Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Igen, amíg bugyborékolt, addig nem volt kupak. A felső, ami oldalról érkezik bele. Ott köpködi a vizet, amíg levegős.

Köszönöm szépen, megvolt a radiátor beszerelés, de még levegős, és nem tudom hogyan fog onnan kijönni a levegő, nem jól van kitervezve ez, a radiátor teteje még levegős.......

Talán ha valami hirtelen emelkedőn mennék az autóval... hmmm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nagy szerelésben vagyok és egy kis akadályba ütköztem.

Találtam egy kis meglepit a váltó mellett:

http://kepfeltoltes.hu/141207/20141207_094805_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/141207/20141207_094846_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez a két csatlakozó lehet a gyári ülésfűtésé?

Ha igen akkor melyik kábel mihez lehet?

Annyit sikerült kiderítenem, hogy a fekete kábel a negatív.

A többi 3-3 kábel gyújtáskor kap ménkűt, csak azt nem tudom, melyik mihez lehet, ha arra kötném a fűtést, akkor az elbírná a terhelést?

Az ülésbe a párna beépítése viszonylag hamar ment, 6 óra alatt komplettan benne volt mindkettőben.

Módosítva : szebik
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nagy szerelésben vagyok és egy kis akadályba ütköztem.

Találtam egy kis meglepit a váltó mellett:

http://kepfeltoltes.hu/141207/20141207_094805_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/141207/20141207_094846_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez a két csatlakozó lehet a gyári ülésfűtésé?

Ha igen akkor melyik kábel mihez lehet?

Annyit sikerült kiderítenem, hogy a fekete kábel a negatív.

A többi 3-3 kábel gyújtáskor kap ménkűt, csak azt nem tudom, melyik mihez lehet, ha arra kötném a fűtést, akkor az elbírná a terhelést?

Az ülésbe a párna beépítése viszonylag hamar ment, 6 óra alatt komplettan benne volt mindkettőben.

Igen, ez a gyári ülésfűtés csatlakozója. A barna a test. A szürke-zöldön jön a világítás villany, tehát hogy világítsanak a gombok helyzetjelző felkapcsolásakor, fekete a +. A fekete-piros és a fekete-sárga a két kapcsolt szál. Egyébként a zöld csatlakozó a sofőr ülésé.

Egyébként ott kell lennie az ülések alatt a csatlakozóknak is. Lehet begyűrték a szőnyeg alá.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen, ez a gyári ülésfűtés csatlakozója. A barna a test. A szürke-zöldön jön a világítás villany, tehát hogy világítsanak a gombok helyzetjelző felkapcsolásakor, fekete a +. A fekete-piros és a fekete-sárga a két kapcsolt szál. Egyébként a zöld csatlakozó a sofőr ülésé.

Egyébként ott kell lennie az ülések alatt a csatlakozóknak is. Lehet begyűrték a szőnyeg alá.

A fekete-sárga és fekete-piros hogyan kapcsolt szál? A gyári megoldásban egy már beépített relét kapcsol?A nekem meglevő kapcsolási rajzon nem igazán igazodom ki.

A beszerelt ülésfűtésenmek csak egy pozitív és egy negatív kábelja van. A kábelszettben a kapcsoló, a relé már adott volt hozzá.

Ha jól sejtem, nekem, a barna és a fekete vezetékhez kapcsolnom a meglevő 2 vezetékem...ha jól sejtem?

Link to comment
Megosztás:

A fekete-sárga és fekete-piros hogyan kapcsolt szál? A gyári megoldásban egy már beépített relét kapcsol?A nekem meglevő kapcsolási rajzon nem igazán igazodom ki.

A beszerelt ülésfűtésenmek csak egy pozitív és egy negatív kábelja van. A kábelszettben a kapcsoló, a relé már adott volt hozzá.

Ha jól sejtem, nekem, a barna és a fekete vezetékhez kapcsolnom a meglevő 2 vezetékem...ha jól sejtem?

Nincs relé. Ez a kapcsoló direktbe kapcsolja a gyári ülésfűtést. A feketén jön a + gyújtáson, aztán ha bekapcsolod valamelyiket, akkor megjelenik a villany a fekete-sárgán vagy a fekete-piroson. A fekete-piros a sofőr oldalé, a fekete-sárga az anyós oldalé. A barna meg mindig test az autóban. A kapcsoló világítását meg a szükre-zöld színű vezeték oldja meg, ezért van a csatiban a barna is.

Íme a gyári rajz:

ulesfutes.JPG

Link to comment
Megosztás:

Nincs relé. Ez a kapcsoló direktbe kapcsolja a gyári ülésfűtést. A feketén jön a + gyújtáson, aztán ha bekapcsolod valamelyiket, akkor megjelenik a villany a fekete-sárgán vagy a fekete-piroson. A fekete-piros a sofőr oldalé, a fekete-sárga az anyós oldalé. A barna meg mindig test az autóban. A kapcsoló világítását meg a szükre-zöld színű vezeték oldja meg, ezért van a csatiban a barna is.

Íme a gyári rajz:

Köszönöm a segítséget. Így már világos, mit hogyan kell. Az ülésfűtés csatiját is előbányászom, és ha sikerül egy gyári kapcsolót szereznem, akkor korrektül be tudom majd kötni!

Módosítva : hening
Képpel idézés.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen, megvolt a radiátor beszerelés, de még levegős, és nem tudom hogyan fog onnan kijönni a levegő, nem jól van kitervezve ez, a radiátor teteje még levegős.......

Talán ha valami hirtelen emelkedőn mennék az autóval... hmmm

Sziasztok!

Tegnap sikerült pontot tennem a fűtőradiátor légtelenítéses történetre.

Felemeltem az autó orrát de nagyon, úgy hogy az első tengelyek 42cm-re voltak a földtől. (Ugye ez többnek számít, mert az autó súlya alatt a felfüggesztés úgyis lesüllyed)

Majd fűtéscsap ki, aztán csövekkel bekötöttem egy fűtési keringető szivattyút :smartass: egy kis tartály a tetejére, a visszatérőt pedig vissza a tartályba. Így járt kb 1 órát a szivattyú, az első 10 percben csörgött a sok levegőtől a fűtőradiátor.

Aztán ezeket leszereltem a kocsiról, felemelt állapotban tettem vissza a fűtéscsapot is. A hűtővizet is felemelt állapotban töltöttem be, aztán felmelegítettem a motort, bekapcsolt a hűtőventi 2-3X, aztán leeresztés és próbakör, a fűtésem szinte olyan mint fénykorában :D

Figyelem, megrázó képek következnek :omg:(Jobbra kell léptetni) https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6092420014038694882

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap sikerült pontot tennem a fűtőradiátor légtelenítéses történetre.

Felemeltem az autó orrát de nagyon, úgy hogy az első tengelyek 42cm-re voltak a földtől. (Ugye ez többnek számít, mert az autó súlya alatt a felfüggesztés úgyis lesüllyed)

Majd fűtéscsap ki, aztán csövekkel bekötöttem egy fűtési keringető szivattyút :smartass: egy kis tartály a tetejére, a visszatérőt pedig vissza a tartályba. Így járt kb 1 órát a szivattyú, az első 10 percben csörgött a sok levegőtől a fűtőradiátor.

Aztán ezeket leszereltem a kocsiról, felemelt állapotban tettem vissza a fűtéscsapot is. A hűtővizet is felemelt állapotban töltöttem be, aztán felmelegítettem a motort, bekapcsolt a hűtőventi 2-3X, aztán leeresztés és próbakör, a fűtésem szinte olyan mint fénykorában :D

Figyelem, megrázó képek következnek :omg:(Jobbra kell léptetni) https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6092420014038694882

Nem semmi vagy! :D Nekem kutyorgott vagy 4-5 évig amikor lecseréltem a vízhűtőt nagyjából utánna hallgatott el.

Link to comment
Megosztás:

Nem semmi vagy! :D Nekem kutyorgott vagy 4-5 évig amikor lecseréltem a vízhűtőt nagyjából utánna hallgatott el.

Köszi, engem nagyon nagyon idegesített és szinte minden nap bánkódtam miatta egy kicsit.... majd eszembe jutott az egyik háztól hozott szivattyú, 88W-os hajtotta a vizet rendesen. Ipari csőszerelő, lakatos, hegesztőke, gáz és fűtésszerelőként meg ez gyerekjáték. Van itthon AWi hegesztőgép meg nincsen, nincsen határom. :icon10:

Mikor neked csörgött a levegő a radiátorban, fűtött is vagy csak részben?

Módosítva : zotya91
Link to comment
Megosztás:

Köszi, engem nagyon nagyon idegesített és szinte minden nap bánkódtam miatta egy kicsit.... majd eszembe jutott az egyik háztól hozott szivattyú, 88W-os hajtotta a vizet rendesen. Ipari csőszerelő, lakatos, hegesztőke, gáz és fűtésszerelőként meg ez gyerekjáték. Van itthon AWi hegesztőgép meg nincsen, nincsen határom. :icon10:

Mikor neked csörgött a levegő a radiátorban, fűtött is vagy csak részben?

Rendesen volt a fűtés de 3000-4000-es fordulatszám elérésekor hallatszott a kutyorgás vízcsobogás a középkonzol alól, csak a radiátorból jöhetett a hang, mert ugye a motortérből azért nem hallatszana ennyire be. Közben többször volt leeresztve feltöltve a rendszer hengerfej, vezérlés, termosztát csere miatt, sőt egyszer a hűtőt is lecseréltem bontottra csattanás miatt de a hang maradt. Aztán amikor beraktam az új hűtőt kábé akkor szünt meg a hang. Nem értettem pontosan az összefüggést de mivel nem volt már csobogás hát örültem neki. Mostanában mintha gyenge lenne a fűtés úgy rémlik régebben sokkal forróbb levegőt fújt be télen, de bár egész közel jártam a radiátorhoz egyéb szerelés miatt mégsem vettem ki átmosni. Ott a helyén meg nem merem, mert ha utánna szivárog az elég kellemetlen.

Link to comment
Megosztás:

Rendesen volt a fűtés de 3000-4000-es fordulatszám elérésekor hallatszott a kutyorgás vízcsobogás a középkonzol alól, csak a radiátorból jöhetett a hang, mert ugye a motortérből azért nem hallatszana ennyire be. Közben többször volt leeresztve feltöltve a rendszer hengerfej, vezérlés, termosztát csere miatt, sőt egyszer a hűtőt is lecseréltem bontottra csattanás miatt de a hang maradt. Aztán amikor beraktam az új hűtőt kábé akkor szünt meg a hang. Nem értettem pontosan az összefüggést de mivel nem volt már csobogás hát örültem neki. Mostanában mintha gyenge lenne a fűtés úgy rémlik régebben sokkal forróbb levegőt fújt be télen, de bár egész közel jártam a radiátorhoz egyéb szerelés miatt mégsem vettem ki átmosni. Ott a helyén meg nem merem, mert ha utánna szivárog az elég kellemetlen.

Neked gondolom, még a gyári Sárgaréz fűtőradiátorod van. Nekem sajna lyukas volt, egy új, alu van odabenn :-) Sajna úgy van megszerelve a rendszer, hogy a levegő nem megy ki sehogy sem, ha nem emeled fel jó magasra az autót, direkt néztem vízmértékkel a radiátor bekötő csöveit az utastérben :omg: Legalább a radiátoron lenne egy légtelenítő csavar.

Ha nem kötöd le a fűtéscsapnál a csöveket és a "nagy" hűtőnél ereszted le a vizet, akkor nem ürül le a radiátor, így levegő sem megy bele.

Link to comment
Megosztás:

Neked gondolom, még a gyári Sárgaréz fűtőradiátorod van. Nekem sajna lyukas volt, egy új, alu van odabenn :-) Sajna úgy van megszerelve a rendszer, hogy a levegő nem megy ki sehogy sem, ha nem emeled fel jó magasra az autót, direkt néztem vízmértékkel a radiátor bekötő csöveit az utastérben :omg: Legalább a radiátoron lenne egy légtelenítő csavar.

Ha nem kötöd le a fűtéscsapnál a csöveket és a "nagy" hűtőnél ereszted le a vizet, akkor nem ürül le a radiátor, így levegő sem megy bele.

Nekem nincs fűtéscsapom az csak klímásnál van. Ennyire volt megbontva a cső:

1680542-20141214-XBsDMq.jpg

Végülis igaz a csövek felfele néztek, nem tudod kiürülni a radiátor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Néhány hozzászólással korábban, kb 2 hete beleműtöttem az ülésbe az ülésfűtést. A művelet során szerzett tapasztalatokat akarom megosztani veletek, lehet valakinek hasznára lesz egyszer. Sajnos képeket nem csináltam.

Szóval. Az ülés kiszerelés egyszerű, mindössze 4db 8-as csavar, 1 lemezcsavar és 2 műanyagburkolatot kellett levenni, ezután az ülés gyönyörűen kijött a kocsiból. Ja az övfeszítőt a műanyag után ki kell biztosítani, a burkolat alatt levő kis piros(?) pöcökkel.

Az kárpitot kicsit nehezebb levenni. Először az alsó részbe tekert (ha jól emlékszem 14-es) csavart krovával vettem ki, és mellette egy stift rögzítő lemezét csavarhúzóval. (Ha jól emlékszem hasonló lemez van a kipufogó gumi rögzítéséhez is.) A háttámla így az ülésen marad, csak kicsit labilisabb lesz. Így a majd később levett kárpitot a sarkon át lehet húzni. Az alsó műanyag kárpitrögzítő lefejtését hátul kezdtem, majd körbe kifejtettem a kárpitrögzítőt. Ezután felhúztam a kárpitot. Elsőre meglepődtem, mert a kárpit a szivacsba is rögzítve van. A műanyag pálca van a textilhez varrva, amit karikákkal rögzítettek a szivacsba öntött fémpálcához. A meglepi a hátsó egy harmadnál volt, ott is találtam egy ilyen rögzítést keresztben. Kis agyalás után rájöttem, hogy az ülésfűtés ennek a rögzítésnek a megtartásával nem tudom normálisan megoldani, így azt kivágtam. A hosszantiak közül én csak az egyik oldal karikáit feszítettem szét, ez elegendő volt hozzá, hogy a fűtőlapot szépen beigazgassam a kapott összeszerelési útmutató szerint. Az összeszerelésnél a karikák összenyomkodása volt a legnagyobb akadály, amit aztán egy zéger fogóval könnyen áthidaltam. A kárpit visszahúzása és a kárpit rögzítő visszaigazítása hamar ment.

A háttámla lényegesen egyszerűbb volt, mint az ülőrész. Vagyis inkább egyszerűsítettem. A kárpitot a támla alján összeakasztott műanyag szétugrasztásával lehet megbontani. Ez egy hosszanit kapós csapból és nútból áll. Egy vékony csavarhúzóval menni fog, csak az első pár centit kell szétbűvölni, aztán könnyen szétcsúszik. Nagyjából 10 perc tanakodás és szemlélődés után 40 mp alatt szétvettem. A támlakárpitja is rögzítve van fémkarikákkal hosszában és keresztben is. Ezeket nem bontottam meg, a párnát be tudtam a kárpit alá csúsztatni, bár a kétoldalú ragasztó miatt a vége felé macerás volt. A fűtéspárnát olyan hosszban vágtam le, hogy az a támla aljától a keresztbe rakott kárpitrögzítőig érjen. Így a háttámlára tett párna kb 10 cm-el lett rövidebb, ami még így is derékközépig ér. Az összerakása gyorsan megy.

A kábelezésnél az alján a két párna stekkerét összekötegeltem. Az ülés és a majdani kapcsoló, vagy relé közti kábelt érdemes a váltótól a kárpit alatt vezetni, ügyelve, nehogy az ülés csavarjai közelébe legyenek, mert az elvághatja a kábelt mikor huzkodjuk az ülést. Magyarán a kábel a váltó mögött megy a kárpit alá, majd azt az ülés közepe alatt jön fel, kis lógással. Ott nem akad bele senki lába, véletlen se szakad el.

Az ülésfűtés megtápolásakor nézzük meg, hogy nincs-e véletlen a gyári ülésfűtés stekkere a váltó mellet. Nekem lett, és néhány hozzászólással korábban ki is tárgyaltuk, melyik vezeték mire való. Szóval ha van akkor célszerű abból levenni az ampert, kábelvágás nélkül. Ha nincs akkor azt hiszem a szivargyújtót kell megcsapolni.

Az utólagosan beépített kapcsolókat egy korábbi beépítés alapján a váltó elé tettem én is. A fórumban találtam róla képet. Ott jó helye lett. Az ülésfűtés vezetékezés többi részét a középkonzolba, a váltó előtt kötegelővel szépen felkötöttem. Ott van bőven hely.

Még egy kis kiegészítő. Azon szerencsések, akiknek sikerült szerezni a kézifék alatti kis dobozkából ülésfűtés kapcsolóval ellátottat, azok a gyári csatlakozóra tudnak rádugaszolni, az ülés alatt pedig a párna csatlakozói re kell rádugni. Ebben az esetben a vezetékezéssel alig kell foglalkozni. (Én még mindig nem találtam dobozt).

Az ülések kiszerelése, a kárpit lebontása, majd visszaszerelése és a bekötés, valamint a sok nézegetés, forgatás kb 10 órát vett igénybe. Most, hogy már tudom, mit hogyan, 5 óra alatt is simán megmenne. Érdemes inkább lassan, precízeni és meggondoltan csinálni, mert ha valamit kitépünk, vagy elszakítunk, akkor azt egy jó darabig nézegethetjük. Ja és lehet hogy a tiédbe ez-az másként van!

Még egy észrevétel. A minap babrálta a hátsó ködlámpa kapcsolójával és ha jól láttam az ülésfűtés kapcsolója a piktogrammon kívül !szerintem! teljesen megegyezik a négylábas hátsó ködlámpa kapcsolójával (az első ködlámpa kapcsolója nekem 5 lábas).

Így, hogy már lassan 2 hete használom az ülésfűtést -még nem is voltak igazán hidegek- piszkosul megérte ennyit babrálni az egésszel. És ezzel barátnőm is így van J.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

'95-ös 1.4 GL Astrám van.

Pár hete elkezdtem tapasztalni, hogy iszonyúan párásodik az autó. Szinte ahogy beülök, le kell kicsit húznom az ablakot, illetve venti az ablakra max-on, és még úgy sem lesz jobb...

Két dolog jutott eszembe:
1. pollenszűrő koszos. De 2014. áprilisban cseréltem, és általában egy év a "szav. ideje", ha jól tudom. És még csak december van....

2. észrevettem, hogy a belső keringtető kapcsoló gombot megnyomva nem hallom azt a "kattanást", amit régen - gondolom, ami nyitotta, csukta azt a "valamit", ami kizárta a kintről jövő levegőt. Na most eszembe jutott, ha ez épp a "BE" állásnál romlott el, akkor belső keringtetésen vagyok folyamatosan. Ha ez így, van: a.) hogy tudok erről meggyőződni? b.) ha így van, meg tudom-e otthon javítani ezt, féllaikus barkácsolással, avagy ez szervíz....?

köszi előre is!
Boczus

Link to comment
Megosztás:

Ha jól emlékszem 50W egy párnának. 10A-es biztosítéka van egy üléshez.

Azt kifelejtettem az előbb. hogy ezek a karbonos párnák.

Értem, kösz.

Sziasztok!

'95-ös 1.4 GL Astrám van.

Pár hete elkezdtem tapasztalni, hogy iszonyúan párásodik az autó. Szinte ahogy beülök, le kell kicsit húznom az ablakot, illetve venti az ablakra max-on, és még úgy sem lesz jobb...

Két dolog jutott eszembe:

1. pollenszűrő koszos. De 2014. áprilisban cseréltem, és általában egy év a "szav. ideje", ha jól tudom. És még csak december van....

2. észrevettem, hogy a belső keringtető kapcsoló gombot megnyomva nem hallom azt a "kattanást", amit régen - gondolom, ami nyitotta, csukta azt a "valamit", ami kizárta a kintről jövő levegőt. Na most eszembe jutott, ha ez épp a "BE" állásnál romlott el, akkor belső keringtetésen vagyok folyamatosan. Ha ez így, van: a.) hogy tudok erről meggyőződni? b.) ha így van, meg tudom-e otthon javítani ezt, féllaikus barkácsolással, avagy ez szervíz....?

köszi előre is!

Boczus

Valószinűleg azért párásodik, mert ahogy írtad csak a benti levegőt keringteti. Meg lehet nézni a gombnál hogy nincs -e lecsúszva a vákumcső, (vákumos működésű a szelep)nagyobb műszerfal bontással azt is hogy jár-e rendesen az átváltó szelep. Ugye valószinűleg nem, ha ilyen gond van. Ha érzel magadban elszántságot bontsd meg, nézz rá. Először nézd meg a csővet a pollenszűrőnél, lehet már ott le van mozdulva így lehet nem is kell bontanod. Felete cső zöld csíkkal ha jól emlékszem, a tűzfal közepén található gumi vízlefolyón keresztől megy be a pollenszűrő ház alsó részébe.

1682379-20141217-jM3Z84.jpg

Amúgy az az ajtó nyikódik-csukódik amiko ki bekapcsolod a belső levegő keringtetést, de abban nem vagyok biztos hogy akkor is látni ha a helyén van a befúvóventi.

Link to comment
Megosztás:

Szóval ha van akkor célszerű abból levenni az ampert, kábelvágás nélkül. Ha nincs akkor azt hiszem a szivargyújtót kell megcsapolni.

Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy ne a szivargyújtó vezetékét csapoljuk meg, mivel az eleve vékonyabb vezeték, mint az ülésfűtés gyárija. Nekem félig benne van gyárilag az ülésfűtés (lábtércsatlakozóba beérkezik) és onnan folytattam tovább. Jobb, ha ennél a csatinál keresünk egy gyújtás kapcsolt fekete vezetéket, illetve lehet elő van készítve a csatlakozóban, mint nekem, csak tovább nem jön. Illetve volt még három fekete gyújtás kapcsolt vezeték összekötve, amik egyenesen a biztosítéktáblából jöttek ki.

Az tény, hogy ugyanarról a biztosítékról él a szivargyújtó és az ülésfűtés is, de azért a keresztmetszetre ügyeljünk, mert akkor nem csak az ülés lesz fűtött, hanem a kardánbox is.

Egyébként a gyári helyén illene elvezetni az ülésfűtés vezetékeit és nem a műszerfal-váltókar vonalon, főleg ha van légzsák. Elfér az az ülések alatt is, mivel ott is megy egy gyári kábelköteg a túl oldalra.

Az ülések csatlakozói pedig gyárilag a lábtérfűtés csövei mellett vannak kivezetve.

ulesfutes_kabelek.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.