képeken, ki van szedve.

Meg ami még feltűnt, hogy a feltöltő szelep a tűzfali bemenetnél van. Ami elég érdekes megoldás. Az a cső fordítva van berakva, mert alapból fent a szűrő mellett kéne lennie. Mindegy. Ha már így rakták össze és amúgy jó, akkor ne nyúlj hozzá.

A fűtéscsapon lett tömszelence cserélve, így már nem fog csöpögni.

A vákuum munkahenger is szakadt volt, így lett csinálva egy O gyűrűs dugattyús téma.

Holnap jön a fűtőradiátor, kicsit nyugtalan vagyok a légtelenítés miatt, ugye légtelenítő nincs a radiátoron, hogy fog kijönni a levegő? A radiátor van egy helyzetben, a csövek a radiátortól lefelé haladnak ,majd egy elhúzással fölfelé mennek tovább, a levegő ugye fölfelé menne mindég, így hogy fog kijönni belőle? Vagy egyszer majd csak kidolgozza? Vagy érdemes előre feltölteni a radiátort/ csöveket? Van valami praktika? Klímás autóban lévő fűtőradiátorról van szó. Előre is köszönöm!

Szerk. Megnéztem elértünk-e valamit a tömszelence cseréjével... IGEEEEN!

Nyomáspróba, levegő.... 2,7Bar (ennyi úgy sincs a rendszerben üzem alatt szerintem) és semmi szivárgás sehol. :icon10:

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6087579697292261746

Módosítva : zotya91
Link to comment
Megosztás:

A fűtéscsapon lett tömszelence cserélve, így már nem fog csöpögni.

A vákuum munkahenger is szakadt volt, így lett csinálva egy O gyűrűs dugattyús téma.

Holnap jön a fűtőradiátor, kicsit nyugtalan vagyok a légtelenítés miatt, ugye légtelenítő nincs a radiátoron, hogy fog kijönni a levegő? A radiátor van egy helyzetben, a csövek a radiátortól lefelé haladnak ,majd egy elhúzással fölfelé mennek tovább, a levegő ugye fölfelé menne mindég, így hogy fog kijönni belőle? Vagy egyszer majd csak kidolgozza? Vagy érdemes előre feltölteni a radiátort/ csöveket? Van valami praktika? Klímás autóban lévő fűtőradiátorról van szó. Előre is köszönöm!

Nekem , bár nem klímás, sokáig csobogott 4000-fordulat felett, többször lett fagyálló cserélve, aztán egyszer csak megszünt, de fogalmam sincs mitől.

Link to comment
Megosztás:

Enyémen annyit csináltunk vízcsere után, hogy hagytuk járni a motort addig, míg nem vált folyamatossá a visszatérő ágból érkező víz a kiegyenlítőtartályba. A műszeregység hőgombáját sem kellett kiszedni. Amint megszűnt, kupak rá, termosztát nyitást ellenőrizni, megvártuk a ventilátorok (gyári klímásban kettő van, ezért a többesszám) indulását, majd leállását. Leállítás után még feltöltöttük szintig a kiegyenlítőt és azóta úgy van.

Ja és persze a fűtés maximumra volt tekerve ez alatt.

Természetesen a járatás alatt nem szabad hagyni, hogy kiürüljön a kiegyenlítő. Tehát után töltöttünk folyamatosan.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Enyémen annyit csináltunk vízcsere után, hogy hagytuk járni a motort addig, míg nem vált folyamatossá a visszatérő ágból érkező víz a kiegyenlítőtartályba. A műszeregység hőgombáját sem kellett kiszedni. Amint megszűnt, kupak rá, termosztát nyitást ellenőrizni, megvártuk a ventilátorok (gyári klímásban kettő van, ezért a többesszám) indulását, majd leállását. Leállítás után még feltöltöttük szintig a kiegyenlítőt és azóta úgy van.

Ja és persze a fűtés maximumra volt tekerve ez alatt.

Természetesen a járatás alatt nem szabad hagyni, hogy kiürüljön a kiegyenlítő. Tehát után töltöttünk folyamatosan.

Köszi szépen, gondolom amíg ki nem jött a levegő addig nem volt a kiegyenlítőn a kupak.... a visszatérő a fölső cső?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.